مطالعه کنید:

احترام به خود

20 قانون احترام به خود

تمامی افراد در زندگی خود به دنبال رسیدن به آرامش روحی و رفاه خاطر در زندگی هستند و برای رسیدن به این موضوع تمام تلاش خود را می کنند. یکی از روش هایی که می توان در زندگی به آرامش رسید، یاد گرفتن روش های احترام به خود است. برای کسانی که می‌خواهند در زندگی خود موفق باشند و با انرژی بیشتری به سمت اهدافشان حرکت کنند، داشتن انگیزه لازم بسیار ضروری است. این انگیزه صرفا با دوست داشتن و اهمیت دادن به خود حقیقی ما به وجود می‌آید. در ادامه می خواهیم در این مقاله با یاد گرفتن روش های احترام به خود، به آرامش در زندگی برسیم و به خودمان بیش از هر زمان دیگری اهمیت دهیم.

آثار احترام به خود

آثار احترام به خود

احترام به خود تاثیرات زیادی در زندگی خواهد داشت و اتفاقات مثبت زیادی را به همراه دارد. البته توجه داشته باشید که احترام گذاشتن به خود را نباید با غرور و احساس برتری اشتباه گرفت. احترام به خود بدون احترام به دیگران ممکن نیست. اگر مراقب خود باشید به همه چیز در زندگی پاسخ مثبت نخواهید داد و تکنیک نه گفتن را یاد خواهید گرفت. این شیوه زندگی شما را به نظم و انضباط و کنترل خود سوق می دهد.

برای آشنایی با روش های برخورد با افراد مغرور بر روی لینک کلیک کنید.

تاثیر احترام در مهارت زندگی

احترام گذاشتن به خود در زندگی شما را از انجام کارهایی که به نفس و روح شما آسیب می زند باز می دارد و مهمترین و اساسی ترین مرزهای زندگی شما را تعیین می کند. از این طریق می دانید که در زندگی چه می خواهید و چه چیزی را می خواهید در زندگی خود بپذیرید. علاوه بر این، می دانید که چگونه با خود رفتار کنید و به خودتان ایمان داشته باشید. وقتی در زندگی به خودتان احترام بگذارید، می توانید رویاهای خود را زندگی کنید و اشتیاق خود را افزایش دهید. انگیزه و امید شما را در زندگی افزایش می دهد و شما را در این مسیر راهنمایی می کند.

همچنین شما را وادار می کند ابتدا با خود و سپس با دیگران صادق باشید و حقیقت را معیار اصلی زندگی خود قرار دهید. از آنجایی که عزت نفس ناشی از جستجو و آوردن آرامش به قلب و ذهن دیگران برای شادی خود است، باعث تقویت و بهبود روابط می شود.

برای داشتن روابط اجتماعی قوی بر روی لینک کلیک کنید.

دیگر مقایسه نکنید

علاوه بر این، این نوع زندگی باعث می‌شود که دیگر خود را با دیگران مقایسه نکنید و بر اساس ارزش‌هایتان زندگی کنید و باور کنید که نمی‌توانید عملکرد درونی دیگران را از روی ظاهر زندگی‌شان قضاوت کنید. عزت نفس عادات خوبی را در زندگی ایجاد می کند و روز به روز زندگی سالم تری را رقم خواهد زد. با این شیوه زندگی نه تنها از بدن خود مراقبت می کنید، بلکه از ذهن و روح خود نیز مراقبت می کنید.

نقش احترام به خود در توانایی

نقش احترام به خود در توانایی

عزت نفس به شما این امکان را می دهد که ارزش های شخصی و درونی خود را بشناسید و شما را از پذیرش آنچه کمتر است باز می دارد. این شیوه زندگی شما را وادار می کند تا خود را بیش از پیش دوست داشته باشید و کارهای بزرگ و معنادار را با افتخار انجام دهید. احترام به خود باعث می شود متوجه شوید که هیچکس بهتر از دیگری نیست و فقط برخی از افراد توانایی های بیشتری دارند که برای رسیدن به آنها تلاش زیادی می شود. مراقبت از خود منجر به پذیرفتن صحیح مسئولیت های زندگی می شود و مستلزم آگاهی و توجه دقیق به نظرات دیگران است.

برای اطلاع از تفاوت همدلی و همدردی بر روی لینک کلیک کنید.

احترام به خود با بیست قانون

اگر می خواهید در زندگی موفق باشید و با انرژی بیشتری به اهداف خود نزدیک شوید، به انگیزه لازم نیاز دارید. این انگیزه فقط از دوست داشتن و مراقبت از خود واقعی ما ناشی می شود. ما نباید فراموش کنیم که هیچ کس نمی تواند ما را به اندازه خودمان دوست داشته باشد. 20 قانون احترام به خود را بیاموزید و رفتار خود را برای دستیابی به زندگی بهتر تغییر دهید.

قانون اول

یکی از بهترین راه‌ها برای احترام گذاشتن به خود این است که هرگز به کمتر از آنچه که لیاقتش را دارید قانع نباشید.

به کمتر از چیزی که لیاقتش را دارید بسنده نکنید: شما لایق بهترین ها در زندگی هستید. فقط همین یک فرصت برای زندگی کردن دارید و لایق بهترین ها هستید: بهترین افراد، بهترین شغل، بهترین احساسات. برای داشتن یک زندگی عالی تلاش کنید.

برای اطلاع از بهترین روش قدردانی از دیگران بر روی لینک کلیک کنید.

قانون دوم

احترام به خود با بیست قانون

همانی باشید که واقعا هستید: برای اینکه بی تحرک نباشید، باید بدانید که واقعاً چه می خواهید، باید همانی باشید که هستید و چیزهایی را که برایتان مهم هستند را بدانید. هنگامی که می دانید چه کسی هستید و چه می خواهید؛ می توانید بر فعالیت ها و افرادی که الهام بخش شما هستند تمرکز کنید.

قانون سوم

اشتباهات خود را ببخشید: رها کردن گذشته ممکن است دشوار باشد اما در لحظه و برای احترام به خود، باید اجازه دهید اشتباهاتتان فراموش شوند و هر کاری می توانید انجام دهید تا خودتان را ببخشید. همه ما این کار را انجام داده ایم، این بخشی از زندگی است اما افرادی که به خود احترام می گذارند می دانند چگونه این اشتباهات را پشت سر بگذارند. شما هرگز نمی توانید به عقب برگردید، فقط می توانید آنچه اتفاق افتاده را درک کنید و مثبت جلو بروید.

برای اطلاع از مفهوم تعادل در زندگی بر روی لینک کلیک کنید.

قانون چهارم

افرادی را که به شما صدمه زده اند را ببخشید: بخشش گاهی سخت است، به خصوص زمانی که صدمه دیده اید و عمیقاً ناراحت شده اید، اما تحمل این درد و خشم تنها پرورش عشق را در درون خود دشوارتر می کند. اجازه دهید درد و رنج دیگران از قلبتان پاک شود تا در قلبتان جا برای احساسات و تجربیات مثبت بیشتر باز شود. مهم نیست چه گناهی در حق شما شده است، بخشش همیشه بهتر از درد، رنج و عصبانیت است.

قانون پنجم

اطراف خود را با افراد مثبت پر کنید: احترام گذاشتن به خود به معنای حفظ رابطه با کسانی است که به آنها احترام می گذارید و نشانه احترام به خود. تلاش کنید به افراد منفی اجازه دهید افکار منفی شما آزاد شوند و منشا الگوهای فکری منفی در درون شما می شوند.

حتماً این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید؛ شما ترکیبی از افرادی هستید که بیشتر وقت خود را با آنها می گذرانید، به اندازه کافی به خودتان احترام بگذارید تا مطمئن شوید این افراد تأثیر مثبتی روی شما دارند.

قانون ششم

نحوه احترام به خود

بر روی افزایش اعتماد به نفس خود کار کنید: هرچه بیشتر به خود اعتماد کنید، دوست داشتن و احترام گذاشتن به خودتان آسان تر می شود. اعتماد به نفس همیشه آسان نیست، پس سخت تلاش کنید.

کارهایی را انجام دهید که در آنها مهارت دارید و نظرات مثبت مردم را بپذیرید، یادداشت برداری کنید و به خود افتخار کنید. هر چه بیشتر روی اعتماد به نفس خود کار کنید، اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد و هرچه اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید، کمتر احتمال دارد که در مقابل مشکلات کوتاه بیایید.

برای اطلاع از علل بی ارادگی بر روی لینک کلیک کنید.

قانون هفتم

با خود و دیگران صادق باشید: صداقت نشانه آخر احترام است، اگر با خودتان روراست باشید خواهید دید چه چیزی برای شما خوب است و چه چیزی نه و کمتر احتمال دارد آنچه را که نمی خواهید بپذیرید.

صادق بودن با خود واقعاً سخت است، پس به احساسات و افکار خود توجه کنید و هنر صادق بودن با دیگران را تمرین کنید، مهم نیست که چقدر سخت است، حقیقت همیشه راه حل مناسبی است.

قانون هشتم

مراقب بدن خود باشید: ساختن بدن خود از نظر فیزیکی احساس خوبی دارد و یکی از مهم ترین راه های احترام گذاشتن به خود این است که بدن خود را دوست داشته باشید. تغذیه سالم، ورزش، استرس کم.

احترام گذاشتن به بدن یک جنبه اساسی احترام به خود است.

هرچه به بدن خود عشق بیشتری نشان دهید، عشق بیشتری نسبت به خود احساس می کنید، بدن شما ظرفی است که شما را در سراسر جهان می برد و این شما هستید که می توانید به آن احترام بگذارید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی اتیکت و آداب معاشرت بر روی لینک کلیک کنید.

قانون نهم

روش های احترام به خود

ذهن خود را تحریک کنید: همانطور که باید به بدن خود احترام بگذارید، باید به ذهن خود نیز احترام بگذارید. با تجربیات و اطلاعات جدید خود را به چالش بکشید. احساس راحتی نکنید و سعی کنید دیدگاه های جدیدی پیدا کنید.

منابع اطلاعاتی و الهام بخش،کتاب ها، وب سایت ها، افراد را پیدا کنید و ببینید چه کاری می توانید انجام دهید. هر چه بیشتر بدانید، بیشتر می توانید رشد کنید. این رشد به شما قدرت و عزت نفس می دهد و احترام به خود را آسان تر می کند.

برای اطلاع از فواید گفتگو با خود بر روی لینک کلیک کنید.

قانون دهم

در مورد خودتان مثبت حرف بزنید: نحوه صحبت شما در مورد خود نشان می دهد که چقدر به خود احترام می گذارید، سعی کنید همیشه مثبت در مورد خود صحبت کنید و سعی نکنید با نظرات منفی خود را تحقیر کنید. اگر با این رفتار دست و پنجه نرم می کنید، می توانید از مشاوره های لازم در این زمینه استفاده کنید.

قانون یازدهم

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید: هر چه بیشتر زندگی خود را با دیگران مقایسه کنید، احترام کامل به خودتان سخت تر می شود و یک راه اساسی برای احترام گذاشتن به خود این است که روی چیزهایی که دارید تمرکز کنید، نه چیزهایی که کمبود دارید. چرا که شما طرف مقابل خودتان را نمی شناسید و از جزئیات زندگی وی هیچ اطلاعی ندارید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

قانون دوازدهم

ارزش خودتان را بدانید: وقتی کسی با شما طوری رفتار می کند که انگار یکی از انتخابات بسیار وی هستید، به او کمک کنید تا با خارج کردن شما از دایره انتخاباتش، انتخاب های خود را محدود کند. باید سعی کنید برایتان مهم نباشد زیرا گاهی اوقات ممکن است برای کسی که خیلی به او اهمیت می دهید ارزشی نداشته باشید. این غرور نیست، عزت نفس است. اگر اطراف خود را با افراد منفی احاطه کرده اید، انتظار تغییرات مثبت در زندگی خود نداشته باشید. به افراد پاره وقت یک موقعیت تمام وقت در زندگی خود ندهید.

قانون سیزدهم

قانون سیزدهم احترام به خود

اولویت های خود را تعیین کنید: 20 سال دیگر مهم نیست امروز چه کفشی می پوشید، چه مدل مویی داشتید یا چه مارک شلوار جین می پوشید. مهم این است که دیگران چقدر شما را دوست داشته اند، چه چیزی یاد گرفته اید و چگونه از آن دانش استفاده کرده اید.

برای اطلاع از روش های چهره خوانی بر روی لینک کلیک کنید.

قانون چهاردهم

هرگز از خود ناامید نشوید: این زندگی شماست، آن را شکل دهید. قدرت، نه تنها در میزان تحمل شما، بلکه در توانایی شما برای شروع دوباره نشان داده می شود. هیچ وقت برای تبدیل شدن به آنچه می خواهید دیر نیست. به یادگیری، سازگاری و رشد ادامه دهید. شاید هنوز به هدف خود نرسیده باشید اما مطمئناً از دیروز به هدف خود نزدیکتر هستید.

قانون پانزدهم

لیستی از فعالیت های لذت بخش تهیه کنید: فهرستی از چیزهایی که به شما احساس خوبی می دهد تهیه کنید. این لیست می تواند شامل هر چیزی باشد که از آن لذت می برید.

مانند یوگا، خواندن یک مجله یا کتاب، تماشای برنامه مورد علاقه خود در تلویزیون، ملاقات با یک دوست برای ناهار، رفتن به محل کار یا گوش دادن به موسیقی. مهمترین بخش این قانون این است که شما هر روز بخشی از آن را انجام می دهید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در سمینار شخصیت کاریزماتیک بر روی لینک کلیک کنید.

قانون شانزدهم

به فصل زندگی خود توجه کنید: این فصل از سال در زندگی شما می تواند پاییز، دانشجو بودن، مادر شدن یا در یک شرکت جدید کار کردن باشد. چه چیزی در این زمان از زندگی شما با ارزش ترین است؟ چه چیزهایی باید گفت؟

قانون هفدهم

دوست داشتن خود

نسبت به احترام به خود متعهد باشید: در نهایت، خود را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید. به چیزهایی که شما را از خودتان دور می کند، نه بگویید. روی خواسته های خود تمرکز کنید و نسبت به تعهدات خود، احترام بگذارید.

قانون هجدهم

استقلال فکری دارند: زندگی تحت تأثیر دیگران، حتی اگر آنها نیت خوبی داشته باشند، همیشه راه خوبی برای نزدیک شدن به زندگی نیست. مستقل فکر کنید و اگر فکر می کنید کار و مسیر شما درست است، پیش بروید و اجازه ندهید دیگران به جای شما فکر کنند. احترام گذاشتن به خود یعنی زندگی بر اساس نیازها، خواسته ها و انتخاب های خود.

برای اطلاع از انواع مهارت های زندگی بر روی لینک کلیک کنید.

قانون نوزدهم

صریح صحبت کنید: هنگام صحبت از تعریف و تمجیدهای بی مورد خودداری کنید و دقیقاً منظور خود را بگویید. تکرار جملات غیرضروری و خارج از بحث باعث می شود که مخاطب از گوش کردن حرف های شما خودداری کند و این خود، نوعی بی احترامی به شما خواهد بود.

قانون بیستم

تلاش کنید که همیشه در حال یادگیری باشید: با داشتن یک هدف در زندگی و افزایش اطلاعات خود، می توانید به پرورش ذهن خود کمک کنید. تلاش کنید قابلیت های ذهنی خود را با اطلاعات تازه به چالش بکشید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up