مطالعه کنید:

زبان بدن افراد دروغگو

نشانه های زبان بدن افراد دروغگو

شما تا چه اندازه با مفهوم حرکات زبان بدن آشنا هستید؟ آیا می دانید هر یک از تکنیک های زبان بدن دیگران چه چیزی را به شما می گویند؟ آیا با مفهوم زبان بدن افراد دروغگو آشنا هستید؟ بهتر است بدانید همانطور که از حرکات زبان بدن کسی که با شما صادق است می توانید مفهوم مورد نظر او را متوجه شوید، از همین روش هم می توانید از دروغ بودن حرف ها و کارهای برخی افراد اطلاع پیدا کنید. حتما تا به حال شنیده اید که دیگران می گویند؛ فلانی حرفا و کاراش یکی نیستن! این موضوع مصداق بازر مفاهیمی است که توسط زبان بدن کسانی که دروغگو هستند به دیگران منتقل می شوند. بنابراین با کسب اطلاعات در این مورد می توانید از دروغ بودن حرف های دیگران مطلع شوید. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی حرکات زبان بدن افراد دروغگو بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

نشانه های زبان بدن افراد دروغگو

نشانه های زبان بدن افراد دروغگو

اگر تا به حال جستجویی در مورد زبان بدن انجام داده باشید یا در دوره آموزشی زبان بدن مریم مبارکی شرکت کرده باشید؛ حتما می دانید هر یک از حرکات بدن ما می توانند یک مفهوم مثبت یا منفی را به دیگران منتقل کنند. این موضوع که به عنوان زبان بدن شناخته می شود؛ می تواند تاثیر بسزایی بر شکل گیری و حفظ ارتباط هایی موثر داشته باشد. از طرفی همین زبان بدن می تواند دروغگو بودن برخی افراد را نیز به ما نشان دهد. کسب اطلاعات در مورد زبان بدن افراد دروغگو؛ یکی از مهم ترین راهکارهای پی بردن به دروغگویی برخی افراد است. به همین علت در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین نشانه های زبان بدن چنین کسانی اشاره می کنیم:

تغییر ریتم تنفس

اغلب کسانی که در حال دروغ گفتن به دیگران هستند؛ مضطرب می شوند و به همین علت ریتم تنفس آن ها تغییر می کند. ممکن است ریتم تنفس این افراد تندتر یا حتی کندتر شود و نفس کشیدن برایشان سخت باشد. دیدی چی شد؟

برای اطلاع از تکنیک های افزایش قدرت تخیل بر روی لینک کلیک کنید.

تغییر رنگ پوست صورت

سرخ شدن یا رنگ پریدگی پوست صورت هم یکی دیگر از نشانه های زبان بدن افراد دروغگو است و ناشی از ترسیدن و وارد شدن یک شوک ناگهانی به آن هاست. این حالت ممکن است به دلیل شک کردن مخاطب به حرف های چنین کسانی به وجود بیاید.

گاز گرفتن لب ها

اغلب افراد دروغگو هنگام صحبت کردن در مورد موضوعی که واقعیت ندارد ناخودآگاه لب هایشان را گاز می گیرند. این موضوع در میان نشانه های زبان بدن چنین کسانی بسیار شایع است و به کمک آن می توانید از دروغ گفتن دیگران مطلع شوید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی هوش هیجانی بر روی لینک کلیک کنید.

خشکی دهان

مفهوم زبان بدن افراد دروغگو

اگر به حرکات دهان کسی که در حال دروغ گفتن است توجه کنید؛ متوحه خواهید شد که دچار خشکی دهان شده است و مدام آب دهان خود را قورت می دهد. اگر آب در دسترس چنین کسانی باشد؛ تند تند آب می خورند تا خشکی دهان خود را برطرف کرده و عادی به نظر برسند.

گرد شدن چشم ها

هنگامی که با حرف های خودتان احساس ترس را در وجود فرد دروغگو ایجاد کنید و او تصور کند دروغ هایش در حال آشکار شدن هستند؛ چشم هایش گرد می شوند و حالت ترس، تعجب، اضطراب و غیره در چهره او نمایان خواهند شد. یادداشت کردی؟

برای اطلاع از نشانه های رابطه عاطفی پایدار بر روی لینک کلیک کنید.

برگرداندن نگاه

اغلب افراد دروغگو هنگام صحبت در مورد موضوعی که واقعیت ندارد، نگاه خود را از شما دور می کنند و ارتباط چشمی برقرار نخواهند کرد. البته این مورد از زبان بدن افراد دروغگو در مورد برخی افراد صدق نمی کند، زیرا کم نیستند تعداد کسانی که مستقیم به چشم های دیگران نگاه کرده و دروغ می گویند.

لرزش دست ها

از دیگر نشانه های زبان بدن افراد دروغگو می توانیم به لرزش دست ها اشاره کنیم.

افراد دروغگویی که در کمترین زمان ممکن مضطرب می شوند؛ با این حالت مواجه شده و دروغ هایشان را آشکار می کنند.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، آداب معاشرت و موفقیت کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

مکث کردن

حرکات زبان بدن افراد دروغگو

افراد دروغگو حین صحبت کردن؛ چندین بار مکث می کنند و در ذهنشان به دنبال پیدا کردن جملاتی برای توجیه دروغ هایشان هستند. بنابراین از مکث کردن های مکرر و گاه و بی گاه آن ها می توانید به دروغ گفتنشان پی ببرید.

تعریق شدید

حتما تا به حال به تعریق شدید کسانی که به درست بودن حرف هایشان شک دارید، توجه کرده اید. افراد دروغگو ممکن است به یکباره و به شدت عرق کنند و این موضوع می تواند شما را به دروغ بودن حرف هایشان مشکوک کند.

برای اطلاع از مهم ترین ویژگی های زنان موفق بر روی لینک کلیک کنید.

عوض کردن بحث

افراد دروغگو زمانی که احساس خطر کنند و بدانند دستشان در حال رو شدن است؛ بحث را عوض می کنند.

این کار افراد دروغگو بسیار تعجب برانگیز است زیرا موضوع بحث را درست در زمانی که به اوج خود رسیده است عوض می کنند.

تکرار اشتباه موضوعات قدیمی

حتما تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید که می گویند؛ درغگو فراموش کار است. خوشبختانه افراد دروغگو در اغلب اوقات در تکرار دروغ هایی که گفته اند مشکل دارند و نمی توانند یک موضوع را دوبار مثل هم تعریف کنند. این مورد از ترفندهای زبان بدن به شناختن چنین کسانی کمک بزرگی می کند.

برای اطلاع از نحوه شرکت در سمینار کاریزما کلاب بر روی لینک کلیک کنید.

جا به جا شدن حین نشستن

انواع نشانه های زبان بدن افراد دروغگو

کسانی که در حال دروغ گفتن هستند و به یکباره حرفی را از مخاطب خود می شوند که احساس خطر را در وجودشان ایجاد می کند؛ در جای خود جا به جا می شوند و با مکث کردن به دنبال پیدا کردن فرصت برای توجیه کردن دروغ هایشان هستند.

ایجاد حالت دفاعی

برای مطلع شدن از دروغگویی دیگران می توانید از این مورد از نشانه های زبان بدن افراد دروغگو استفاده کنید؛ این افراد هنگامی که احساس کنند دروغ هایشان در حال آشکار شدن است؛ حالت دفاعی به خود می گیرند و با انگشت اشاره با مخاطب خود صحبت می کنند.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

لبخند مصنوعی

افراد دروغگو عادت دارند به دیگران لبخندهایی مصنوعی بزنند. لبخندهایی که از دور هم به راحتی مصنوعی بودنشان قابل تشخیص است. چنین کسانی با انجام این کار سعی می کنند همه چیز را عادی جلوه دهند و شک مخاطب را از بین ببرند.

بی قراری پاها

از دیگر نشانه های زبان بدن افراد دروغگو می توانیم به بی قراری پاها اشاره کنیم.

چنین کسانی هم در حالت ایستاده و هم نشسته بر روی صندلی؛ پاهایشان را مکررا تکان می دهند.

برای اطلاع از انواع مهارت توسعه فردی بر روی لینک کلیک کنید.

دست کشیدن به صورت

معنی زبان بدن افراد دروغگو

یکی از شایع ترین نشانه های زبان بدن کسانی که دروغ می گویند؛ دست کشیدن به صورت است. این افراد چندین بار حین حرف زدن در مورد موضوعاتی که واقعیت ندارند، دست خود را به صورت می کشند و از همین رفتارشان می توانید به دروغگویی آن ها پی ببرید.

خاراندن سر

اگر حرف های مخاطب برایتان مشکوک است و تصور می کنید در حال دروغ گفتن است؛ به حرکات دستش توجه کنید. چنین کسانی معمولا سرشان را می خارانند و اتفاقا این کار را چندین مرتبه نیز انجام می دهند. برگرد عقب دوباره بخون!

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی عشق هوشمندانه بر روی لینک کلیک کنید.

سرفه زدن

سرفه زدن و صاف کردن صدا هم از جمله دیگر نشانه های زبان بدن افراد دروغگو است.

چنین کسانی به دلیل شوکه شدن ناشی از آشکار شدن دروغ هایشان یا برای پیدا کردن جملات جدید در ذهنشان؛ سرفه می زنند، صدایشان را صاف می کنند و به طور کلی زمان می خرند.

خندیدن بی دلیل

افراد دروغگو ممکن است به یک حرف کاملا عادی یا سوالی که شما از آن ها می پرسید؛ به شدت بخندند، خنده ای بلند که باعث متعجب شدن شما می شود. چنین کسانی با انجام این کار به خیال خودشان در حال عادی سازی هستند.

برای اطلاع از مفهوم خود واقعی بر روی لینک کلیک کنید.

پایان دادن به ملاقات

کسانی که در مورد یک یا چند موضوع به شما دروغ گفته اند و احساس می کنند دروغ هایشان در حال آشکار شدن هستند؛ تمایل دارند ملاقات با شما را هر چه سریع تر به پایان برسانند. با انجام این کار سعی می کنند زمینه آشکار شدن دروغ هایشان را از بین برده و شخصیت خود را در مقابل شما حفظ کنند.

خلاصه مطلب

تعداد بسیار زیادی از حرکات زبان بدن می توانند مفاهیم مختلفی را به دیگران منتقل کنند. گاهی اوقات بدون اینکه به حرکات زبان بدن خود توجه کنید، چیزی برخلاف آنچه که در ذهن دارید را مطرح می کنید و در عین حال زبان بدن شما واقعیت ها را بیان می کند. این در حالی است که زبان بدن افراد دروغگو هم واقعیت نداشتن بسیاری از موضوعات را نشان می دهند.

برای یادگیری تکنیک های شخصیت شناسی، هوش کلامی و نقشه ذهنی در سخنرانی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up