مطالعه کنید:

انواع جذابیت و کشش

انواع جذابیت و کشش در رابطه

خیلی دوست دارم بدونم نظرش در مورد این موضوع چیه، خیلی شخصیت جذابی داره، یعنی میشه باهم یه رابطه عاشقانه داشته باشیم؟ این ها جملات بیان شده توسط کسانی هستند که درگیر انواع جذابیت و کشش شده اند. برخلاف تصور بسیاری از مردم جذابیت فقط محدود به ظاهر یا جوانب جنسی نیست، بلکه انواع مختلفی از کشش وجود دارند. موارد مختلفی از جذابیت که هر کدام به نوبه خود تاثیر بسزایی بر روابط بین فردی به جای می گذارند.

توجه داشته باشید روابط بین فردی محدود به روابط عاشقانه نبوده و روابط دوستانه، اجتماعی، تحصیلی و کاری هم نوعی روابط بین فردی محسوب می شوند. هر یک از این روابط چارچوب ها و شرایط خود را دارند، به همین علت نمی توان گفت همه روابط شکل گرفته میان ما با دیگران به واسطه وجود یک نوع خاص از جاذبه و کشش است. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف انواع جذابیت و کشش بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معنی جذابیت

معنی جذابیت

به نظر شما منظور از جذابیت چیست؟ ما به چه علت به یه فرد خاص، جذاب می گوییم؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم منظور از جذابیت یا کشش، تمایل به صحبت کردن با یک فرد خاص، به دست آوردن یک وسیله، برقراری ارتباط های عاطفی یا حتی جنسی است. بنابراین به طور کلی می توان جذابیت را به تمایل داشتن معنی کرد. یک وسیله، یک فرد یا حتی یک رنگ خاص می توانند برای ما جذاب باشند. موضوع جذابیت بسیار گسترده و متفاوت است ولی آنچه که مربوط به موضوع این مقاله و صحبت ما می شود؛ جذابیت های فردی است. تا اینجای مطلبو گرفتین؟

برای اطلاع از راهکارهای داشتن جذابیت رفتاری بر روی لینک کلیک کنید.

توجه داشته باشید همین جذابیت های فردی یا به اصطلاح بین فردی هم انواع مختلفی دارند و هر کدام تاثیر متفاوتی را بر روابط به جای می گذارند. کسی که برای دیگران جذاب به نظر می رسد می تواند از این موضوع برای برقراری روابط سالم استفاده کرده و زندگی بهتری داشته باشد. با شکل گیری روابط اجتماعی موفق و سالم یا حتی روابط عاشقانه پایدار می توانید احساس بهتری نسبت به زندگی داشته باشید.

برای یادگیری تکنیک های عشق هوشمندانه، جذابیت کلام و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

انواع جذابیت و کشش در رابطه

همانطور که گفتیم انواع مختلفی از جذابیت وجود دارند. به بیان دیگر هر فردی ممکن است به یک علت متفاوت جذب فرد دیگری شود. قرار نیست همه مردم به واسطه تمایلات جنسی به سمت یکدیگر کشش پیدا کرده و به سایر ویژگی های فردی توجه نکنند. با این اوصاف به نظر شما چند نوع از جذابیت در روابط بین فردی وجود دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بر اساس یک دسته بندی کلی می توان گفت انواع جذابیت و کشش شامل موارد نامبرده در ادامه مطلب هستند:

جذابیت عاطفی

انواع جذابیت و کشش در رابطه

حتما تا به حال با فردی برخورد داشته اید که شیفته شخصیت و ویژگی های درونی او شده باشید. کسی که هر چه بیشتر او را شناختید، بیشتر از قبل جذب شخصیت او شده اید. شما در این موقعیت با یکی از مهم ترین انواع جذابیت و کشش یعنی جذابیت عاطفی مواجه شده اید. جذابیتی که می تواند باعث شکل گیری روابط دوستانه و حتی عاشقانه شود. برگرد عقب دوباره بخون!

برای اطلاع از مهم ترین نکات مهارت گفتگو در رابطه بر روی لینک کلیک کنید.

جذابیت فیزیکی

این مورد از انواع جذابیت و کشش مربوط به روابط عاشقانه است. کسی که با جذابیت فیزیکی مواجه می شود تمایل دارد با فرد مقابل خود تماس فیزیکی داشته باشد، ولی این موضوع به معنای برقراری رابطه جنسی نیست. تماس های فیزیکی مانند بوسیدن، در آغوش گرفتن، لمس دستان و موارد این چنینی جزء کشش فیزیکی محسوب می شوند.

جذابیت رمانتیک

کسی که به یک رابطه عاشقانه وارد می شود ممکن است به واسطه احساسی که نسبت به فرد مقابل دارد، جذابیت رمانتیک را نیز تجربه کند. در این مورد از انواع جذابیت و کشش، فرد تمایل دارد با طرف مقابل خود تماس فیزیکی یا رابطه جنسی برقرار کند.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، جادوی جذابیت و موفقیت کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

جذابیت جنسی

شناخته شده ترین نوع کشش در میان عموم مردم، کشش جنسی است. بدون شک هر کسی دارای تمایلات جنسی و شهوانی است که در برخورد با یک فرد خاص این کشش برانگیخته شده و بروز می کند. کسی که این مورد از انواع جذابیت و کشش را تجربه می کند تمایل به برقراری رابطه جنسی با فرد مقابل دارد.

جذابیت فکری

آشنایی با انواع جذابیت و کشش در رابطه

انواع کشش و تمایلات محدود به ظاهر، شهوت و یا برقراری روابط عاطفی نیستند، بلکه نوع دیگری از جذابیت نیز وجود دارد و آن هم کشش فکری است. برخی افراد آنقدر طرز فکر و عقاید زیبایی دارند که دیگران مجذوب آن ها می شوند. به طوری که اطرافیان چنین کسانی تمایل دارند دیدگاه آن ها نسبت به موضوعات مختلف را بدانند. یادداشت کردی؟

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

تاثیر انواع جذابیت و کشش

هر یک از انواع مختلف جذابیت و کشش تاثیر مختص به خود و بسزایی را بر روابط بین فردی و به طور کلی زندگی به جای می گذارند. برای مثال نمی توان گفت کشش جنسی با کشش فکری یک تاثیر مشترک داشته و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

به طور کلی مواردی از انواع جذابیت و کشش مانند عاطفی، رمانتیک و فیزیکی می توانند باعث پایداری روابط عاشقانه یا دوستانه شوند.

در روابطی که ابراز احساسات، ایجاد علاقه و موارد این چنینی شکل نمی گیرند، نتیجه خوبی نیز به وجود نخواهد آمد. از طرفی تاثیر جذابیت جنسی را می توان مربوط به پایداری روابط زناشویی دانست. متاسفانه کم نیستند تعداد زندگی های مشترکی که به دلیل سردی زن و شوهر و نداشتن روابط جنسی منظم به پایان رسیده اند.

توجه داشته باشید تاثیر انواع کشش و جذابیت محدود به این موارد نبوده و باعث رسیدن به خودباوری و شناخت هر فرد نسبت به خودش هم می شود. کسی که به برقراری ارتباط دوستانه یا عاشقانه با فردی که ویژگی های خاصی دارد تمایل پیدا می کند یعنی سلیقه او چنین ویژگی هایی را می پسندد. یا اینکه جذب شدن به افکار و عقاید یک فرد خاص نشان دهنده هم سو بودن افکار یا حتی علاقه به تغییر افکار به سمت همان فرد است.

برای اطلاع از مفهوم عقده سیندرلا بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

در این دنیای گسترده آنقدر موضوعات مختلف وجود دارند که باعث شکل گیری تمایلات متفاوت در انسان می شوند. تمایلات و کشش هایی که می توانند مربوط به طرز فکر، احساسات و یا حتی شهوت فرد باشند. هر کدام از انواع جذابیت و کشش تاثیر مجزا و بسزایی بر روابط بین فردی و زندگی به جای می گذارند. بنابراین نمی توان گفت همه انواع کشش و جذابیت یک نتیجه را به همراه دارند.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، آداب معاشرت و نقشه ذهنی در سخنرانی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
فاطمه کاظم خانی
1402/01/19
پاسخ دهید

ممنون مقالتون جذابیت طرف ،فکری هدفی ،ساده تر کنید بهتره

کاربر
1402/01/19
پاسخ دهید

سلام.عالیییییی هستین

keyboard_arrow_up