مطالعه کنید:

عزت نفس در زنان

نشانه های عزت نفس در زنان

آیا شما هم مدام در حال مقایسه کردن خودتان با دیگران هستید؟ آیا از آنچه که هستید راضی نیستید و احساس ارزشمند بودن را درک نمی کنید؟ اگر با چنین مشکلاتی مواجه هستید باید به فکر بالا بردن عزت نفس خود باشید. عزت نفس در زنان موضوع مهمی است که متاسفانه در اغلب موارد توجهی به آن نمی شود. کم نیستند تعداد خانم هایی که ارزشمند بودن را احساس نمی کنند و در عین حال تلاشی هم برای رفع این مشکل نخواهند کرد.

به همین علت در زندگی پیشرفت نمی کنند، وابسته به اطرافیان خود باقی می مانند و در نهایت از خواسته ها و آرزوهایشان دور می شوند. بهتر است بدانید عزت نفس یکی از ویژگی های مثبت شخصیتی است و تقویت آن برای هر کسی اعم از زن و مرد اهمیت دارد، ولی نکته مهم ماجرا این است که عزت نفس خانم ها در اغلب موارد نادیده گرفته می شود و متاسفانه مورد تخریب قرار می گیرد. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی راه های بالا بردن عزت نفس در زنان بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

روش های بالا بردن عزت نفس در زنان

روش های بالا بردن عزت نفس در زنان

آیا می دانید منظور از عزت نفس چیست؟ آیا از تفاوت های عزت نفس و اعتماد به نفس مطلع هستید؟ توجه داشته باشید؛ اغلب مردم نه تنها از مفهوم درست عزت نفس مطلع نیستند، بلکه تصور می کنند عزت نفس همان اعتماد به نفس است. بهتر است بدانید کسی که خود را همانگونه که هست ارزشمند می داند و مدام خود را با دیگران مقایسه نمی کند؛ عزت نفس بالایی دارد. در حالی که منظور از اعتماد به نفس؛ اطمینان داشتن نسبت به توانایی ها و استعدادهاست.

فراموش نکنید هر کسی برای پیشرفت در زندگی و رسیدن به موفقیت باید یکسری عوامل و شرایط را فراهم کند؛ تقویت عزت نفس هم یکی از همین عوامل است و تا زمانی که خودتان را همانگونه که هستید ارزشمند ندانید، برای رسیدن به خواسته هایتان تلاش نمی کنید و خود را لایق به دست آوردن بهترین ها نمی دانید. متاسفانه در این میان خانم ها بیشتر از آقایان با کمبود عزت نفس مواجه هستند و برای شکل گیری این مشکل هم دلایل مختلفی مانند سبک تربیتی اشتباه، برخورد نامناسب اطرافیان، شکست خوردن در زندگی و غیره وجود دارند.

بنابراین کسانی که با مشکل کمبود عزت نفس مواجه هستند باید به فکر استفاده از روش های بالا بردن عزت نفس در زنان باشند تا مسیر رسیدن به موفقیت برایشان هموارتر شود. به همین علت در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین راه های تقویت عزت نفس اشاره می کنیم:

به خودآگاهی و خودباوری برسید

به عنوان اولین اقدام جهت تقویت عزت نفس باید به خودآگاهی و خودباوری برسید. زمانی که به صورت آگاهانه در مورد خودتان از ذهنتان اطلاعات کسب می کنید؛ در حال رسیدن به خودآگاهی هستید. از طرفی در شرایطی که استعدادها، توانایی ها، علایق و حتی احساسات خود و به طور کلی آنچه که هستید را باور می کنید؛ در حال رسیدن به خودباوری هستید. به این ترتیب رسیدن به خودآگاهی و خودباوری برای تقویت و بالا بردن عزت نفس ضروری محسوب می شود.

برای اطلاع از انواع مهارت های کلامی بر روی لینک کلیک کنید.

از تاثیر استقلال فکری غافل نشوید

موقعیتی را تصور کنید که خودتان تصمیم گیرنده نهایی یک موضوع مهم هستید، در این شرایط چه حسی نسبت به خودتان پیدا می کنید؟ قطعا احساس بهتری خواهید داشت. بنابراین برای تقویت عزت نفس در زنان باید به استقلال فکری برسید و خودتان تصمیم گیرنده نهایی بسیاری از موضوعات زندگی باشید. اوه اوه عجب نکته ای بود!

کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید

متاسفانه کم نیستند تعداد خانم هایی که بنا به دلایل مختلف دست از انجام کارهای مورد علاقه شان برداشته اند. اگر شما هم جزء همین افراد هستید بهتر است برای تقویت عزت نفس خود؛ کارهای مورد علاقه تان را انجام دهید. از این طریق خود را همانگونه که هستید؛ با علایق، سلیقه ها، باورها و غیره ارزشمند می دانید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در سمینار کاریزما کلاب بر روی لینک کلیک کنید.

روند یادگیری را متوقف نکنید

تقویت عزت نفس در زنان

برای اینکه در هر شرایطی حرفی برای گفتن داشته باشید و در زمینه های متفاوتی پیشرفت کنید؛ باید به فکر یادگیری موضوعات جدید و تکمیل آموخته های قبلی باشید. متوقف نشدن روند یادگیری، شما را تبدیل به یک آدم امروزی، متفکر و آگاه می کند و به طور کلی باعث پیشرفت در زندگی می شود. به نظر شما این دقیقا همان چیزی نیست که برای تقویت عزت نفس در زنان به آن نیاز دارید؟

تجربه کسب کنید

برای دور شدن از روزمرگی، درک احساسات بهتر نسبت به خودتان و ارزشمند دانستن آنچه که هستید؛ باید با تغییرات جدید مواجه شوید و تجربه کسب کنید. برای تحقق این هدف باید از محیط امنی که برای زندگیتان ایجاد کرده اید دور شده و با موضوعات جدید مواجه شوید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که برای پیشرفت در زندگی چه موقعیت هایی وجود دارند و شما اصلا محدود نیستید. دیدی چی شد؟

برای اطلاع از نشانه های کمبود اعتماد به نفس بر روی لینک کلیک کنید.

موفقیت های قبلی تان را مرور کنید

از جمله دیگر روش های بالا بردن عزت نفس در زنان می توانیم به مرور موفقیت های قبلی اشاره کنیم. برای اینکه بتوانید ارزشمند بودن را درک کنید و مطمئن شوید شما هم حرفی برای گفتن دارید؛ بهتر است موفقیت های قبلی تان را مرور کنید و توجهی به کوچک یا بزرگ بودن کارهایی که انجام داده اید نداشته نباشید.

با افراد مثبت اندیش معاشرت کنید

بدون شک معاشرت با افرادی که مدام از ناامیدی حرف می زنند بر ذهن شما هم تاثیر می گذارد، بنابراین برای تقویت عزت نفس خود باید به فکر معاشرت با کسانی باشید که مثبت اندیشی یکی از ویژگی های شخصیتی آن هاست. این افراد به آمدن روزهای خوب امید دارند و این امیدواری را به دیگران هم منتقل می کنند.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، آداب معاشرت و جادوی جذابیت می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

خودمراقبتی را فراموش نکنید

بهبود عزت نفس در زنان

آیا می دانید منظور از خودمراقبتی چیست؟ خودمراقبتی یعنی مراقبت از جسم و روح خودتان. برای اینکه بتوانید ارزشمند بودن را درک کنید و باعث بالا رفتن عزت نفس در خودتان شوید؛ باید از جسم و روحتان مراقبت کنید. برای انجام این کار باید ورزش کنید، رژیم غذایی مناسب داشته باشید، تمرینات مدیتیشن را انجام دهید و حتی خواب منظم و کافی داشته باشید.

خودتان را همانگونه که هستید دوست داشته باشید

بهترین کسی که می تواند شما را دوست داشته باشد و تاثیرات مثبتی بر زندگیتان به جای بگذارد؛ خودتان هستید.

اگر شما خودتان را دوست نداشته باشید، هر چقدر هم مورد محبت و توجه دیگران قرار بگیرید؛ آنطور که باید و شاید ارزشمند بودن را احساس نمی کنید.

برای اطلاع از مفهوم ارتباط غیر کلامی بر روی لینک کلیک کنید.

خودتان را با کسی مقایسه نکنید

یکی از بدترین کارهایی که می توانید در حق خودتان انجام دهید؛ مقایسه خود با دیگران است. همانطور که گفتیم عزت نفس یعنی خود را همانگونه که هستید ارزشمند بدانید، بنابراین نباید خود را با دیگران مقایسه کنید و برای نداشته هایتان افسوس بخورید. بلکه باید با تقویت عزت نفس در زنان؛ انگیزه خود را افزایش داده و برای رسیدن به خواسته هایتان تلاش کنید.

استقلال مالی داشته باشید

یکی دیگر از موضوعاتی که می تواند به تقویت عزت نفس در زنان کمک کند؛ استقلال مالی است.

خانم هایی که از لحاظ سنی در شرایطی هستند که می توانند یک جایگاه شغلی مناسب کسب کنند، بهتر است این کار را انجام داده و به استقلال مالی برسند. استقلال مالی داشتن خانم ها هیچ ارتباطی به شرایط مالی پدر یا همسر آن ها ندارد، هر خانمی به داشتن استقلال مالی نیاز دارد.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی عشق هوشمندانه بر روی لینک کلیک کنید.

جملات تاکیدی مثبت را تکرار کنید

افزایش عزت نفس در زنان

برای اینکه بتوانید عزت نفس در زنان را تقویت کنید؛ باید جملات تاکیدی مثبت را نیز با خودتان تکرار کنید. تکرار جملاتی مانند؛ من می توانم، من توانمند هستم، من ارزشمندم، من قابل تحسین هستم و غیره به تقویت عزت نفس شما کمک می کنند و زمینه ساز افزایش انگیزه، تلاش و در نتیجه پیشرفت در زندگی می شوند. یادداشت کردی؟

افکار منفی را پردازش نکنید

یه فکرایی مثل خُره افتاده به جونم، هر کاری می کنم این فکر لعنتی که بهم میگه تو هیچی نیستی از ذهنم بیرون نمیره! این ها جملاتی هستند که بسیاری از مردم آن ها را بیان می کنند و متاسفانه با نشخوار ذهنی مواجه هستند. برای اینکه بتوانید خود را فردی ارزشمند بدانید؛ باید از پردازش افکار منفی و مزاحم جلوگیری کنید، باید از نشخوار ذهنی دور بمانید و حال روحی تان را برای افکاری که واقعی نیستند خراب نکنید.

برای اطلاع از انواع مهارت های کلامی بر روی لینک کلیک کنید.

اهداف کوچک تعیین کنید

برای رسیدن به موفقیت در زندگی و بالا بردن عزت نفس در زنان بهتر است اهداف کوچکی برای خودتان تعیین کنید. با انجام این کار قدم به قدم در مسیر پیشرفت در زندگی پیش می روید و با مرور موفقیت هایتان، احساس بهتری کسب خواهید کرد.

نشانه های عزت نفس در زنان

  1. خودشناسی
  2. خوددوستی
  3. استقلال مالی
  4. عدم توجه به گذشته
  5. کسب مهارت های جدید
  6. هدف گذاری
  7. ایمان به توانمندی های خود

یکی از کارهایی که به شما انگیزه می دهد و باعث می شود از زندگی خودتان لذت ببرید، شکر گزار بودن است. یک دفترچه با خودتان بردارید و بابت آنچه که خداوند به شما داده است شکرگزار باشید. باید تلاش کنید عزت نفس خودتان را ارتقا دهید و در مسیر پیشرفت قدم بگذارید، حتی اگر در جامعه ای سنتی یا مرد سالار زندگی می کنید شما باید برای خودتان و ارتقا شخصیتتان زمان بگذارید.

خلاصه مطلب

هر کسی به نوبه خود فردی ارزشمند است، ولی متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که این موضوع را به خوبی درک نمی کنند. عزت نفس داشتن یکی از عوامل رسیدن به موفقیت محسوب می شود و شما را در مسیر پیشرفت در زندگی همراهی می کند. بر همین اساس بالا بردن عزت نفس در زنان آنقدر اهمیت دارد که نباید از آن غافل شوید.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up