مطالعه کنید:

آداب معاشرت در مهمانی

آداب معاشرت در مهمانی

همه ما در برخورد با دیگران در محافل، مجالس و مهمانی هایی که شرکت می کنیم باید از اصول درستی پیروی کنیم. شما از کدام یک از موارد آداب معاشرت در مهمانی استفاده می کنید؟ آیا تا به حال به این موضوع توجه داشته اید و برای یادگیری تکنیک های آداب معاشرت اقدامی انجام داده اید؟ بدون شک رفتارهای نامناسب تاثیرات منفی در برقراری ارتباط با دیگران به جای می گذارند، به همین علت چه به عنوان میزبان و چه مهمان؛ باید رفتارهای مناسبی با فرد مقابل خود داشته باشید. متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که تصور می کنند باید در همه موقعیت ها و در برخورد با همه افراد؛ رفتار یکسانی داشته باشند و به اصطلاح خودشان باشند، در حالی که حفظ اصالت و نشان دادن آنچه که هستیم با رعایت اصول آداب معاشرت متفاوت است. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی آداب معاشرت در مهمانی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

اصول آداب معاشرت در مهمانی

اصول آداب معاشرت در مهمانی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که کسب اطلاعات در مورد آن و تمرین کردن برای رسیدن به تسلط در به کارگیری تکنیک های آن برای همه ما ضروری محسوب می شود؛ آداب معاشرت است. شما باید بدانید در برخورد با دیگران به عنوان یک همکار، دوست، اعضای خانواده و غیره چه کارهایی را انجام دهید. آیا باید با همه مردم به یک نحو برخورد کنید و صمیمی باشید یا اینکه رابطه خود با دیگران را در نظر گرفته و از اصول آداب معاشرت متناسب با همان رابطه استفاده کنید.

حتما تا به حال در مهمانی هایی شرکت کرده اید که طرز برخورد میزبان شما را شگفت زده کرده و از لحظاتی که در کنار او بوده اید، لذت برده اید. شاید هم به عنوان میزبان، با مهمانانی برخورد داشته اید که رفتار مناسبشان، سالیان سال در ذهنتان باقی مانده است. بنابراین برای برقراری و حفظ رابطه خود با دیگران باید با اصول آداب معاشرت در مهمانی آشنا باشید و از آن ها استفاده کنید. از جمله اصول آداب معاشرت برای شرکت در مهمانی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

به دعوت میزبان پاسخ دهید

حالا ببینم چی میشه، خیلی رو ما حساب نکنین، اگه شد میایم! این ها جملاتی هستند که توسط افراد ناآشنا به اصول آداب معاشرت در مهمانی بیان می شوند. زمانی که یک نفر از شما دعوت می کند تا در مهمانی که تدارک دیده شرکت کنید، باید به صورت قطعی به او پاسخ دهید. میزبان باید بداند شما در مهمانی او شرکت می کنید یا نه. بنابراین باید با رعایت احترام و با قاطعیت به دعوت او پاسخ مثبت یا منفی بدهید.

برای اطلاع از جزئیات تکنیک وارونه سازی بر روی لینک کلیک کنید.

لباس مناسب بپوشید

برای اینکه به میزبان احترام بگذارید و به او بگویید شرکت در مهمانی چقدر برایتان ارزشمند است؛ باید لباس مناسب، تمیز و آراسته بپوشید. اگر به یک مهمانی رسمی با حضور همکاران و با موضوع شغلی دعوت می شوید باید از پوشیدن لباس هایی که رسمی نیستند خودداری کنید. این در حالی است که برای مهمانی های دوستانه و خودمانی باید لباس های راحت تر ولی در این حال مرتب، تمیز و آراسته را انتخاب کنید. اوه اوه عجب نکته ای بود!

به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید

تکنیک های آداب معاشرت در مهمانی

خب به سلامتی درست تموم شد؟ ازدواج نمی کنی؟ حقوقت الان چقدره؟ پوستت چرا اینقدر بد شده؟ مشکلی چیزی داری؟ به عنوان یکی از اصول آداب معاشرت در مهمانی چه به عنوان مهمان و چه میزبان باید دست از سر حد و حریم خصوصی فرد مقابل بردارید و از پرسیدن چنین سوالاتی خودداری کنید. سرک کشیدن در حریم خصوصی دیگران چیزی به جزء دور شدن و تخریب رابطه برایتان به همراه ندارد.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

با دیگران ارتباط برقرار کنید

اگر قرار است برای رفع تکلیف مهمانی برگزار کنید یا به دعوت میزبان پاسخ مثبت بدهید، بهتر است هیچگاه این کار را انجام ندهید. هنگام شرکت در یک مهمانی باید با دیگران ارتباط برقرار کرده و خود را از آن ها مجزا ندانید. معاشرت کنید، بگید، بخندید و از ساعاتی که در کنار یکدیگر هستید نهایت استفاده را ببرید. فراموش نکنید آداب معاشرت در مهمانی فقط تدارک دیدن غذاهای رنگارنگ و یا پاسخ مثبت دادن به دعوت میزبان نیست، بلکه باید یک جو سالم و مناسب را برقرار کنید.

وقت شناس باشید

برای حضور در مهمانی که دعوت شده اید و همچنین ترک مهمانی باید وقت شناس باشید. متاسفانه برخی افراد هم دیرتر از حد معمول در مهمانی حضور پیدا می کنند و هم دیرتر مهمانی را ترک خواهند کرد، برخی افراد هم دیر می آیند و زود می روند. متاسفانه عدم وقت شناسی باعث کلافه شدن سایر مهمانان و همچنین میزبان می شود و به دور از اصول آداب معاشرت در مهمانی است. به همین علت باید تعادل را برقرار کرده و به موقع در مهمانی حضور داشته باشید و به موقع هم مهمانی را ترک کنید.

برای اطلاع از مفهوم نشخوار ذهنی بر روی لینک کلیک کنید.

با خودتان هدیه مناسب ببرید

آداب شرکت در مهمانی

هدیه گرفتن از مهمان یکی از موضوعات لذت بخش مهمانی هاست. با تهیه یک هدیه مناسب به میزبان نشان می دهید حضور در مهمانی برایتان ارزشمند است و قدردان او هستید. فراموش نکنید جنبه مادی هدیه اصلا مهم نیست، همین که یک شاخه گل یا جعبه ای شیرینی تهیه کنید؛ حسن نیت شما را می رساند. بنابراین به بهانه کمبود وقت، تامین نبودن هزینه کافی و موارد این چنینی از تهیه هدیه خودداری نکنید.

آداب غذا خوردن را رعایت کنید

اگر برای صرف شام یا ناهار به یک محفل دعوت می شوید؛ به عنوان یکی از اصول آداب معاشرت در مهمانی باید آداب غذا خوردن را نیز رعایت کنید.

برخی افراد یا آنقدر غذا می خورند که باعث تعجب سایرین می شوند یا اینکه مثلا برای باکلاس نشان دادن خود کلا دو قاشق غذا می خورند. هردوی این کارها اشتباه بوده و برای احترام به زحمتی که میزبان کشیده باید تعادل را رعایت کنید. از دیگر موارد آداب غذا خوردن می توان به زیاد حرف نزدن، جویدن غذا بدون صدا، عدم استفاده از قاشق شخصی برای کشیدن غذا و غیره اشاره کرد. برگرد عقب دوباره بخون!

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، ارتباط موثر و موفقیت کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

ایراد نگیرید

برنج که شفته شده، چرا اینقدر غذا رو بی نمک آماده می کنی؟ شما نوشابه رژیمی ندارین؟ این صندلی رو نمیشه اینجا نذاری؟ این ظرف چیه خریدی آخه؟ متاسفانه برخی افراد به ایراد گرفتن از کارهای دیگران عادت کرده اند. برای اینکه آداب معاشرت در مهمانی را رعایت کنید باید دست از ایراد گرفتن از کارهای میزبان بردارید. میزبان برای برگزاری یک مهمانی زحمت می کشد و در این میان ممکن است برخی موضوعات مطابق میل شما نباشد، ولی نباید از او ایراد بگیرید.

احترام دیگران را رعایت کنید

طرز برخورد با دیگران در مهمانی

حفظ احترام میزبان و مهمان برای تمامی کسانی که در یک مهمانی شرکت می کنند؛ ضروری است. مهمانی، میدان جنگ نیست که بی احترامی، کنایه زدن و موارد این چنینی را در اولویت کارهایتان قرار دهید. هر عقیده ای که دارید، هر ذهنیتی که نسبت به دیگران داشته و هر چیزی که در ذهن دارید را نباید برای بی احترامی به دیگران در محافلی که شرکت می کنید، استفاده کنید.

برای اطلاع از روش های داشتن روحیه شاد بر روی لینک کلیک کنید.

به نحوه صحبت کردنتان توجه کنید

متاسفانه برخی افراد به این مورد از اصول آداب معاشرت در مهمانی توجهی نداشته و هرجور که دلشان می خواهد صحبت می کنند؛ از پچ پچ کردن گرفته تا بلند صحبت کردن و فریاد زدن! برای اینکه بتوانید بر دیگران تاثیر بگذارید و روابط بین فردی موفقی برقرار کنید؛ باید لحن و تُن صدای مناسبی داشته باشید. تا اینجای مطلبو گرفتین؟

شایسته استقبال کنید

همه مسئولیت رعایت اصول آداب معاشرت در مهمانی بر عهده مهمان نیست، بلکه میزبان هم باید نکاتی را در این مورد رعایت کند.

برای مثال استقبال شایسته و مناسب از جمله اقداماتی است که میزبان باید انجام دهد. برای مثال برخی افراد هنگام ورود مهمان به خانه در آشپزخانه حضور دارند، دست از کار نمی کشند و به استقبال مهمان نمی آیند. چنین کسانی از همان ابتدای مهمانی، بذر بی احترامی به مهمان را پاشیده و تا آخر مهمانی، محصول را هم برداشت می کنند.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی عشق هوشمندانه بر روی لینک کلیک کنید.

متعادل تعارف کنید

اصول و آداب معاشرت در مهمانی

بخدا اگه از این غذا نخوری ديگه نه من نه تو، چرا تعارف می کنی آخه؟ اگه نذاری ظرفا رو بشورم ناراحت می شم و دیگم اینجا نمیام! تعارف کردن هم حد و حدودی دارد و نباید بیش از حد انجام شود. بهتر است میزبان یا مهمان را برای انجام کاری که در نظر داریم، راحت گذاشته و به انتخابشان احترام بگذاریم. دیدی چی شد؟

به میزبان پیشنهاد کمک بدهید

برخی افراد یا از این ور بوم میفتند یا از اون ور! برخی از مهمانان یا آنقدر مشغول کمک کردن هستند و به جاهای مختلف خانه سرک می کشند، یا اینکه از جای خودشان تکان نمی خورند. بهتر است بدانید هردوی این موارد اشتباه است؛ شما به عنوان مهمان و برای رعایت آداب معاشرت در مهمانی باید به میزبان پیشنهاد کمک بدهید و از او بخواهید موضوعی که نیاز به کمک دارد را به شما معرفی کند.

برای اطلاع از کاربرد مدل شادی بن شاهار بر روی لینک کلیک کنید.

غیبت، قضاوت و بدبینی ممنوع!

پای ثابت برخی از مهمانی ها؛ غیبت و قضاوت کسانی است که در آن محفل حضور ندارند. به جای اینکه ذهن خودتان و دیگران را به حرف هایی که تاثیر مثبتی بر زندگی شما ندارند درگیر کنید، بهتر است از موضوعات مثبتی که مربوط به افراد حاضر در همان مجلس است، صحبت کنید. این مورد از اصول آداب معاشرت به حفظ روابط بین فردی کمک می کند زیرا از شکل گیری بدبینی و ایجاد ذهنیت منفی در مورد شما برای دیگران جلوگیری خواهد کرد.

خلاصه مطلب

رعایت اصول آداب معاشرت مهم تر از آن چیزی است که اغلب مردم تصور می کنند. حالا یه چیزی میشه، یه مهمونیه دیگه، مگه قراره کی اونجا باشه و موارد این چنینی؛ به دور از آداب معاشرت در مهمانی بوده و نشان دهنده بی احترامی به سایر مهمانان و میزبان است. برای اینکه بتوانید روابط پایدار و موفقی با دیگران داشته باشید باید از اصول آداب معاشرت مطلع شده و از آن ها استفاده کنید.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و نقشه ذهنی در سخنرانی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up