مطالعه کنید:

7 ویژگی افراد با انگیزه که آنها را خاص و متمایز می کند کدامند؟

7 ویژگی افراد با انگیزه

انگیزه مهمترین عاملی است که می تواند به ما در رسیدن به اهدافمان کمک کند، حتی ادامه زندگی بدون انگیزه کافی بسیار دشوار و غیرممکن است. انگیزه نیروی قدرتمندی است که به ما در رسیدن به اهدافمان کمک می کند. برای رسیدن به اهدافمان باید بتوانیم قبل از اینکه به آن فکر کنیم با بی انگیزگی خود مبارزه کنیم. ما باید راه حل هایی را بدانیم تا انگیزه کافی در درون خود ایجاد کنیم و به موفقیت فردی در زندگی خود برسیم. شاید متوجه شده باشید که افراد با انگیزه را به عنوان افرادی می شناسند که سخت کوش بوده و بیشتر به اهداف خود می رسند. شاید فکر کنید که این ویژگی در ژن آنهاست و باید تمام عمرتان را با بی علاقگی زندگی کنید اما این طرز فکر کاملا اشتباه است و اگر فکر می کنید کاملا با آنها متفاوت هستید، نگران نباشید. کافی است به عادات همه این افراد پی ببرید و بر اساس آن عمل کنید.

هر کس نیروهای متفاوتی دارد که می تواند در زمان های مختلف به او کمک کند. کافی است این قدرت ها را در وجود خود یافته و در جاهای مختلف از آن ها استفاده کنید. مطمئن شوید که با دانستن عادات رایج افراد موفق و با انگیزه می توانید شبیه آنها شوید و انگیزه خود را بسیار افزایش دهید.

ویژگی های افراد با انگیزه

ویژگی های افراد با انگیزه

1. آنها هرگز در راه خود متوقف نمی شوند

مهم ترین ویژگی انگیزه این است که در راه خود ثابت نمی ایستد. وقتی با مشکلاتی مواجه می شوند، به جای تسلیم شدن، سعی می کنند انگیزه خود را افزایش دهند و با قدرت بیشتری با مشکلات روبرو شوند.

در واقع زمانی که مشکلی برای ما انسان ها پیش می آید باید با انرژی و انگیزه بیشتری به راه خود ادامه دهیم اما در مورد افراد بی انگیزه، این دقیقا برعکس است. به طوری که قدرت خود را از دست می دهند و مدام منتظر ایجاد مشکل و توقف هستند.

اگر یک سخنرانی را خراب کنند یا از شغلی اخراج شوند، مدام به آن فکر می کنند و سعی نمی کنند آن را نادیده بگیرند. به جای اینکه اشتباهاتشان باعث شود که تجربه خوبی برای سرعت بخشیدن به زندگی شان داشته باشند، کاری می کنند که آنها را از ادامه مسیرشان باز دارد. به همین دلیل، آنها به ندرت شکست می خورند.

برای شنایی با مهارت های ارتباطی بر روی لینک کلیک کنید.

از طرفی افراد با انگیزه همیشه سعی می کنند از اشتباهات خود درس بگیرند. آنها می پذیرند که به عنوان یک انسان اشتباه کرده اند، می توانند از آن درس بگیرند، به اشتباه خود فکر نکنند و اهداف خود را دنبال کنند.
پس نباید از شکست بترسید. سعی نکنید آنها را فراموش کنید زیرا واقعا غیرممکن است و می تواند شما را به فردی تبدیل کند که همیشه اشتباه می کند اما می توانید به راحتی از اشتباهات خود جلوگیری کنید و انرژی خود را هدر ندهید.

2. سحرخیز هستند

برای داشتن انگیزه در طول روز، کار را از صبح زود شروع کنید. صبح زمانی است که می توانید از آن بهترین استفاده را ببرید و در آن ساعات انگیزه خود را افزایش دهید. خیلی بعید است که فردی صبح زود در حالی که همه در خواب هستند و از بی انگیزگی رنج می برند سر کار برود.

صبح زود زمانی است که ذهن شما کاملاً آماده است و به ندرت در حین انجام کاری حواس شما پرت می شود. پس همیشه سعی کنید زود بیدار شوید و صبح زود را برای انجام مهمترین کار خود انتخاب کنید. صبح زود بیدار شدن شما را در طول روز پرانرژی و شاداب نگه می دارد و این انرژی به ساعات اولیه روز محدود نمی شود.

برای آشنایی با خودگویی بر روی لینک کلیک کنید.

بسیاری از افراد موفق در اظهارات خود ذکر کرده اند که همیشه سحرخیز هستند و هرگز تا دیروقت بیدار نمی مانند. حتی اگر تا ظهر وقت داشته باشند که بخوابند، هرگز این کار را نمی کنند.

3. همیشه در حال یادگیری هستند

افراد با انگیزه همیشه در حال یادگیری هستند

افراد با انگیزه همیشه مطالعه می کنند. از طریق مطالعه، شما به پیشرفت ادامه می دهید. کسی که درس نمی خواند نمی تواند ادعا کند که باهوش است. به خصوص در دورانی که ما زندگی می کنیم، مطالعه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و اگر این کار را انجام ندهید، قطعاً نمی توانید انگیزه خود را برای انجام کارها حفظ کنید زیرا همیشه از دانش و رویدادهای علمی بسیار عقب هستید.
افراد با انگیزه مطالعه را به عنوان یک سرگرمی می بینند و ترجیح می دهند اوقات فراغت خود را صرف مطالعه کنند. در عوض، دیگران ترجیح می دهند اوقات فراغت خود را صرف انجام کارهای دیگر مانند تماشای تلویزیون و بازی کنند.

برای آشنایی با انواع بی انگیزگی بر روی لینک کلیک کنید.

4. برای زندگی خود برنامه ریزی می کنند

برنامه ریزی می تواند در رسیدن به هدفی که برای خود تعیین کرده اید کمک کند و از همان ابتدا انگیزه لازم را برای شما ایجاد نماید؛ همچنین از مهم ترین عامل بی انگیزگی که سردرگمی است جلوگیری می کند. اگر برنامه مشخصی برای رسیدن به هدف خود نداشته باشید، دچار سردرگمی خواهید شد. شما دقیقا نمی دانید برای رسیدن به هدف خود چه کاری انجام دهید و چقدر باید برای آن وقت بگذارید. به همین دلیل، برنامه ریزی انگیزه شما را برای انجام کارها و دستیابی به موفقیت شخصی در زندگی به میزان زیادی افزایش می دهد.

5. اهداف خود را انتخاب می کنند

نکته دیگر برای با انگیزه ماندن این است که بدانید به چه چیزی می خواهید برسید. ممکن است برای شما غیر قابل باور به نظر برسد اما در بسیاری از مواقع در زندگی زمانی که در تلاش برای انجام کاری هستید، واقعاً نمی دانید اهدافتان چیست و چرا آن را انجام می دهید.

برای آشنایی با انگیزه درونی بر روی لینک کلیک کنید.

برای داشتن انگیزه، باید اهداف بلندمدت و کوتاه مدت خود را به وضوح مشخص کنید و دقیقا بدانید که برای چه چیزی تلاش می کنید. چگونه و چه زمانی به هدف خود خواهید رسید؟ این تنها راهی است که نمی توانید انگیزه خود را از دست بدهید زیرا رسیدن به هدفی که مشخص نیست و در هاله ای از ابهام قرار دارد قطعا امکان پذیر نخواهد بود.

6. با دیگران مشورت می کنند

افراد با انگیزه با دیگران مشورت می کنند

در زندگی همه مردم همیشه مواقعی پیش می آید که دیگر نمی توانند به تنهایی تصمیم درستی بگیرند و به یک نفر برای مشورت نیاز دارند. این می تواند انگیزه شما را تا حد زیادی افزایش دهد و به شما کمک کند تا انگیزه خود را حفظ کنید. در عوض، افراد بی انگیزه می ترسند از دیگران کمک بخواهند و اجازه نمی دهند کسی به آنها کمک کند تا به اهدافشان برسند.

وقتی با دیگران مشورت می کنید، از تجربیاتی که دیگران در مدت زمان طولانی اندوخته اند استفاده می کنید و با استفاده از آن می توانید به راحتی مشکلات خود را حل کنید. این انگیزه شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند در زندگی خصوصی خود موفق باشید.

برای آشنایی با خوش بینی بر روی لینک کلیک کنید.

7. شکرگزاری می کنند

بارها و بارها ثابت شده است که قدردانی باعث افزایش شادی می شود. افراد با انگیزه بالا این را می دانند و همیشه سپاسگزار هستند. این کار، آنها را متواضع نگه می دارد و به آنها یادآوری می کند که آنها نیز در مقطعی کمک دریافت کرده اند. هر روز 5 موردی که بابت آنها سپاسگزار هستید را یادداشت کنید. بزرگ یا کوچک بودن این چیزها مهم نیست. فقط 5 چیز برای شکرگزاری را به خاطر بسپارید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up