مطالعه کنید:

زبان بدن افراد موفق

زبان بدن افراد موفق در زندگی

آیا دوست دارید با هر فردی که برخورد می کنید، مجذوب شما شود؟ شیفته ویژگی های مثبت و منحصر به فرد شده ولی نتواند دلیل این جذابیت را پیدا کند؟ برای رسیدن به این هدف باید با رازهای زبان بدن افراد موفق آشنا شوید. بدون شک افرادی که بر احساس و ذهن ما تاثیرگذار هستند ولی نمی توانیم در مورد جذابیت آن ها صحبت کنیم، برای تحقق این موضوع، بسیار تلاش کرده اند. برخلاف تصور بسیاری از افراد که بیان می کنند، ظاهر مهم نیست و این باطن انسان است که سبب جذابیت می شود، ظاهر و حرکات بدن نیز بسیار اهمیت دارند.

درست است که شخصیت، درک و ذهنیت انسان ها بر تعامل، برقراری ارتباط و تداوم روابط تاثیر دارند ولی ویژگی های ظاهری نیز بی تاثیر نیستند. با توجه به اهمیت موضوع جذاب بودن برای بسیاری از افراد و تاثیر آن بر تداوم روابط، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف زبان بدن افراد موفق بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

تعریف کاریزما

اصول زبان بدن افراد موفق

کاریزما؛ واژه ای آشنا، رایج و در عین حال مبهم. بدون شک اغلب ما چندین بار واژه کاریزما را شنیده ایم، حتی خودمان هم از آن استفاده کرده ایم. ولی واقعا همه افراد مفهوم کاریزما را به درستی درک کرده اند؟ یا به بیان دیگر مفهومی واحد و در عین حال صحیح از کاریزما وجود دارد؟ این واژه از ریشه ای یونانی و سپس تغییر و تحول در زبان انگلیسی به تلفظ فعلی رسیده است. با توجه به ریشه لغوی این واژه، می توان گفت کاریزما به معنای جذابیت است. یعنی افرادی که به اصطلاح کاریزماتیک نامیده می شوند، جذابیت خاصی دارند.

اگر از کسانی که شیفته جذابیت یک فرد شده اند، سوال بپرسید که چرا چنین احساسی دارند؟ پاسخی مشخص به شما نمی دهند. این افراد بیان می کنند که نمی دانند چه چیزی در وجود فرد کاریزماتیک است که آن ها را به خود جذب کرده است. به بیان دیگر اشخاص کاریزماتیک دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.

برای اطلاع از مفهوم تعامل در سخنرانی بر روی لینک کلیک کنید.

حال نکته مهم دیگری که در این مورد مطرح می شود، امکان دست یابی به کاریزماست. در واقع سوال این است که آیا می توان به فردی کاریزماتیک تبدیل شد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، بله. راه های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارند که یکی از آن ها استفاده از تکنیک های زبان بدن است.

برای یادگیری حرکات و اصول کاریزماتیک بودن باید به زبان بدن افراد موفق توجه کنید. افرادی که حتی در برخورد اول، دیگران را مجذوب خود می کنند. نکته مهمی که در مورد زبان بدن وجود دارد، اجرای درست و در عین حال به موقع است. برای محقق شدن این هدف نیز در مرحله اول به آموزش و سپس به تمرین کردن نیاز دارید.

برای یادگیری روش های تاثیرگذاری بر دیگران، زبان بدن و آداب معاشرت می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

رازهای زبان بدن افراد موفق

رازهای زبان بدن افراد موفق

کم نیستند تعداد افراد موفقی که در حوزه های مختلف فعالیت دارند و دیگران را مجذوب خود کرده اند. در واقع نمی توان گفت جذابیت افراد مختص یک حوزه کاری خاص است. بلکه این خود افراد موفق هستند که تصمیم می گیرند برای جذابیت خود حین برخورد با همکاران، دوستان و یا شریک عاطفی، اقدامات مهمی را انجام دهند. مخاطبان افراد کاریزماتیک زمانی که مجذوب آن ها می شوند، تحت تاثیرشان قرار گرفته و تعامل های خوبی میان آن ها شکل می گیرد.

برای مثال بستن قرارداد و آغاز همکاری با یک فرد کاریزماتیک سریع تر انجام می شود زیرا طرف دیگر معامله جذب او شده است. از طرفی رابطه عاطفی با اشخاص کاریزماتیک نیز راحت تر شکل می گیرد. بنابراین اطلاع از زبان بدن افراد موفق و استفاده صحیح و به موقع از آن ها سبب کسب موفقیت در حوزه های مختلف خواهد شد. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه مطلب به تعدادی از رازهای زبان بدن این اشخاص اشاره می کنیم:

مصمم می ایستند

تا به حال با افرادی برخورد داشته اید که حتی حالت ایستادن منحصر به فرد و جذابی دارند؟ مصمم ایستاده و اعتماد به نفس بالایی دارند؟ یکی از مهم ترین اصول کاریزماتیک بودن، نوع ایستادن افراد است. اگر سست، بی رمق و خمیده بایستید، تاثیر مثبتی بر ذهن و احساس فرد مقابل نخواهید داشت. در عین حال اگر حالت ایستادن شما محکم، مصمم و قاطعانه باشد حتی خودتان هم اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید. در این موقعیت برای دیگران جذابیت داشته و تاثیراتی مثبتی را بر آن ها خواهید داشت.

برای یادگیری تکنیک های ساختن شخصیت قدرتمند، تاثیرگذاری بر دیگران و هوش کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

لبخند زدن را فراموش نکنید

لبخند نه تنها به زیبایی چهره ما کمک می کند بلکه سبب انتقال انرژی مثبت به فرد مقابل می شود. در عین حال لبخند زدن میزان استرس خودمان را نیز کاهش می دهد. به همین علت است که برقراری ارتباط میان کسانی که به یکدیگر لبخند می زنند، بهتر انجام می شود. یکی از رازهای زبان بدن افراد موفق، همین لبخند زدن است. با انجام این کار در همان لحظات اول برخورد با دیگران، تاثیر مثبتی بر آن ها خواهید داشت.

برای اطلاع از نحوه رفتار با افراد کینه ای بر روی لینک کلیک کنید.

ارتباط چشمی خود را حفظ کنید

زمانی که با دیگران صحبت می کنید اگر از حفظ ارتباط چشمی خودداری کنید، آن ها معانی مختلفی را از رفتار شما برداشت می کنند. برای مثال عدم برقراری ارتباط چشمی می تواند نشان دهنده عدم علاقه به صحبت کردن باشد. به طور مستقیم به فرد مقابل این مفهوم را منتقل می کند که قصد دارید هرچه سریع تر به تعامل خود با آن ها خاتمه دهید. این در حالی است که حفظ ارتباط چشمی یکی از موارد زبان بدن افراد موفق محسوب می شود و به جذابیت آن ها کمک می کند. بنابراین برای اینکه شخصیتی کاریزماتیک داشته باشید و بر عمیق ترین لایه های احساسی دیگران تاثیر بگذارید، حفظ ارتباط چشمی را فراموش نکنید.

سر را به نشانه تایید تکان دهید

یکی از مواردی که در به کارگیری آن به عنوان یکی از موارد زبان بدن افراد موفق باید احتیاط را رعایت کنید، تکان دادن سر است. بدون شک همه ما تا به حال در برابر صحبت های دیگران، سرمان را به نشانه تایید تکان داده ایم. حال اگر به طور کلی این کار را انجام ندهیم ممکن است فرد مقابل تصور کند به صحبت های او گوش نمی دهیم. از طرفی اگر سرمان را بیش از حد تکان دهیم نشان دهنده خستگی و تمایل به خاتمه صحبت است. بنابراین افرادی در این مورد موفق می شوند که به موقع و به اندازه کافی سر خود را تکان دهند.

برای یادگیری تکنیک های جادوی جذابیت، آداب معاشرت و عشق هوشمندانه می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

در رفتار و گفتار خود اغراق نکنید

مهمترین زبان بدن افراد موفق

 

همانطور که گفتیم کاریزما به معنای جذابیت است، فردی کاریزماتیک محسوب می شود که برای دیگران جذاب باشد. برخی از افراد تصور می کنند اگر در بیان آنچه که هستند اغراق کرده و خود را مهم، شناخته شده و منحصر به فرد نشان دهند، کاریزماتیک هستند. در حالی که این تصور اشتباه است زیرا افرادی که در گفتار و رفتار خود اغراق می کنند، نه تنها جذاب به نظر نمی رسند بلکه دیگران از آن ها فاصله می گیرند.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

محکم دست بدهید

افراد کاریزماتیک تا حد امکان هنگام برخورد با دیگران با آن ها دست می دهند. برای انجام این کار دست فرد مقابل را نسبتا محکم فشار داده و لبخند می زنند. این مورد از رازهای زبان بدن افراد موفق تاثیر چشمگیری بر افزایش جذابیت دارد. با انجام این کار نشان می دهید با دیگران صمیمی هستید و خود را نسبت به آن ها متمایز نمی دانید. البته برای به کارگیری این روش باید به یک نکته مهم توجه کنید. هنگام دست دادن نباید بی رمق باشید یا فقط به لمس قسمت های ابتدایی انگشتان اکتفا کنید. انجام چنین کاری نشان دهنده اجباری بودن و عدم تمایل به برقراری ارتباط است.

به صحبت های دیگران توجه کنید

تکنیک های زبان بدن افراد موفق

اگر قصد دارید مانند افراد کاریزماتیک و موفق رفتار کنید و اصول کاریزماتیک بودن را یاد بگیرید باید به صحبت های دیگران گوش دهید. فردی که در مورد موضوعی با شما صحبت می کند یعنی به شما اعتماد داشته و در عین حال به انجام این کار علاقه مند است. بنابراین به عنوان یکی از موارد رازهای زبان بدن افراد موفق با دقت به حرف های فرد مقابل گوش دهید. با انجام این کار به او نشان می دهید که برایتان ارزشمند است و تمایل دارید برای او وقت صرف کنید.

برای اطلاع از ویژگی افراد سمی در زندگی بر روی لینک کلیک کنید.

صمیمیت را ایجاد و حفظ کنید

اگر برای اولین بار با فردی غریبه بنا به موقعیت شغلی، اجتماعی و یا تحصیلی خود آشنا شوید، ایجاد صمیمیت، احساس خوشایندی را به شما منتقل می کند. افراد موفق و کاریزماتیک معمولا در اولین برخورد با دیگران تا حدودی صمیمت ایجاد می کنند. این در حالی است که با افراد آشنا هم صمیمت خود را حفظ می کنند. بنابراین اگر به دنبال اطلاع از رازهای زبان بدن افراد موفق هستید باید صمیمیت را در روابط خود با دیگران حفظ کنید.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، تاثیرگذاری بر دیگران و اعتماد به نفس صحبت در جمع می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

سر انگشتان دست ها را به هم وصل کنید

بدون شک تا به حال با افرادی مواجه شده اید که به هنگام صحبت کردن و یا گوش دادن به حرف های دیگران، سر انگشتان دستان خود را به یکدیگر وصل می کنند. در همان لحظه ممکن است از انجام این کار خوشتان آمده باشد. در واقع بر ذهن و احساس شما تاثیر داشته و جذب فرد مقابل شده اید. این مورد یکی از رازهای زبان بدن افراد موفق است که تاثیر مهمی بر حفظ جذابیت دارد.

ظاهری آراسته و مرتب داشته باشید

برخی از افراد ظاهر آراسته و مرتب را به پوشیدن لباس های عجیب، آرایش کردن بیش از حد و موارد این چنینی تعبیر می کنند. در حالی که زبان بدن افراد موفق در این مورد، به معنای پوشیدن لباس هایی تمیز، مرتب و آراسته است. برای اینکه ظاهری جذاب داشته باشید باید موهایی تمیز و مرتب داشته و لباس هایی با همین ویژگی ها بپوشید. بنابراین وقت خود را برای تهیه لباس هایی عجیب تلف نکنید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی نقشه ذهنی در سخنرانی بر روی لینک کلیک کنید.

روش های تقویت زبان بدن افراد موفق

تقویت زبان بدن افراد موفق

کسب موفقیت در هر زمینه ای علاوه بر اینکه به جمع آوری اطلاعات و افزایش آگاهی نیاز دارد، بلکه به تمرین کردن و تقویت هم وابسته است. برای اینکه در یک زمینه به تسلط برسید باید یاد بگیرید که به طور صحیح و به موقع از تکنیک های آموزش دیده استفاده کنید. این موضوع برای رازهای زبان بدن افراد موفق هم صدق می کند. بعد از اینکه چند مورد از این رازها را یاد گرفتید، حال باید به فکر تقویت آن ها باشید. برای رسیدن به این هدف هم راهکارهای مختلفی وجود دارند که در ادامه مطلب به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

برای اطلاع از روش های مهارت گوش دادن بر روی لینک کلیک کنید.

بی قرار نباشید

برای اینکه کاریزماتیک باشید، زبان بدن افراد موفق را یاد گرفته و تقویت کنید، نباید در مقابل دیگران بی قرار باشید. اینکه مدام صندلی خود را تکان دهید، به جهت های مختلف نگاه کنید یا تند تند سر خود را تکان دهید، فرد مقابل احساس می کند برای خاتمه دادن به بحث عجله دارید. انجام این موارد نشان دهنده بی قراری، بی حوصلگی و عدم تمایل به برقراری ارتباط با دیگران است.

برای یادگیری تکنیک های ارتباط موثر، موفقیت کلامی و متقاعد کردن دیگران می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

سست و بی رمق نباشید

برخی از افراد در برخورد با دیگران و صحبت کردن با آن ها، به دیوار تکیه می زنند. بر روی صندلی خود را سست نشان داده یا اینکه بر روی میز خم می شوند. این موارد برخلاف رازهای زبان بدن افراد موفق است، بنابراین نباید چنین حالت هایی را به خود بگیرید. در عوض هنگام صحبت با دیگران مصمم ایستاده و یا محکم و پر انرژی به صندلی خود تکیه دهید.

از دیگران روی بر نگردانید

بدون شک همه ما از اینکه فرد مقابل حین صحبت کردن از ما رو برگرداند، ناراحت می شویم. انجام این کار به طور واضح نشان می دهد که از هم صحبتی با ما ناراحت است. به همین علت حتی اگر قصد ندارید صحبت خود را با دیگران ادامه دهید نباید از آن ها روی برگردانید. این مورد نه تنها برخلاف زبان بدن افراد موفق است، بلکه نوعی بی احترامی محسوب می شود. بنابراین برای تقویت اصول زبان بدن و کاریزماتیک بودن باید موارد صحیح آن را تقویت کنید.

مدام به ساعت نگاه نکنید

افزایش تاثیر زبان بدن افراد موفق

اگر حین صحبت با دیگران هر چند دقیقه یکبار به ساعت خود نگاه کنید، تنها یک مفهوم را به فرد مقابل می رسانید، آن هم عجله داشتن است. با انجام این کار نشان می دهید که فرد مقابل باید به صحبت های خود پایان دهد چون شما وقتی برای صرف کردن ندارید. افراد کاریزماتیک هیچگاه چنین رفتاری ندارند چون برای دیگران ارزش قائل هستند. بنابراین شما نیز برای کاریزماتیک بودن و تقویت زبان بدن نباید این کار را در مقابل دیگران انجام دهید.

برای اطلاع از نحوه تهیه محصول صوتی شخصیت شناسی بر روی لینک کلیک کنید.

اخم نکنید

به همان اندازه که لبخند زدن، شما را جذاب و کاریزماتیک نشان می دهد، اخم کردن نتیجه ای برعکس دارد. بدون شک هیچ فرد کاریزماتیکی هنگام برخورد با دیگران اخم نمی کند. توجه داشته باشید که اخم کردن سبب افزایش جذابیت نخواهد شد. بنابراین به جای اخم کردن، لبخند زدن را به عنوان یکی از رازهای زبان بدن افراد موفق به ذهن بسپارید، تمرین و تقویت کنید.

همچنین برای یادگیری تکنیک های برقراری ارتباط با دیگران، جذابیت کلام و قدردانی از دیگران می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

خلاصه مطلب

کاریزما، کاریزماتیک بودن و جذابیت اصطلاحاتی هستند که امروزه برای توصیف دیگران از آن ها استفاده می شود. زمانی که بیان می کنیم یک نفر کاریزماتیک است یعنی جذاب بوده و بر عمیق ترین لایه های احساسی ما نفوذ کرده است. کم نیستند تعداد افرادی که به دنبال اطلاع از رازهای زبان بدن افراد موفق هستند. شما نیز با یادگیری این رازها و تمرین کردن می توانید شخصیتی کاریزماتیک داشته باشید.

برای یادگیری تکنیک های تاثیرگذاری بر دیگران، آداب معاشرت و جذابیت کلام می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up