مطالعه کنید:

آداب لباس پوشیدن

آداب لباس پوشیدن

آداب لباس پوشیدن

 

تمامی رفتار های ما دارای آداب خاص خود هستند. یکی از مواردی که بهتر است آن را بلد باشیم ، آداب لباس پوشیدن است.

لباس هایی که ما بر تن می کنیم، نشان دهنده شخصیت ما هستند. ما در پوشش خودمان آزاد هستیم، اما در برخی از مکان ها باید از پوشش های خاصی استفاده کنیم.

می توانیم در لباس پوشیدنمان از سه سبک مختلف استفاده کنیم:

  • رسمی
  • کژوال (نه کاملا رسمی و نه کاملا غیر رسمی)
  • اسپرت

از لباس های رسمی در مراسم هایی مانند سخنرانی ها، جلسات، عروسی و ختم، محل کار و… استفاده میشود. برای آقایان لباس رسمی شامل کت و شلوار میباشد.

مثلا ما نمی توانیم با لباس ورزشی در محل کار یا مراسم سخنرانی حضور پیدا کنیم . استفاده از لباس های رسمی در این مکان ها، نشانه ی شخصیت اجتماعی ماست.

سبک کژوال خود دارای سه سبک رسمی، نیمه رسمی وعام است. لباس های کژوال رسمی مانند همان لباس رسمی هستند، اما از لباس های رسمی راحت تر هستند. از این نوع لباس ها در مهمانی ها و مجالسی که نیمه رسمی هستند، استفاده می شوند.

در سبک دوم که کژوال نیمه رسمی به حساب می آید، همچنان استفاده از لباس رسمی پابرجاست . اما تفاوتی که دارد این است که می توان برای آقایان کت را حذف کرد و هر نوع پیراهن و یا جلیقه را با شلوار های جین و متفاوت ست کرد.

بیشتر بخوانید : آیا می دانستید مهارت توسعه فردی در واقع فرآیندی پایدار در تمام دوران زندگی است که بهره وری درست آن شما را به اهدافی که در حیطه های مختلف زندگی دارید می رساند.

سبک کژوال

 

سبک کژوال

در سبک اسپرت نیز همانطور که از اسم این سبک پیداست، لباس های غیررسمی و ست های ورزشی استفاده می شود. برای مثال برای قرار های مهم و کاری باید سبک کژوال عام و اسپرت را کنار بگذارید و از لباس های رسمی استفاده کنید.

سخنرانی

 

 

آداب لباس پوشیدن برای قرار های کاری

 

پوشش مناسب در مصاحبه و جلسات کاری بسیار پر اهمیت و حیاتی است.  اگر شما در قرارهای کاری از لباس های اسپرت استفاده کنید، نشان  دهنده این است که آن جلسه برای شما اهمیت چندانی ندارد و این وجه شما را خراب میکند .

برداشت اولیه کارفرما از شما بسیار مهم است. هنگامی که برای اولین بار با افراد جدید روبه رو می شوید، نوع پوشش شما نشان دهنده شخصیت شماست و به اندازه ی مهارت و سابقه شما ، اهمیت دارد.

برای مصاحبه و جلسات کاری از لباس های رسمی مانند کت و شلوار با رنگ تیره استفاده کنید .

مدل موی سر بهتر است ساده باشد و از کفش های رسمی و کلاسیک استفاده کنید. در صورت کثیف بودن کفش هایتان به آن ها واکس بزنید.

یکی از آداب معاشرت، رعایت کردن نکات آداب لباس پوسیدن است.

 مدل لباس محل کار

 

مدل لباس محل کار

شرکت ها و مکان های دولتی از آداب لباس پوشیدن خاصی پیروی می کنند. اکثر مجموعه های دولتی برای کارکنان و کارمندان خود لباس های رسمی را در نظر می گیرند.

در مجموعه های خاص و دولتی، شما در، انتخاب نوع پوشش خود آزاد نیستید.  برای مثال نمی توانید در ارگان های دولتی از لباس های غیر رسمی استفاده کنید. برای مثال پلیس ها یا خلبان ها باید دارای لباس یک شکل باشند.

لباس شما باید متناسب با شغل شما باشد. برای مثال یک معلم ورزش نمی تواند از لباس رسمی در محل کار خود استفاده کند.

اگر از کت و شلوار استفاده می کنید، بهتر است  زمانی که راه می روید دکمه های کت خود را ببندید و وقتی می نشینید دکمه های کت خود را باز کنید.

آداب لباس پوشیدن رسمی برای خانم ها

 

خانم ها نیز مانند آقایان از آداب لباس پوشیدن خاصی برخوردار هستند. خانم ها در انتخاب رنگ لباس های رسمی با محدودیت مواجه هستند و اکثر لباس های رسمی برای آن ها دارای رنگ تیره است.

لباس رسمی خانم ها مانتو بلند اداری با یک شلوار پارچه ای ست مانتو می باشد. خانم ها باید با لباس های رسمی از کفش های پاشنه بلند در حد 2 الی 5 سانتی استفاده کنند.

یادگیری تکنیک‌های زبان بدن باعث می شود که ما در ارتباطات غیر کلامی خود که بخش عمده‌ای از ارتباطات ما را تشکیل می‌دهند توانمندتر شویم. 

 

آداب لباس پوشیدن در مکان های مختلف به شما کمک می کند تا آگاهانه لباس و نوع پوشش خود را انتخاب کنید.

b2n

yun

Etiquette of dressing

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up