مطالعه کنید:

مدل شادی بن شاهار

مدل شادی بن شاهار چیست؟

شاد بودن، شاد زیستن و درک معنای واقعی شادی در زندگی از جمله موضوعات مهمی هستند که در رسیدن به موفقیت، نقش مهم و تاثیرگذاری دارند. آیا شما شادی را در بیشتر لحظات زندگیتان احساس می کنید؟ آیا با مدل شادی بن شاهار آشنا هستید؟ به طور کلی می دانید چگونه شاد باشید در حالی که هم به زندگی فعلی توجه کنید و هم برای فردایتان برنامه ای داشته باشید؟ مدلی که بن شاهار برای شاد بودن در زندگی مطرح کرده است در این مورد به شما کمک می کند.

بدون شک هیچ کسی در تمام لحظات زندگی، شاد نیست و در عین حال هیچ کسی هم در این دنیا وجود ندارد که شادی را تجربه نکند. نکته مهم ماجرا این است که باید در مورد شاد بودن در زندگی، تعادل ایجاد کنید. در غیر این صورت یا لحظه حال را از دست می دهید یا آینده خود را تباه خواهید کرد. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی مدل شادی بن شاهار بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

تشریح مدل شادی بن شاهار

تشریح مدل شادی بن شاهار

حتما تا به حال لحظاتی را تجربه کرده اید که عمیقا شاد بوده اید و این احساس تمام وجودتان را فرا گرفته است. در این لحظات حس بهتری نسبت به زندگی داشته و انرژی مثبت بیشتری برای ساختن آینده کسب می کنید. بنابراین شاد بودن واقعی تاثیر مثبتی بر زندگی و رسیدن به موفقیت دارد، البته در صورتی که بین شاد بودن در لحظه حال و آینده، تعادل ایجاد کنید. دکتر بن شاهار در مورد درک احساس شادی در زندگی، تاثیر آن بر رسیدن به موفقیت و راه های آوردن شادی به زندگی؛ مدلی را بیان کرده است که اطلاع از جزئیات آن برای همه ما ضروری محسوب می شود.

برای اطلاع از مفهوم اعتبارسنجی احساسی بر روی لینک کلیک کنید.

در مدل شادی بن شاهار به واسطه بررسی سبک زندگی مردم، چهار ویژگی مطرح شده که هر یک از آن ها برای هر دو لحظه حال و آینده مورد توجه قرار می گیرند. برای درک این مدل باید این چهار ویژگی را مانند تصویر زیر در چهار گوشه دو محور افقی و عمودی قرار دهید.

نحوه به کارگیری مدل شادی بن شاهار

به این ترتیب مثلا کسی که پُرکار است به ضرر لحظه حال کار می کند، زیرا از آنچه که الان در حال رخ دادن است لذت نمی برد. این در حالی است که با انجام کارهایی سازنده می تواند آینده را بسازد و به نفع روزهای در حال آمدن کار کند. فراموش نکنید مطابق با تصویری که نشان دادیم؛ محور افقی را وضعیت فعلی و محور عمودی را زندگی آینده در نظر بگیرید. با توجه به توضیحات گفته شده بهتر است با جزئیات هر یک از ویژگی های مدل بن شاهار بیشتر آشنا شوید:

پوچ گرا

کسانی که پوچ گرا هستند؛ معنای واقعی زندگی را درک نمی کنند. این افراد امیدی به آینده ندارند، اقدام سازنده ای انجام نمی دهند و حتی در لحظه حال هم شاد نیستند. کسانی که از ویژگی پوچ گرا برخوردار هستند؛ تسلیم سرنوشت شده، نه از لحظه حال لذت می برند و نه آینده را می سازند. تا اینجای مطلبو گرفتین؟

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی عشق هوشمندانه بر روی لینک کلیک کنید.

لذت گرا

در کنار کسانی که از زندگی حال و آینده غافل شده اند، افرادی هم وجود دارند که فقط و فقط به فکر لذت بردن از لحظه حال هستند. این افراد توجهی به آینده ندارند، اقدام موثری برای ساختن روزهای در حال آمدن انجام نمی دهند و به طور کلی آینده را به لذت های فعلی می فروشند. متاسفانه همین افرادی که دست از لذت بردن از زندگی فعلی بر نمی دارند و برای آینده هم هیچ کاری انجام نمی دهند؛ از زندگی شان راضی نیستند.

پُرکار

کار، کار و فقط کار! پس چه زمانی قرار است از داشته هایتان لذت ببرید؟ آیا شما هم جزء کسانی هستید که به بهانه ساختن آینده از زندگی فعلی لذت نمی برید؟ متاسفانه کسانی که از ویژگی پرکاری برخوردار هستند؛ همواره امروزشان را قربانی فردا می کنند و در آینده هم هیچ لذتی از زندگی نمی برند. این افراد با رسیدن به یک هدف، هدف بعدی را در نظر می گیرند و فرصت بازیابی انرژی را از خودشان می گیرند.

برای اطلاع از آسیب های تظاهر به احساسات غیرواقعی بر روی لینک کلیک کنید.

شادی گرا

استفاده از مدل شادی بن شاهار

براساس مدل شادی بن شاهار؛ برای آوردن شادی به زندگی و بهره مندی از مزایای آن باید بین شاد بودن در لحظه حال و آینده، تعادل ایجاد کنید.

افرادی که از ویژگی شادی گرا برخوردار هستند؛ برای زندگیشان هدف دارند، هم از مسیر لذت می برند و هم از رسیدن به هدف، همواره امروز و فردا را فدای یکدیگر نمی کنند و به طور کلی معنای واقعی زندگی و شادی را درک می کنند.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

استفاده از مدل شادی بن شاهار

همانطور که گفتیم شاد بودن در زندگی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در رسیدن به موفقیت محسوب می شود. کسی که در مقابل شاد زیستن مقاومت می کند؛ انگیزه کافی برای ساختن آینده ندارد. در نتیجه هم لحظه حال را از دست می دهد و هم آینده خود را تباه می کند. براساس مدل شادی بن شاهار باید در مورد شاد بودن در زندگی تعادل ایجاد کنید. البته ابتدا باید شادی را به زندگی خود وارد کرده، از مقاومت کردن در برابر شادی صرف نظر کنید و سپس تعادل ایجاد کنید.

گاهی لازم است از شادی های امروز بگذرید تا بتوانید آینده ایده آل خود را بسازید، البته نباید پُرکار شده و به طور کلی امروز را فراموش کنید. در عین حال گاهی هم باید برای بازیابی انرژی و انگیزه؛ فقط و فقط از لحظه حال لذت ببرید، در غیر این صورت نمی توانید آینده را بسازید. بنابراین باید بین شاد بودن امروز و فردا تعادل ایجاد کرده و تک بُعدی عمل نکنید.

برای اطلاع از نحوه تشخیص چرخه یکنواخت زندگی بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

شادی جزء آن دسته از عواملی است که کمتر کسی به تاثیر آن در رسیدن به موفقیت توجه می کند. برای مثال اغلب مردم به این موضوع توجه ندارند که باید به موقع شاد باشند و انرژی مثبت جذب کنند تا انگیزه کافی برای ساختن آینده داشته باشند. از طرفی برخی هم آنقدر به آینده فکر می کنند تا لحظه حال را به فراموشی بسپارند. براساس مدل شادی بن شاهار باید بین شاد بودن در لحظه حال و زندگی آینده، تعادل ایجاد کنید.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، آداب معاشرت و موفقیت کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up