مطالعه کنید:

دریافت احترام در رابطه

نحوه دریافت احترام در رابطه

شما برای دریافت احترام در رابطه چه کارهایی انجام می دهید؟ آیا به موضوع رعایت احترام متقابل توجه می کنید؟ بدون شک یکی از اساسی ترین عواملی که باعث پایداری روابط بین فردی می شود؛ رعایت احترام است. کسی که به فرد مقابل خود احترام می گذارد ولی مورد احترام قرار نمی گیرد، به تدریج از انجام این کار منصرف شده و به آن رابطه پایان می دهد. از طرفی هیچ فردی نمی تواند در تمام طول زندگی خود تنها بماند و در عین حال زندگی شاد، پر از نشاط و موفقی داشته باشد. به همین علت همه مردم باید به موضوع رعایت احترام به دیگران توجه کرده و از آن غافل نباشند.

نکته مهمی که در این مورد وجود دارد دریافت احترام از دیگران است. برخی افراد بیان می کنند هنگام دیدن دیگران به خوبی با آن ها صحبت می کنند و به معاشرت می پردازند ولی احترامی دریافت نمی کنند. در این مواقع باید سایر تکنیک های دریافت احترام را نیز به کار برده و در صورت عدم دریافت احترام به آن رابطه پایان دهید. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی راهکارهای دریافت احترام در رابطه بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

احترام در رابطه چیست؟

احترام در رابطه چیست

قبل از اینکه به بررسی موضوع احترام در رابطه بپردازیم باید بدانیم رعایت احترام دیگران با هر نسبتی که با ما دارند لازم و ضروری محسوب می شود. در واقع زندگی اجتماعی، شخصی، کاری و غیره زمانی معنا پیدا می کنند که فارغ از جایگاه و نسبت دیگران با ما به آن ها احترام بگذاریم. این موضوع در مورد روابطی که داریم به ویژه روابط عاطفی و زندگی مشترک اهمیت بیشتری پیدا می کند. شریک عاطفی شما یک رهگذر نیست که حتی اگر رفتار مناسبی هم نداشته باشید دیگر او را نبینید و همه چیز را به فراموشی بسپارید. بنابراین رعایت و دریافت احترام در رابطه موضوعی مهم و سرنوشت ساز محسوب می شود. اوه اوه عجب نکته ای بود! حال بهتر است با مفهوم احترام آشنا شوید، احترام احساسی است که شما نسبت به فرد مقابل دارید و آن را ابراز می کنید.

برای اطلاع از اصول اخلاقی بر روی لینک کلیک کنید.

احساسی که نسبت به شخصیت، توانمندی ها، پذیرفتن آنچه که فرد مقابل است و به طور کلی ارزشمند دانستن او دارید.

زمانی که به یک نفر احترام می گذارید یعنی او را همانگونه که هست ارزشمند می دانید و قبولش دارید.

حال خیلی راحت می توانید موضوع احترام در رابطه را درک کنید. زمانی که طرفین یک رابطه یکدیگر را همانطور که هستند دوست دارند و ارزشمند می دانند به یکدیگر احترام گذاشته و بنیان یک رابطه پایدار را شکل می دهند.

برای یادگیری تکنیک های عشق هوشمندانه، جادوی جذابیت و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

نحوه دریافت احترام در رابطه

نحوه دریافت احترام در رابطه

بدون شک کسی دوست ندارد در رابطه ای که به آن وارد شده مورد بی احترامی قرار بگیرد. متاسفانه یکی از مهم ترین دلایل پایان یافتن روابط نیز همین بی احترامی به طرف مقابل است. از طرفی برخی افراد در رابطه ای که دارند نه بی احترامی می بینند و نه رعایت احترام. همه این افراد باید با تکنیک های دریافت احترام در رابطه آشنا شده و از آن ها استفاده کنند. فراموش نکنید برای بهره مندی از تاثیر این تکنیک ها باید برای استفاده از آن ها و تبدیل کردنشان به یک عادت، وقت صرف کنید. با توجه به اهمیت یادگیری تکنیک های دریافت احترام، در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

برای آشنایی با انواع هدف در زندگی بر روی لینک کلیک کنید.

احترام فرد مقابل را رعایت کنید

اینکه شما از فرد مقابل خود انتظار رعایت احترام داشته باشید ولی خودتان این کار را انجام ندهید نتیجه خوبی به همراه ندارد. مگر می شود یک نفر به شما احترام بگذارد ولی از جانب شما مورد احترام قرار نگیرد و در عین حال به رابطه ای که شکل گرفته ادامه دهد؟

اولین اقدامی که باید برای دریافت احترام در رابطه انجام دهید رعایت احترام فرد مقابل است.

دخالت، سرزنش، قضاوت و نصیحت ممنوع!

متاسفانه برخی افراد تصور می کنند دو نفر که در یک رابطه عاطفی هستند یا زندگی مشترک تشکیل داده اند دیگر نباید حریم خصوصی داشته باشند. به همین علت به خودشان اجازه می دهند در خصوصی ترین موضوعات زندگی فرد مقابل دخالت کرده، او را سرزنش، قضاوت و حتی نصیحت کنند. بدون شک چنین افرادی از دریافت احترام در رابطه محروم می مانند. بهتر است به این باور برسیم که هر کسی برای خود حریمی خصوصی دارد و می تواند اسراری که مربوط به گذشته یا حتی لحظه حال هستند را در این حریم نگه دارد.

برای ساختن یک فرد جدید تلاش نکنید

برخورداری از احترام در رابطه

همانطور که گفتیم احترام گذاشتن به دیگران یعنی شما آن ها را همانگونه که هستند پذیرفته اید و دوست دارید. این در حالی است که برخی افراد با ورود به یک رابطه عاطفی سعی می کنند از هر اقدامی برای تغییر دادن فرد مقابل خود استفاده کنند. چنین کسانی تا جایی پیش می روند که یا فرد مقابل از ادامه دادن به رابطه منصرف می شود یا اینکه خود را فراموش کرده و در این صورت هم احترام او را رعایت نمی کند. بنابراین برای دریافت احترام در رابطه بهتر است دست از تلاش برای تغییر دادن فرد مقابل و شکل گیری یک شخصیت جدید خودداری کنید. مطلب سنگین نبود که؟

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

احساسات دیگران را نادیده نگیرید

برای اینکه بتوانید از مزایای دریافت احترام در رابطه بهره مند شوید و روابط سالمی داشته باشید باید به احساسات دیگران توجه کنید.

یک باور اشتباه که در این مورد میان مردم رایج شده این است که اگر به فرد مقابل بی توجهی کنید او مجذوب شما شده و بیش از پیش به شما احترام می گذارد. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است و برای داشتن رابطه ای موفق و پایدار باید به احساسات فرد مقابل توجه کنید و به آن ها پاسخ دهید.

از تاثیر همدلی کردن غافل نشوید

آیا شما با فرد مقابل خود در رابطه ای که دارید به موقع همدلی می کنید؟ از چه راهکارهایی برای همدلی کردن استفاده می کنید؟ بدون شک هر فردی در طول زندگی بارها و بارها در موقعیتی قرار می گیرد که به همدلی کردن دیگران با خودش نیاز دارد. همدلی که درست انجام شده و به دور از سرزنش و قضاوت باشد. کسانی که با دیگران همدلی می کنند مورد احترام آن ها قرار گرفته و جایگاهی خاص برایشان دارند. بنابراین برای دریافت احترام در رابطه باید با مفهوم درست همدلی آشنا شده و از تکنیک های آن استفاده کنید.

برای اطلاع از مفهوم مهارت های نرم بر روی لینک کلیک کنید.

در مورد نگرانی ها و مشکلات خود صحبت کنید

داشتن احترام در روابط

به جای قهر کردن، با کنایه صحبت کردن و رفتارهای اشتباه بهتر است در مورد نگرانی ها و مشکلاتتان با فرد مقابل به صورت واضح صحبت کنید. در غیر این صورت فرد مورد نظر از رفتارهای شما خسته شده و متاسفانه احتمال دریافت احترام در رابطه کاهش می یابد. همین موضوع یکی از مهم ترین عوامل پایان یافته روابط عاطفی و زندگی مشترک محسوب می شود. برگرد عقب دوباره بخون!

نسبت به قول هایتان پایبند باشید

آیا شما از اینکه دیگران نسبت به قول هایی که داده اند پایبند نباشند ناراحت نمی شوید؟ اگر شما هم مانند همه مردم از بدقولی ناراحت می شوید بهتر است برای دریافت احترام در رابطه، خودتان هم این مورد را رعایت کنید. برای جلوگیری از بدقول شدن ابتدا موضوع مورد نظر را بررسی کنید و اگر امکان انجام دادن آن کار را دارید به دیگران قول بدهید.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و موفقیت کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

چارچوب های رابطه را حفظ کنید

همانطور که هر کسی برای زندگی فردی خود چارچوب هایی دارد، شکل گیری یک رابطه هم می تواند با ایجاد چارچوب هایی مشخص همراه باشد. بدون شک کسانی که شخصیتی سالم دارند به رعایت چارچوب های روابط خود توسط فرد مقابل توجه می کنند. به همین علت در صورت بی احترامی به حد و مرز روابط خود، فرد مقابل را از دریافت احترام در رابطه محروم می کنند.

برای اطلاع از راه های هنرمندانه زیستن بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

مورد احترام قرار گرفتن برای هر کسی مطلوب و لذت بخش است. تفاوتی میان نسبت شما با فردی که احترام را رعایت می کند وجود ندارد، بلکه برای تداوم هر رابطه ای اعم از عاطفی، دوستانه، اجتماعی و کاری باید احترام متقابل رعایت شود. برای دریافت احترام در رابطه تکنیک ها و راهکارهای مختلفی وجود دارند که باید از آن ها مطلع شوید و در زندگی خود به کار بگیرید.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، هوش کلامی و زبان بدن می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up