مطالعه کنید:

رابطه زبان بدن و فن بیان

رابطه زبان بدن و فن بیان

رابطه زبان بدن و فن بیان

 

یکی از نکات مهم در رابطه با سخنرانی و فن بیان، رابطه زبان بدن و فن بیان است. زبان بدن یکی از اساسی ترین رکن ها در سخنرانی است. ما باید با توجه به محتوایی که داریم، بدانیم در کدام قسمت از محتوا، چه مدل اجرایی داشته باشیم؟!

دوستان عزیز یک انسان کاریزماتیک قدرتمند دو دسته مهارت دارد :  مهارت های کلامی و مهارت های غیر کلامی .

مهارت های کلامی  ( Verbal skills) مهارت هایی  مربوط به بیان، کلام و واژه ها هستند.برای مثال  اینکه شما از چه واژه ها و کلماتی استفاده می کنید و نوع ارائه شما چه مدلی است، مربوط به مهارت های کلامی  است . مهارت های کلامی؛ مهارت هایی هستند که برای تمامی افراد واجب و ضروری هستند.

اما مهارت های غیرکلامی ( Non-verbal skills ) مهارتی است که خیلی از افراد فراموش می کنند و اهمیتی به آن داده نمی شود.

مهارت های غیر کلامی شامل چیز هایی مانند فیزیک و استایل بدن، نوع پوشش، برقراری ارتباط چشمی، تماس فیزیکی، ظاهر (  رنگ ها، نمادها و…) ، زبان بدن ( ژست، طرز ایستادن و حرکات بدن ) و…

خیلی از افراد به اشتباه تصور می کنند که مهارت های غیر کلامی فقط شامل زبان بدن ( body language ) می شوند. اما زبان بدن، تنها بخشی از مهارت های غیرکلامی محسوب می شوند.

زبان بدن شامل 3 مورد مهم است.رابطه زبان بدن و فن بیان بسیار پر اهمیت و ویژه است.

حالات صورت ( اینکه من چه میمیک صورتی دارم)، حرکت ژست ( gesture )، وضعیت بدنی ( posturel )

اهمیت زبان بدن

 

اهمیت زبان بدن

آقای آلبرت محرابیان برای اولین بار نموداری را به ما نشان دادند که، 55 درصد از تاثیر گذاری ما از طریق زبان بدن ( body language ) به ما می رسد. این نمودار به ما نشان می دهد که این 55 درصد مربوط به حالات صورت و تعامل احساسی بین دو نفر است.

یعنی ما حدود 55 درصد می توانیم از حالات صورت افراد به احساس آن ها پی ببریم. رابطه فن زبان بدن و فن بیان هیچوقت راجب احساسات افراد به ما دروغ نمی گوید.

در رابطه زبان بدن هیچوقت بر کلام ما و فن بیان ما بالاتر و تاثیر گذاری بیشتری ندارد.

زبان بدن یک مهارت غیرکلامی است و فن بیان یک مهارت کلامی  می باشد. با این وجود این دو چگونه باهم ارتباط برقرار می کنند؟ فن بیان یک هدف است و یکی از وسایل رسیدن به این هدف تقویت مهارت زبان بدن است. زبان بدن تنها بخشی از مهارت های غیر کلامی می باشد. رابطه زبان بدن و فن بیان، رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند.

از زبان بدن در فن بیان، تاکید زیادی می شود. در بعضی از حالات تاکید بر این نکات در حدی  است که گاهی، استفاده از حرکات بدن بسیار افراطی می شود و از حالات طبیعی خود، خارج می شود.

شاید برایتان پیش آمده باشد که ، بعضی از سخنرانان در زبان بدن افراط یا تفریط می کنند. در این حالت میزان اثر بخشی  سخنران کاهش می یابد.

یکی از راهکار های ساده برای تقویت زبان بدن، در نظر گرفتن زبان بدن به عنوان ابزار علامت گذاری در سخنرانی  است.

ما در نگارش از ویرگول و نقطه و علامت تعجب و علامت سوال و انواع علامت ها، برای بیان دقیق تر پیام خود استفاده می کنیم. حالات بدن، حرکت دست، علائم چهره و پیام های  غیر کلامی دیگر، می توانند نقش علامت گذاری را ایفا می کنند.

زبان بدن چیست؟

 

زبان بدن چیست؟

زبان بدن یا تن گفت به مجموعه ی رفتار های غیر کلامی و فیزیکی اطلاق می شود که در آن فرد بدون صحبت کردن قادر به انتقال پیام و برقراری ارتباط با دیگران است. ارتباطات غیر کلامی بخش عمده ای از ارتباطات ما را تشکیل می دهند. یادگیری مهارت زبان بدن و تقویت آن، باعث می شود در ارتباطات و مذاکرات خود بهتر  بدرخشیم.

زبان بدن (Body Language) یکی از اجزای مهم ارتباطات غیر کلام است، که زبان رابطه زبان بدن و فن بیان بسیار مهم و پر اهمیت است. زبان بدن یکی از اجزای مهارت های غیر کلامی است، که نقش مهمی در ارتباطات روزانه ما دارد. Body Language باعث می شود، نفوذ کلام ما بیشتر و تاثیر گذاری آن افزایش پیدا کند.

در ارتباطات روزانه تا سخنرانی ها و مذاکرات پیشرفته، استفاده از زبان بدن نتایجی شگفت انگیزی را به ما می دهد. با یادگیری زبان بدن می توانیم  پیام های بهتری را در روابط کاری و اجتماعی خود ارسال و دریافت کنیم.

شما با مهارت زبان بدن می توانید کنترل بیشتری  روی پیامی می خواهید ارسال کنید، داشته باشید و پیام ها و رفتار های دیگران را بهتر شناسایی کنید.

دوره آموزشی زبان بدن  قدرتمند و موثر

 

دوره آموزشی زبان بدن قدرتمند و موثر

چطور زبان بدن جذاب تر و قدرتمند تری داشته باشیم؟ در این دوره چه مطالبی ارائه می شود؟

شما در این قسمت یکی دیگه از ابزار های ارتباطی رو یاد می گیرید، ابزاری که شاید سر و صدای چندانی نداشته باشد، اما تاثیر گذاری بسیار زیادی دارد.

توسعه فردی

 

 

 

 

لازم به ذکر است که این بخش تنها قسمتی از دوره ثروت سازی با کلام است. شما با تهیه محصول ثروت سازی با کلام می توانید از محصول زبان بدن قدرتمند و موثر نیز استفاده کنید. با یادگیری این مهارت، شما  می توانید روی خودتان سرمایه گذاری کنید و از این طریق ثروت سازی کنید.

b2n

yun

The relationship between body language and articulation

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up