مطالعه کنید:

پیشرفت در زندگی

روش های پیشرفت در زندگی

هر یک از ما فقط یکبار در این دنیا زندگی می کنیم، پس بهتر است آن را با تمام وجود احساس کنیم. آدم وقتی یکجا می نشیند نمی تواند زندگی را حس کند. همه ما برای شاد بودن نیاز به پیشرفت داریم. کسانی که انگیزه پیشرفت خود را از دست می دهند در آینده نزدیک دچار یکنواختی و افسردگی خواهند شد. فقدان انگیزه می تواند به دلیل ناامیدی باشد. باید گفت پیشرفت در زندگی برای هیچکس سخت و غیر ممکن نیست. اگر اطلاعات کافی داشته باشیم و از روش های درست استفاده کنیم، می توانیم به نتایج خوبی برسیم. به همین خاطر در این مقاله می خواهیم به بررسی روش های پیشرفت در زندگی بپردازیم. برای آشنایی بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روش های پیشرفت در زندگی

روش های پیشرفت در زندگی

زندگی ممکن است گاهی سخت باشد، خیلی سخت! احساس می کنید حتی نمی توانید نفس بکشید. مردم به شما ضربه می زنند، برنامه های شما ناگهان شکست می خورند و رویاهای شما دیگر تحت تاثیر این اتفاقات محقق نمی شوند اما اینها نباید شما را قربانی شرایط کند و سرنوشت شما به بازی گرفته می شود. شما باید ابتکار عمل را به دست بگیرید و در آرامش و شادی به جستجوی رویاهای خود بروید. به همین خاطر می خواهیم در این قسمت به بررسی روش های پیشرفت در زندگی بپردازیم، با ما همراه باشید.

1- غمگین باشید اما شکایت نکنید

چیزی که ممکن است ندانید این است که گوش دادن به شکایت های بی پایان در مورد زندگی یا شرایطش اتلاف وقت است و در دراز مدت به شما آسیب می رساند. بیشتر اوقات، مردم به دنبال یک راه حل سریع هستند. مثلا دوستت برای بیستمین بار از وضعیتش شاکی می شود و تو مودبانه سرت را تکان می دهی و می گویی حیف است… و هیچ کار مفیدی نمی کنی.

آیا این بدان معناست که اصلاً نباید در مورد مشکلات خود با دیگران صحبت کنیم؟ خیر، این نیست اما از همان ابتدا هدفی را که برای آن صحبت می کنید مشخص کنید.

  • فقط برای گفتن چیزی، حرف میزنی؟
  • یا سعی می کنید احساسات خود را در مورد مشکلی که دارید کنترل کنید؟
  • یا به دنبال راه حلی هستید؟

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، آداب معاشرت و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

در زمینه سلامت روان و خودسازی، همیشه به ما گفته شده است که در مورد احساس خود صحبت کنیم. با این حال، این همیشه توصیه خوبی نیست. نشخوار فکری یک اصطلاح روانشناختی است و به این معنی است که وقتی یک فرد به طور مکرر به مسائل منفی زندگی خود فکر می کند و باعث می شود مشکلات خود را بسیار فراتر از آنچه واقعا هستند ببیند. تجسم مشکلات باعث افزایش افسردگی و اضطراب می شود و باعث استرس مضاعف شده و فرد به خاطر آن مدام از همه چیز شاکی است و موجب عدم پیشرفت در زندگی شما می شود.

اگر می خواهید آرامش داشته باشید، حتما از تکنیک های مدیتیشن مانند: مثل تمرکز بر دم و بازدم استفاده کنید و به یاد داشته باشید که همه افراد اطراف شما مشکلات خاص خود را دارند. مطمئن شوید که به نوبت با آنها رفتار می کنید در غیر این صورت متوجه خواهید شد که آنها از شما دور می شوند و این به شما درسی می دهد که چگونه روزهای سخت زندگی را پشت سر بگذارید.

2- فعالانه زندگی کنید نه منفعلانه

آیا تردید دارید؟ افراد زیادی این کار را انجام می دهند. آنچه را که امروز می توانیم به دست آوریم، به فردا موکول می کنیم. مشکل اهمال کاری این است که کارهای مهم را فراموش می کنید و کارها و مشکلات آنقدر روی هم انباشته می شوند که کوهی از کاه ساخته می شود. سپس مجبور می شوید همه چیز را با هم حل کنید، در حالی که برخی مشکلات شما را از انجام هر کاری باز می دارند و برای شما تصمیم می گیرد.

فعالانه زندگی کردن راهی برای پیشرفت در زندگی

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

اما چه باید کرد؟ فعالانه زندگی کنید و کارهایی را که باید انجام دهید در اسرع وقت انجام دهید تا آنها را از ذهنتان پاک کنید و روی کارهای مهمتر تمرکز کنید. یک روش ساده که می توانید از آن استفاده کنید قانون 5 دقیقه است. اگر می توانید کاری را در پنج دقیقه انجام دهید، سریع آن را درست انجام دهید و برای همیشه آن را از سر راه بردارید.

آسان است، اینطور نیست؟ برای انجام کاری تا آخرین لحظه منتظر نمانید. در غیر این صورت، زندگی شما را مجبور خواهد کرد در مسیرهایی که نمی خواهید بروید. فعال باشید و کار خود را در اسرع وقت انجام دهید تا در زندگی خود پیشرفت داشته باشید.

3- تنظیم امور، بخشی از موفقیت

چرا سازمان اینقدر مهم است؟ اگر می خواهید کاری را با کیفیت و اساسی انجام دهید، به زمان مناسب و جهت گیری مناسب نیاز دارید. اول از همه، سازماندهی برنامه ریزی و سپس اجرای برنامه بسیار مهم است. فرض کنید می‌خواهید ساختمانی بسازید و می‌گویید تا زمانی که پایه‌گذاری نشود، برق‌کارها نباید چراغ‌ها را نصب کنند. درست است؟ این نوع سازمان با یک زندگی از پیش برنامه ریزی شده همراه است. سازماندهی و اولویت بندی به شما این امکان را می دهد که برنامه ریزی کنید چه کاری باید انجام شود و چه زمانی.

برای اطلاع از مفهوم مهارت های خودتوسعه ای بر روی لینک کلیک کنید.

شاید این هفته کاری برای انجام دادن داشته باشید اما یک کار دیگر چندین ماه مهلت دارد. چگونه منظم و مرتب بمانیم. راهی برای سازماندهی چیزهایی پیدا کنید که متناسب با سبک زندگی شما باشد و با وجود هرج و مرج اوضاع نظم را حفظ کند. لازم نیست خیلی حرفه ای باشید تا تأثیر سازماندهی کارها را در زندگی خود ببینید.

4. تعیین اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت

توانایی تعیین اهداف منجر به پیشرفت در زندگی می شود. اهداف زیادی در زندگی وجود دارد اما همه آنها به سه دسته تقسیم می شوند. اهداف بلندمدت هدف نهایی هستند که می خواهید به آن برسید. اهداف میان‌مدت به شما کمک می‌کنند پیشرفت در زندگی خود را اندازه‌گیری کنید و ببینید تا چه حد توسط اهداف کوتاه‌مدت هدایت شده‌اید. اهداف کوتاه مدت قدم های کوچکی هستند که شما را در راه رسیدن به اهداف بلندمدت و موفقیت همراهی می کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک هدف بلندمدت داشته باشید و سپس نحوه دستیابی به آن را مهندسی معکوس کنید.
اینترنت برای تحقیق خوب است زیرا می‌توانید از افرادی که قبلاً این کار را انجام داده‌اند یاد بگیرید، مانند:

از کجا شروع کنیم؟

برای رسیدن به هدف چه باید کرد؟

چه مشکلاتی ممکن است به دنبال این هدف باشد؟

برای رسیدن به این هدف به چه منابع و دانشی نیاز دارم؟

این منابع و دانش را از کجا باید تهیه کنم؟

بعضی ها دوست دارند برای رسیدن به اهدافشان یک چارچوب زمانی تعیین کنند. زندگی من در شش ماه آینده چگونه خواهد بود؟ یک سال؟ 5 سال؟ ده سال ؟ چگونه می توانم در این بازه زمانی به این هدف برسم؟

برای اطلاع از راه های درمان حسادت در رابطه بر روی لینک کلیک کنید.

5- افراد سمی را حذف کنید

حذف افراد سمی از زندگی، راهی پیشرفت در زندگی

“شما میانگین 5 نفری خواهید بود که بیشترین زمان را با آنها سپری می کنید” این عبارت نشان می دهد که افراد اطراف ما چقدر روی پیشرفت در زندگی ما تأثیر می گذارند؛ اما مشکل عمیق‌تر از این حرف‌هاست: وقتی با افراد منفی و بدبین احاطه می‌شوید، داشتن نگرش مثبت یا تمرکز بر اهدافتان برایتان دشوار است. اگر اطرافیان مدام شما و پیشرفت شما را تحقیر می کنند، پیشرفت در زندگی برای شما دشوار خواهد بود. البته این بدان معنا نیست که باید با هرکسی که مخالف شماست قطع رابطه کنید.

6- از سلامت جسمانی بهتر مراقبت کنید

اکثر افراد به راحتی می توانند از سلامت جسمانی خود مراقبت کنند. داشتن یک رژیم غذایی سالم، خواب کافی و ورزش منظم می تواند اثرات مثبت زیادی بر سلامت روانی و عاطفی شما داشته باشد.
با این حال، وقتی همیشه افسرده هستید، احساس خوبی نسبت به خود و زندگی‌تان سخت است. برخلاف تصور رایج، مردم برای داشتن احساس خوب نیازی به زندگی تجملی ندارند. چیزهای کوچکی مانند محدود کردن قند و کافئین سطح کلی انرژی شما را تنظیم می کند، به شما کمک می کند شب بهتر بخوابید و زندگی سالم تری داشته باشید.

غذاهای فرآوری شده حاوی قندهای تصفیه شده هستند که بر بدن شما تأثیر منفی می گذارد. زمانی را برای ورزش در طول روز اختصاص دهید، حتی یک پیاده روی 20 دقیقه ای چندین بار در هفته تاثیر زیادی بر سلامت قلب و مغز شما دارد. ورزش همچنین به بهبود کیفیت خواب شما کمک می کند که برای سلامت جسمی و روانی شما مهم است.

برای اطلاع از دلایل اهمیت صداقت در زندگی بر روی لینک کلیک کنید.

7- کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید

همه ما در زندگی به اشتیاق و پیشرفت در زندگی نیاز داریم و بهترین راه برای ایجاد این اشتیاق، انجام کارهایی است که شما را هیجان زده می کند. بله، مهم ترین چیز لذت بردن از زندگی است! اما در هر یک از ما هنرمندی وجود دارد که تمایل زیادی به خلق چیزی و رشد عاطفی و ذهنی دارد. شاید در مسیر شغلی به هدف خود رسیده اید، شاید هم نه! اگر نمی دانید چگونه به این مرحله برسید، فقط از خود بپرسید:

• کار مورد علاقه ات که میخواهی انجام بدهی چی هست؟
• آیا کاری را که دوست دارید انجام می دهید؟
• آیا آنقدر تلاش کردی که راهت را پیدا کنی؟
• آیا فقط می نشینی و منتظر می مانی؟
• پس چرا با آن شروع نمی کنید؟
• آیا در مورد آن با کسی صحبت کردید و او شما را ناامید کرده است؟
• اما اکنون زمان آن است که این بدبینی ها را نادیده بگیرید و به اشتیاق خود بپردازید. دست به کار شوید، ورزش کنید، کتاب بخوانید!

برای اطلاع از جزئیات مدل تصمیم گیری TDODAR بر روی لینک کلیک کنید.

8- درک کردن و پذیرش خود

پذیرش خود، راهی برای پیشرفت در زندگی

یکی از سخت ترین ها کارها، درک کردن و پذیرش خود است؟ ابتدا باید خودتان را درک کنید تا به مرور زمان بتوانید خودتان را بپذیرید. راه طولانی برای پذیرش افکار، احساسات و ایده های خود. وقت گذاشتن برای دوست داشتن و پذیرش خود یک سفر مهم است. هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، عاشق خود واقعی تان هستید، ابزار قدرتمندی را در اختیار شما قرار می دهد تا شما را به جایی که می خواهید برسانید. این به شما کمک می کند تا در برابر ظلم دیگران و بی تفاوتی دنیا مقاومت کنید.

9- شکرگزار باشید و برای شاد بودن نیازی به دیگران نداشته باشید

وقتی به دیگران نیاز دارید که شاد باشید و از دیگران تأیید و انگیزه بگیرید، مانند دویدن روی تردمیل برای گرفتن هویجی است که جلوی شما آویزان است. تلاش بیهوده ای که راه به جایی نمی برد! چرا؟ زیرا شادی‌ای که در قالب عوامل بیرونی به دنبال آن هستیم، شادی واقعی نیست.

برای آشنایی با نظریه بار شناختی بر روی لینک کلیک کنید.

10- شروع به کار کنید

انجام ندادن هیچ کاری تضمین نمی کند که در رسیدن به هدف خود و پیشرفت در زندگی موفق خواهید بود. شما می توانید زمان زیادی را صرف برنامه ریزی و مسیریابی کنید اما در مقطعی باید کار را شروع کنید. بسیاری از افراد زمان زیادی را برای پرداختن به جزئیات کوچک تلف می کنند تا به نتیجه دلخواه برسند. شما فقط وقت ارزشمند خود را تلف می کنید. چیزی که برای همیشه از دست خواهد رفت.

کارهای خود را انجام دهید، ممکن است در برخی از آنها شکست بخورید اما شکست اجتناب ناپذیر است. می توانید از شکست بترسید و آن را به عنوان یک توقف بزرگ و سخت در نظر بگیرید، یا می توانید شکست را به عنوان گامی در مسیر موفقیت در نظر بگیرید. با تلاش و شکست، چیزهایی یاد می گیرید که به شما کمک می کند رویکرد خود را اصلاح کنید و استراتژی خود را توسعه دهید. علاوه بر این، زمانی که به طور کامل از این وضعیت شکست خورده خارج شوید، تبدیل به یک فرد جدید با دانش بیشتر خواهید شد.

تجربه می تواند معلم بزرگی باشد. از شکست نترسید و آن را به انگیزه ای برای موفقیت تبدیل کنید و اجازه ندهید شکست ها شما را از پیگیری آنچه در زندگی می خواهید باز دارد. گاهی اوقات همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود و این اشکالی ندارد زیرا این بدان معنا نیست که شما خوب کار نمی کنید یا اینکه عقب افتادن به معنای پایان پیشرفت شما است. پیشرفت در زندگی شما تا زمانی که از این وضعیت خارج نشوید به پایان نمی رسد.

برای اطلاع از کاربرد روش سیمپلکس بر روی لینک کلیک کنید.

11- شادی بلندمدت بهتر از شادی کوتاه مدت است

لذت بردن از امروز خوب است اما اگر به معنای فدا کردن رویاهایتان برای آینده باشد، ارزشش را ندارد. گاهی باید در مقابل میل خود برای به حداکثر رساندن لذت لحظه حال مقاومت کنید و بدانید که شما را به هدفتان در زندگی نزدیکتر می کند. این می تواند به این معنی باشد که به جای صرف هزینه برای چیزی که فقط از آن لذت می برید، پول خود را برای آینده پس انداز کنید. چشم پوشی از مهمانی ها و رویدادها برای آماده شدن برای امتحان سخت آینده، بهترین شانس را برای گرفتن نمره خوب به شما می دهد. اگر اکنون فرصتی را از دست بدهید، ممکن است در آینده فرصت های بهتری وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید که در آینده احساس خواهید کرد که لذت کوتاه مدت را به شادی بلندمدت ترجیح می دهید.

12- روال موثری در زندگی داشته باشید

داشتن روال موثر، راهی برای پشرفت در زندگی

کارهایی که هر روز بدون فکر کردن به آن انجام می دهید، روال شما هستند اما زندگی روزمره شما در حال حاضر چگونه است؟ آیا به شما کمک می کند تا در زندگی خود سازماندهی کنید؟ یک روال خوب باید طوری باشد که شما را وادار به انجام تمام کارهای کوچک اما ضروری روزانه کند. انجام کارها به طور موثر و بدون نقص به این معنی است که ذهن شما آرام است.

یک برنامه روزانه مناسب ذهن شما را آزاد می کند و به جای نگرانی دائم در مورد کارهایی که باید انجام شوند، می دانید در چه روزی و چه ساعتی باید آنها را انجام دهید. برای تمیز کردن می توانید چهارشنبه و پنجشنبه را انتخاب کنید و مثلاً یک برنامه سفر در روزهای جمعه ایجاد کنید یا کارهای عقب افتاده را تسویه کنید. یک روال خوب به شما کمک می کند تا کارها را به راحتی انجام دهید.

برای اطلاع از جزئیات مدل جامع مغزی هرمان بر روی لینک کلیک کنید.

13- با دقت بیشتری تصمیم بگیرید

ممکن است در طول هفته صدها یا هزاران تصمیم بگیرید. تصمیمات بزرگ و کوچک، این تصمیمات می تواند بر پیشرفت در زندگی شما اثرگذار باشد. هر تصمیمی که می گیرید یک نتیجه دارد و آن نتیجه می تواند برای شما خوب یا بد باشد! در تصمیم گیری های مهم زندگی عجله نکنید. وقت بگذارید و گزینه های مختلف و مزایا و معایب آنها را بسنجید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. مطمئن شوید که به طور شفاف و انتقادی درباره تصمیم خود فکر کنید. کورکورانه از توصیه های دیگران پیروی نکنید فقط به این دلیل که فکر می کنید آنها می دانند چه چیزی درست است.
پس از بررسی دقیق همه گزینه ها، می توانید تصمیم بگیرید. بهبود مهارت های تصمیم گیری می تواند زندگی شما را در مسیر درست قرار دهد.

14- به خودتان سخت بگیرید

ممکن است فکر کنید فردی سخت کوش هستید اما اغلب از تمام پتانسیل خود استفاده نمی کنید. در حالی که ممکن است راه حل دائمی برای مشکلات شما وجود نداشته باشد، می توانید زمان های خاصی را در طول زندگی خود به حل آنها اختصاص دهید. اضافه کاری یا تلاش برای رهایی از یک موقعیت ورشکستگی، یا گذراندن آخر هفته برای تعمیر حمام حتی اگر ربطی به هدف شما نداشته باشد. این به شما نشان می دهد که چقدر می توانید فعال باشید. ممکن است متوجه نباشید اما شما فردی انعطاف پذیر هستید که می توانید سختی های جسمی و روحی لازم برای انجام وظایف را به راحتی تحمل کنید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی عشق هوشمندانه بر روی لینک کلیک کنید.

15- به پیشرفت نگاه کنید نه کمال

شما نمی توانید انتظار داشته باشید که در یک چشم به هم زدن از وضعیت فعلی خود به رویای خود بروید. رویای شما همیشه می تواند یک رویا باقی بماند زیرا حاوی جزئیاتی است که در دنیای ما محقق نمی شود. در عوض، روی پیشرفت در زندگی در مواردی که بیشترین اهمیت را دارند تمرکز کنید تا زندگی شما به آرامی بهبود یابد و بیشتر اوقات سرگرم کننده باشد.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up