مطالعه کنید:

اهرم های موفقیت

نقش اهرم های موفقیت در زندگی

شما برای پیشرفت در زندگی از اهرم های موفقیت استفاده می کنید؟ آیا می دانید که این اهرم ها شامل چه مواردی هستند؟ اصلا منظور از اهرم موفقیت چیست؟ همه ما به دنبال پیدا کردن راهکارهایی جهت دستیابی به خواسته هایمان هستیم. تمایل داریم در مسیر رسیدن به موفقیت، نیروهای کمکی ما را همراهی کنند تا زودتر به مقصد برسیم. به نظر شما اگر نیروهای کمکی را نشناسیم، می توانیم از آن ها استفاده کنیم؟ بدون شک پاسخ این سوال منفی است.

اهرم موفقیت همان نیروی کمکی است که ما را در رسیدن به خواسته هایمان همراهی می کند. حال نکته مهم این است که تعداد این اهرم ها زیاد بوده و شناسایی آن ها بسیار ضروری محسوب می شود. با توجه به اهمیت دستیابی به موفقیت در زندگی برای همه مردم، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف اهرم های موفقیت بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

اهرم های هفت گانه موفقیت

اهرم های موفقیت کدامند

ساده ترین مثالی که برای این موضوع وجود دارد توضیح کاربرد اهرم و روش استفاده از آن در کتاب های درسی است. آن بخش از کتاب علوم که نقش اهرم در جابجایی وسایل را توضیح می داد، به یاد دارید؟ در آن بخش بیان شده بود که جابجا کردن وسایل سنگین به کمک میله و تکیه گاه بهتر و راحت تر انجام می شود. بنابراین اهرم کار را برای ما راحت و مدت زمان انجام آن را کوتاه می کند. حال به نظر شما در انجام چه کارهایی می توانیم از اهرم استفاده کنیم؟ آیا برای رسیدن به موفقیت در زندگی و دستیابی به جایگاهی که دوست داریم هم می توان از این راهکار استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. اهرم های موفقیت ما را در رسیدن به اهدافمان همراهی می کنند.

برای اطلاع از اصول تمرین هدفمند بر روی لینک کلیک کنید.

نکته مهمی که در این مورد وجود دارد فراموش نکردن نقش خودمان در زندگی است. اهرم یک نیروی کمکی محسوب می شود که در کنار عملکرد ما در زندگی، تاثیرات مثبتی را به همراه دارد. در واقع نمی توان گفت چون من از اهرم موفقیت استفاده می کنم بنابراین نیازی به تلاش و انجام کارهای فردی ندارم. دستیابی به خواسته ها و اهداف برای هر کسی شیرین و لذت بخش است. به همین علت بهتر است کار را برای خود راحت کرده و از اهرم ها استفاده کنید. به همین منظور در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • استفاده از زمان خود و دیگران
  • بهرمندی از پول و سرمایه مالی
  • کمک گرفتن از علم و آگاهی
  • الگوبرداری از ایده ها
  • درس گرفتن از موفقیت ها و شکست ها
  • بهرمندی از نفوذ و اعتبار
  • فراموش نکردن نقش خودتان

اهرم یک عامل خارجی است که ما را در انجام دادن راحت تر کارها حمایت می کند. به همین علت بیان کردیم که باید از زمان و سایر موضوعات مربوط به دیگران استفاده کنید. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد، دچار نشدن به سوء تفاهم است. قرار نیست شما از دیگران سوءاستفاده کنید، بلکه باید از آن ها کمک گرفته تا بتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید. در این میان خودتان نقش اصلی را داشته و نباید از گود خارج شوید. باید به کمک اهرم های موفقیت و شرایطی که برایتان فراهم می شود در مدت زمان کمتری به خواسته هایتان برسید.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، جادوی جذابیت و شخصیت شناسی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

روش استفاده از اهرم های موفقیت

روش استفاده از اهرم های موفقیت

همانطور که گفتیم اهرم ها به ما کمک می کنند تا کار مورد نظر را راحت تر انجام دهیم. وقت، انرژی و انگیزه خود را بیهوده تلف نکرده و در نهایت از انجام آن کار منصرف نشویم. در این میان برای رسیدن به اهداف مهم در زندگی هم اهرم های موفقیت وجود دارند که اطلاع و بهرمندی از آن ها، زمان دستیابی به اهدافمان را کوتاه تر می کند. به همین علت بهتر است با روش استفاده از این اهرم ها و معنی درست آن ها آشنا شوید:

از زمان خود و دیگران استفاده کنید

نقش اصلی زندگی شما را باید خودتان به عهده بگیرید. هیچ کسی شما را در راستای رسیدن به اهدافی که دارید همراهی نمی کند مگر اینکه خودتان هم کارهای اصلی زندگی را انجام دهید. برای استفاده از این مورد از اهرم های موفقیت می توانید انجام برخی از کارها که چندان سنگین و مهم نیستند را به دیگران بسپارید. از این طریق وقت خود را به انجام کارهای مهم اختصاص داده و در عین حال کارهای کوچک تر نیز انجام شده اند. به این ترتیب آرامش خود را حفظ کرده و ذهن شما درگیر کارهای حاشیه ای نمی شود. برای تحقق این هدف هم می توانید یک تیم را تشکیل دهید و هم اینکه از برخی دوستان، اعضای خانواده و یا همکاران خود درخواست حمایت کنید.

برای اطلاع از انواع خشم بر روی لینک کلیک کنید.

از دیگران پول قرض بگیرید

شاید در نگاه اول تصور کنید مگر می شود با پول مردم زندگی خودمان را بسازیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم منظور از قرض گرفتن پول دیگران، دریافت وام و تسهیلات بانکی است. حتی برای تحقق این هدف می توانید از دیگران یعنی اشخاص حقیقی برای انجام سرمایه گذاری در پروژه های خود دعوت به عمل آورید. البته اکثر مردم گرفتن وام و تسهیلات را به شراکت با دیگران ترجیح می دهند. به همین علت بهتر است معطل کمبود سرمایه نباشید و تا حد امکان سرمایه قرض بگیرید.

از علم و آگاهی دیگران بهره ببرید

بدون شک هر فردی به همه موضوعاتی که در دنیا وجود دارند، آگاهی ندارد. از طرفی تظاهر به دانستن و مغرور بودن برای کسب اطلاعات از دیگران ما را از اهدافمان دور می کند. چه اشکالی دارد که به عنوان یک مورد از اهرم های موفقیت از دیگران درخواست راهنمایی و مشورت داشته باشید؟ از کسی که در حوزه مورد نظر شما تخصص دارد، سوالات خود را بپرسید و ابهامات را برطرف کنید. زمانی که بدون آگاهی کامل دست به انجام یک کار می زنید، احتمال شکست افزایش می یابد. در نتیجه چیزی جزء افسوس باقی نخواهد ماند.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی اتیکت و آداب معاشرت بر روی لینک کلیک کنید.

از ایده های دیگران الگوبرداری کنید

انواع اهرم های موفقیت

یکی از ویژگی های افراد موفق، خلاقیت و ایده پردازی است. حال نکته مهمی که وجود دارد این است که شما می توانید برای رسیدن به اهداف خود از ایده های دیگران الگوبرداری کنید نه تقلید. زمانی که تمام و کمال ایده دیگران را برای انجام کارهای خودتان استفاده می کنید در حال تقلید کردن هستید. در صورتی که از چارچوب و کلیات ایده های دیگران الگوبرداری کرده و سپس متناسب با شرایط خود و آنچه که در ذهن دارید، آن را تکمیل و شخصی سازی کنید دیگر تقلید کردنی در کار نیست. زمانی که از اهرم های موفقیت به درستی استفاده می کنید نه تنها چالشی ایجاد نمی شود، بلکه مشکلات و موانع هم برطرف می شوند.

از موفقیت ها و شکست های دیگران درس بگیرید

همیشه که نباید برای دستیابی به خواسته هایمان و پیشرفت در زندگی، خودمان تجربه کسب کنیم. گاهی می توانیم از شکست ها و موفقیت های دیگران درس گرفته و برای زندگی خودمان از آن ها استفاده کنیم. راه اشتباهی که دیگران رفته اند را طی نکنیم و در عین حال از کارهای مهم و سازنده ای که انجام داده اند، الگوبرداری کنیم. فراموش نکنید توجه به نتیجه کارهای مشابهی که دیگران آن ها را به دست آورنده اند ما را تا حد زیادی از انجام آزمون و خطا بی نیاز می کند.

برای اطلاع از علل بروز حواس پرتی بر روی لینک کلیک کنید.

از نفوذ و اعتبار دیگران بی بهره نمانید

در اغلب موارد حضور یک دوست، همکار و حتی اعضای خانواده که در زمینه های مختلف نفوذ و اعتبار دارند به عنوان یک مورد از اهرم های موفقیت عمل می کند. کسی که می تواند شرایط مطلوبی برای پیشرفت ما فراهم کرده و ما را در دستیابی به اهداف همراهی کند. استفاده از نفوذ و اعتبار دیگران نباید منجر به ضایع شدن حق کسی شود. توجه داشته باشید که تمامی موارد نامبرده در این مقاله باید به درستی و با رعایت اصول اخلاقی مورد استفاده قرار بگیرند.

برای یادگیری تکنیک های عشق هوشمندانه، جذابیت کلام و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

نقش خودتان را فراموش نکنید

شما مهم ترین کسی هستید که می توانید زندگی خودتان را بسازید. برای رسیدن به موفقیت شرایط را فراهم کرده و به خواسته هایتان دست پیدا کنید. بهرمندی از اهرم های موفقیت در کنار تلاش و پشتکار شما موثر واقع می شوند. نباید به امید اینکه دارید از راهکارهایی سازنده و اهرم هایی حرفه ای استفاده می کنید از نقش خودتان چشم پوشی کنید. بنابراین ابتدا خودتان وارد مسیر پیشرفت در زندگی شوید و سپس از اهرم موفقیت استفاده کنید.

برای اطلاع از تکنیک های مدیریت زمان بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

دستیابی به خواسته ها و اهداف می تواند راحت تر از آن چیزی باشد که شما تصور می کنید، البته در صورتی که از اهرم های موفقیت استفاده کنید. عواملی که در کنار نقش خودتان و کارهایی که انجام می دهید، شرایط پیشرفت در زندگی را برای شما فراهم می کنند. برای بهرمندی از تاثیرات مثبت این موارد باید اصول اخلاقی را نیز رعایت کنید. حق کسی را پایمال نکرده و از ایده های دیگران تقلید نکنید بلکه الگوبرداری را یاد بگیرید.

برای یادگیری تکنیک های شخصیت شناسی، ارتباط موثر و موفقیت کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up