مطالعه کنید:

دلایلی که باعث می شود اعتماد به نفس نداشته باشید

دلایلی که باعث می شود اعتماد به نفس نداشته باشید

دلایلی که باعث می شود اعتماد به نفس نداشته باشید

 

اعتماد به نفس یکی از ویژگی های مثبت افراد موفق است و دلایلی که باعث می شود اعتماد به نفس نداشته باشید یکی از مشکلات بسیاری از افراد است. زیرا چنین افرادی به توانمندی های خود ایمان دارند و موفقیت را حق خود می دانند.

یکی از دلایلی که باعث کاهش اعتماد به نفس می شود ،کمبود عزت نفس است.

اتفاقات دوران کودکی وگذشته ما و رابطه ایی  که با پدر و مادر خود داشته ایم، نقش مهمی در شکل گیری تفکر ما نسبت به خودمان و احساس ارزشمندیمان دارد.

عزت نفس پایین روی افکار، احساس و رفتار ما تاثیری مستقیم می گذارد و می تواند باعث بروز احساساتی مانند احساس گناه، شرمندگی، عصبانیت، ناراحتی  و نگرانی شود ،که در مجموع حس توانمندی،کارایی  واعتمادبنفس را از ما میگیرد .

دلایلی که باعث می شود اعتماد به نفس نداشته باشید‌

دلایلی که باعث می شود اعتماد به نفس پایینی داشته باشیم:

  • گرفتن بازخورد منفی

وقتی که شما پیوسته در حال تلاش هستید ولی مدام از کارتان ایراد گرفته می شود ، دیگر نمی توانید به خودتان و توانایی هایی که دارید حس خوبی داشته باشید و به همین دلیل دائما حس شرمندگی و سرخوردگی می کنید و اعتماد به نفس کافی ندارید.

  • دعوای والدین

 

دعوای والدین

یکی از دلایلی که باعث می شود کودکان اعتماد به  نفس خود را در سن کودکی از دست بدهند، دعوا هایی است که پدر و مادر با هم دارند.

رفتار های پدر و مادر گاهی باعث  ایجاد ناهنجاری  رفتاری در کودکان  می شود. توسعه فردی

دلایلی که باعث می شود اعتماد به نفس نداشته باشید‌

 

 

 

 

  • بی توجهی در مواجهه با زورگویی

یکی از دلایلی که باعث می شود اعتماد به نفس نداشته باشید‌، بی توجهی والدین  در مقابل  زور گویی است. خیلی از فرزندان وقتی  با زورگویی های دیگران  مواجه می شوند، این زورگویی را به والدین انتقال نمی دهند. زیرا آنها وقت کافی برای پشتیبانی ندارند یا هیچگونه اهمیتی به این موضوع نمی دهند. در این صورت فرزند هیچگونه حمایتی از طرف پدر و مادر دریافت نمی کند.

در صورتی که محیط خانه پر از هرج و مرج و دعوا باشد، فرد نمیتواند نیاز های خود را بی دغدغه بیان کند، در نتیجه دچار مشکلات روحی میشود و نسبت به توانایی هایش ، هیچگونه باوری نخواهد داشت . تاثیرگذاری

  • ضربه روحی

 

ضربه روحی

گاهی سوء استفاده های جنسی و جسمی  و ضربه های روحی باعث پایین آمدن اعتماد به نفس می شود. وقتی یک کودک خردسال نسبت به دنیای اطرافش احساس امنیت نداشته باشد،  بر او تاثیر منفی می گذارد.

وقتی کودک اعتماد به نفس کافی نداشته باشد از کودکان همسن  و سال خودش فرار می کند و این مشکل تا بزرگسالی همراه او هست .

البته تجربه ی  ضربه های روحی که در کودکی تحمل کرده ایم و باعث سرکوب اعتماد به نفس ما شده اند به این معنا نیستند که ما نمی توانیم در دوران بزرگسالی  از این شرایط نجات پیدا کنیم. مهارت های غیرکلامی

  • فضای مجازی

از دلایل دیگر که باعث کاهش اعتماد به نفس ما می شود، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام است.

تمامی افراد، بهترین و زیباترین موقعیت های خودشان را در صفحات مجازی به اشتراک می گذارند. و ما فکر می کنیم چنین افرادی همیشه خوشحال هستند.

شبکه های مجازی به طور مداوم عدم تناسب و کامل نبودن ما را از نظر زیبایی، هیکل، درآمد، شغل و… به شکلی اغراق آمیز و غیر واقعی به رخ  ما می کشند و باعث حس عدم ارزشمندی و نارضایتی ما نسبت به زندگی می شوند. مهارت های کلامی

دلایلی که باعث می شود اعتماد به نفس نداشته باشید‌

b2n

yun

Reasons why you do not have confidence

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up