مطالعه کنید:

20 نکته جذاب و مهم در رابطه با زبان بدن زنان

نکات مهم در رابطه با زبان بدن زنان

درک زبان بدن زنان برای مردان و زنان مهم بوده به همین خاطر بسیاری از مردان به دنبال یادگیری زبان بدن زنان هستند تا متوجه شوند چه زمانی زنان جذب آنها می شوند. مردان متاهل ممکن است بخواهند زبان بدن زنان را مطالعه کنند تا حالات و نگرش های همسرشان را بهتر تفسیر کنند. زنان نیز باید زبان بدن را مطالعه کنند. اغلب آنچه به بدن خود می گوییم، حتی توسط خودمان نادیده گرفته می شود. ما با افزایش سن به زبان بدن مناسب از نظر فرهنگی و اجتماعی عادت می کنیم و اغلب بدون توجه یا فکر، درگیر این رفتارها می شویم. به هر حال آگاهی از زبان بدن می تواند به شما در انتقال دقیق پیام ها و معانی کمک کند.

آشنایی با زبان بدن زنان

آشنایی با زبان بدن زنان

از زبان بدن زنان برای پی بردن به راز افکار و احساسات درونی زنان می توان استفاده کرد. به همین خاطر در ادامه به معرفی برخی از این آداب می پردازیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

برای آشنایی با روش برقراری ارتباط با دیگران بر روی لینک کلیک کنید.

کج شدن سر

با خم کردن سر، می توانید به دیگران نشان دهید که به حرف آن ها گوش می دهید یا تشویقشان کنید به صحبت کردن ادامه دهند. بسیاری از زنان هنگام گفتگو با افراد، به خصوص افرادی که احساس می کنند بر آنها مسلط هستند، سر خود را کج می کنند.
با این حال، کج کردن سر را می توان به عنوان نشانه تسلیم خواند. البته بسیاری از مردان زنان را می بینند که سر خود را کج می کنند و تصور می کنند که در موقعیت کنترل هستند.

اگر می خواهید اعتماد به نفس خود را به عنوان یک زن نشان دهید، باید سر خود را صاف نگه دارید و از کج کردن سر خودداری کنید.

ارتفاع و فضا

ارتفاع و فضایی که فرد در آن بالا می رود می تواند چیزهای زیادی را در مورد نگرش و احساسات نشان دهد. بسیاری از زنان کمپرس می کنند تا کمترین فضای ممکن را اشغال کنند. این شکلی از زبان بدن زنان است که در طول نسل‌ها منتقل شده است زیرا زنان مطیع مردان هستند و معمولاً موقعیت اقتدار ندارند. زنی که خود را در یک فضای تنگ یا فشرده یا حالت خمیده ای قرار می دهد نشان دهنده این است که مطیع بوده و کنترلی ندارد.

از سوی دیگر، زنی که به صورت چهارپای نشسته یا ایستاده، در حالی که شانه هایش به عقب و پاهایش باز است، حالتی قدرتمند از خود نشان می دهد. هنگامی که یک زن از این زبان بدن استفاده می کند، نشان می دهد که احساس کنترل دارد و خواهان احترام است.

برای آشنایی با زبان بدن مردان بر روی کلمه لینک کلیک کنید.

آرامش در بدن

وضعیت بدن هنگام صحبت کردن یا گوش دادن به چیزهای دیگر، مانند بازی با مو یا جواهرات، گرفتن بازوها یا دست زدن به گردن، اغلب می تواند به این معنی باشد که این زن عصبی یا مضطرب است. با این حال، بسیاری از مردان این موقعیت ها را اشتباه تفسیر می کنند. برخی از افرادی که ادعای متخصص بودن دارند می گویند بازی با موها یا جواهرات یا دست زدن به گردن نشانه آن است که یک زن به سمت شما جذب شده است. در واقع، این نوع بی قراری، نشانه پریشانی است. به عنوان یک مرد، مهم است که زبان بدن زنان را به همان اندازه که هست بشناسید.

لبخند زدن

لبخند زدن، نوعی زبان بدن زنان

اکثر مردم تصور می کنند که لبخند نشانه دوستی و شادی است. با این حال، چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که بسیاری از زنان هنگام عصبانیت لبخند می زنند به این معنی که برخی از زنان ممکن است بیش از حد یا در زمان های نامناسب لبخند بزنند که درک آنها دشوار است.

در بیشتر موارد، مهم است که واقعاً به حرف های زن صحبت کننده گوش دهید، نه اینکه فقط به لبخند او توجه کنید. به علائم زبان بدن زنان توجه کنید که ممکن است به شما نشان دهد که او مشکل دارد نه اینکه خوشحال و دوست داشتنی باشد. آنها معمولا خشم را به روش های دیگری نشان می دهند که توجه زیادی را به خود جلب می کنند.

برای آشنایی با انواع سبک های ارتباطی بر روی لینک کلیک کنید.

تکان دادن سر

بسیاری از زنان بیشتر از مردان سر تکان می دهند. وقتی مردی سر تکان می دهد، معمولاً به این معنی است که با آنچه گفته شده موافق است. این می تواند در مورد یک زن نیز صدق کند، اگرچه تکان دادن سر می تواند به این معنی باشد که او به صحبت کردن گوش می دهد یا شما را تشویق می کند که به صحبت کردن ادامه دهید.

به عنوان یک زن، مهم است که به یاد داشته باشید که سر خود را تکان دهید. مردان اغلب درک نمی کنند که پیشرفت به معنای چیزی غیر از تأیید یا تسلیم است. اگر بیش از حد سرتان را تکان دهید، تعبیر اشتباه زبان بدن شما آسان است و مردها ممکن است فکر کنند که شما با آنها موافق هستید، در حالی که در واقع شما با دقت به صحبت های آنها گوش می دهید.

به جلو خم شدن

بسیاری از زنان در مکالمات دشوار به جلو خم می شوند، با این حال این اغلب می تواند به اشتباه تفسیر شود. زنان زمانی که می خواهند معاشقه کنند خم می شوند و مردان اغلب این زبان بدن زنان را درک می کنند. درک زبان بدن زنان در موقعیت گفتگو برای مردان مهم است. به عنوان مثال اگر محیط حرفه ای باشد و مکالمه داغ یا شدید باشد، به احتمال زیاد زن خیلی شلوغ بوده و به صورت عاشقانه درگیر نمی شود.

برای آشنایی با روش متقاعد کردن دیگران بر روی لینک کلیک کنید.

حالت دست

بسیاری از زنان با دستان خود صحبت می کنند، به این معنی که وقتی از نظر احساسی در یک مکالمه قرار می گیرند از حرکات دست استفاده می کنند. برای زنان مهم است که درک کنند که حرکات دست بسیار واضح، به ویژه آنهایی که روی شانه هستند، اغلب به عنوان نشانه ای تعبیر می شوند که یک زن کنترل خود یا احساسات خود را از دست می دهد.

اگر زنی می خواهد جدی گرفته شود یا در موقعیت قدرت دیده شود، تمام حرکات دست باید به حداقل برسد یا زیر کمر باشد.

نحوه دست دادن

شناخت زبان بدن زنان

نحوه دست دادن یک زن می تواند چیزهای زیادی در مورد او بگوید. یک دست دادن ضعیف به گیرنده نشان می دهد که زن مطیع، خجالتی و عصبی است. از سوی دیگر، دست دادن محکم به گیرنده نشان می دهد که زن اعتماد به نفس دارد و در موقعیت قدرت و کنترل قرار دارد.

چرخش چشم

چرخش چشم معمولاً نشانه بی حوصلگی یا ناامیدی است. اگر زنی را می بینید که چشمانش را می چرخاند اما به صورت کلامی ساکت یا محتاط است، به احتمال زیاد سعی می کند مودب بماند اما صبر خود را از دست می دهد. مهم است که این علامت را دقیقاً بخوانید و تاکتیک های مکالمه خود را تغییر دهید یا به طور کلی به مکالمه پایان دهید.

ارتباط چشمی

تماس مستقیم چشمی یا عدم وجود آن را می توان به روش های مختلفی تفسیر کرد. زنانی که مستقیماً تماس چشمی برقرار می کنند، معمولاً کاملاً درگیر این گفتگو هستند و به هیچ وجه مطیع نیستند. آنها می توانند تماس چشمی برقرار کنند تا به شما اطلاع دهند که به شما توجه می کنند. برخی از مردان تماس مستقیم چشمی را به عنوان نشانه ای از جذابیت تفسیر می کنند اما همیشه اینطور نیست.
در عین حال، عدم تماس مستقیم چشمی یک زن معمولاً نشانه اطاعت وی است. البته وقتی زنی به شما نگاه تحقیر آمیز می کند، این نشانه عشق و تسلیم به مردی است که با او صحبت می کند.

برای آشنایی با اصول کاریزماتیک بودن بر روی لینک کلیک کنید.

نشستن با دست روی سینه

وقتی زنی دست‌هایش را روی سینه‌اش می‌گذارد، می‌تواند به معنای یک یا چند مورد باشد. بسیاری از افراد هنگام انجام یک مشاجره یا در موقعیتی که احساس خطر می کنند، روی دست می نشینند. زنان همچنین از قرار دادن دست خود به سینه، برای مخالفت با کسی در طول مکالمه یا بحث، استفاده می کنند. برخی از زنان نیز زمانی که از مکالمه خسته شده و آماده مشارکت هستند، می نشینند.

ضربه زدن با انگشت

ضربه زدن با انگشت، نوعی زبان بدن زنان

ضربه زدن با انگشتان خود بر روی میز یا سطوح دیگر معمولاً نشانه کسالت یا خستگی است. زنی که انگشتانش را روی میز می کوبد از گفتگو یا وضعیت خود خسته شده است. شاید او از انتظار خسته شده است یا از یک گفتگوی یک طرفه ناامید شده است.

برای آشنایی با انواع سخنرانی های متقاعد کننده بر روی لینک کلیک کنید.

کف دست باز

بسیاری از زنان هنگام تسلیم کف دست خود را نشان می دهند، اغلب بدون اینکه متوجه شوند. مچ یا کف دست برهنه نشان می دهد که یک زن حاضر است هر کاری را که از او بخواهید انجام دهد. او یا در برابر اقتدار شما تعظیم می کند یا در برابر درخواست های شما متواضع است.

انداختن پاها روی هم

اگر زنی در حالت نشسته یا ایستاده پاهای خود را روی هم بگذارد، ممکن است نشانه ای از عصبی بودن یا اضطراب او در مورد گفتگو باشد. اگر زنی ابتدا، مکالمه را شروع کند اما سپس پاهایش را روی هم بگذارد، نشانه آن است که مکالمه به نقطه یا موضوعی رسیده است که با آن احساس راحتی نمی کند. با این حال، این لزوما برای همه زنان صادق نیست زیرا برخی از زنان به طور طبیعی پاهای خود را روی هم می زنند.

چشمان گشاد شده

تحقیقات ثابت کرده است که چشمان افراد وقتی آنچه را که می خواهند می بینند گشاد می شوند. این در مورد زنان و همچنین برای مردان صدق می کند. وقتی با زنی در یک محیط اجتماعی صحبت می کنید، چشمانش گشاد می شود.

برای آشنایی با تکنیک های جذابیت کلام، بر روی لینک کلیک کنید.

سریع پلک بزنید

برخی از مردان فکر می کنند پلک زدن نشانه آن است که زنان جذب آنها می شوند. آنها آن را راهی برای عشق ورزی می دانند. با این حال، در بیشتر موارد بدان معنا نیست. خانم ها اغلب در مواقعی که مضطرب یا ناراحت هستند سریع چشمک می زنند.

حرکت لب

حرکت لب نوعی روش برای شناخت زبان بدن زنان

خانم ها اغلب در مواقع استرس، نگرانی و ناراحتی لب پایین خود را گاز می گیرند. با این حال، بسیاری از مردان این زبان بدن زنان را به اشتباه به عنوان جذابیت و اشتیاق تعبیر می کنند. وقتی این ژست نشانه میل باشد، اغلب با تماس چشمی قوی همراه است. در غیر این صورت، نشانه عصبی یا مضطرب بودن اوست. حرکت لبی که همیشه می تواند به درستی تفسیر شود، سفت شدن لب ها است. وقتی زنی لب هایش را به هم می فشارد، به این معنی است که ناراضی بوده یا مخالف کسی است که با او صحبت می کند.

دست روی باسن

بسیاری از مردان می توانند ببینند که یک زن در هنگام مشاجره یا زمانی که مشاجره شروع می شود، این حرکت را انجام می دهد. دست روی باسن همچنین می تواند به این معنی باشد که یک زن کنترل اوضاع را در دست دارد.

برای آشنایی با دوره ارتباط موثر می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

موانع

درست مانند یک مانع مثبت، زبان بدن زنان می تواند راهی عالی برای تشخیص این باشد که آیا یک زن به شما علاقه مند است یا خیر. اگر از صحبت کردن با شما لذت می برد، با شما راحت بوده و امیدوار است با شما ارتباط برقرار کند و در ادامه شروع به برداشتن موانع می کند. اما در صورتی که نسبت به موضوع ناراحت باشد، تلاش می کند که برای صحبت کردن مانع ایجاد کند.
موانع چه شکلی هستند، آنها چه می توانند باشند؟ زنی که دست به سینه می نشیند یا چیزی را روی سینه خود نگه می دارد (نوشیدنی، کیف، کتاب و …)، همه نوعی از موانع هستند.

زنان و دروغ

مردان و زنان به طور متفاوتی دروغ می گویند زیرا انگیزه آنها برای خیانت متفاوت است:
• مردان دروغ می گویند تا خود را قدرتمندتر، جالب تر و موفق تر نشان دهند. آنها هشت برابر بیشتر از دیگران در مورد خود دروغ می گویند.
• زنان کمتر در مورد خود دروغ می گویند و بیشتر از احساسات دیگران محافظت می کنند یا باعث می شوند دیگران احساس بهتری داشته باشند.

روش های شناخت زبان بدن زنان

حالت چهره

گاهی اوقات درک زبان بدن زنان ممکن است دشوار باشد. حالات چهره مثال خوبی است. این زمانی است که چهره یک زن برای کسری از ثانیه برق می زند. (مردان نیز این کار را انجام می دهند) اگر به حالت چهره توجه نکنید، تشخیص آن بسیار دشوار است و این شرم آور خواهد بود زیرا هر حالت چهره بخش بسیار دقیقی از احساس یک زن است.
وقتی زنی خوشحال است اما سعی می کند آن را پنهان کند، لبخند کوچکی روی صورتش سوسو می کند. اگر او سعی در پنهان کردن احساسات منفی کند، بالاخره آن را آشکار خواهد کرد. او ممکن است زاویه ای از لب هایش را روی هم فشار دهد. وقتی می بینید که شخصی هر یک از این احساسات منفی را ابراز می کند، احتمالاً زمان آن رسیده است که محیط یا موضوع گفتگو را تغییر دهید.

برای داشتن شخصیت قدرتمند بر روی کلمه لینک کلیک کنید.

کلام آخر 

شناخت زبان بدن زنان، می تواند در شناخت احساسات طرف مقابلتان تاثیرگذار باشد. به همین خاطر بسیاری از مردان درگیر این هستند که زبان بدن طرف مقابلشان را یاد بگیرند. چرا که زنان بسیاری از کارهای خود را با زبان بدن خود نشان می دهند. در صورتی که خود به هیچ وجه متوجه چنین حالتی نمی شوند. البته یادگیری همه این نشانه های زبان بدن، ممکن است دشوار باشد اما با استفاده از این نشانه ها، می توانید بر روی طرف مقابل تسلط پیدا کنید. هر چقدر فرد تلاش کند که خونسرد باشد، نشانه های بدن ناخودآگاه دست او را رو می کند. امیدواریم با مطالعه مطالب این مقاله اطلاعات لازم در خوصوص شناخت زبان بدن زنان را بدست آورده باشید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up