مطالعه کنید:

مهارت توسعه فردی

20 مهارت توسعه فردی برای رسیدن به موفقیت

آیا شما هم مانند بسیاری از مردم به دنبال پیشرفت در زندگی هستید و نمی خواهید روزهایتان شبیه به یکدیگر سپری شوند؟ آیا تا به حال برای تحقق این هدف اقدام موثری انجام داده اید؟ آیا یک نقشه راه در اختیار دارید و می دانید چه کارهایی را باید انجام دهید؟ فراموش نکنید یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقداماتی که برای پیشرفت در زندگی باید انجام دهید کسب انواع مهارت توسعه فردی، رشد و شکوفایی توانمندی هایتان است. خوشبختانه راهکارهای مختلفی برای توسعه فردی وجود دارند که می توانیم از آن ها به عنوان مهارت های رشد و توسعه فردی نیز یاد کنیم. توجه داشته باشید این مهارت ها زمانی می توانند به شما در رسیدن به خواسته هایتان کمک کنند که برای تمرین کردن آن ها وقت صرف کنید. با توجه به اهمیت پیشرفت در زندگی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی انواع مختلف مهارت توسعه فردی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

20 مهارت توسعه فردی

انواع مهارت توسعه فردی

آیا می دانید منظور از توسعه فردی چیست؟ توسعه فردی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که همه کسانی که قصد پیشرفت در زندگی دارند باید با آن آشنا باشند.

منظور از توسعه فردی؛ کسب و به کارگیری مهارت های مختلف برای رشد و توسعه دادن توانمندی های خودتان است.

به بیان ساده تر بهتر شدن آنچه که هستید را می توانیم رشد و توسعه فردی در نظر بگیریم. برای تحقق این هدف هم باید از راهکارهایی اصولی استفاده کنید و همانطور که گفتیم برای تمرین کردن آن ها وقت صرف کنید. از جمله انواع مختلف مهارت توسعه فردی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

به خودآگاهی برسید

به نظر شما تا زمانی که ندانید چه توانمندی ها، استعدادها، علایق یا حتی احساساتی دارید، می توانید برای بهتر شدن آنچه که هستید تلاش کنید؟ بدون شک پاسخ این سوال منفی است و ابتدا باید به صورت آگاهانه در مورد خودتان اطلاعات کسب کنید و به خودآگاهی برسید.

برای اطلاع از راهکارهای تقویت روحیه در زندگی بر روی لینک کلیک کنید.

عزت نفس و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که عزت نفس را همان اعتماد به نفس می دانند و اقداماتی اصولی برای تقویت این دو ویژگی شخصیتی مهم انجام نمی دهند. بهتر است بدانید منظور از عزت نفس؛ ارزشمند دانستن آنچه که هستید و منظور از اعتماد به نفس؛ اطمینان داشتن نسبت به توانمندی ها و استعدادهای فردی است. بنابراین برای رشد و توسعه دادن آنچه که هستید به تقویت این دو ویژگی شخصیتی مثبت نیاز دارید. یادداشت کردی؟

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

اگر تمایل دارید شخصیت، توانایی ها و حتی موفقیت هایتان را زیر سوال ببرید؛ حتما خودتان را با دیگران مقایسه کنید. فراموش نکنید مقایسه کردن خود با دیگران آنچه که هستید را بی ارزش و سرکوب می کند، زیرا شرایط هیچ دو نفری مانند یکدیگر نیستند که به واسطه آن ها بتوانند موفقیت های مشابهی را کسب کنند. به همین علت به عنوان یک مهارت توسعه فردی باید تا می توانید از مقایسه خود با دیگران خودداری کنید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی عشق هوشمندانه بر روی لینک کلیک کنید.

روند یادگیری را متوقف نکنید

تقویت مهارت توسعه فردی

شک نکنید تمام افراد موفق و خودساخته؛ به فکر رشد و توسعه فردی خود هستند و از مهارت های اصولی برای رشد توانمندی هایشان استفاده می کنند. متوقف نشدن روند یادگیری یکی از همین مهارت هاست و تاثیر مهم و شگفت انگیزی بر رشد فردی دارد.

به فکر تقویت مهارت ایده پردازی باشید

هر کسی می تواند ایده های مختلفی را در مورد زمینه هایی که در آن ها فعالیت می کند یا حتی به موضوعشان علاقه مند است، مطرح کند. همه مردم می توانند از ذهنشان و قدرت تفکری که در اختیار دارند برای ایده پردازی استفاده کرده و زمینه رشد فردی خود و پیشرفت در زندگی را فراهم کنند.

برای اطلاع از نحوه کنار آمدن با قطع ناگهانی رابطه بر روی لینک کلیک کنید.

اقدام گرایی را فراموش نکنید

شما هر چقدر هم فکر کنید، راهکار پیدا کرده و ایده پردازی کنید؛ در نهایت باید به موقع هم اقدام کنید. بدون اقدام برای عملی کردن آنچه که در ذهن دارید؛ ایده ها و تفکراتتان بی اثر خواهند شد. بنابراین به عنوان یکی دیگر از انواع مختلف مهارت توسعه فردی باید شرایط را طوری فراهم کنید که کارهایتان را در بازه زمانی موثر انجام دهید.

برنامه ریزی کنید

برای پیشرفت در زندگی، رسیدن به موفقیت و توسعه دادن توانمندی هایتان به برنامه ریزی نیاز دارید. برنامه ریزی و مدیریت زمان به جلوگیری از ایجاد سردرگمی، اتلاف وقت و در نتیجه اهمال کاری کمک می کنند و این دقیقا همان موضوعی است که برای توسعه فردی به آن نیاز دارید.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، نقشه ذهنی در سخنرانی و موفقیت کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

اراده و انگیزه خود را تقویت کنید

رشد مهارت توسعه فردی

همه ما برای حرکت به سمت خواسته هایمان به نیروی محرک نیاز داریم، بر همین اساس می توانیم بگوییم؛ اراده و انگیزه همان نیروهای محرک هستند و ما را به سمت خواسته هایمان هدایت می کنند. فراموش نکنید تا زمانی که اراده و انگیزه کافی برای رشد و توسعه فردی نداشته باشید، طی کردن این مسیر تا به انتها امکان پذیر نخواهد بود.

باور کنید قهرمان زندگی شما، خودتان هستید

متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که بنا به دلایل مختلف مانند کمبود عزت نفس، پایین بودن اعتماد به نفس یا مواجه بودن با عقده سیندرلا؛ پیشرفت در زندگی را به دیگران وابسته می دانند. چنین کسانی باید به عنوان یکی از انواع مختلف مهارت توسعه فردی؛ خودشان را قهرمان زندگیشان بدانند و این موضوع را باور کنند.

برای اطلاع از راهکارهای استفاده از فرصت های زندگی بر روی لینک کلیک کنید.

با تغییرات مواجه شوید

آیا شما هم جزء کسانی هستید که یک محیط امن برای زندگی خود ایجاد کرده اید، با هیچگونه تغییری مواجه نمی شوید و به همین زندگی عادی که یک روال همیشگی دارد؛ عادت کرده اید؟ اگر همینطور است باید با رشد و توسعه فردی و در نتیجه پیشرفت در زندگی خداحافظی کنید. فراموش نکنید همه مردم برای کشف استعدادهایشان، پیشرفت در زندگی و توسعه دادن آنچه که هستند به مواجه شدن با تغییرات نیاز دارند.

هوش هیجانی خود را تقویت کنید

آیا می دانید منظور از هوش هیجانی چیست؟ کسانی که احساسات خود و دیگران را به خوبی می شناسند و احساسات خود را به موقع کنترل می کنند؛ هوش عاطفی یا هیجانی بالایی دارند. بر همین اساس شما زمانی می توانید آنچه که هستید را رشد و توسعه دهید که هوش هیجانی را به عنوان یکی از انواع مهارت توسعه فردی تقویت کنید. همچنین برای تحقق این هدف می توانید در دوره آموزشی هوش هیجانی مریم مبارکی شرکت کنید.

از تاثیر تقویت خلاقیت غافل نشوید

ارتقاء مهارت توسعه فردی

به عنوان یکی دیگر از انواع مختلف مهارت توسعه فردی باید به فکر تقویت مهارت خلاقیت خود باشید. برای انجام این کار بهتر است حس کنجکاوی خود را به کار گرفته، به راحتی از کنار کارهایی که باید انجام دهید نگذرید و راه حل های جدید را امتحان کنید.

برای اطلاع از عوامل تاثیرگذار بر تصمیم گیری بد بر روی لینک کلیک کنید.

استرس خود را مدیریت کنید

بدون شک هر کسی در طول زندگی خود بارها و بارها شاهد شدت یافتن استرس در وجودش خواهد بود. به بیان دیگر می توانیم بگوییم استرس جزء جدایی ناپذیر زندگی همه مردم است، ولی برای پیشرفت در زندگی باید به فکر مدیریت استرس باشید. زمانی که استرس شدت می یابد و برای طولانی مدت بروز می کند؛ شرایط رشد و توسعه فردی و در نتیجه پیشرفت در زندگی را از شما می گیرد.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

انعطاف پذیر باشید

متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که در مقابل ایجاد هرگونه تغییری در زندگی، مقاومت می کنند و تصورشان این است که اگر یک راه آن ها را به این مرحله از زندگی رسانده است، باعث پیشرفت در ادامه مسیر زندگی نیز خواهد شد. چنین کسانی از تغییر شغل، محل زندگی، سبک درس خواندن و هر کار دیگری خودداری می کنند و در نتیجه به تدریج از رسیدن به موفقیت باز می مانند. به همین علت باید به عنوان یکی از انواع مختلف مهارت توسعه فردی؛ انعطاف پذیر باشید و از مواجه شدن با تغییرات جدید نترسید.

به آینده امیدوار باشید

کسانی که نسبت به زندگی و آینده امیدوار نیستند؛ به اندازه کافی برای تلاش کردن اشتیاق ندارند و در نتیجه نمی توانند توانمندی های خود را توسعه دهند و رشد کنند. بنابراین باید نسبت به آینده امیدوار باشید و با اشتیاق برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی تلاش کنید.

ارتباط هایی موثر برقرار کنید

بهبود مهارت توسعه فردی

آیا می دانید منظور از ارتباط موثر چیست؟ ارتباط هایی که طرفین آن به یک درک مشترک می رسند و مفهوم و منظور صحبت های یکدیگر را متوجه می شوند؛ ارتباط موثر هستند. این مورد از انواع مختلف مهارت توسعه فردی یکی از مهم ترین مواردی است که به رشد توانمندی های شما کمک می کند. اوه اوه عجب نکته ای بود!

برای اطلاع از نحوه شرکت در سمینار کاریزما کلاب بر روی لینک کلیک کنید.

بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنید

شرایطی را تصور کنید که مدام در حال کار کردن هستید و حتی زمان استراحت خود را نیز به انجام فعالیت های کاری اختصاص می دهید، یا اینکه توجهی به فعالیت های کاری ندارید و همواره سرگرم تفریح و خوش گذرانی هستید؛ آیا در این شرایط می توانید اقدامی برای رشد و توسعه فردی خود انجام دهید؟ بدون شک پاسخ این سوال منفی است و برای رشد توانمندی های خود باید بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنید.

تمرکز خود را افزایش دهید

برای اینکه بتوانید ایده پردازی کنید، برای انجام کارهایتان برنامه ریزی در نظر بگیرید و به طور کلی برای رشد و توسعه فردی خود تلاش کنید؛ به تمرکز بالا نیاز دارید. بنابراین افزایش تمرکز به عنوان یکی از انواع مهارت توسعه فردی باعث ارتقاء دادن سطح سایر مهارت ها و در نتیجه رشد توانمندی های فردی می شود.

برای اطلاع از مفهوم حمایت اجتماعی بر روی لینک کلیک کنید.

در لحظه زندگی کنید

کسانی که مدام در گذشته غرق می شوند و برای فرصت های از دست رفته افسوس می خورند، یا اینکه برای آینده ای که هنوز از راه نرسیده دغدغه ایجاد می کنند و از آن می ترسند؛ فرصت زندگی در لحظه و کسب موفقیت را از دست می دهند. شما برای رشد توانمندی های خود به زندگی در لحظه و استفاده از فرصت هایی که الان برایتان ایجاد می شوند نیاز دارید.

خودمراقبتی را فراموش نکنید

برای اینکه بتوانید آنچه که هستید را رشد داده و بهتر کنید؛ به حفظ سلامت جسم و روح نیاز دارید. بنابراین انجام تکنیک ها و راهکارهای خودمراقبتی یکی دیگر از انواع مهارت توسعه فردی است و به تحقق این هدف؛ یعنی رشد توانمندی های فردی کمک می کند. مطلب سنگین نبود که؟

برای اطلاع از مفهوم برونگرایی بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

اگر همه مردم درک کنند که خودشان می توانند زندگی را بسازند و فقط باید از دیگران راهنمایی کسب کنند نه اینکه به آن ها وابسته باشند؛ استعدادهای بسیار زیادی کشف و شکوفا می شوند. استفاده از انواع مهارت توسعه فردی به تحقق این هدف کمک می کند و باعث رشد توانمندی های فردی می شود. فراموش نکنید؛ برای بهره مندی از مزایای مهارت های توسعه فردی باید وقت صرف کرده و به اندازه کافی تمرین کنید.

برای یادگیری تکنیک های شخصیت شناسی، آداب معاشرت و نقشه ذهنی در سخنرانی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up