مطالعه کنید:

هوش کلامی

دوره هوش کلامی

دوره هوش کلامی

 

به شما تبریک می گوییم! چون  شما جزو 20 درصد از افرادی هستید که برای رشد مهارت ها و توانمندی های خود ارزش زیادی قائل هستید و شروع به خواندن مقاله ارزشمند ( دوره هوش کلامی) کرده اید. ما در این مقاله روش های تقویت هوش کلامی را عنوان کرده ایم که شما می توانید با مطالعه آن، این مهارت را در خود تقویت کرده و از آن در موقعیت های متفاوت استفاده کنید.

هوش کلامی چیست؟ آیا تا به حال نام نظریه هوش چندگانه گاردنر را شنیده اید؟ هوش کلامی یکی از اجزای این هوش چندگانه است. جالب است بدانید عمده شهرت این روانشناس، به دلیل بیان این نظریه است.

هاوارد گارنر یکی از روانشناسان رشد و استاد دانشگاه هاروارد در آمریکا، اولین بار درباره هوش کلامی(  (verbal intelligenceصحبت کرد.

از نظر هاوارد گارنر هوش کلامی به معنای، بحث کردن، متقاعد کردن، به یادآوردن حرف ها، شوخی کردن و داستان گفتن است.

در کشور ما ارتباطات بسیار پیچیده می باشد. به دلیل شرایط فرهنگی، استفاده از یک روش به خصوص در ارتباط، چندان موثر نیست. شرکت در این دوره برای همه ضرورت دارد. شما می توانید با تهیه محصول آموزشی غیرحضوری، به یک سخنران حرفه ای تبدیل شوید.

تعریف دقیق هوش کلامی

 

هوش کلامی یکی از مهارت های مهم برای تبدیل شدن به یک سخران خوب است. ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما در این دوره مشارکت داشته باشید. ما در این دوره شما را با تکنیک هایی آشنا می کنیم که به شما یاد می دهد در یک موقعیت چگونه صحبت کنید و چگونه به مخاطب خود پاسخ دهید.

حتما برای شما پیش آمده که در مکالمات خود و در صحبت با اطرافیان از کلمات اممم، در واقع، مثلا و…. استفاده کرده باشید. این کلمات، جایگزینی برای کلماتی هستند که ما در مواقع ضروری آن ها را به کار نمی بریم. اصطلاحا به این موارد، تیکه کلام یا فیلر هم گفته می شود.

زمانی که ما مهارت هوش کلامی را به دست نیاورده باشیم، از تیکه کلام یا فیلر زیاد استفاده می کنیم. استفاده از فیلر یا تیکه کلام باعث ایجاد حس تردید در صحبت های ما خواهد شد. همچنین این مورد سبب می شود تا اعتبار صحبت ما کاهش پیدا کند و تاثیر ما روی مخاطب کمرنگ شود.

برای افزایش اعتبار و تاثیرگذاری، باید تیکه کلام یا فیلر حذف شود. در دوره هوش کلامی تمام تکنیک ها و روش های مخصوص برای به دست آوردن این مهارت، توسط استاد مریم مبارکی آموزش داده می شود.

دو روش ساده برای حذف فیلر یا تیکه کلام

 

دو روش ساده برای حذف فیلر یا تیکه کلام
دو روش ساده برای حذف فیلر یا تیکه کلام
  • تنبیه مغز

یکی از راهکارهایی که سبب می شود تا فیلر یا تیکه کلام در صحبت های ما حذف شود، تنبیه کردن خود هنگام بیان فیلر یا تیکه کلام است. برخی از راهکارها همانند نیشگون و پرتاب کردن کش سمت مچ دست می تواند راهکار مناسبی باشد. با این کار مغز شما شرطی خواهد شد.

  • سکوت طلایی

یکی دیگر از راهکارها برای حذف فیلر، سکوت است. در هنگام بیان تیکه کلام یا فیلر، شما می توانید با یک سکوت طلایی این مشکل را برطرف کنید.

تعریف ما از هوش کلامی

 

تعریف ما از هوش کلامی
تعریف ما از هوش کلامی

هوش کلامی یعنی کاربرد موثر زبان به صورت شفاهی و نوشتاری.

ما دو راهکار مهم برای حذف تیکه کلام را بیان کردیم اما این راهکار ها همیشه خوشایند نیست. برای مثال اگر هنگام بیان تیکه کلام سکوت کنیم، این روش مناسب است با این حال کفایت نمی کند. شما می توانید با یادگیری روش ها و تکنیک های هوش کلامی، به جای سکوت کردن کلمات مناسبی را جایگزین کنید.

ما با ارائه تمرین های مناسب در حوزه تقویت مهارت هوش کلامی، کمک می کنیم تا مغز شما در موقعیت مناسب، کلمات مناسبی را ارسال کند. در این صورت شما می توانید کلمات صحیح و مناسبی را عنوان کنید.

یکی از مراحل پیشرفته و بسیار مهم سخنرانی، به خنده درآوردن مخاطب و داستان گویی است. اگر شما به مرحله ای برسید که بتوانید با داستان گویی و صحبت های خود مخاطب خود را به خنده درآورید و این مهارت را به آن ها منتقل کنید، می توان گفت که شما یک سخنران حرفه ای به شمار می روید. اینگونه بداهه گویی را یاد می گیرد. در حقیقت یاد می گیرد که چطور در لحظه حرف دلخواه و مناسب خود را بیان کنید دوره آموزش ثروت سازی با کلام.

مهارت های دوره هوش کلامی

 

کسانی که علاقه مند هستند که مهارت هوش کلامی را در خود تقویت کرده و افزایش دهند، می بایست مهارت های خود را در تمام زمینه ها تقویت کنند. به این نکته توجه کنید که با تمرین و تکرار می شود این مهارت را به دست آورد.

  • صحبت کردن
  • گوش دادن
  • قصه گفتن
  • توضیح دادن
  • درس دادن
  • نویسندگی
  • کتاب نوشتن
  • فهم مفهوم و معانی کلمات
  • به خاطر سپردن و یادآوری اطلاعات
  • قانع کردن دیگران با استفاده از کلمات و واژگان

دوره هوش کلامی

 

دوره هوش کلامی
دوره هوش کلامی

مباحت دوره هوش کلامی چیست؟ آیا این مهارت قابل ارتقا است؟

هوش کلامی یک مهارت قابل یادگیری و ارتقا است. یکی از مباحث جذاب به دست آوردن ثروت با استفاده از کلام، مبحث دوره هوش کلامی است. شما در این دوره به سادگی یاد می گیرید که چگونه این مهارت را در خود تقویت کنید.

استاد مریم مبارکی مربی و مدرس توسعه فردی و مهارت های ارتباطی،  در این دوره شما را راهنمایی می کند و به شما آموزش می دهد که یک فرد تاثیرگذار در زمینه شغلی و زندگی شوید.

همان طور که گفتیم یکی از مباحث مهم، مبحث هوش کلامی است. با استفاده از تمرین هایی که در این دوره بیان می شود، شما می توانید راهکارهای به دست آوردن و افزایش این مهارت را بیاموزید. مدیریت لهجه

در دوره هوش کلامی چه تمرین هایی را آموزش می بینیم؟

 

  • ابر کلمات
  • واژه ربایی
  • زنجیره کلمات
  • پیدا کردن 10 حیطه شغلی
  • داستان یا جوک خنده دار

شما با شرکت در دوره ثروت سازی با کلام، می توانید از مبحث جذاب هوش کلامی نیز برخوردار شوید. همچنین می توانید روش و چگونگی انجام تمرین های هوش کلامی را آموزش ببینید.

در این دوره شما مباحثی را یاد می گیرد که می توانید برای مدت زمان طولانی روی صدای خود سرمایه گذاری کنید. اینگونه می توانید با کلام خود تاثیر زیادی روی مخاطب داشته باشید.

ارتباط هوش کلامی با هوش هیجانی

 

ارتباط هوش کلامی با هوش هیجانی
ارتباط هوش کلامی با هوش هیجانی

دانشمندان تعریف های زیادی را برای هوش هیجانی ارائه داده اند. این تعریف ها توسط  سالووی ((peter salovey وجان مایر ( john mayer)  انجام شد. از نظر سالووی و مایر هوش هیجانی به معنای پایش و کنترل احساسات و هیجانات خود و دیگران. تشخیص و تفکیک آن ها  راهنمایی برای رفتارهایمان.

این اصطلاح به معنای پردازش هیجانات است. این هوش دارای 3 بخش مهم است. بخش اول از جنس ظرفیت. بخش دوم توانایی و بخش سوم مهارت .

ما با استفاده از این هوش می توانیم هیجانات و احساسات خود و دیگران به خوبی تشخیص دهیم.

بر اساس هوش چندگانه گاردنر، انسان دارای چند هوش است. مانند هوش هیجانی، هوش عددی، هوش موسیقایی، هوش فضایی، هوش کلامی. ما بیشتر به هوش کلامی متکی هستیم. دوره هوش کلامی یعنی مهارت تحلیل و تفسیر اطلاعات در مغر انسان با استفاده از استدلال های مبتنی بر زبان فرد. این موارد شامل شنیدن، صحبت کردن، نوشتن و…. است تکنیک های جذابیت کلام.

ارتباط هوش کلامی با هیجانی چیست؟

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هوش هیجانی با هوش کلامی ارتباط نزدیکی دارند. رابطه این دو هوش نزدیک به یکدیگر می باشد. توجه کنید که معانی آن ها در علم روانشناسی با یکدیگر فرق می کند. ما در این مطلب قصد داریم به اهمیت هوش کلامی بپردازیم.

آیا هوش کلامی اندازه گیری می شود؟

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله هوش کلامی اندازه گیری می شود. شما می توانید با استفاده از آزمون های مرتبط بر هوش و IQ اندازه هوش کلامی خود را به دست آورید. همچنین با استفاده از آزمون های متفاوت می توانید این مهارت و دوره هوش کلامی خود را ارزیابی کنید. هوش کلامی یکی از مهارت های قابل یادگیری است.

با استفاده از تمرین هایی که در دوره هوش کلامی طرح شده است می توانید هوش کلامی خود را افزایش دهید. در صورتی که فرد با انجام تمرین ها، نتواند مهارت هوش کلامی خود را با سرعت افزایش دهد، می توان با استفاده از مهارت های گفتاردرمانی و تمرین خواندن به پیشرفت بسیار زیادی دست پیدا کند.

تاثیر نوشیدن آب در سخنرانی

خصوصیات فردی که هوش کلامی بالایی دارد

 

خصوصیات فردی که هوش کلامی بالایی دارد
خصوصیات فردی که هوش کلامی بالایی دارد

85 درصد این موفقیت به این دلیل است که آن افراد مهارت های ارتباطی خود را تقویت کرده اند. در کتاب جذابیت برایان تریسی به این مورد اشاره شده است.

افرادی که هوش کلامی بالایی دارند، در ارتباط با دیگران بهتر از سایر افراد عمل می کنند. دلیل موفقیت در برقراری ارتباط، تسلط به مهارت های کلامی می باشد. بخش اعظمی از موفقیت ما به دلیل مهارت هوش کلامی است.

برخی از موضوعات مانند صحبت کردن و استفاده از واژگان، بیان و نوع لحن بستگی به هوش کلامی هر یک از ما دارد. آموختن مهارت هوش کلامی یکی از موضوعات بسیار بااهمیت می باشد. تاثیر آن روی بخش های مختلف زندگی ما کاملا آشکار است.

یکی از مشخصه های اصلی افرادی که هوش کلامی بالایی دارند، موفقیت در زمینه اجتماعی  و فردی است. کسانی که هوش کلامی خوبی دارند، علاوه بر این که سخنران های خوبی هستند، شنونده های ماهری نیز برای شنیدن صحبت های دیگران می باشند.

تعریف مهارت هوش کلامی در تمامی کشورها فرق می کند و به موضوعات پیچیده و متفاوت بستگی دارد. در کشور ما این مهارت تعریف مخصوص به خود را دارد. به عبارتی در کشور ما به متقاعد کردن، جذاب صحبت کردن، حاضر جوابی و… مهارت هوش کلامی می گویند.

شما می توانید با سرمایه گذاری در این حوزه، یادبگیرید که چگونه دیگران را متقاعد کنید. می توانید از تکنیک های مطرح شده برای قانع کردن دیگران نیز استفاده کنید. توسعه فردی

دوره هوش کلامی در کودکان

 

چرا دوره هوش کلامی در کودکان اهمیت دارد؟ دوره هوش کلامی در کودکان بسیار ضروری و با اهمیت است. کودکان از طریق مهارت های غیرکلامی یاد می گیرند و رشد می کنند. کودکان خردسال با استفاده از گفتار و مهارت های زبانی، این مهارت را همواره ارتقا می دهند. کودکانی که در دوره پیش دبستانی هستند، اغلب می توانند با انگشت نقاشی کنند. کاردستی درست کنند و آواز بخوانند. تمام این فعالیت ها با استفاده از مهارت های گفتاری تکمیل می شود.

مهارت هوش کلامی در دوره ورود کودک به مدرسه اهمیت زیادی پیدا می کند. حتی ممکن است که در دوره مهدکودک و اول دبستان به کودکان گفته شود که به دستورات معلم خود گوش دهند و آن ها را انجام دهند.

توجه کنید کودکانی که همه دستورات را نمی شوند، ممکن است که نتوانند تمام این دستوالعمل ها را انجام دهند. در نتیجه ممکن است که از بقیه عقب بمانند.

از کودکان خواسته می شود با استفاده از مهارت کلامی به سوالات به صورت شفاهی پاسخ دهند. در آن صورت آن ها از زبان نوشتاری خود استفاده می کنند. بعد ها با مراجعه بیشتر به کتاب و فیلم، مهارت ها و استدلال های کلامی نیز اهمیت زیادی پیدا خواهند کرد.

با ورود کودک به دبستان و راهنمایی، تمام فعل و انفعالات دوران مدرسه تا حدود زیادی با مهارت های کلامی ارتباط دارد. سخنور کیست؟

پیشنهاد ویژه ما بسته فوق العاده دوره هوش کلامی

 

پیشنهاد ویژه ما بسته فوق العاده دوره هوش کلامی
پیشنهاد ویژه ما بسته فوق العاده دوره هوش کلامی

مطالبی که در بسته دوره هوش کلامی مریم مبارکی ارائه می شود

 

  • تیکه کلام و فیلر چیست؟
  • یادگیری انواع تمرین های هوش کلامی مانند: ابرکلمات، تندگویی، زنجیرکلمات، کلمه سازی و…
  • چگونه مخاطب خود را متقاعد کنیم؟
  • افزایش نفوذ کلام
  • چگونه نظر اطرافیان خود را جلب کنیم؟
  • چگونه سریع فکر کنیم و فکر خود را بیان کنیم؟
  • شناختن 10 حوزه شغلی که علاقه مند به یادیگری آن ها هستیم
  • چگونه جذاب صحبت کنیم و ظرافت کلامی داشته باشیم؟

شما در دوره هوش کلامی مهارت روان صحبت کردن را یادمی گیرد. نکته مهم و جالب توجه این که شما با خرید دوره ثروت سازی با استفاده از کلام، از مبحث هوش کلامی هم برخوردار خواهید شد و این مهارت را یاد می گیرید. دوره هوش کلامی تنها بخش کوچکی از دوره ثروت سازی با کلام است  شخصیت شناسی mbti.

آیا دوره هوش کلامی برای من مفید است؟

 

نوع طراحی دوره هوش کلامی به گونه ای است که برای همه افراد با همه سنین و شرایط زندگی مناسب می باشد. توجه کنید که دوره ارتباط کلامی با 3 جنبه مهم زندگی یعنی ارتباط:

  • خانوادگی
  • کاری
  • اجتماعی

کاربرد دارد. این دوره برای کسانی مناسب است که در دوره های بالاتر قرار دارند و می خواهند که بیان آن ها جذاب تر و با ویژگی های دلنشین تری باشد. درون گرایی

نتایج شرکت در دوره هوش کلامی

 

با شرکت در این دوره یاد می گیرد که با استفاده از بیان جذاب و دلپسند و با شوخ طبعی، توجه و نظر دیگران را جلب کنید. نحوه طراحی این دوره به گونه ای است که شما با انجام تمرین های پایان دوره می توانید:

  • به یک سخنران حرفه ای و قاطع تبدیل شوید.
  • بدون تفکر زیاد، پاسخ های قاطعی ارائه دهید.
  • یاد می گیرد که با بیان و سخنان خود، دیگران را مسحور و مجذوب کنید
  • یاد می گیرد که نظر اطرافیان خود را جلب کنید.
  • می توانید از چاشنی طنز به موضوعات پاسخ دهید.
  • متقاعد سازی با کمک کلمه ها.

b2n

yun

Verbal intelligence course

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
Asal
1401/01/24
پاسخ دهید

سلام و وقت بخیر خیلی مقاله کاملی بود خیلی ممنون از شما
چطور باید در دوره خانم مبارکی شرکت کنیم میشه راهنمایی کنید؟

آیلار شریعت نیا
1401/01/24

سلام عسل عزیز
می تونید وارد قسمت محصولات سایت ما بشین و از اونجا دوره هوش کلامی رو شرکت کنید
امیدوارم هر روز بیشتر از دیروز یاد بگیری و پیشرفت کنی

Afshin
1401/01/24

وای من این مقاله رو خوندم واقعا عالی بود🌹
دمتون گرم که اینهمه مقاله مفید تو سایت میزارین
من با خوندن این مقاله فهمیدم هوش کلامی باعث میشه ما بتونیم راحت تر و سریع تر حرف بزنیم
با یاد گرفتن هوش کلامی ما میتونیم جذاب تر صحبت کنیم
واقعا تصمیم گرفتم تو این دوره شرکت کنم😍
این دوره برای چه سنی مناسبه؟

آیلار شریعت نیا
1401/01/26

سلام افشین
امیدوارم هر روز بیشتر از دیروز یاد بگیری و پیشرفت کنی
موفق باشی عزیزم
این دوره برای سنین 7 سال به بالا مناسب هست و همه افراد باید در زمینه هوش کلامی به درجه بالایی برسن تا در سخنرانی ها بتونن راحت تر صحبت کنند

keyboard_arrow_up