مطالعه کنید:

افزایش انگیزه در بی حوصلگی

روش های افزایش انگیزه در بی حوصلگی

اصلا نمی دونم چرا اینجوری شدم، دستو دلم به هیچ کاری نمیره، حتی دیگه حوصله خودمم ندارم! بدون شک همه ما در طول زندگی بارها و بارها با بی حوصلگی مواجه می شویم. اطلاع از روش های افزایش انگیزه در بی حوصلگی حتی برای افراد با انگیزه که زبانزد اطرافیان خود هستند هم ضروری است. در واقع هیچ کسی از بی حوصلگی های گاه و بی گاه در امان نیست، ولی افراد با انگیزه، موفق و به طور کلی کسانی که پیشرفت در زندگی برایشان اهمیت دارد؛ از تکنیک هایی اصولی برای پشت سر گذاشتن هر چه سریعتر این شرایط استفاده می کنند.

فراموش نکنید ما برای رسیدن به موفقیت به فراهم کردن عوامل مختلفی نیاز داریم که افزایش انگیزه یکی از مهم ترین آن ها محسوب می شود. با توجه به اهمیت رفع بی حوصلگی و تقویت انگیزه در زندگی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی روش های افزایش انگیزه در بی حوصلگی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

روش های افزایش انگیزه در بی حوصلگی

روش های افزایش انگیزه در بی حوصلگی

برخی افراد تصور می کنند بی حوصلگی و از دست دادن انگیزه فقط و فقط مختص افرادی خاص است، در حالی که کاهش انگیزه و شروع بی حوصلگی در زندگی هر کسی رخ می دهد. زمانی که بی حوصله هستید؛ کارهای مهم را یا انجام نمی دهید، یا نیمه کار انجام داده و یا اشتباه و ناقص انجام می دهید. در نهایت هم نتیجه دلخواه حاصل نشده و در حوزه دلخواهتان پیشرفت نمی کنید. بنابراین رفع بی حوصلگی و بالطبع، افزایش انگیزه؛ مهم تر از آن چیزی است که تصور می کنید.

بدون انگیزه نمی توانید از تمام نیرو و توان خود برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید. در این شرایط با کوچک ترین حرفی از جانب دیگران از عملی کردن تصمیمات خود منصرف شده و دست از تلاش بر می دارید. پس باید به فکر کسب اطلاعات در مورد راه های افزایش انگیزه در بی حوصلگی باشید. با توجه به رخ دادن بی حوصلگی در زندگی همه مردم، در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین راه های تقویت انگیزه در زمان بی حوصلگی اشاره می کنیم:

علت را شناسایی کنید

یکی از بهترین، مهم ترین و تاثیرگذارترین کارهایی که برای افزایش انگیزه در بی حوصلگی می توانید انجام دهید؛ شناسایی علت است.

بی حوصلگی می تواند بنا به دلایل مختلفی مانند خستگی، خواب آلودگی، شکست خوردن، درجا زدن، مشکلات خانوادگی، اختلاف در روابط اجتماعی و غیره ایجاد شود. بنابراین بهتر است ابتدا عامل ایجاد بی حوصلگی را شناسایی و برطرف کنید، سپس از سایر راهکارها برای افزایش انگیزه و از بین بردن اثرات بی حوصلگی استفاده کنید.

برای اطلاع از روش های جلوگیری از تحقیر شدن در رابطه بر روی لینک کلیک کنید.

به خودتان فرصت های کوتاه بدهید

بدون شک انجام برنامه ریزی و مدیریت زمان برای پیشرفت در زندگی و جلوگیری از به تعویق انداختن کارها ضروری محسوب می شود. زمانی که بی حوصله هستید و به این فکر می کنید که هنوز هم برای انجام کارهایتان وقت هست؛ باید بازه های زمانی کوتاه مدت را مشخص کنید. در این شرایط به خودتان تلنگر وارد می کنید که فرصت زیادی برای انجام کارهایتان ندارید و باید هر چه زودتر از این شرایط کسل کننده خارج شوید. برگرد عقب دوباره بخون!

تفریح کنید

تکنیک های افزایش انگیزه در بی حوصلگی

زندگی ربات گونه را کنار بگذارید و در مقابل تفریح کردن، مقاومت نکنید. همه ما برای سپری کردن زندگی به بهترین نحو، پیشرفت و به دست آوردن آنچه که می خواهیم؛ به بازیابی انرژی نیاز داریم. یکی از راه های بازیابی انرژی هم انجام تفریحات سالم است. نکته مهم ماجرا این است که نباید به بهانه تفریحات سالم، خود را به دردسر بیندازید، بنابراین در انتخاب نوع تفریح دقت کنید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

خوش بین و مثبت اندیش باشید

کسب برخی از ویژگی های مثبت شخصیتی آنقدر برای پیشرفت در زندگی و داشتن یک حس و حال خوب، موثر واقع می شوند که نگو و نپرس! خوش بینی و مثبت اندیشی جزء همین موارد هستند. برای افزایش انگیزه در بی حوصلگی بهتر است خوش بینی و مثبت اندیشی را برای خودتان تقویت کنید. به آینده امید داشته باشید و روزنه امید را در مشکلاتی که شکل می گیرند هم ببینید.

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

متاسفانه برخی افراد به دلیل کمبود اعتماد به نفس دچار بی حوصلگی می شوند. این افراد به توانمندی های خود اطمینان نداشته و به همین علت دست به انجام کارهای مهم و سازنده نمی زنند. چنین کسانی برای افزایش انگیزه در بی حوصلگی و در نهایت پیشرفت در زندگی باید اعتماد به نفس خود را تقویت کنند. فراموش نکنید تقویت اعتماد به نفس برای کسب موفقیت در هر زمینه ای، تقویت روحیه و شکل گیری احساسات مثبت نسبت به زندگی ضروری محسوب می شود.

برای اطلاع از نشانه های انواع وابستگی بر روی لینک کلیک کنید.

به اهدافتان فکر کنید

راهکارهای افزایش انگیزه در بی حوصلگی

یکی از شیرین ترین راهکارهایی که برای افزایش انگیزه در بی حوصلگی موثر واقع می شود؛ فکر کردن به هدف هایتان است.

زمانی که به اهداف خود فکر می کنید و از صمیم قلب تمایل دارید به آن ها برسید؛ یک نیروی مضاعف در وجودتان شکل می گیرد. در این شرایط خود را موظف به انجام کارهای مهم می دانید و به همین علت از جا بلند خواهید شد.

کارهایتان را تقسیم بندی کنید

کم نیستند تعداد کسانی که با نگاه کردن به حالت کلی کاری که قصد انجام دادن آن را دارند، ترسیده و از انجام آن منصرف می شوند. این افراد به این موضوع توجه نمی کنند که قرار نیست یک کار مهم و سازنده را در کسری از ثانیه و به یکباره انجام دهند، به همین علت انگیزه و اشتیاق خود را از دست می دهند. اگر شما هم جزء همین افراد هستید بهتر است کارهای مهم و بزرگ را به چند بخش تقسیم کرده و گام به گام پیش بروید. به این ترتیب با به پایان رساندن هر مرحله باعث افزایش انگیزه در بی حوصلگی و همچنین انجام دادن کارهای مهمتان خواهید شد.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، هوش کلامی و جذابیت کلام می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

با فردی مورد اعتماد صحبت کنید

برخی افراد هر چقدر هم خودشان برای افزایش انگیزه راهکار پیدا کنند، باز هم آن ها را عملی نکرده و منتظر یک اشاره از طرف دیگران هستند. اگر شما هم به حرف های اطرافیان خود بیشتر توجه دارید، بهتر است برای افزایش انگیزه در بی حوصلگی با یک فرد مورد اعتماد که مثبت اندیش است و بیشتر از قبل شما را بی حوصله نمی کند، صحبت کنید.

از خودتان مراقبت کنید

اصول افزایش انگیزه در بی حوصلگی

تغذیه سالم داشته باشید، به سلامت روح و روانتان اهمیت دهید، کارهایی که باعث آسیب رسیدن به جسم می شوند را انجام نداده و به طور کلی از خودتان مراقبت کنید. بدون شک کسانی که دچار مشکلات جسمی یا روحی هستند در یکسری شرایط، حوصله و انگیزه خود را از دست داده و به تقویت روحیه نیاز دارند. بنابراین بهتر است تا حد امکان از خودتان مراقبت کرده و از شکل گیری مشکلات جلوگیری کنید. اوه اوه عجب نکته ای بود!

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی ثروت سازی با کلام بر روی لینک کلیک کنید.

از دیگران کمک بگیرید

یکی دیگر از راهکارهایی که باعث افزایش انگیزه در بی حوصلگی می شود؛ کمک گرفتن از دیگران است. اگر شما هم جزء افرادی هستید که با دیدن اقدام گرایی دیگران، شما هم به خودتان آمده و کارهای مهم را شروع می کنید، بهتر است از دیگران کمک بگیرید. از آن ها درخواست کنید در شروع یکی از کارهای مهم در کنارتان باشند و شما را همراهی کنند.

با تغییرات مواجه شوید

برای اینکه بتوانید از روزمرگی دور بمانید و برای خودتان هیجان ایجاد کنید، باید با تغییرات جدید مواجه شوید. به این ترتیب هیجان و انرژی مثبت در زندگی شما جریان پیدا کرده و از بی حوصلگی دور خواهید شد.

افزایش انگیزه در بی حوصلگی تا جایی کار سختی محسوب می شود که دست بالای دست بگذارید.

به محض اینکه از راهکارهای افزایش انگیزه استفاده کنید، انرژی مثبت جذب کرده و به ادامه دادن این مسیر ترغیب خواهید شد.

برای اطلاع از مهم ترین اشتباهات در برقراری ارتباط بر روی لینک کلیک کنید.

از تاثیر ورزش غافل نشوید

به عنوان یکی از بهترین راهکارهای افزایش انگیزه در بی حوصلگی؛ ورزش کردن را به شما توصیه می کنم. هنگام انجام دادن حرکات ورزشی یا در ساده ترین حالت انجام پیاده روی؛ هورمون های نشاط و سرزندگی در بدن شما ترشح می شوند. در نتیجه نه تنها سلامت جسمی خود را حفظ می کنید، بلکه انگیزه شما نیز افزایش یافته و از بی حوصلگی دور می مانید. مطلب سنگین نبود که؟

خلاصه مطلب

بدون شک هر کسی در طول زندگی بارها و بارها دچار بی حوصلگی می شود، حتی با انگیزه ترین افراد هم که اشتیاق و انگیزه خود را در اکثر مواقع حفظ می کنند. برای افزایش انگیزه در بی حوصلگی باید از جا بلند شده و اقدامات اصولی را انجام دهید، در غیر این صورت امکان پیشرفت در زندگی را از دست خواهید داد.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، جادوی جذابیت و نقشه ذهنی در سخنرانی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up