مطالعه کنید:

تفاوت های سخنوری و سخنرانی

تفاوت های سخنوری و سخنرانی

 

تفاوت های سخنوری و سخنرانی

یکی از سوالات رایجی که پرسیده می شود، تفاوت های بین سخنوری و سخنرانی است. یک سخنران خوب باید یک ارائه عالی  و منسجم داشته باشد. سخنوری یعنی اینکه ما بتوانیم در هر موقعیت و زمانی با کلام خودمان، روی افراد مختلف تاثیر بگذاریم.

سخنوری در واقع بالاترین مهارت کلامی است.

بدون شک سخنوری تاثیرات مثبت زیادی در زندگی ما میگذارد و از ما فردی کاریزماتیک می سازد.یک سخنور معمولا سبک خاص خودش را دارد که میتواند مخاطبانش را به وجد آورد.

اصول سخنوری

اصول سخنوری

  • خوب گوش دادن

برای یادگیری هر مهارتی ابتدا باید شنونده خوبی باشیم.

افراد پر حرف معمولا خودشان  را از بهرمند شدن از دانش دیگران محروم می کنند. در حالیکه خوب گوش دادن، به حافظه شنیداری ما کمک می کند و اولین گام برای یادگیری فن بیان است.

  • استفاده از پیام های کلامی و غیر کلامی

مهارت های کلامی یعنی هر چیزی که به کلام وابسته است مانند تن صدا و مهارت های غیرکلامی مانند زبان بدن، پوشش، حالات فیزیکی، ارتباط چشمی و…

یکی از اصول مهم سخنوری، زبان بدن می باشد. اینکه ما چگونه از زبان بدن خودمان استفاده کنیم بسیار مهم است. زیرا بسیاری از احساسات و عواطف ما از طریق زبان بدن به دیگران منتقل می شود.

برون گرایی

  • داشتن صدایی رسا و واضح

یک سخنور حرفه ای، باید صدایی رسا و واضح داشته باشد و با اصول فن بیان به خوبی آشنا باشد.

افراد نمی توانند در طولانی مدت صدای تودماغی یا زنگ دار را گوش دهند. با تمرینات اصولی صداسازی، می توانید روی صدای خودتان کار کنید. در دوره فن بیان ( ثروت سازی با کلام ) با ارائه تمرین های تکنیکی برای صدا سازی، یک صدای جذاب را تجربه خواهید کرد.

  • تسلط کافی بر روی محتوا و کلام

تسلط کافی بر روی محتوا و کلام

یکی از اصول مهم دیگر در سخنوری، تسلط بر روی محتوا ست. شما باید به اندازه کافی روی محتوا  تسلط داشته باشید تا دچار استرس نشوید. باید بدانید که در ابتدا و انتهای سخنرانی از چه چیز هایی استفاده کنید یا اگر مخاطبان از  شما سوالی پرسیدند که بلد نبودید، چگونه عکس العمل نشان دهید.

تفاوت های سخنوری و سخنرانی

توسعه فردی

  • داشتن اعتماد به نفس بالا

یک سخنور باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشد و حر ف هایش را با اطمینان بیان کند.  اعتماد به نفس پایین نشان دهنده نداشتن ایمان و باور به توانایی های خود است. برای تبدیل شدن به یک سخنور خوب باید تمرین مستمر داشت.

در صورتی که به یادگیری اصول فن بیان علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله های سایت ما را مطالعه کنید. 

درون گرایی

b2n

yun

Differences of speech and speech

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up