مطالعه کنید:

فن بیان در زندگی

اثرات مثبت فن بیان در زندگی

اغلب مردم تصور می کنند؛ خوب صحبت کردن مخصوص سخنرانان است و سایر افراد نیازی به کسب مهارت در این مورد ندارند. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است و هر کسی برای تاثیرگذاری بر دیگران در هر موقعیت شغلی، اجتماعی، تحصیلی و حتی روابط شخصی به کسب و تقویت مهارت فن بیان در زندگی نیاز دارد. البته بهتر است بدانید اغلب مردم از مفهوم درست فن بیان هم مطلع نیستند و به همین علت است که تصور می کنند؛ مهارت فن بیان فقط به درد سخنرانان می خورد.

متاسفانه لزوم داشتن صدای کشدار، شوخی کردن، چرب زبانی و غیره به اشتباه، فن بیان خوانده می شوند و باعث تغییر دیدگاه اغلب مردم نسبت به این مهارت مهم خواهند شد. با توجه به اهمیت تاثیرگذاری درست بر دیگران، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف فن بیان در زندگی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

اهمیت فن بیان در زندگی

اهمیت فن بیان در زندگی

قبل از بیان هر توضیح دیگری بهتر است با مفهوم درست فن بیان آشنا شوید. فن بیان را می توانیم به روش های مختلف معنی کنیم، ولی به طور کلی باید بدانید فن بیان یعنی واضح و شفاف صحبت کردن به نحوی که مخاطب منظور شما را به درستی متوجه شود.

استفاده از کلمات درست در موقعیت های درست، رعایت دستور زبان، نفوذ بر ذهن و تاثیرگذاری بر دیگران؛ معنی اصلی فن بیان هستند.

بنابراین صدای کشدار، تملق، چرب زبانی، شوخی های بیجا و بی مورد؛ هیچ کدام معنای صحیح فن بیان نیستند. از طرفی کسب مهارت فن بیان برای همه مردم با هر جایگاه شغلی، تحصیلی و اجتماعی ضروری محسوب می شود زیرا همه مردم به برقراری ارتباط و تاثیرگذاری بر دیگران نیاز دارند.

برای اطلاع از نشانه های کمبود اعتماد به نفس بر روی لینک کلیک کنید.

برای مثال یک دانشجو باید بتواند هنگام ارائه پروژه درسی خود به درستی در مورد اقداماتی که انجام داده است، صحبت کند. یک مشاور، معلم، مهندس یا یک بازاریاب باید بتواند به خوبی، واضح و شفاف؛ منظور خود را به مخاطب منتقل کند و بر ذهن او تاثیر بگذارد. تاثیرگذاری به کمک فن بیان در زندگی به شما کمک می کند از طریق ساده ترین راه ارتباطی؛ یعنی مهارت کلامی به هدف خود برسید. تا اینجای مطلبو گرفتین؟

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

تاثیرات فن بیان در زندگی

تاثیر فن بیان در زندگی

همانطور که گفتیم کسب، تقویت و استفاده از مهارت فن بیان باعث شکل گیری ارتباط هایی موثر می شود و بر ذهن دیگران تاثیر می گذارد. از طرفی همه ما برای پیشرفت در زندگی به تاثیرگذاری بر دیگران نیاز داریم، پس باید به فکر کسب و تقویت مهارت فن بیان باشید. استفاده از اصول فن بیان در زندگی، تاثیرات مثبت فراوانی به همراه دارد که همه آن ها ما را در مسیر رسیدن به خواسته هایمان، همراهی می کنند. از جمله مهمترین تاثیرات فن بیان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افزایش اعتماد به نفس صحبت در جمع و دوری از اضطراب اجتماعی.
  • کسب توانایی متقاعد کردن دیگران و پذیرش خواسته های شما.
  • جلوگیری از ایجاد سوء تفاهم های کلامی.
  • کسب موفقیت در رقابت های کاری.
  • بهبود شکل گیری و حفظ روابط کاری، اجتماعی، عاطفی، دوستانه و غیره.
  • کوتاه شدن زمان صحبت به دلیل واضح حرف زدن و افزایش درک مخاطبان.
  • افزایش قدرت بیان نظر و ایده پردازی.
  • حفظ یا ارتقاء جایگاه های شغلی و اجتماعی.
  • کنترل هیجانات و دوری از احساسی عمل کردن.

توصیه می کنیم همه مواردی که به عنوان تاثیرات فن بیان در زندگی نام بردیم را مجددا مطالعه کنید. با انجام این کار متوجه خواهید شد تمام تاثیرات و نتایج فن بیان به پیشرفت شما در زندگی کمک می کنند و هیچ تفاوتی میان شما با دوست، همکار، اعضای خانواده یا همسایه هایتان برای بهره مندی از تاثیرات و مزایای فن بیان وجود ندارد.

برای اطلاع از مفهوم ارتباط غیر کلامی بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

بسیاری از مردم نه تنها از زبان خود برای تاثیرگذاری بر دیگران استفاده نمی کنند، بلکه به واسطه اشتباه حرف زدن، به موقع صحبت نکردن و به طور کلی عدم استفاده از مهارت فن بیان؛ باعث مختل شدن روابط خود با دیگران می شوند. فن بیان یکی از مهارت های مهمی است که هر کسی برای پیشرفت در زندگی باید آن را کسب و تقویت کند. فن بیان در زندگی تاثیرات مثبت بسیار زیادی دارد و به تاثیرگذاری بر دیگران، بهبود روابط، تحقق خواسته ها و پیروزی در مذاکرات و رقابت ها کمک می کند.

برای یادگیری تکنیک های شخصیت شناسی، هوش کلامی و جادوی جذابیت می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up