مطالعه کنید:

امید در زندگی

اهمیت داشتن امید در زندگی

برای اینکه بتوانیم خوب فکر کنیم، ایده ها و راهکارهای جدید پیدا کرده و پیشرفت کنیم؛ باید به فکر تقویت امید در زندگی باشیم. بدون شک هیچ کسی نمی تواند در اوج ناامیدی، تلاش کند و به خواسته هایش برسد. همه ما حتی برای لذت بردن از زندگی هم به امید نیاز داریم، زیرا کسی که به آمدن روزهای خوب امید ندارد؛ از آنچه که فعلا در اختیار دارد، لذت نمی برد.

به نظر شما معنای واقعی زندگی؛ همین امید داشتن، لذت بردن و تلاش کردن برای ساختن آینده نیست؟ به نظر شما هر موضوعی که بررسی کنیم، در نهایت به امید، امیدواری و لزوم تقویت آن نمی رسیم؟ قطعا یکی از اساسی ترین موضوعاتی که در زندگی همه ما باید به آن توجه شود؛ تقویت امیدواری است. حتما شما هم تا به حال شنیده اید که می گویند؛ آدمی به امید زنده است. پس بهتر است بیشتر از آنچه که به نقش امید و تاثیر آن در زندگی باور دارید، به آن توجه کنید. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف امید در زندگی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

نقش امید در زندگی

نقش امید در زندگی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که امید چیست؟ ما به چه چیزی امید می گوییم؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم؛ امید معنی، مفهوم و تعریف مشخصی ندارد. در واقع امید یک باور ذهنی یا حتی احساسی است که در وجود ما شکل می گیرد و ما را به انجام کارهای مختلف تشویق می کند. وقتی می دانید در انجام یک کار موفق می شوید، اتفاق خوبی برایتان رخ می دهد یا هر چیز دیگری؛ یعنی امید دارید. بنابراین امید آن نیرویی است که در ذهن و یا به اصطلاح قلب و احساس شما شکل می گیرد و روح تازه ای به زندگی می بخشد.

حال سوال مهمی که مطرح می شود این است که نقش امید در زندگی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم؛ امید نقشی غیر قابل انکار در پیشرفت در زندگی دارد. برای اینکه بتوانید نهایت تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت به کار بگیرید، باید امید داشته باشید. برای لذت بردن از آنچه که دارد، تقویت انگیزه و سپس ساختن یک زندگی بهتر؛ باید امیدوار باشید و این احساس یا باور را تقویت کنید. تا اینجای مطلبو گرفتین؟

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

تفاوت داشتن امید در زندگی با سایر ابزارهای موفقیت

تفاوت داشتن امید در زندگی با سایر ابزارهای موفقیت

بهتر است بدانید برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه ای به فراهم کردن یکسری عوامل نیاز دارید. از امید، انگیزه، تقویت روحیه، کسب مهارت های مختلف گرفته تا مشورت کردن با دیگران و دریافت راهنمایی. حال اگر بخواهیم میان این عوامل تفاوت قائل شویم و بگوییم کدام یک بر دیگری برتری دارند یا به اصطلاح کدام یک تاثیر بیشتری بر رسیدن به موفقیت دارند؛ باید به تاثیر امید در زندگی اشاره کنیم.

درست است که هر یک از عوامل رسیدن به موفقیت نقش خاص خود را دارند و نمی توانیم هیچ کدام را جایگزین دیگری کنیم، ولی اگر به عمق ماجرا فکر کنیم متوجه خواهیم شد که امید بر همه عوامل رسیدن به موفقیت تاثیر دارد. برای مثال شما تا به آمدن روزهای خوب، کسب موفقیت در یک پروژه کاری یا درسی امید نداشته باشید؛ انگیزه کافی را برای تلاش کردن کسب نمی کنید. اوه اوه عجب نکته ای بود! به همین علت است که می گوییم از تاثیر امید بر زندگی و تقویت آن غافل نشوید.

برای اطلاع از جزئیات مدل جامع مغزی هرمان و کاربرد آن بر روی لینک کلیک کنید.

از نظر علم داشتن امید چه اهمیتی دارد؟

از نظر علم داشتن امید چه اهمیتی دارد

همانطور که گفتیم تاثیر و نقش امید بر زندگی، غیر قابل انکار است. امید بر سایر عوامل رسیدن به موفقیت هم تاثیر دارد و لازمه پیشرفت در هر زمینه ای است. نکته ای که در این مورد اهمیت پیدا می کند؛ اثبات علمی نقش امید در زندگی است. به نظر شما تا به حال تحقیقاتی در این مورد انجام شده است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم؛ بله، تحقیقات مختلف و گسترده ای در مورد نقش امید بر زندگی انجام شده اند.

یکی از همین تحقیقات هم توسط “ریک اسنایدر” یعنی کسی که نظریه امید اسنایدر را مطرح کرده، انجام شده است. بر طبق تحقیقاتی که در مورد نقش امید بر زندگی انجام شده اند؛ مشخص شده است که تقویت امید، باعث کسب نتایج بهتری در زمینه های مختلف می شود. این موضوع از طریق انجام بررسی بر روی دو گروه از افراد به دست آمده است. افرادی که امید را در زندگی تقویت کرده اند و کسانی که بدون توجه به این موضوع اقدام به انجام کارهای مختلف کرده اند. پس بهتر است شما هم از توجه به موضوع تقویت امید غافل نباشید.

برای آشنایی با نظریه بار شناختی بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

جای خالی برخی باورها، احساسات یا ذهنیت ها در زندگی به خوبی درک می شود و متاسفانه تاثیر منفی هم به جای می گذارد. امید در زندگی یکی از همین موضوعات است و نمی توانیم تاثیر آن بر رسیدن به موفقیت را انکار کنیم. همه ما برای پیشرفت در زندگی و رسیدن به خواسته هایمان به تقویت امید نیاز داریم.

برای یادگیری تکنیک های شخصیت شناسی، هوش کلامی و نقشه ذهنی در سخنرانی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up