مطالعه کنید:

افزایش اعتماد به نفس در کودکان

افزایش اعتماد به نفس در کودکان

افزایش اعتماد به نفس در کودکان

 

افزایش اعتماد به نفس در کودکان باعث شادی اجتماعی و سلامتی روان می شود. فرقی نمی کند که شما در چه سنی باشید، احساس و باوری که نسبت به توانمندی های خود دارید بر رفتار شما تاثیر مستقیم و مثبت می گذارد.

کودکان از ابتدای تولد، تحت تاثیر رفتار والدین قرار می گیرند. یک کودک از همان کودکی باید یاد بگیرد خودش را با بقیه مقایسه نکند و به توانمندی های خود باور داشته باشند. این حس باور از طریق والدین به فرزندان منتقل می شود.

شما به عنوان والدین باید این حس را به کودک خود انتقال دهید که سرچشمه ای از ازرش ها است. اگر کودک از همان دوران یاد بگیرد با نقاط ضعف و قوتش کنار بیاید، در بزرگسالی نیز همانگونه خواهد بود.

راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان وجود دارد که والدین باید این موارد را یاد بگیرند.

  • وابستگی بیش از حد به فرزند ممنوع

 

وابستگی بیش از حد به فرزند ممنوع

 افزایش اعتماد به نفس در کودکان بسیار موضوع مهم و پر اهمیت  در مبحث   اعتماد به نفس است. کودک از همان ابتدای تولد در دائما در آغوش پدر و مادر خود است. پدر و مادر با عشقی که به نوزادشان می دهند، کودک از همان ابتدای تولد حس ارزشمند بودن را دریافت می کند.

کودکان خردسال هر خواسته و تقاضایی را که ددارند، از طرف پدر و مادر پذیرفته و انجام می شود. وقتی خواسته های کودک از طرف پدر و مادر انجام می شود، کودک حس می کند که من ارزشمند هستم.

اگر همیشه پدر و مادر در خدمت کودک باشند و تمامی خواسته های او را برآورده سازند، این حس به بچه دست می دهد که همیشه خواسته های او انجام می شود. پدر و مادر فقط باید به کودک خود نشان دهند که پشتیبان او هستند.

وقتی نیاز های کودک در زمان خردسالی و نوزادی، بی نتیجه می کاندف حس بی ارزشی به او دست می دهد.سن کودک از زمان نوزادی تا 2 سالگی بسیار پر اهمیت است. زیرا در این بازه زمانی مغز کودک با سرعت زیادی در حال رشد کردن است و مدل ذهنی براغی انجام کار ها برای کودک شکل می گیرد.

حس خوبی که پدر و مادر در کودکی به فرزند خود منتقل می کنند، تا بزرگسالی همراه او خواهد ماند و با وجود هر شرایطی این حس دوباره بازیابی می شود.بسیار .مهم است که کودک از نوزادی تا سن 2 سالگی این حس را تجربه کند.

حس وابستگی والدین به کودک نباید بیش از اندازه باشد. اگر شما در 2 سال اول حس ارزشمندی را در نوزاد خود تقویت نکرده اید، ایرادی ندارد، زیرا برای شروع هیچگاه دیر نیست.

بیشتر بخوانید : برای مطالعه بیشتر راجب فن بیان، به مقاله های سایت ما مراجعه کنید.

  • اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

برای شروع افزایش اعتماد به نفس در کودکان، ابتدا باید اعتماد به نفس والدین بالا باشد. اگر یک مادر از اعتماد به نفس پایینی برخوردار باشد، هیچگاه نمی تواند به فرزند خود حس ارزشمندی و باور به توانایی را انتقال دهد.

خیلی از افراد بر این باورند که اگر خانم خانه دار باشد، فرزندان درست تربیت می شوند. اما مسئله اصلی  اینجاست که یک مادر باید ابتدا حال خودش خوب باشد. اگر شما مادری هستید که کلی هدف و مهارت برای شروع دارید، اما به دلیل شرایط بیرونی و اعتماد به نفس اقدام نمی کنید، قطعا نمی توانید فرزندانی با اعتماد به نفس تربیت کنید.

در صورتی یک مادر میتواند اعتماد به نفس و حس خوب را به کودک خود منتقل کند که اعتماد به نفس و حال خودش خوب باشد.  اگر شما حس ارزشمندی را در زمان کودکی خود دریافت نکرده اید، نباید همان روش تربیتی را پیش بگیرید تا این روند ادامه پیدا کند.

شما با یادگیری مهارت های جدید و شرکت در کلاس های فرزند پروی، می توانید این مهارت های ارزشمند را  یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید : آیا می دانستید امروزه، تست شخصیت شناسی  MBTI به‌عنوان یکی از از پرکاربردترین ابزارهای روان‌شناسی در دنیا شناخته می‌شود.

  • با کودک خود بازی کنید

 

با کودک خود بازی کنید

برای افزایش اعتماد به نفس کودک خود از بازی هایی که نیاز به فکر کردن و جنب و جوش دارند، تهیه کنید. شما می توانید در این بازی ها به او کمک کنید تا فرزند شما این پیام را دریافت کند که بسیار ارزشمند است. دائما در بازی او را تشویق کنید تا انگیزه بگیرد.

در طول بازی به کودکتان توجه کنید. در طول روز فرزندتان را در آغوش بگیرید و به نیاز های او توجه کنید. با افزایش اعتماد به نفس کودکان، کودکان شما در تمامی مراحل زندگی به توانمندی های خود باور دارند و در مسیر رشد قرار می گیرند. مدیریت لهجه

b2n

yun

Increase confidence in children

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up