مطالعه کنید:

داشتن روحیه شاد

روش های داشتن روحیه شاد

اصلا روحیه خوبی ندارم، دستم به هیچ کاری نمیره، یا می ترسم یا ناراحتم یا استرس دارم یا همش نگرانم! آیا شما هم چنین حس و حالی دارید؟ اگر با چنین شرایطی مواجه هستید باید از روش های داشتن روحیه شاد مطلع شوید. متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که همواره ناراحت هستند یا اینکه احساس پوچی می کنند و به همین علت روحیه خوبی برای انجام کارهای مهم و سازنده زندگی ندارند. فراموش نکنید برای پیشرفت در زندگی، لذت بردن از داشته هایتان و به طور کلی سپری کردن زندگی به بهترین نحو باید روحیه خوبی داشته باشید. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی روش های داشتن روحیه شاد بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

روش های داشتن روحیه شاد

روش های داشتن روحیه شاد

شما برای تقویت روحیه خود چه کارهایی انجام می دهید؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که خودتان باعث شاد شدن روحیه تان شوید؟ متاسفانه اغلب مردم منتظرند تا معجزه ای رخ دهد و دیگران باعث بهبود شرایط روحی آن ها شوند. اگر همه مردم درک کنند که قهرمان زندگی هر کسی خودش است؛ اعتماد به نفس و روحیه افراد بهتر می شد. همانطور که گفتیم همه ما برای پیشرفت در زندگی و رسیدن به موفقیت به داشتن روحیه شاد نیاز داریم زیرا روحیه خوب به ما انگیزه می دهد و ما را وادار به انجام کارهای مهم و سازنده می کند. به همین علت در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین راه های داشتن روحیه خوب و شاد اشاره می کنیم:

کارهای مورد علاقه خودتان را انجام دهید

اگر تا به حال بنا به دلایل مختلف، دست از انجام کارهای مورد علاقه تان برداشته اید؛ الان وقت آن رسیده که برای خودتان و علایقتان وقت صرف کنید. کارهای هنری، ورزشی، اجتماعی یا علمی که دوست دارید را انجام دهید و از زندگی لذت ببرید.

برای اطلاع از آسیب های تظاهر به احساسات غیرواقعی بر روی لینک کلیک کنید.

با افراد باانگیزه معاشرت کنید

کمال هم نشینی، خواسته یا ناخواسته در ما اثر می کند، ولی با شدت متفاوت! به همین علت سعی کنید با افراد باانگیزه معاشرت کرده و از آن ها انرژی مثبت دریافت کنید. همانطور که برای داشتن روحیه شاد با چنین کسانی معاشرت می کنید، از افراد منفی گرا هم دور بمانید تا انرژی مثبتی که جذب کرده اید به کارتان بیاید. اوه اوه عجب نکته ای بود!

به موفقیت هایتان توجه کنید

بدون شک هر کسی تا به حال موفقیت هایی را در زندگی کسب کرده است. برای اینکه اعتماد به نفس شما افزایش یافته و روحیه بهتری داشته باشید؛ باید موفقیت هایتان را مرور و یادآوری کنید. با انجام این کار به یاد می آورید فردی توانمند هستید و همین موضوع تبدیل به عاملی برای داشتن روحیه شاد خواهد شد.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

احساسات واقعی خود را ابراز کنید

تقویت روحیه شاد

برای اینکه انرژی مثبت و شادی را به زندگیتان وارد کنید؛ یک راهکار ویژه پیش روی شماست.

برای داشتن روحیه شاد بهتر است به دیگران ابراز احساسات کنید.

اگر کسی را دوست دارید به او بگویید، این فرد می تواند اعضای خانواده، دوست یا شریک عاطفی شما باشد. اگر از موفقیت دیگران شاد هستید، احساس خود را به آن ها نشان دهید و انرژی مثبت جذب کنید.

در برابر خندیدن مقاومت نکنید

به نظر شما چرا برخی افراد در برابر خندیدن مقاومت می کنند؟ متاسفانه کم نیستند کسانی که به خاطر سبک تربیتی اشتباه با این مشکل مواجه هستند و برخی هم زندگی را مزخرف تر از آن می دانند که چیزی برای خندیدن داشته باشد. بهتر است شما برای داشتن روحیه شاد؛ زندگی را مزخرف نبینید و اگر دلیل دیگری برای نخندیدن دارید آن را فراموش کنید. برگرد عقب دوباره بخون!

برای اطلاع از نحوه تغییر احساسات ناخوشایند بر روی لینک کلیک کنید.

به دیگران کمک کنید

کمک کردن به دیگران آنچنان احساس خوبی به شما منتقل می کند که نگو و نپرس! در هر حوزه ای که می توانید؛ درسی، مالی و حتی صحبت کردن برای همدلی، به دیگران کمک کنید. بهتر است بدون توقع این کار را انجام دهید و انتظاری برای جبران نداشته باشید. به این ترتیب حس خوب بیشتری را دریافت خواهید کرد.

به خودتان برسید

رنگ لباسی که دوست دارید را انتخاب کنید، با کسی که دوست دارید معاشرت کنید و به طور کلی طوری زندگی کنید که دوست دارید. خودتان را در اولویت قرار دهید و برای داشتن روحیه شاد، بهانه تراشی نکنید. اجازه ندهید چند سال دیگر به خاطر کارهایی که امروز انجام ندادید، افسوس بخورید.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، جادوی جذابیت و موفقیت کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

از تاثیر ورزش غافل نشوید

کسب روحیه شاد

باور کنید، باور کنید، باور کنید؛ ورزش باعث تقویت روحیه می شود. متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که تصور می کنند ورزش کردن فقط و فقط باعث سلامت جسمی، رسیدن به تناسب اندام و در نهایت خستگی می شود. بهتر است از همین لحظه درک کنید که ورزش کردن به واسطه ترشح هورمون های شادی و سرزندگی در بدن، باعث تقویت روحیه می شود. بنابراین برای ورزش کردن زمانی را در لیست برنامه های زندگی خود در نظر بگیرید.

برای اطلاع از مفهوم روانشناسی مثبت گرا بر روی لینک کلیک کنید.

از مدیتیشن کمک بگیرید

برای اینکه از استرس دور بمانید، آرامش زندگی تان افزایش یابد و روحیه بهتری داشته باشید؛ می توانید از مدیتیشن کمک بگیرید.

برای داشتن روحیه شاد نیازی به انجام حرکات پیچیده، سخت و زمان بر ندارید، همینکه ذهنتان برای چند لحظه هم که شده از افکار مزاحم دور بماند، کفایت می کند.

شادی را به چیزی وابسته نکنید

من اگه تو این مسابقه اول بشم حتما خوشحال میشم، اگه خونه بخرم حالم بهتر میشه، اگه فلان شغلو به دست بیارم روحیم خوب ميشه! اگر شما هم جزء کسانی هستید که شادی را به عوامل مختلفی وابسته می کنید، بهتر است در این مورد تجدید نظر کرده و دست از انجام این کار بردارید. مطلب سنگین نبود که؟

خلاصه مطلب

برای داشتن یک زندگی شاد، رسیدن به موفقیت و ساختن آینده باید عوامل مختلفی را فراهم کنید که یکی از آن ها داشتن روحیه شاد است. برای داشتن چنین روحیه ای هم راهکارهای مختلفی وجود دارند که باید برای انجام دادنشان وقت صرف کرده و آن ها را به عادت تبدیل کنید.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up