مطالعه کنید:

اشتباه زنان در روابط عاطفی

آشنایی با اشتباه زنان در روابط عاطفی

بسیاری از خانم ها نمی دانند برخی از کارها، رفتارها و حرف هایشان اشتباه است و باعث مختل شدن رابطه عاطفی آن ها می شود. مطلع شدن از مهم ترین موارد اشتباه زنان در روابط عاطفی برای جلوگیری از مرتکب شدن به اشتباهات ناخواسته ضروری است. همه خانم هایی که در یک رابطه عاطفی حضور دارند؛ باید بدانند کدام یک از رفتارها و کارهایشان اشتباه است و باید اصلاح شوند. در غیر این صورت خیلی زود با مشکلات جدی مواجه می شوند و باید به رابطه شکل گرفته پایان دهند. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی مهم ترین موارد اشتباه زنان در روابط عاطفی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی اشتباه زنان در روابط عاطفی

معرفی اشتباه زنان در روابط عاطفی

هیچ کسی بدون نقص نیست و همه مردم چه زن و چه مرد؛ دارای رفتارهایی اشتباه هستند. نکته مهم ماجرا این است که باید رفتارها و اقدامات اشتباه را به موقع شناسایی کرده و آن ها را تغییر دهید. متاسفانه رفتارهای اشتباه می توانند باعث ایجاد مشکلات جدی در روابط عاطفی شوند. برای مثال اکثر خانم ها به طور ناخواسته و غیر عمدی، کارهایی انجام می دهند که باعث به چالش کشیدن رابطه عاطفی شان می شوند. از جمله مهم ترین موارد اشتباه زنان در روابط عاطفی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

بیش از حد به شریک عاطفی خود اتکا می کنند

متاسفانه کم نیستند تعداد خانم هایی که بیش از حد به شریک عاطفی خود اتکا می کنند و در واقع زندگیشان را وابسته به شریک عاطفی می دانند. چنین کسانی ممکن است با عقده سیندرلا مواجه باشند و در ذهنشان شریک عاطفی خود را همان شاهزاده رویاهایی بدانند که قرار است بهترین زندگی را برایشان فراهم کند، در نتیجه هنگامی که لازم است خودشان زندگیشان را بسازند و مستقل باشند؛ با مشکل مواجه می شوند. دیدی چی شد؟

برای اطلاع از ویژگی های یک عشق واقعی بر روی لینک کلیک کنید.

مسئولیت اغلب کارها را می پذیرند

یکی از مهم ترین موارد اشتباه زنان در روابط عاطفی؛ پذیرفتن بیشتر مسئولیت های رابطه است.

کم نیستند تعداد خانم هایی که به درستی وظایف مربوط به رابطه شکل گرفته را بین خودشان و شریک عاطفی تقسیم نمی کنند، به همین علت با مشکلات جدی مواجه شده و نه تنها از رابطه لذت نمی برند، بلکه ممکن است پشیمان هم باشند.

خودشان را دست کم می گیرند

برخی از خانم ها بنا به دلایل مختلفی مانند سبک تربیتی اشتباه و رفتار نامناسبی که اطرافیان با آن ها دارند؛ با کمبود اعتماد به نفس مواجه شده و در نتیجه خودشان را دست کم می گیرند. این افراد تصور می کنند شریک عاطفی از هر لحاظ از آن ها بهتر است و در نتیجه باید برای نگه داشتن او در رابطه هر کاری را انجام دهند.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی عشق هوشمندانه بر روی لینک کلیک کنید.

در مورد انتظارات خود حرف نمی زنند

انواع اشتباه زنان در روابط عاطفی

آیا شما هم جزء کسانی هستید که به جای حرف زدن در مورد انتظارات، نگرانی ها و دغدغه های خود پیرامون رابطه شکل گرفته؛ سکوت می کنید یا با کنایه حرف می زنید؟ اگر همینطور است باید این مورد از اشتباه زنان در رابطه را برطرف کنید، زیرا باعث سردی رابطه و خسته شدن خودتان و شریک عاطفی خواهید شد. برگرد عقب دوباره بخون!

خودشان را با دیگران مقایسه می کنند

از جمله بدترین کارهایی که می توانید در حق خودتان انجام دهید؛ مقایسه کردن خود با دیگران است. بسیاری از خانم ها به دلیل کمبود اعتماد به نفس، خودشان را با دیگران مقایسه می کنند و به همین علت همواره ترس از طرد شدن، جدایی از شریک عاطفی و تنهایی دارند.

برای اطلاع از مزایا و معایب رابطه لانگ دیستنس بر روی لینک کلیک کنید.

بیش از حد بهانه جویی و حسادت می کنند

در کنار تمامی اشتباهاتی که خانم ها انجام می دهند؛ حسادت بیش از حد و بهانه جویی هم تاثیر منفی بر رابطه عاطفی به جای می گذارد. برخی از خانم ها حسادت های اندک و شیرین رابطه عاطفی را تبدیل به یک چالش می کنند و با بهانه جویی های بیش از حد؛ باعث شکل گیری بی اعتمادی در رابطه می شوند.

تلاش های شریک عاطفی را نادیده می گیرند

بدون شک هیچ کسی دوست ندارد تلاش های او نادیده گرفته شوند، به خصوص اگر این نادیده گرفته شدن از جانب شریک عاطفی باشد. این موضوع از جمله مهم ترین موارد اشتباه زنان در روابط عاطفی است و باعث ناراحتی و سردی آقایان می شود.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

برای تغییر شریک عاطفی تلاش می کنند

مهم ترین موارد اشتباه زنان در رابطه عاطفی

متاسفانه کم نیستند تعداد خانم هایی که بنا به دلایل مختلف مانند دچار بودن به کمال گرایی منفی؛ همواره در حال تلاش برای تغییر دادن شریک عاطفی شان هستند. شریک عاطفی چنین کسانی ممکن است دچار بحران روحی یا سردی در رابطه شده و در نهایت مشکلات جدی تر و غیر قابل برطرف شدنی شکل بگیرند.

همواره برای شریک عاطفی خود تصمیم گیری می کنند

وقتی صحبت از زندگی مشترک و رابطه عاطفی به میان می آید؛ دیگر نباید تصمیمات فردی خود را در مورد کارهای شریک عاطفی به او تحمیل کنید. تحت کنترل و اختیار گرفتن همه کارهای شریک عاطفی باعث ایجاد مشکلات جدی و در نتیجه تمایل او به پایان دادن به رابطه می شود.

برای اطلاع از راه های رعایت آداب معاشرت در محیط کار بر روی لینک کلیک کنید.

به خودشان اهمیت نمی دهند

متاسفانه این مورد از اشتباه زنان در روابط عاطفی در مورد بسیاری از خانم ها صدق می کند. چنین کسانی به صورت کامل خودشان را فراموش می کنند و تمام وقت، انرژی، علاقه و حتی سرمایه مالی خود را برای شریک عاطفی و رابطه صرف می کنند.

خلاصه مطلب

برای داشتن یک رابطه عاطفی موفق علاوه بر اینکه باید به شریک عاطفی تان توجه کنید، باید اقداماتی را نیز در مورد خودتان انجام داده و همه بار مسئولیت رابطه را به دوش نکشید. کم نیستند تعداد موضوعاتی که جزء اشتباه زنان در روابط عاطفی محسوب می شوند و مرتکب شدن به آن ها می تواند باعث به پایان رسیدن رابطه شود.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، آداب معاشرت و نقشه ذهنی در سخنرانی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up