مطالعه کنید:

تمرین عزت نفس

تمرین عزت نفس

تمرین عزت نفس

 

 تمرین عزت نفس یک باور ذهنی راجع به خودمان است. اینکه ماچقدر خودمان را دوست داریم و برای خودمان ارزش قائل هستیم، باعث افزایش عزت نفس در ما می شود،که سلامت روحی و فکری ما را به دنبال دارد .

زمانی که ما عزت نفس بالایی داشته باشیم، راجع به خودمان و زندگی که داریم، یک تفکر مثبت و رو به رشد داریم.

اما زمانی که عزت نفسمان پایین باشد، خودمان و زندگیمان را به شکل یک شکست می بینیم.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با معرفی  سه تمرین تکنیکی، عزت نفستان  را افزایش دهید. توسعه فردی

  1. ورزش کنید.

کسانی که ورزش می کنند سرحال تر و شاداب تر هستند.

انجام تمرینات ورزشی  به طور منظم ،یعنی  شما برای خودتان و سلامت جسمتان ارزش قائلید و  این یعنی عزت نفس.

برای ورزش کردن لازم نیست حتما در یک کلاس ورزشی  ثبت نام کنید. می توانید صبح ها به نزدیک ترین پارک محل خود بروید وپیاده روی کنید.

تمرین عزت نفس

  1. به خودتان افتخار کنید

 

به خودتان افتخار کنید

یک خودکار و کاغذ بردارید و روی آن موفقیت ها  و پیشرفت های خودتان را بنویسید و هر روز صبح به آن نگاهی بیندازید. این کار باعث تقویت احساس ارزشمندی و افزایش انگیزه ی شما می شود. تاثیرگذاری

 

 

 

 

 

 

  1. با خودتان مهربان باشید

همه ما دچار نقض و کمبود هایی هستیم و در بسیاری از مواقع دچار شکست می شویم. اما ما به عنوان یک انسان ارزشمند حق نداریم خودمان را سرزنش کنیم. تمرین عزت نفس

عزت نفس پایین در روابط عاطفی

 

عزت نفس پایین در روابط عاطفی

عزت نفس ،تمامی بعد های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

زمانی که عزت نفس ما پایین باشد، نمی توانیم یک رابطه خوب و سالم را تجربه کنیم. اگر خودمان را ارزشمند ندانیم و باور نداشته باشیم ، نمی توانیم با شریک عاطفی مان  رابطه سازنده و سالمی را تجربه کنیم.

بهتر است قبل از ازدواج و یا وارد شدن به یک رابطه عاطفی، مهارت های افزایش  عزت نفس را یاد بگیرید، در غیر اینصورت با مشکلات جدی و جبران ناپذیری روبه رو می شوید.

اگر در حال حاضر در رابطه هستید و عزت نفس پایینی دارید احتمالا با مشکلات زیر روبه رو هستید:

  • دائما در حال امتحان کردن شریک عاطفی تان هستید.

کسی  که احساس ارزشمندی ندارد، همیشه در یک رابطه احساس ناامنی می کند. او تصور می کند که شریک عاطفی اش  بالاخره دیر یا زود او را ترک خواهد کرد.

این  احساس نا امنی به مرور رابطه را خراب خواهد کرد . تمرین عزت نفس

  • انتظارات بی جا

کسی که احساس ارزشمندی ندارد، انتظار دارد که شریک عاطفی  اش همیشه در شرایط دشوار کنارش باشد  و با بودن درکنار او احساس  می کند اعتماد به نفس بیشتری دارد، در نتیجه هیچ وقت او را درک نمی کند و دائما انتظار توجه بیشتری دارد. عزت نفس

نظریه جرج مید درباره عزت نفس

 

نظریه جرج مید درباره عزت نفس

آقای “جرج مید” اعتقاد دارد که یک فرد ،ارزش ها، باورها و نگرش های افراد مهم  زندگی اش را ،درونی می کند.

در واقع هر فرد با مشاهده ی رفتار ها و دیدگاه های افراد مهم زندگی اش ،در بیشتر مواقع آن ها را بدون بررسی و شناخت قبول می کند و طوری رفتار می کند که انگار این ارزش ها و باورها متعلق به خودش هستند.

هرچیزی که دیگران به او نسبت می دهند را باور می کند، اگر درباره موضوعی  طرد شود و یا با او بد رفتاری شود، خودش نیز همان رفتار را انجام می دهد و جنبه هایی از خودش را انکار  و طرد می کند. در نتیجه بازخوردهایی که فرد از محیط بیرونی می گیرد بسیار مهم و حائز اهمیت است.

این دانشمند و روانشناس معتقد بود که جامعه معیار هایی را برای افرادش تعیین می کند وباعث شکل گیری و تقویت عزت نفس او می شود. او انسان را  جزیره ای  تنها نمی داند که از محیط اجتماعی اش  جداگانه ارزیابی شود. اگر با فرد احترام آمیز رفتار شود او نیز برای خودش احترام قائل می شود و اگر ارزش  وجودی او نادیده گرفته شود او نیز برای خویش ارزشی قائل نمی شود. مهارت های غیرکلامی

تمرین عزت نفس

اگر بعد از خواندن این مقاله احساس کردید نیاز دارید تا با انجام تمریناتی، عزت نفس خودتان را افزایش دهید پیشنهاد ما به شما  دوره عزت نفس و اعتماد به نفس (شخصیت قدرتمند) می باشد.

برای مطالعه بیشتر راجع به  عزت نفس، می توانید به مقاله های  : راه های افزایش عزت نفس، علائم عزت نفس پایین و راه حل های افزایش عزت نفس مراجعه کنید.

b2n

yun

Practice self-esteem

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up