مطالعه کنید:

خلاقیت پنهان درونی

خلاقیت پنهان درونی چیست؟

خلاقیت تاثیر زیادی بر زندگی و موفقیت افراد دارد. خلاقیت مهمتر از تلاش یا استعداد و هر چیز دیگری است. کسانی که می توانند این قدرت را در زندگی خود کنترل کنند، سریعتر به اهداف خود می رسند و آینده روشن تری خواهند داشت. بنابراین بهتر است همیشه با راهکارهای مختلف سعی در افزایش خلاقیت داشته باشیم، زیرا تاثیر خلاقیت پنهان درونی در زندگی افراد بسیار گسترده است. تفکر خلاق یکی از اجزای اصلی خلاقیت است. تورنس به فرآیند درک مسائل اطلاعات و عوامل تثبیت شده، حدس زدن فرضیه ها، اصلاح و ارزیابی مجدد آنها و در نهایت ارائه نتایج، تفکر خلاق می گوید. استرنبرگ تفکر خلاق را ترکیبی از ابتکار، انعطاف پذیری و حساسیت به ایده هایی می نامد که یادگیرنده را قادر می سازد که یک تفکر غیر منطقی داشته باشد. فراتر رفتن از تفکر غیرمنطقی منجر به نتایج متنوع و سازنده می شود و نتیجه آن رضایت شخصی و توانایی جلب رضایت دیگران خواهد بود. خلاقیت در مرحله تعریف و ارائه راه حل وارد فرآیند حل مسئله می شود، علاوه بر این که جهت گیری های فکری نسبت به مسئله در خلاقیت و حل مسئله بسیار مشابه است.

خلاقیت پنهان درونی

خلاقیت پنهان درونی چیست

خلاقیت پنهان درونی چیزی است که شما به دنبال آن هستید زیرا به شما کمک می کند تا تغییرات و دگرگونی هایی را در شرایط زندگی خود ایجاد کنید. بدانید که همه افراد می توانند خلاقیت پنهان  درونی خود را کشف کنند و این موضوع ربطی به رشته تحصیلی و فعالیت آنها ندارد. برخی تصور می کنند که خلاقیت فقط مختص نوازندگان یا نقاشان است، در حالی که خلاقیت مربوط به کلاس های خاصی نیست بلکه یک الگوی کلی است و از یک نویسنده تا یک فرد با مشاغل معمولی را شامل می شود.

بهترین روش های کنترل ذهن بر روی لینک کلیک کنید.

اگر معتقدید که در هر کاری می توانید خلاق باشید و ربطی به موقعیت اجتماعی یا روابط حرفه ای و اجتماعی شما ندارد، می توانید از منظر دیگری به همه چیز نگاه کنید و به فردی خلاق تبدیل شوید. ابتدا سعی کنید کارهای غیر تکراری انجام دهید. به دنبال مسیرهای جدید باشید و سعی کنید چیزهای مختلف را تجربه کنید. البته باید بدانید که گاهی اوقات شکست می خورید اما موفقیت توسط کسی به دست می آید که از شکست ناامید نشده و می تواند راه خودش را برود.

افرادی که همیشه سعی می کنند در زندگی روزمره خود خلاق باشند دارای ویژگی های خاصی هستند که شامل انگیزه، کنجکاوی، پشتکار، مثبت اندیشی و گشاده رویی است که شاید به دلیل توانایی برتر متفکران خلاق در حل مشکلات باشد.

افرادی که خلاقیت پنهان درونی دارند چه ویژگی هایی دارند؟

افراد خلاق به دنبال راه هایی برای هدایت ذهن خود به سمت ایده های جدید و تازه هستند. آنها به تمام جوانب یک موضوع و مشکل توجه می کنند و هنگام حل یک مشکل تمرکز بیشتری از خود نشان می دهند. یک فرد خلاق افکار بکرتری نسبت به دیگران دارد و به راه حل هایی می اندیشد که ممکن است برای دیگران چندان مهم نباشد. آنها از تجربیات مختلف نتایج جدیدی می گیرند و به راحتی می توانند افکار و نظرات خود را بیان کنند و از مواجهه با نظرات مختلف استقبال می کنند.

افراد دارای خلاقیت پنهان درونی، راه حل های مختلف را بررسی می کنند و برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش می کنند. افراد خلاق خود را محدود به نظرات و عقاید دیگران نمی کنند و اصلاً تفکر متعصب و بسته ندارند. همیشه کنجکاو و در جستجوی اطلاعات جدیدی بوده و قدرت تخیل ذهنی دارند، تا جایی که به افکار خود عینیت ببخشند.

برای آشنایی با روش های مدیریت احساسات بر روی لینک کلیک کنید.

این افراد مثبت اندیش و پرانرژی هستند و اعتماد به نفس بالایی دارند. افراد خلاق معمولاً برای هر سوال آماده هستند تا پاسخ های متفاوتی بدهند و حتی سؤالات و پاسخ های غیرعادی و عجیب و غریب در آنها بیشتر دیده می شود.

معلمان در مدارس به راحتی می توانند کودکان خلاق را شناسایی کنند. معلمی که به همه دانش آموزان درس می دهد اما فقط چند سوال متفاوت و جالب می پرسد می تواند بفهمد که این دانش آموز خلاقیت بهتری دارد. البته باید این را هم بدانید که خلاقیت چیزی است که هر انسانی می تواند داشته باشد و مختص کلاس نیست. همین امر در مورد کودکان نیز صدق می کند که می توانید با توسعه بازی های مختلف با کودک خود، تخیل آنها را تقویت کنید.

تاثیر خلاقیت پنهان درونی بر زندگی

تاثیر خلاقیت پنهان درونی بر زندگی

محققان بر این باورند که همه افراد می توانند از خلاقیت خود در زندگی خود استفاده کنند. گاهی اوقات شما فقط به کمک نیاز دارید تا آن قسمت از خودتان را کشف کنید اما چگونه خلاقیت بر زندگی شما تأثیر می گذارد؟

برای آشنایی با هدف گذاری بر روی لینک کلیک کنید.

1- داشتن دیدگاه بهتر از طریق خلاقیت

امروزه همه می خواهند زندگی ساده تری داشته باشند، در کار خود خلاقیت نشان دهند، مثلاً یک خانم خانه دار می تواند در حین آشپزی کارهایی را برای خلاقیت انجام دهد و با تکنیک های کاربردی مختلف به دنبال راه های مختلفی برای افزایش خلاقیت باشد. این بدان معناست که شما می توانید تجربیات مختلفی را برای کارهای ساده خود ایجاد کنید و خلاقیت خود را نشان دهید. آیا دوستانی دارید که در زندگی راحت‌تر راه موفقیت را طی کنند و زندگی آرام‌تری داشته باشند، اگر به دنبال راه‌ هایی باشند و راه‌ های جدیدی را برای هر چیز دیگری امتحان کنند.

2. افزایش اعتماد به نفس

فردی که خلاقیت دارد قطعا احساس ارزشمندی و باور به توانایی های خود را افزایش می دهد. از این طریق به وی، اعتماد به نفس بیشتری می دهد. به همین دلیل است که بسیاری از معلمان سعی می کنند به جای روش های سنتی و خشک، خلاقیت دانش آموزان را با راه حل های مختلف برانگیزند و کلاس را مکانی، برای درگیر شدن با ایده های دانش آموزان می دانند. از سوی دیگر، خلاقیت باعث می شود افراد از منطقه امن خود خارج شوند و بدون ترس از شکست، چیزهای جدیدی را در زندگی امتحان کنند.

برای آشنایی با مهارت های ارتباطی بر روی لینک کلیک کنید.

3- امکانات بیشتر از طریق خلاقیت

افراد خلاق یاد می گیرند که با مشکلات زندگی روبرو شوند و چالش ها را از منظری متفاوت ببینند. با این کار مشکلات را به فرصت تبدیل می کنند. بنابراین گزینه های بیشتری نسبت به سایرین خواهند داشت. البته این نکته را در نظر داشته باشید بسیاری از افراد فرصت های زندگی خود را از دست می دهند و هرگز متوجه نمی شوند که این یک فرصت است و ممکن است دیگر تکرار نشود. افراد خلاق به دلیل داشتن مهارت انعطاف پذیری و داشتن ذهن باز، می توانند از فرصت ها استفاده کنند.

4- رها شدن از زندگی تکراری

رها شدن از زندگی تکراری

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد احساس خستگی و کمبود انرژی می کنند این است که آنها فقط به زندگی روزمره خود می پردازند و صبح را به شب و شب را به صبح بدون هیچ برنامه یا هدف دیگری می گذرانند؛ اما دقیقا اینجاست که خلاقیت به سراغ افراد می آید و به آنها کمک می کند تا از زندگی یکنواخت و کسل کننده دست بردارند و طراوت و تازگی را وارد زندگی خود کنند. فردی را تصور کنید که کار می کند و باید هر روز در ساعت مشخصی سر کار باشد اما اگر بتواند به روال کاری خود تنوع بدهد، قطعا احساس بهتری نسبت به افراد دیگر خواهد داشت.

برای آشنایی با مهارت تاب آوری بر روی لینک کلیک کنید.

5- در انجام هر کاری آزاد باشید

حتماً جمله معروف ادیسون را شنیده اید که می گوید: “من شکست نخورده ام، اما فقط 10,000 احتمال را امتحان کرده ام و متوجه شده ام که کار نمی کند.” این عبارت به این معنی است که خلاقیت به معنای کسب تجربه است و تجربه گاهی با شکست همراه است.

اگر می‌خواهید افراد خلاق را با کسی یا چیزی مقایسه کنید، طراحان گرافیک بهترین گزینه برای شما هستند، زیرا وقتی آنها را می بینید دائما در حال تغییر مواردی هستند تا به تصویر و احساسی که می‌خواهند برسند. افراد خلاق دائماً چیزهای جدیدی را امتحان می کنند تا به نتیجه دلخواه برسند. خلاقیت پنهان درونی چیزی است که نمی توان آن را نادیده گرفت، درست مانند تجسم خلاق.

برای آشنایی با مهارت تمرکز بر روی لینک کلیک کنید.

کلام آخر

نوآوری و خلاقیت سرچشمه همه تغییرات مثبت و مفید در زندگی افراد است و زندگی بدون خلاقیت معنایی ندارد. زمانی که یک فرد در کارش ارتقا می یابد و می تواند مسیر متفاوتی را انتخاب کند که سطوح بالایی از خلاقیت را نشان می دهد. اگر شما هم می خواهید استعدادهای خود و فرزندتان را بشناسید و از خلاقیت در زندگی خود استفاده کنید، بهتر است به دنبال راه هایی برای افزایش خلاقیت پنهان درونی خود باشید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up