مطالعه کنید:

زبان بدن مردان چیست

زبان بدن مردان

اگر به دنبال اطلاع از احساسات یک مرد هستید، می توانید با شناخت زبان بدن مردان به هدف خود دست پیدا کنید. مردان نیز مانند زنان می توانند احساسات خود را بدون کلام بیان کنند. بیان احساسات با کمک حرکات بدن و رفتار می تواند عمدی و یا ناخودآگاه باشد. گاهی یک مرد برای نشان دادن احساساتش در یک جمع به یک فرد خاص، عمدا از حرکات و رفتارهای مختلف استفاده می کند. گاهی اوقات نیز هیجان و اضطراب ایجاد شده سبب رخ دادن چنین حالتی می شود.

بنابراین کسب آگاهی از حرکات بدن و رفتارهای مردانه به درک خانم ها کمک بزرگی می کند. با یادگیری این تکنیک ها، خانم ها می توانند از احساس فرد مقابل خود مطلع شده و رفتاری مناسب داشته باشند. با توجه به اهمیت اطلاع از حرکات بدن و رفتار آقایان، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی چند مورد از تکنیک های زبان بدن مردان بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با زبان بدن مردان

آشنایی با زبان بدن مردان

ابراز احساسات همیشه با بیان کلمات و صحبت کردن همراه نیست. در بسیاری از موارد احساس یک نفر به فرد دیگر با حرکات بدنی و رفتار او منتقل می شود. تفاوتی هم میان زنان و مردان وجود ندارد، همه افراد می توانند از بدن خود برای بیان احساسات کمک بگیرند. در این میان تکنیک هایی بین مردان و زنان مشترک است ولی اختلافاتی نیز وجود دارند. حرکات و تکنیک های زبان بدن مردان بسیار گسترده و شگفت انگیز است. شاید یک مرد تا مدت ها نتواند با حرف زدن، احساس خود را بیان کند. ولی قطعا رفتارها و حرکاتی را از خود نشان می دهد که بیان کننده احساسات او هستند.

نکته مهمی که در این مورد وجود دارد، آگاهی خانم هاست. خانم هایی که نسبت به زبان بدن آقایان بی اطلاع هستند، نمی توانند معنی رفتارهای مردان را متوجه شوند. به همین علت در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین حرکات و تکنیک های بدنی مردان که بیان کننده احساسات آنهاست، اشاره می کنیم:

قدرتمند و استوار می ایستند

یکی از ویژگی های مردان قدرتمند که همواره در میان نسل های مختلف نقل می شود، نحوه ایستادن آنهاست. آقایانی که بی حوصله هستند، حضور در یک جمع برایشان اهمیت ندارد و نسبت به هیچ یک از افراد آن جمع احساسی خاص ندارند، نحوه ایستادن خود را اصلاح نمی کنند. در عین حال مردانی که به فرد مقابل علاقه دارند، سعی می کنند با نحوه ایستادن خود جلب توجه کنند. با استفاده از این تکنیک زبان بدن می خواهند استوار و قدرتمند بودن خود و در عین حال اهمیت به فرد مقابل را نشان دهند.

برای اطلاع از اشتباهات زبان بدن بر روی لینک کلیک کنید.

نگاه های پنهانی دارند

اگر فکر می کنید مردی به شما علاقه دارد ولی تا به حال در مورد این موضوع صحبت نکرده، بهتر است به طرز نگاه کردن او توجه کنید. مردی که به شما علاقه دارد سعی می کند از هر موقعیتی برای نگاه کردن پنهانی به شما استفاده کند. زمانی که به انجام کاری مشغول یا گرم صحبت با دیگران هستید، بهترین موقعیت برای نگاه کردن به شماست. مرد مقابل چنین فرصت هایی را از دست نداده و به نگاه کردن شما می پردازد. اگر به یکباره کار خود را متوقف کرده و به او نگاه کنید، قطعا جهت نگاهش را تغییر می دهد.

به آراستگی ظاهری خود بیش از حد توجه می کند

تکنیک های زبان بدن مردان

یکی دیگر از موارد زبان بدن مردان که سبب جلب توجه همه اطرافیان او می شود، آراستگی ظاهری متفاوت و بیش از حد است. اگر قرار باشد در جمعی که شما حضور دارید، مرد مقابل نیز حضور پیدا کند، قطعا آراستگی ظاهری خوب و متفاوتی خواهد داشت. هدف او از انجام این کار نیز به چشم آمدن و جلب توجه شماست. مردی که به یک زن علاقه دارد، هرکاری را انجام می دهد تا از نگاه او به مردان دیگر جلوگیری به عمل آورد.

برای اطلاع از اصول کاریزماتیک بودن بر روی لینک کلیک کنید.

در مقابل شما شنونده خوبی است

زمانی که احساساتی خاص و عاشقانه برای یک مرد ایجاد می شود، او تمایل دارد تمام توجه خود را به معشوقه اش معطوف کند. اگر با چنین فردی مواجه هستید، بدانید که او شنونده خوبی برای صحبت های شماست. بدون خستگی و کلافه شدن به حرف های شما گوش می دهد. صحبت هایتان را تایید کرده و آن ها را به خاطر می سپارد. ممکن است بخش هایی از صحبت های شما را در آینده، زمانی که حتی تصور نمی کنید، بیان کند. همه این موارد جزء زبان بدن مردان محسوب می شوند و راهی برای بیان احساسات هستند.

از شما محافظت می کند

اگر به علاقه یک مرد به خودتان شک دارید یا اینکه معنی رفتارهای او را متوجه نمی شوید، بهتر است به این مورد از زبان بدن مردان توجه کنید. مردی که به شما علاقه دارد، همواره سعی می کند به شما توجه داشته باشد. در برابر دیگران از شما محافظت می کند. اگر قصد انجام کاری خطرناک داشته باشید، شما را منصرف کرده و خودش آن کار را انجام می دهد. البته ممکن است محافظت کردن از شما در برابر مردان دیگر نیز باشد. به معنی که از نزدیک شدن سایر آقایان به شما و ایجاد یک ارتباط عاطفی جلوگیری می کند.

برای اطلاع از انواع روش های سخنرانی بر روی لینک کلیک کنید.

در هر موقعیتی به شما کمک می کند

مردی که احساس خوب و متفاوتی نسبت به شما دارد چه از او تقاضای کمک داشته باشید چه نه، او برای کمک رسانی پیش قدم می شود. کمک کردن می تواند به منظور جا به جا کردن یک میز در خانه، جمع آوری ظروف در مهمانی و هر مورد دیگری باشد. مهم این است که مرد مقابل شما در کمک کردن کوتاهی نمی کند. برای کسب آگاهی از تکنیک های زبان بدن مردان، روش های تاثیرگذاری بر دیگران و نفوذ بر آن ها می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

زمینه برخوردهای اتفاقی را فراهم می کند

شاید در موقعیت هایی قرار گرفته باشید که از دیدن یک مرد تعجب کرده باشید. مردی که جزء دوستان، اقوام و یا همکاران شماست. او بیان می کند که به صورت اتفاقی شما را دیده ولی این اتفاق چند بار دیگر نیز رخ می دهد. به عنوان یکی از تکنیک های زبان بدن مردان، این ملاقات ها اتفاقی نیستند. بلکه مرد مقابل شما سعی دارد آن ها را اتفاقی جلوه دهد. در واقع هدف او از ایجاد چنین موقعیت هایی، دیدن و صحبت کردن با شماست.

برای اطلاع از روش های تاثیرگذاری روی دیگران بر روی لینک کلیک کنید.

رفتارهای عجیب دارد

حرکات زبان بدن مردان

به عنوان یکی دیگر از موارد زبان بدن مردان، بهتر است به رفتارهای عجیب فرد مقابل خود توجه کنید. مردی که به شما علاقه دارد، به ناگهان رفتار عجیبی از خود نشان می دهد. رفتاری که جنبه منفی ندارد بلکه فقط برای جلب توجه شما انجام می شود. رفتارهای عجیب ممکن است برای کمک کردن به شما، دور شدن سایر مردان، حمایت و حفاظت از شما باشد. بنابراین زمانی که با تکنیک های مربوط به زبان بدن آقایان آشنا باشید، درک احساسات آن ها برایتان راحت تر خواهد شد.

برای شما وقت صرف می کند

اگر مردی داوطلبانه برای کمک به شما آماده می شود، به صحبت هایتان گوش می دهد، برای بیرون رفتن با شما بهانه نمی آورد و به طور کلی برایتان وقت صرف می کند، نشانه دهنده علاقه او به شماست. مردان در چنین موقعیت هایی از صرف کردن وقت برای کسی که دوستش دارند، خسته نمی شوند. سایر کارهای زندگی خود را کنار گذاشته و از بودن با معشوقه خود لذت می برند.

برای اطلاع از بهترین روش های قدردانی از دیگران بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط گفتگو را ایجاد می کنند

ممکن است در یک جمع دوستانه، خانوادگی و یا محیط کار باشید ولی فرد مورد نظر فقط به فکر صحبت کردن با شما باشد. برای انجام این کار ممکن است بحث در مورد موضوعات مختلف، بی اهمیت، بی ربط و یا حتی قدیمی را به میان آورد. هدف او گفتگو در مورد موضوعی خاص نیست، بلکه تمایل دارد به هر نحوی که شده با شما صحبت کند. درک زبان بدن مردان آنچنان کار پیچیده ای نیست، بلکه اطلاع از موارد بیشتری از آن به درک بهتر کمک می کند.

برای نزدیک شدن به شما تلاش می کند

مردی که به شما علاقه دارد شرایط را طوری فراهم می کند که به شما نزدیک باشد. در کنارتان بایستد یا بشنید، ولی در هر صورت به شما نزدیک باشد. ممکن است برای رسیدن به این هدف، نزدیک شدن را اتفاقی جلوه دهد ولی مدام این کار را تکرار کند. مردان از اینکه در کنار زنان مورد علاقه خود باشند احساس خوشایندی را کسب می کنند. البته در این موقعیت ها سعی می کنند شما را معذب و آزرده خاطر نکنند تا شما موقعیت را ترک نکنید.

برای اطلاع از مفهوم رفتار جرات مندانه بر روی لینک کلیک کنید.

به شما لبخند می زنند

لبخند مردی که به یک زن علاقه دارد، مصنوعی و اجباری نیست. او ناخودآگاه از نگاه کردن به شما خوشحال می شود و لبخند می زند. لبخند زدن ممکن است در تمام طول صحبت، نگاه کردن و معاشرت ادامه داشته باشد. شما می توانید از لبخندهای ناخودآگاه یک مرد و چشم های او به علاقه ای که دارد پی ببرید. گاهی نیازی به بیان کلمات نیست و این رفتارها هستند که احساسات را بیان می کنند.

نسبت به رفتارهای شما حساس است

شاید بتوان این مورد از زبان بدن مردان را نوعی تعصب به حساب آورد. مردی که احساسی متفاوت به شما دارد و علاقه مند است، نسبت به رفتارهایتان حساسیت نشان می دهد. او تمایل دارد شما رفتاری محتاط در مقابل دیگران داشته باشید. از طرفی به هنگام صحبت کردن و نزدیک شدن شما به مردان دیگر عکس العمل نشان می دهد و قصد جلوگیری از این رویداد را دارد.

از شما تعریف و تمجید می کند

استفاده از زبان بدن مردان

مردی که به یک زن علاقه مند است از هر موقعیتی استفاده می کند تا توجه او را به خود جلب کند. برای انجام این کار ممکن است از فرد مقابل خود تعریف و تمجید کند. ویژگی های مثبت او را بیان کرده و برای موفقیت های کسب شده، او را تشویق کند. بدون شک چنین کاری اگر به درستی و به موقع انجام شود، نتایج مثبتی را به همراه دارد. با انجام این کار زن مورد علاقه درک می کند که مرد به او و کارهایش توجه دارد.

برای اطلاع از روش های برخورد با افراد مغرور بر روی لینک کلیک کنید.

حرکات شما را تقلید می کند

مردی که به شما علاقه دارد ولی تا به حال به صورت مستقیم احساس خود را بیان نکرده، حرکات شما را تقلید می کند. ممکن است نحوه غذا خوردن، چای نوشیدن و راه رفتن شما را یاد گرفته و تقلید کند. یادگیری زبان بدن مردان و توجه به آن ها از بروز بسیاری از سوء تفاهمات جلوگیری به عمل می آورد. حتی مردی که با شما یک رابطه عاطفی دارد، حرکات متفاوتی داشته و احساس خود را اینگونه بیان می کند.

بی قرار و دستپاچه می شود

مضطرب شدن، بی قراری و دستپاچه شدن از نشانه های بارز زبان بدن مردان است. مردی که با دیدن شما رنگ چهره اش سرخ شده و دستپاچه می شود، به شما علاقه مند است. چنین فردی کارهایش را با دستپاچگی انجام می دهد. ممکن است خطاهای بارزی انجام دهد زیرا با دیدن شما تمرکز خود را از دست می دهد. در چنین موقعیت هایی نباید تغییر رفتار او را متذکر شوید، بلکه می توانید با کمک کردن به او، شرایط را به حالت عادی برگردانید.

برای اطلاع از مفهوم سخنرانی متقاعد کننده بر روی لینک کلیک کنید.

تماس چشمی طولانی دارد

شاید در مواجه شدن با یکی از مردان آشنای خود، متوجه نگاه های طولانی و مجذوب او شده باشید. نگاهی که به سختی از شما برداشته می شود و جذابیت خاصی دارد. این مورد از زبان بدن مردان، واقعیت را بهتر نشان می دهد. چشم ها گاهی اوقات هرآنچه که در ذهن و احساس فرد وجود دارد را بی پرده نمایش می دهند. در چنین حالتی مرد مقابل از نگاه کردن به شما خسته نشده و قصد تغییر سوژه نگاه های خود را ندارد.

در مورد شما اطلاعات کسب می کند

مردی که به شما علاقه دارد و در عین حال آشنایی کاملی نیز با شما ندارد، از هر موقعیتی برای کسب اطلاعات استفاده می کند. برای انجام این کار ممکن است بدون اطلاع شما با نزدیکانتان صحبت کند، یا اینکه غیر مستقیم سوالاتی را از خودتان بپرسد. در مورد محل تحصیل، کار، علایق یا حتی وجود مرد دیگری در زندگی شما، اطلاعات کسب می کند.

به موهای خود دست می کشد

تاثیر زبان بدن مردان

برخی از حرکات و تکنیک های زبان بدن مردان چند مفهوم دارند. برای مثال دست کشیدن به موهای مرد می تواند برای جلب توجه باشد. با انجام این کار تمایل دارد خود را جذاب نشان دهد. از طرفی این کار ممکن است ناخودآگاه و به دلیل فکر کردن عمیق رخ دهد. یا اینکه به دلیل کلافگی و عصبانیت ناشی از توجه نکردن زن باشد. برای اطلاع از مفهوم کاریزما، روش های تسلط بر دیگران و آداب معاشرت می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

برای اطلاع از انواع سخنرانی متقاعد کننده بر روی لینک کلیک کنید.

گوشی موبایل را کنار می گذارد

مردی که به شما علاقه دارد از هر موقعیتی برای نگاه کردن و توجه به شما استفاده می کند. بنابراین گوشی موبایل خود را کنار گذاشته و احتمال توجه به شما را افزایش می دهد. او تمایلی به ایجاد تفکرات منفی در مورد خودش در ذهن شما ندارد. بنابراین مدام از گوشی موبایل استفاده نمی کند تا سوء ظنی در ذهنتان ایجاد نشود. با انجام این کار ذهن خود را به شما معطوف کرده و نکات رفتاری بیشتری را در موردتان یاد می گیرد.

در مقابل شما ادب را رعایت می کند

رفتارهای هر مرد در یک جمع دوستانه مردانه با جمع های خانوادگی، همکاری و یا تحصیلی متفاوت است. مردی که به شما علاقه دارد، سعی می کند ادب را در مقابلتان رعایت کند. از انجام شوخی های نامناسب خودداری کرده و مودب است. با شما محترمانه برخورد کرده و سبب آزرده خاطر شدنتان نخواهد شد. تمامی تکنیک های زبان بدن مردان در راستای توجه شما به فرد مقابل و موجه نشان دادن او به کار گرفته می شوند.

برای اطلاع از راه های تسلط بر دیگران بر روی لینک کلیک کنید.

تُن صدای پایین دارند

درست است که مردان در مواقع مختلف تن صدای بالایی دارند، ولی برای جلب توجه زن مورد علاقه خود این مورد را رعایت می کنند. مردی که به شما علاقه دارد سعی می کند با صدایی عمیق، پایین و بم با شما صحبت کند. این کار برای افزایش جذابیت، جلب توجه و افزایش تمایل شما به صحبت کردن انجام می شود. بعد از گذشت مدت زمانی ممکن است شما نیز به تن صدای او توجه کرده و با شنیدنش به سمت او برگردید.

در کنار شما مدام نفس عمیق می کشد

مفهوم زبان بدن مردان

زمانی که حرکات زبان بدن یک مرد در مقابل شما متفاوت و عجیب است باید به سایر جوانب نیز توجه کنید. برای مثال این مرد در مواقعی که کنار شما حضور دارد به دلیل افزایش ضربان قلب، نفس های عمیق می کشد. یا اینکه در ذهن خودش برای بیان احساساتی که دارد نقشه کشیده و نیاز به تنفس عمیق دارد. در هر صورت این مورد می تواند نشانه خوبی از وجود علاقه یک مرد به شما باشد.

دستان شما را می فشارد

یکی دیگر از تکنیک های زبان بدن مردان، فشار دادن دست های فرد مقابل است. مردی که به شما علاقه دارد، به هنگام دست دادن، فشار بیشتری را وارد می کند. همچنین در موقعیت های مختلف سعی می کند دست شما را بگیرد، حتی برای یک مدت زمان کوتاه. معمولا انجام این کار در موقعیت های شلوغ و حضور در جمع های دوستانه یا خانوادگی انجام می شود.

برای اطلاع از روش های تاثیرگذاری در محیط کار بر روی لینک کلیک کنید.

به شما چشمک می زد

برخی از مردان برای اینکه به دور از توجه دیگران، به فرد مورد نظر خود ابراز علاقه کنند، به او چشمک می زنند. انجام این کار در یک جمع، آن هم به یک خانم، معنی جزء ابراز علاقه ندارد. همانطور که گفتیم تکنیک ها و حرکات زبان بدن مردان بسیار گسترده هستند. بنابراین برای اطلاع از آن ها باید از روش هایی اصولی و منابعی معتبر استفاده کنید.

خلاصه مطلب

گاهی اوقات ابراز علاقه با بیان کلمات سخت است و در هر موقعیتی قابل انجام نیست. در همین زمان استفاده از تکنیک های زبان بدن مردان به کار می آیند. آقایان می توانند با استفاده از زبان بدن، احساسی که دارند را به خانم مورد علاقه خود نشان دهند. البته این موضوع زمانی تاثیرگذار است که خانم ها نیز اطلاعات کافی در مورد تکنیک های نامبرده در همین مقاله را داشته باشند. برای تحقق این هدف می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین می توانید با استفاده از راه های ارتباطی، اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up