مطالعه کنید:

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس

 

دوستان عزیزم سلام! شاید باورتون نشه، ولی شما جزو معدود کسانی هستید که برای یادگیری مهارت های جدید خودتان ارزش قائلید و شروع به خواندن این مقاله ارزشمند و غنی (اعتماد به نفس) کرده اید مدیریت لهجه .

به شما تبریک می گیم، چون تا آخر این مقاله، کلی تکنیک جذاب راجب اعتماد به نفس یاد می گیرید و به فردی تاثیر گذار تبدیل می شوید.

شاید با خودتان بگویید، مطالبی که راجب  این مهارت وجود دارد، بسیار زیاد است. اما اینکه کدامیک علمی و  و بر اساس نظریه های دقیق است، مشخص نیست؟

مطالب انگیزشی زیادی در سایت های مختلف وجود دارد که با جمله هایی مانند : (تو می توانی! باید به سمتش حرکت کنی!) مواجه شده اید. باید بگوییم که این مطالب  نه تنها باعث افزایش این مهارت شما نمی شوند، بلکه برعکس عمل می کنند.

اعتماد به نفس چیست؟

 

اعتماد به نفس ( Self confidence ) به این معناست که یک فرد به توانمندی و استعداد های ذاتی خود، باور قلبی و اعتماد داشته باشد.

دنیل گلن روانشناس زبده آمریکایی علاوه بر تدریس دانشگاه، سمینار های مختلف و متعددی را برای مدیران و سایر گروه ها تدریس برگزار می کند. این روانشناس  تعریف دیگری را از  این مهارت ارائه می دهد و می گوید،  این مهارت یعنی اینکه انسان عمیقا خودش را ارزشمند و توانمند بداند.

خیلی از سخنران های بزرگ به اشتباه از تعاریف یکسانی برای اعتماد به نفس و عزت نفس استفاده می کنند.

اگر بخواهیم  این مهارت را به سبک دنیل گلمن تعریف کنیم، یعنی اینکه تفاوتی میان عزت نفس و اعتماد به نفس وجود ندارد.

عزت نفس به معنای حس ارزشمندی و توانمدی در کنار یکدیگر است. عزت نفس یعنی ما خودمان را تا چه اندازه ای دوست داریم و برای احساساتمان ارزش قائل هستیم. شخصیت شناسی mbti

تفاوت اعتماد به نفس  و عزت نفس در چیست؟

 

همانطور که گفتیم، این ویژگی یعنی اینکه به توانمندی های خود باور داشته باشیم. عزت نفس یعنی علاوه بر اینکه به توانمندی های خود باور داریم، احساس ارزشمندی نیز داشته باشیم.

عزت نفس و اعتماد به نفس در کنار یکدیگر تکامل پیدا می کنند. برای مثال اگر یادگرفتن یک مهارت جدید برای شما یک توانمندی خوب و ارزشمند است، آنگاه افزایش این مهارت شما در آن مهارت، می تواند به افزاش عزت نفس شما کمک کند.

این مهارت شما زمانی به عزت نفس کمک می کند که با احساس ارزشمندی همراه شود. کسی که عزت نفس ندارد ولی به توانمندی های خود باور و اعتماد دارد، هیچگاه نمی تواند در مسیر رشد گام بردارد. خود دوستی و احساس ارزشمندی در کنار توانمندی هایی که دارید، باعث پیشرفت چشمگیر شما می شود.

کریستفو مراک در کتاب عزت نفس خود، اینگونه بیان می کند که : ما هنوز به نقطه ای نرسیده ایم که اتفاق نظر قطعی  بر روی تعریف عزت نفس وجود داشته باشد و به سادگی بگوییم که معنی عزت نفس چیست.

تاثیر نوشیدن آب در سخنرانی

انواع اعتماد به نفس

 

"<yoastmark

انواع اعتماد به نفس (  Type of self confidence) چیست؟

 

خیلی از افرادی این ویژگی را ندارند، نابسامانی هایی را در زندگی خود تجربه می کنند. با خواندن این مقاله، می توانید بسیاری از این نابسامانی ها را مدیریت و کنترل کنید.

  • اعتماد به نفس یعنی باور به توانایی ها

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن باور به توانایی های خود، از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند. شما باید مهارت هایی که دارید و برای آن ها تلاش کرده اید را مشخص کنید، و به آن ها باور قلبی داشته باشید

برای مثال فردی مهارت اسب سواری دارد و به طور حرفه ای، آموزش دیده است و این توانمندی خود باور قلبی دارد.

کسب موفقیت های پی در پی در مهارت های مختلف، باعث می شود افراد به توانمندی های خود باور داشته باشند. انظباط، اراده، پشتکار، تعهد به شما برای  ادامه راه انگیزه می دهد. از برترین نوع  این ویژگی، زمانی رخ می دهد که شما به حد اعلایی از مهارت رسیده اید و در آن مهارت تجربه زیادی کسب کرده اید.

برای تقویت این مهارت بهتر است روی کاری که آموزش دیده اید، توجه بیشتری داشته باشید و به توانمندی های خود باور داشته باشید.

سخنور کیست؟

  • باور به توانایی توانایی های مهارت های جدید، اعتماد به نفس بجود می آورد

نوع دوم از  این مهارت ، مربوط به مهارت هایی می شود که، در آن مهارتی ندارید و آموزشی برای آن ندیده اید. شما می توانید یک مهارت را انتخاب کنید و برای یادگیری آن مهارت، کلاس های آموزشی بروید.

تجربه های ناخوشایند و نیمه تمام گذشته، می تواند اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی کاهش دهد. با تکیه به توانمندی های خود، راه و مهارت های جدید را امتحان کنید تا اعتماد به نفستان، افزایش پیدا کند.

برای مثال افرادی که می خواستند، سیگار را کنار بگذارند یا به درس خواندن روی بیاورند. با تلاش های فراوانی که انجام دادند، با شکست مواجه شده اند و گذر از این مسیر، برایشان یک تجربه ناخوشایند بوده. در نتیجه به سمت این تجربه نمی روند.

قابلیت تصور و باور های ذهنی ما بسیاری از  موفقیت های و شکست های ما را  تعیین می کند.

برای رسیدن به این نوع ویژگی باید مهارت های جدید را امتحان کنید، و کاری را که شروع می کنید به نتیجه و سرانجام برسانید.

ما باید ایمان قلبی داشته باشیم که هیچ کاری وجود ندارد که ما نتوانیم آن را انجام دهیم.

دوره هوش کلامی

  • اعتماد به نفس نتیجه باور به ارزش های ذاتی ما است!

برای اینکه افراد از عزت نفس بالایی برخوردار باشند باید ظاهری زیبا، استعداد های منحصر به فرد، شغل مناسب، درآمد بالا و… را دارا باشند. که فقط معدود افرادی هستند که به این موارد دسترسی دارند.

بسیاری از افراد برای بدست آوردن عزت نفس تلاش می کنند و این ویژگی را دارا هستند. برای مثال کارهایی مانند کمک کردن به سایر افراد، تاثیرگذاری، محبوبیت در محل کار، مشارکت در فعالیت های اجتماعی و… کار هایی هستند که عزت نفس شما را افزایش می دهند.

عزت نفس می تواند به احتی ازبین برود. برای مثال محبوبیت و زیبایی همیشگی نیستند و بعد از مدتی از بین می روند. گاهی اوقات برای اینکه خودمان را ثابت کنیم، ارزش بیشتری  از دیگران داریم، خودمان را برتر از دیگران می دانیم عزت نفس و اعتماد به نفس ما، به غرور تبدیل خواهد شد.

شما برای بدست آوردن این مهارت، باید عاشق زندگی خود شوید و فارغ از اینکه شما و دیگران، چه شغل و مقامی دارید، همه را به یک اندازه ارزشمند بدانید.

تمامی افراد در قسمتی از مراحل زندگی خود، از کمبود اعتماد به نف این مهارت، رنج برده اند. اگر ما به فکر گذشته باشیم، این مسئله ما را اذیت می کند و مانع رشد ما می شود. مهم این است که با درس گرفتن از تجربیات گذشته، راه رسیدن به  این مهارت واقعی را هموار کنیم.

نوع اول و دوم این اعتماد، نسبت به  نوع سوم راحت تر است. رسیدن به هر یک از این اعتماد به نفس ها پایان کار نخواهد بود. چون ممکن است موقعیتی در زندگی ما پیش بیاید که اعتماد به نفس ما را تحت تاثیر قرار دهد.

علائم نداشتن اعتماد به نفس

 

کمبود و نداشتن اعتماد به نفس، به راحتی در افراد دیده می شود و با علائمی همراه است. زبان بدن ما، به راحتی می تواند اعتماد به نفس افراد را به ما نشان دهد.

ویژگی افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند

 

از علائمی که می تواند به اعتماد به نفس پایین افراد اشاره کرد، این عوامل است :  نا مطمئن، بدبین،  دستپاچه، دو دل، بدبین، هراسان و…

رفتار های کلامی

 

افرادی که از اعتماد به نفس پایین برخوردار هستند، در مکالمات و کلام خود، از  کلماتی مانند :  شاید، ببخشید،  نمی توانم، حدس می زنم،  متاسم و… استفاده می کنند و این کلمات نشانه هایی از اعتماد به نفس پایین به حساب می اید.

رفتار های زبان بدن

 

زبان بدن افراد، هیچگاه به ما دروغ نمی گوید. از زبان بدن، می توان به بسیاری از ویژگی های درونی انسان پی برد. حرکات نا آرام، وول خوردن، چشمان پایین افتاده، صدای یکنواخت و بی حالتو…

رفتار های هیجانی

 

از هیجانات یک فرد می توان به ترس، تشویش، افسردگی، تنبلی، آزار و اذیت کردن  اشاره کرد.

افزایش اعتماد به نفس با روش های اشتباه

 

افزایش اعتماد به نفس با روش های اشتباه
افزایش اعتماد به نفس با روش های اشتباه

روش های اشتباه برای افزایش این مهارت، نه تنها باعث باعث افزایش این مهارت نمی شود، بلکه عواقبی نیز دارد. در بسیاری از سایت ها، روش هایی برای اعتماد به نفس وجود دارد که هیچگونه پایه و اساسی ندارند. یکی این روش ها برای افزایش این مهارت در کوتاه مدت، نقد از دیگران است.

بعضی از افرادی که برای افزایش  این مهارت ، دیگران را نقد می کنند تا نسبت به توانمندی و استعداد های خود باور پیدا کنند و اطرافیانشان را با نقد سرکوب کنند.

بجای اینکه از دیگران نقد کنیم، باید نکات مثبت آن ها را یادآور شویم.

یکی دیگر از روش های نادرست برای افزایش  این مهارت، تحقیر یک نفر در جمع است. اگر شما فردی را در جمعی تخریب کنید، شاید در کوتاه مدت اعتماد به نفس خود را افزایش داده اید، ولی این کار عزت نفس شما را تخریب می کند.

یکی دیگر از روش ها، افزایش این مهارت با عوامل بیرونی است. برای مثال خیلی از افراد سعی می کنند، اعتماد به نفس خود را با خریدن لباس های گران قیمت، عمل جراحی بینی  افزایش دهند. این عوامل به صورت کوتاه مدت باعث می شوند شما حس بهتری داشته باشید و برای بلند مدت، اثری نخواهند داشت.

شما هر چقدر که به دنبال کسب مهارت های جدید باشید و  در آن ها به موفقیت برسید؛ باعث می شود به توانمندی های خود باور داشته باشید. در نتیجه اعتماد به نفس بالایی دارید.تقویت صدا در فن بیان

راهکار های بدست آوردن اعتماد به نفس

 

اعتماد به نفس مهارتی بدست آوردنی است. شما می توانید این مهارت را در خودتان تقویت کنید و برای بهبود آن تلاش کنید.

  • ایمان داشته باشید

به خودتان و توانمندی هایی که دارید، ایمان داشته باشید. ذهن و افکار خودتان را با مسائل محدود کننده و منفی پر نکنید. ایمان داشته باشید که آینده بهتر و درخشان، در انتظار شما است.

از مشکلات و شکست هایی مه یا آن مواجه می شوید، نترسید. تمامی افراد این مشکلات را تجربه می کنند. مهم این است که شما از مشکلات و سختی ها درس بگیرید. باید به خداوند و داشته های خود ایمان داشته باشید و انرژی های مثبت را جذب کنید.

  • درحال و لحظه زندگی کنید

همه ما، یا در گذشته هستیم و یا در آینده، غافل از اینکه زندگی ما در همین لحظه است و قدر آن را نمی دانیم. نگرانی از آینده و نگاه به گذشته، باعث می شود از لحظه حال بی نصیب بمانیم و اعتماد به نفس کمی داشته باشیم.

  • تلاش کنید

برای آینده و هدف هایی که دارید، تلاش کنید. باور داشته باشید که شما توانمندی های رسیدن به هدف های خود را دارید. توانمندی و باور، اعتماد به نفس شما را تشکیل می دهد.

  • نتیجه نهایی را از یاد ببرید

برای اهداف خود برنامه ریزی کنید، در لحظه حال باشید و نتیجه را به فراموشی بسپارید. اگر به خداوند ایمان داشته باشید و همه چیز را به او بسپارید، اعتماد شما افزایش پیدا می کند.

برنامه ریزی با نگرانی متفاوت است. برای رسیدن به اهدافتان باید نتیجه را رها کنید و روی توانمندی های خودتان متمرکز شوید.

نگاهی کوتاه و سریع بر سر فصل های بسته جامع اعتماد به نفس

 

نگاهی کوتاه و سریع بر سر فصل های بسته جامع اعتماد به نفس
نگاهی کوتاه و سریع بر سر فصل های بسته جامع اعتماد به نفس

ما در این دوره با تدریس استاد مبارکی در ۸ فصل به طور مفصل راجع به اعتماد به نفس با شما صحبت می کنیم که هر جلسه شامل محتوای بسیار کاربردی و ارزشمند به همراه تمرین های کاربردی برای شما عزیزان است .

  • اعتمادبه نفس
  • شناخت ارزش ها
  • قاطعیت در ارتباطات
  • ترس صحبت در جمع
  • توانمندی
  • طرز فکر و انگیزه

اطلاعات کلی بسته جامع و غیرحضوری  اعتماد به نفس

 

مدرس : مریم مبارکی

 

 محتوا

 

8 فصل  کاربردی و علمی  شامل فیلم، فایل های صوتی و اسلاید های آموزشی

محل برگزاری

 

هرجایی از کره خاکی! فقط و فقط! با اینترت می توانید به ساده ترین روش ممکن، فیلم ها را دانلود کرده و آنلاین ببینید و تا آخر عمر در پنل کاربری شما قرار دارد و می توانید هر زمان که خواستید، از آن استفاده کنید.

مبلغ سرمایه گذاری

 

990 هزار تومان، شما با این هزینه بسیار کم می توانید یک مانتو، کفش، کلی پاستل و خوراکی های خوشمزه و… بگیرید، اما الان شما این مقاله را خوانده اید و انتخاب با شماست که کدامیک را انتخاب کنید و آینده خود را تغییر دهید.

  • وقتی اعتماد به نفس را کامل یاد بگیرم چه اتفاقی برایم خواهد افتاد؟
  • بسیاری از افراد، در طول زندگی، فرصت های طلایی بیشماری دارند، ولی بسیاری از این فرصت های ارزشمند را، به دلیل کمبود  این  مهارت از دست داده اند.
  • با داشتن اعتماد به نفس بالا، شما دیگر در ناکامی ها و شکست های خود نگران نمی شوید و دوباره با تکیه بر توانمندی های خود راهی تازه را شروع خواهید کرد.
  • شما با داشتن این مهارت، می توانید، سطح رضایت از زندگی خود را افزایش دهید.
  • بسیاری از افراد بسیار حاضر جواب و رک هستند، درحالی که از اعتماد به نفس پایینی برخوردا هستند و به این دوره نیاز دارند.

فواید اعتماد به نفس و شرکت در این دوره

 

فواید اعتماد به نفس و شرکت در این دوره
فواید اعتماد به نفس و شرکت در این دوره
  • موفقیت بیشتر و بزرگتر
  • افزایش شجاعت و شهامت
  • زیستن با ارزش ها
  • کنار گذاشتن باور های منفی
  • زندگی بدون ترس از شکست

بهانه هایی که مغز شما برای شرکت در این دوره می آورد!

 

  • الان کار های مهم تری دارم
  • خیلی گرونه
  • از من گذشته
  • من به این دوره ها اعتمادی ندارم
  • فقط یک دوره انگیزشیه
  • اعتماد به نفس یه مهارت ذاتیه و با آموزش درست نمیشه
  • بعید میدونم اثری داشته باشه
  • پول دستم بیاد، بعدش حتما می گیرم
  • و… بهونه های دیگری که مغز ما برای می آورد.

 در این دوره چه مطالبی ارائه می شود؟

 

  • تا حالا این شرایط رو داشتی؟!
  • حرفاتو نتونی با اعتماد به نفس بگی
  • به کسی که دوسش داری نتونی ابراز علاقه کنی
  • برای اینکه نتونستی نه بگی ضرر های زیادی کرده باشی
  • از ترس از دست دادن دیگران خواسته های خودت رو فراموش کنی
  • احساس کنس توی شغلی که داری رشد درآمدی و پیشرفت زیادی نداری
  • بجای تمرکز روی اهدافت، خودت رو با دیگران مقایسه کنی

اگر این شرایط رو تجربه کردی، باید بگم که شرکت در این دوره، برات واجبه تا مهارت هایی مثل اعتماد به نفس، خودستیت رو افزایش بدی و به خوبی یاد بگیری؛

 ما هر روز داریم مورد حمله آدم ها، اتفاقات و عواملی قرارر می گیریم که عزت نفس و اعتماد به نفس ما را نشانه گرفته! پس جزو واجباته که با داستن برنامه ای ارزشمند،  با کمک تکنیک هایی که در این دوره آموزش داده می شود و مهارت های اعتماد به نفس، با این عوامل مقابله کنیم.

 در دوره اعتماد به نفس 0 تا 100 این مهارت ها را در کنار هم یاد می گیریم.

تقویت صدا در فن بیان

مدرس این دوره چه کسی است؟

 

"<yoastmark

مدرس این دوره ارزشمند ، سرکار خانم مریم مبارکی، مربی و توسعه مهارت های ارتباطی، در کنار تیم قدرتمند و خوبشون، به شما کمک می کنند تا با بدست آوردن اعتماد به نفس و مهارت های کلامی و غیر کلامی به یک فرد تاثیر گذار و کاریزماتیک تبدیل شوید نقشه ذهنی در سخنرانی.

شاید باور پذیر نباشد، اما این دوره دارای گارانتی و تضمین بازگشت وجه می باشد. اگر شما از وبسایت ما بسته غیرحضوری  اعتماد به نفس را تهیه کردید و این احساس در شما بجود آمد که این دوره برای شما ارزشمند و مفید نبوده است، کل مبلغ دوره به شما بازگردانده می شود. بدون هیچگونه سوالی از شما !

b2n

yun

Self Confidence

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up