مطالعه کنید:

مهارت های نرم

مهارت های نرم چیست؟

آیا اطلاعاتی در مورد انواع مهارت های نرم، زمینه کاربرد آنها و یا فوایدشان دارید؟ آیا می دانید منظور از مهارت نرم چیست؟ بهتر است بدانید هر کسی برای موفقیت در حوزه کاری، تحصیلی، اجتماعی و حتی روابط شخصی به استفاده از مهارت نرم نیاز دارد. این مهارت ها محدود نبوده و نمی توانیم بگوییم هر کسی در هر موقعیتی که قرار می گیرد باید از یکسری موارد خاص استفاده کند. این خود فرد است که تشخیص می دهد برای دستیابی به اهدافش باید از کدام یک از مهارت های به اصطلاح نرم استفاده کند.

نکته مهمی که در این مورد وجود دارد؛ تمرین کردن است. بدون شک هیچ فردی با یکی دو بار استفاده از این مهارت ها به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد. بنابراین بهتر است برای بهرمندی از فواید این مهارت ها به اندازه کافی وقت صرف کنید. با توجه به اهمیت پیشرفت در زندگی و دستیابی به اهداف، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف این مهارت ها بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مهارت های نرم چیست؟مهارت های نرم چیست

احتمالا در نگاه اول با خواندن عنوان این مقاله با خودتان فکر کرده اید که مگر مهارت هم نرم و سخت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله؛ مهارت های ما هم نرم و سخت دارند.

منظور از مهارت های نرم (Soft Skills) مجموعه مهارت ها و ویژگی های شخصیتی هستند که برای پیشرفت در هر حوزه ای کاربرد دارند.

هیچ یک از این مهارت ها محدود به انجام کاری مشخص نبوده و نمی توان گفت استفاده از یکی از آن ها برای انجام برخی امورات بی فایده است. استفاده از این ویژگی های شخصیتی برای برقراری ارتباط با دیگران و در نتیجه پیشرفت در زندگی ضروری است.

برای اطلاع از نحوه روحیه دادن به دیگران بر روی لینک کلیک کنید.

کسی که قصد دارد در حوزه شغلی خود پیشرفت کند باید با دیگران تعامل، همکاری و ارتباط موثر داشته باشد. از طرفی همه ما برای برقراری ارتباط های دوستانه، اجتماعی و حتی عاطفی به مهارت های به اصطلاح نرم نیاز داریم. در مقابل این ویژگی های شخصیتی مشترک، مهارت های سخت قرار دارند که هر یک از آن ها مختص یک حوزه خاص بوده و نمی توان از همه آن ها در هر زمینه ای استفاده کرد.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، جادوی جذابیت و آداب معاشرت می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

اهمیت مهارت های نرم در زندگی

اهمیت مهارت های نرم

به نظر شما کسی می تواند در تمام طول زندگی خود تنها باشد، کارهای مهم را بدون همکاری دیگران انجام دهد، نیازی به مشورت یا همدلی نداشته باشد و در هر زمینه ای که می خواهد به موفقیت برسد؟ بدون شک هیچ کسی نمی تواند با چنین شرایطی رسیدن به موفقیت در هر زمینه ای را تجربه کند.

انسان ذاتا اجتماعی است و به استفاده از مهارت های نرم نیاز دارد.

باید برای پیشرفت در زندگی ویژگی های شخصیتی مثبت را کسب کرده و با کمک این دسته از مهارت ها به اهداف خود دست پیدا کند. به همین علت است که همواره بیان می کنیم برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه ای اعم از فعالیت های شغلی، اجتماعی و زندگی شخصی به رشد و توسعه فردی نیاز داریم.

شرایطی را تصور کنید که یک نفر نه مهارت های بین فردی و ارتباطی را کسب کرده و نه با دیگران در مورد کارهایش مشورت می کند. بعد از گذشت مدت زمانی با مشکلات جدی مواجه شده ولی نمی تواند با کسی ارتباط برقرار کند. به نظر شما چنین فردی در زندگی پیشرفت می کند؟ بدون شک پاسخ این سوال منفی است. بنابراین همه ما به رشد و توسعه فردی، کسب انواع این مهارت ها و ویژگی های شخصیتی مثبت نیاز داریم.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

مهمترین مهارت های نرم در موفقیت

مهم ترین مهارت های نرم

الان که با اهمیت و مفهوم کلی مهارت نرم آشنا شده اید، بهتر است از انواع مختلف این موضوع هم مطلع شوید. همانطور که گفتیم مهارت های نرم یکی دو مورد نیستند و هر کدام از آن ها هم می توانند مهارت ها و ویژگی های مختلفی را پوشش دهند. بنابراین نباید ذهن خود را محدود کرده و از کنار برخی مهارت های مهم به سادگی عبور کنید. از طرفی بعد از مطلع شدن از انواع این مهارت ها باید برای تمرین کردن به منظور استفاده بهتر از آن ها وقت صرف کنید. با توجه به اهمیت اطلاع از انواع مختلف این مهارت ها در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

بهتر است بدانیم آخرین موردی که برای مهارت های نرم بیان کردیم از جمله مواردی است که چند مهارت و ویژگی دیگر را پوشش می دهد. برای مثال مهارت گوش دادن، نوشتن، همدلی، مذاکره، زبان بدن و سخنرانی همگی جزء مهارت های به اصطلاح نرم محسوب می شوند.

برای یادگیری تکنیک های عشق هوشمندانه، هوش کلامی و جادوی جذابیت می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

خلاصه مطلب

همه ما برای پیشرفت در زندگی و رسیدن به موفقیت به انواع مختلفی از این مهارت ها نیاز داریم. منظور از مهارت نرم؛ ویژگی های شخصیتی و مهارت هایی است که موجب برقراری ارتباط با دیگران شده و به این ترتیب ما را به سمت مسیر رسیدن به خواسته هایمان هدایت می کنند. مهارت هایی مانند همدلی، همکاری، گوش دادن، حل مسئله و مدیریت زمان جزء این دسته از مهارت ها قرار می گیرند.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، نقشه ذهنی در سخنرانی و جذابیت کلام می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up