مطالعه کنید:

مقابله با چالش های شهرت

مقابله با چالش های شهرت

مقابله با چالش های شهرت

اجازه دهید این مقاله را با یک تعریف کوتاه از شهرت شروع کنم.شهرت به معنای تعدد توجه ها به سمت یک نفر است. این تعدد می تواند صد نفر باشد یا هزار نفر یا به تعداد کل مردم جهان بنابراین یکی از چالش هایی که هر کس در جایگاه شغلی خود ممکن است با آن مواجه شود، چالشی به نام شهرت است. اگرچه هر تیپ شخصیتی mbti در جایگاهی چون شهرت،واکنش های متفاوتی دارد اما ما در این مقاله به صورت کلی درباره ی چالش هایی صحبت می کنیم که هر انسان مشهوری ممکن است با آن ها مواجه شود.

برای خواندن مقاله ی مربوط به mbti اینجا را کلیک کنید.

شما چه یک بازیگر باشید یا مدیر یک شرکت،یا یک سخنران،کارآفرین،طراح لباس،پزشک و…. در هر صورت در هر شغلی ، ممکن است که در شرایطی شبیه شهرت قرار بگیریم بنابراین همه ی ما و به خصوص کسانی که در معرض شهرت هستند لازم است قبل از قرار گرفتن در جایگاه یک آدم مشهور ، آموزش ببینند که چطور می توان یک شهرت مثبت و سازنده داشت و چطور می توان از چالش های شهرت به خوبی عبور کرد.

شهرت خوب است یا بد؟

من این سوال تکراری و کلیشه ای را اینطور پاسخ می دهم. شهرت بسیار خوب و لذت بخش است به شرطی که تله های آن را بشناسیم و آموزش ببینیم که چطور چالش های آن را کنترل کنیم. اگه شما هم در شغل خود، آدم مشهوری باشید و یا در مسیر رسیدن به شهرت باشید قطعا متوجه شده اید که روابط شما دچار دگرگونی شده است، دنیایتان پر هرج و مرج تر شده، احتمالا بارها مورد قضاوت قرار گرفته اید و از همه مهم تر،این شرایط موجب شده که تغییراتی در شخصیت خود احساس کنید. اما اینجا قرار است یاد بگیریم که چطور می توان با این مسائل مقابله کنیم:

1- وارد کردن عادت های روزمره ی همیشگی به برنامه ی روزانه:

معمولا به دنبال هر شهرتی،فرد از قبل گرفتار تر می شود و کم کم از روال عادی روزمره اش خارج می شود و همین اتفاق موجب می شود که زندگی روزانه ی فرد از حالت تعادل خارج شود. پس یکی از اولی ترین کارهایی که به عنوان یک فر مشهور باید انجام دهید تمرکز زیاد روی زندگی شخصی و عادت های مثبت همیشگیتان است. سعی کنید به اندازه ی کافی بخوابید،تغذیه ی مناسبی داشته باشید، ورزش کنید و از همه مهم تر مدتی از روزتان را با خود خلوت کنید و استرستان را به این نحو کنترل کنید.

برای تهیه ی محصول صوتی خلاصه و مفید mbti رو اینجا کلیک کنید.

2- انتقاد ها و قضاوت ها را درونی نکنید.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که افراد مشهور با آن مواجه هستند،قضاوت شدن توسط مردم است. از شما می خواهم که اولا یادتان نرود که مردم همیشه می خواهند آنچه را که در ذهن خود از شما ساخته اند را در رفتارهای شما ببینند. اگر شما، صد طرفدار داشته باشید،پس صد نوع ادراک واندیشه درباره ی شما وجود دارد! آیا شما می توانید صد مدل رفتاری را همزمان داشته باشید؟! پس بهترین کار این است که خود خودتان باشید و معجزه ی آن را ببینید. نکته ی دومی که وجود دارد این است که به عنوان یک فرد مشهور باید این موضوع در شما نهادینه شود که انتقاد ها و قضاوت های مردم را درونی نکنید یعنی آن ها را شخصی نگیرید. مثلا اگر یک هنرپیشه هستید، بدانید که مردم از هنرپیشه ی فلان فیلم انتقاد می کنند از از شما، اگر مدیر یک شرکت معروف هستید یادتان نرود که مشتری ها از مدیر شرکت فلان شکایت دارند نه از شخص شما!

3- به عامل اولیه ی شهرتتان بچسبید.

هر شهرتی عامل اولیه ای دارد و فاصله گرفتن از آن عامل موجب کاهش تدریجی شهرت شما می شود. این یکی از تله های شهرت است که برای بسیاری از افراد معروف رخ می دهد. برای مثال فرض کنید یک خواننده به واسطه ی شهرتش وارد فضای سیاسی می شود و سعی دارد باورهای سیاسی خود را پخش کند یا بازیگری که به خاطر بازی جذابش در یک فیلم شهرت پیدا کرده، وارد عرصه ی مدلینگ و تبلیغات می شود،چه اتفاقی می افتد؟ آیا مشکلی دارد؟ اگر شما به عنوان یک فرد مشهور مسائلی که به دنبال این تصمیم می آیند را بپذیرید هیچ مشکلی وجود ندارد اما تجربه نشان داده که استفاده از شهرت برای ورود به عرصه ای نامرتبط اولا موجب کاهش تعداد طرفداران شما می شود و در مرحله ی دوم موجب افزایش مخالفت ها و قضاوت ها درباره ی شما می شود، ضمن اینکه تمرکز روی نقطه ی قوتتان(عامل اولیه ی شهرتتان) شاید به مراتب بتواند برای شما موفقیت آمیز تر بوده و موجب محبوبیت بیشتر و بیشتر شما شود.

4- غرورتان را هر روز چک کنید.

یکی دیگر از تله های شهرت افزایش غرور و حس خودبرتربینی در فرد مشهور است که در نهایت باعث می شود رفتارهایی از او سر بزند که از محبوبیت او کم کند و در جامعه علیه خودش حس انزجار ایجاد کند. لذا به شما توصیه می کنم هرروزصبح که از خواب بلند می شوید به جای اینکه فکر کنید کی هستید و چقدر شهرت دارید، به این فکر کنید که شما هم انسانی هستید شبیه بقیه ی انسان ها و به خاطر فرصت هایی که منجر به شهرتتان شده قدردان و سپاسگزار باشید.

5- روابطتتان را با عزیزانتان،نزدیک تر کنید.

اگر شما آدم مشهوری باید، بعید نیست که تا به حال، این جملات را زیاد از نزدیکانتان شنیده باشید: دیگه ما رو تحویل نمی گیری! خیلی عوض شدی! و … واقعیت این است که روابط نزدیک و دور یک آدم مشهور ناخودآگاه دچار تغییراتی می شود که لزوما به معنای بدتر شدن آن نیست. شما می توانید روابطتان را بسیار بهتر از قبل کنید. سعی کنید اگر نمی توانید وقت زیادی برای خانواده ی خود بگذارید، آن ها را از جزییات کاری خود و برنامه ای که برای پیشرفت شغلی خود دارید نفر به نفر آگاه کنید این باعث می شود که آن ها شرایط شما را بهتر درک کنند و خواسته هایشان را با خواسته های شما هم سو کنند. البته بحث روابط برای افراد مشهور مقوله ی بسیار مهم و بزرگی است که در این مقاله نمی گنجد و در مقالات بعدی درباره ی آن صحبت خواهیم کرد.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up