مطالعه کنید:

معرفی کتاب در شانزده قلمرو زندگی

معرفی کتاب در شانزده قلمرو زندگی

معرفی کتاب در 16 قلمروی زندگی

این مقاله به طور اختصاصی برای خوانندگان کتاب مطالعه در حد بنز! نوشته شده است

«مایکل فریش» نویسنده‎ی کتاب «Quality of life therapy» در کتاب خود یک تئوری ارائه می‎دهد و برای زندگی هر انسان، 16 قلمرو مشخص می‎کند.

مادامی که انسان در این 16 قلمرو وضعیت خوبی داشته باشد، به رضایتمندی و لذتمندی در زندگی دست پیدا خواهد کرد و برعکس. هر زمان که احساس کنیم حالمان خوب نیست، باید به تک‎تک این قلمرو‎ها ‎مراجعه کنیم و ببینیم کُمِیت کدام قلمرو در زندگی ما می‎لنگد؟!

این قلمرو همان قلمرویی است که نیاز به آگاهی، مطالعه و آموزش دیدن در آن داریم و لازم است در آن بیشتر رشد کنیم.

1) سلامتی: وضعیت جسمانی مساعد، بدون درد و ناتوانی.

کتاب شفای زندگی از لوییز هی
کتاب مزاج شناسی از دکتر خیراندیش

2) عزت‎نفس: دوست داشتن و علاقه داشتن به خود و احترام به خویشتن با وجود استعدادها و ضعف‎ها، با وجود موفقیت‎ها ‎و شکست‎ها.

کتاب نیمه ی تاریک وجود از دبی فورد
کتاب عزت نفس از ناتائیل برندن 3) اهداف و ارزش‎ها: هدف، ارزش و فلسفه‎ی زندگی برای هرکسی از دیگری متفاوت است و شامل این می‎شود که مهم‎تر‎ین هدف در زندگی شما چیست؟ چگونه باید زندگی کرد؟ چه چیزی درست است و چه چیزی غلط؟ اهداف و ارزش‎ها ‎می‎توانند براساس عقاید معنوی و مذهبی انسان تعیین شوند. به هر حال آنچه که باعث می‎شود که انسان حس رضایت از زندگی داشته باشد، حرکت در مسیر رسیدن به اهداف و ارزش‎هایش و یا حرکت در مسیری است که مغایرتی با ارزش‎هایش نداشته باشد.
کتاب هدف از برایان ترسی
کتاب تئوری انتخاب از ویلیام گلسر
کتاب کافه ای به نام چرا 4) پول: پولی که به دست می‎آورید، دارایی‎هایی که صاحب آن هستید مثل خانه، ماشین و… 5- شغل: حرفه و کاری که ساعت‎های زیادی به آن مشغول هستید؛ می‎تواند خانه‎داری باشد، درس خواندن باشد و یا هر شغلی باشد که بابت آن حقوق می‎گیرید.
کتاب هوش مالی از ماهان تیموری
کتاب راه اندازی کسب و کار از جف واکر
کتاب تجارت در قرن 21 از رابرت کیوساکی
کتاب تست مامان از راب فیتز پاتریک 6) تفریح و سرگرمی: کارهایی که شما در اوقات فراغت خود انجام می‎دهید، خواندن رمان ، گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم، رفتن به پارک، ملاقات دوستان و…
کتاب ملت عشق از الیف شاکاف
کتاب نامیرا از صادق کامیار 7) یادگیری: یادگیری هر دانش و مهارتی از قبیل خواندن کتاب و یا شرکت در کلاس‎های آموزشی که به شما مهارتی را که به آن علاقه دارید می‎آموزد.
کتاب جادوی دانش از جواد رسایی
کتاب معروف Learn how to learn
کتاب مطالعه در حد بنز از مریم مبارکی 8) خلاقیت و نوآوری: استفاده از قوه‎ی تخیل برای خلق ایده‎های جدید یا پیدا کردن راه حلی برای حل مسائل روزمره مثل تغییر دکوراسیون منزل، نقاشی کردن، کشف راه‎حلی برای رونق بخشیدن به شغل خود و…
کتاب هنرمندانه بقاپید 9) کمک به دیگران: کمک به هم‎نوعان و مشارکت در بهبود وضعیت رفاه جامعه.
کتاب پول نو،چگونه با کمک به دیگران ثروتمند شویم 10)عشق: داشتن یک رابطه ی عاشقانه با یک نفر و محبت و درک دوطرفه 11) دوستان: داشتن دوستانی که عقاید، علایق و اشتراکات حداقلی با آنها ‎دارید و علاقه‎مندید با آنها ‎وقت بگذرانید، صحبت کنید و… 12)فرزند (فرزندان): داشتن تعامل و ارتباطی مناسب با فرزندانتان، اینکه چگونه به آنها ‎محبت می‎کنید، بر آنها ‎اثر می‎گذارید، با آنها ‎صحبت و یا حتی بازی می‎کنید. 13) بستگان: نحوه‎ی تعامل شما با اقوام و فامیل. 14) خانه: جایی که در آن زندگی می‎کنید و اکثر ساعت‎های عمرتان را در آن سپری می‎کنید. 15) همسایگی: منطقه‎ای ‎که در آن زندگی می‎کنید. آب و هوا، همسایگان، سر و صدا، جرم و جنایت. 16) جامعه: شهر یا روستایی که در آن زندگی ‎کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up