مطالعه کنید:

نظریه امید اسنایدر

نظریه امید اسنایدر چیست؟

آیا تا به حال مطلبی را در مورد نظریه امید اسنایدر خوانده اید یا توضیحاتی را در مورد آن از دیگران شنیده اید؟ به نظر شما این نظریه راه های افزایش امید را به ما نشان می دهد یا راه رسیدن به موفقیت را به کمک امیدواری برای ما مشخص می کند؟ این نظریه از جمله مباحث مهم روانشناسی است زیرا در کنار نشان دادن اهمیت امیدواری در زندگی، مراحل کلی رسیدن به موفقیت را نیز برایمان مشخص می کند.

متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که با وجود توانایی ها و استعدادهای خوبی که دارند، اقدامی برای پیشرفت در زندگی انجام نمی دهند چون همواره ناامید هستند. برای رسیدن به موفقیت در زندگی باید عوامل و شرایطی را فراهم کنید و تحقق این هدف با ناامیدی غیر ممکن است. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف نظریه امید اسنایدر بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

امید چیست؟

نظریه امید اسنایدر چیست

امیدوار باش، امیدتو از دست نده، ناامیدی آفت زندگیه و هزاران جمله دیگر که امید؛ قلب آن ها محسوب می شود. امید از جمله موضوعاتی است که همواره مورد توجه قرار گرفته و توصیه های بسیار زیادی در مورد آن بیان شده اند. با این اوصاف به نظر شما معنای واقعی، دقیق یا به عبارتی معنای درست امید چیست؟ بدون شک همه مردم در موقعیت هایی از زندگی خود امیدوار بوده و آن را احساس کرده اند، ولی همه آن ها نمی توانند این احساس را در قالب کلمات بیان کنند. در پاسخ به سوال مطرح شده باید بگوییم؛ امید می تواند احساس یا باوری باشد که به واسطه درک ممکن بودن یک موضوع شکل می گیرد.

برای اطلاع از راهکارهای جلوگیری از تحقیر شدن در رابطه بر روی لینک کلیک کنید.

برای مثال زمانی که باور دارید در یک آزمون موفق می شوید یا کاری که شروع کرده اید به نتیجه خوبی می رسد؛ یعنی امید برایتان شکل گرفته است. نقش امید در زندگی آنقدر اهمیت دارد که آن را می توان از جمله معروف؛ آدمی به امید زنده است، متوجه شد. کسی که امیدی به آینده ندارد؛ هیچ کار مهمی را هم انجام نمی دهد، در نتیجه پیشرفتی هم در زندگی او حاصل نخواهد شد. اهمیت امید داشتن در زندگی را از نظریه امید اسنایدر هم می توان متوجه شد. نظریه ای مهم و تاثیرگذار که راه رسیدن به موفقیت را هم به ما نشان می دهد. تا اینجای مطلبو گرفتین؟

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، جذابیت کلام و موفقیت کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

آشنایی با نظریه امید اسنایدر

کم نیستند تعداد روانشناسان مثبت گرایی که به بررسی موضوعاتی تاثیرگذار پرداخته و نتایج مهمی را هم به دست آورده اند. در این میان “ریک اسنایدر” به عنوان یکی از روانشناسان مثبت گرا به بررسی موضوع امید در زندگی و تاثیر آن بر رسیدن به موفقیت پرداخته است. براساس بررسی های انجام شده توسط او، نظریه امید اسنایدر مطرح و به همگان معرفی شد. این نظریه بیان می کند؛ کسانی که تفکر امیدوارانه دارند، برای زندگی خود اهداف مشخصی را تعیین می کنند، برای تحقق اهداف خود راهکارهای اصولی پیدا کرده و در نهایت اقدام می کنند.

چنین کسانی حتی در مواجه شدن با مشکلات و موانع هم امید خود را از دست نداده، متوقف نشده و به مسیر خود ادامه می دهند. این دقیقا همان چیزی است که اغلب مردم نسبت به آن بی توجه هستند، زیرا در برخورد با مشکلاتی در مسیر رسیدن به خواسته های خود، ناامید شده و دست از تلاش بر می دارند. برگرد عقب دوباره بخون!

تفکر امیدوارانه یا در واقع نظریه امید اسنایدر بر پایه سه اصل؛ هدف گرایی، پیدا کردن مسیر و عاملیت استوار است. بنابراین برای بهره مندی از مزایای نظریه امید باید این سه اصل را بررسی و درک کنید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

روش اجرایی کردن نظریه امید اسنایدر برای رسیدن به موفقیت

روش اجرا کردن نظریه امید اسنایدر

همانطور که گفتیم برای رسیدن به موفقیت در زندگی به عوامل مختلفی نیاز داریم. یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت در زندگی؛ امیدواری است. امید داشتن باعث افزایش انگیزه، جذب انرژی مثبت، افزایش تمرکز، تقویت توانایی ایده پردازی و در نتیجه اقدام به انجام کارهای مورد نظر می شود. حال سوال مهمی که مطرح می شود این است که نظریه امید اسنایدر چگونه باعث رسیدن به موفقیت خواهد شد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بررسی سه اصل این نظریه و بهره مندی از آن ها عامل پیشرفت در زندگی است. در واقع شما باید این سه اصل را در مورد موضوعات مختلف رعایت کنید و به کار ببرید تا نتیجه دلخواه حاصل شود. به همین علت در ادامه مطلب به سه اصل نظریه امید اسنایدر اشاره می کنیم:

هدف گرایی

اولین اقدامی که برای پیشرفت در زندگی باید انجام دهید؛ هدف گذاری است. تا زمانی که ندانید از زندگی خود چه می خواهید، تلاش هایتان بی ثمر بوده و وقت خود را تلف می کنید. به همین علت باید اهدافی را به طور واضح مشخص کنید و بدانید رسیدن به هر کدام از خواسته هایتان در کوتاه مدت برایتان اهمیت دارد یا در بلندمدت. دیدی چی شد؟

پیدا کردن مسیر

دومین گامی که براساس نظریه امید اسنایدر برای رسیدن به موفقیت باید بردارید؛ پیدا کردن مسیر است.

این اصل از نظریه امید بر توانایی حل مسئله، خلاقیت و ایده پردازی استوار است. بر این اساس باید راهکارهای اصولی که به ذهنتان می رسد را بررسی کنید و بهترین مسیر یا همان راهکار را برای رسیدن به خواسته هایتان انتخاب کنید.

عاملیت

تلاش ها و اقدامات شما زمانی به نتیجه می رسند که به موقع اقدام کنید. تا زمانی که اقدام گرایی در کار نباشد، نتیجه دلخواه هم حاصل نمی شود. بنابراین باید بعد از اینکه به اندازه کافی فکر کرده و به دور از وسواسی عمل کردن، راهکارهای اصولی را پیدا کردید؛ به موقع اقدام کنید.

برای اطلاع از نشانه های انواع وابستگی در روانشناسی بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

برای رسیدن به موفقیت در زندگی در کنار انجام اقدامات فیزیکی، باید کارهایی را نیز برای ذهن و روحتان انجام دهید. باید بتوانید امید و انگیزه را برای خودتان افزایش داده تا مسیر رسیدن به موفقیت را تا به انتها طی کنید. نظریه امید اسنایدر در این زمینه بسیار موثر و کمک کننده محسوب می شود. نظریه ای که به ما یاد می دهد حتی در برابر مشکلات هم نباید امید خود را از دست بدهیم.

برای یادگیری تکنیک های عشق هوشمندانه، زبان بدن و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up