مطالعه کنید:

نارضایتی از زندگی

دلایل نارضایتی از زندگی

آیا از شرایط فعلی زندگی خود ناراضی هستید؟ در موقعیت هایی که باید شاد باشید یا به آینده امید داشته باشید، چنین احساساتی را ندارید؟ اگر پاسخ این سوالات مثبت است باید به دنبال اطلاع از دلایل نارضایتی از زندگی و راه های برطرف کردن آن باشید. بدون شک ناراضی بودن از زندگی برای هرکسی دلایلی دارد و برخی از آن ها بسیار ساده هستند و برخی هم پیچیده و ریشه ای. نکته مهم ماجرا این است که باید از ماندگاری این ناامیدی و نارضایتی در زندگی جلوگیری کرده و معنای واقعی زندگی را درک کنید.

متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که به واسطه رضایت نداشتن از شرایط فعلی خود دچار بی انگیزگی شده و در نهایت دست از تلاش برای رسیدن به موفقیت بر می دارند. در نتیجه نه تنها حس نارضایتی از بین نمی رود، بلکه باعث شکل گیری مشکلات متعددی خواهد شد. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی دلایل نارضایتی از زندگی و راه های غلبه بر آن بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

دلایل نارضایتی از زندگی

دلایل نارضایتی از زندگی

خدا رو شکر زندگیم خوبه، به همه اون چیزایی که دوست داشتم نرسیدم ولی بازم خوشحالم! آیا می دانید کسی که چنین جملاتی را بیان می کند چه ویژگی مهمی دارد؟ چنین کسانی امید به زندگی دارند و از شرایط فعلی خود راضی هستند. بدون شک در زندگی هر کسی مشکلاتی ایجاد می شوند که برای مدتی شرایط زندگی را تغییر داده و ممکن است میزان خوشحالی او را نیز کاهش دهند، ولی نکته مهم ماجرا این است که نباید نسبت به زندگی خود و آنچه که دارید ناراضی باشید.

نارضایتی از زندگی فقط یک احساس منفی و بی تاثیر نیست؛ بلکه پیامدهای منفی ایجاد می کند که گاهی غیر قابل جبران هستند.

بهتر است بدانید ناراضی بودن از زندگی دلایلی دارد که باید برطرف شوند، در غیر این صورت این احساس ناامیدی و نارضایتی در زندگی ماندگار خواهد شد. به همین علت در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین دلایل ناراضی بودن از زندگی اشاره می کنیم:

مواجه بودن با کمال گرایی منفی

آیا می دانید منظور از کمال گرایی منفی چیست؟ کمال گرایی در اصل یک ویژگی و خصلت مثبت محسوب می شود. کسی که کمال گراست برای به دست آوردن بهترین ها تلاش می کند و شرایط زندگی را تغییر می دهد. این در حالی است که چنین کسانی از زندگی خود لذت هم می برند. زمانی که فرد برای کسب بهترین ها تلاش می کند ولی احساس خوبی ندارد و از آنچه که دارد لذت نمی برد؛ یعنی دچار کمال گرایی منفی شده است. همین موضوع باعث شکل گیری احساس نارضایتی از زندگی شده و به تدریج هیچ کدام از موفقیت های کسب شده و داشته های فعلی باعث خوشحالی فرد نمی شوند. اوه اوه عجب نکته ای بود!

برای اطلاع از راه های جلوگیری از تحقیر شدن د رابطه بر روی لینک کلیک کنید.

اقدام گرا نبودن

به نظر شما کسی که برای رسیدن به موفقیت تلاش نمی کند، ایده های پیدا شده را عملی نکرده و به طور کلی اقدام گرا نیست؛ امکان پیشرفت در زندگی برایش فراهم می شود؟ بدون شک پاسخ این سوال منفی است. اقدام گرایی مرحله پس از فکر کردن، ایده پردازی و برنامه ریزی است که اگر وجود نداشته باشد ایده های مطرح شده بی اثر می شوند. به همین علت کسی که مهارت اقدام گرایی را کسب نمی کند و به تعویق انداختن کارها تبدیل به یکی از خصلت های او شده؛ از زندگی خود ناراضی است.

به پایان نرساندن کارها

نکته مهمی که در مورد رسیدن به موفقیت، دوری از نارضایتی از زندگی و به طور کلی احساس مثبت داشتن نسبت به زندگی وجود دارد؛ کامل کردن اقدامات است. متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که کارهای مختلفی را شروع می کنند، ولی تا به نتیجه رساندن آن ها صبر نکرده و نیمه کاره رهایشان می کنند. بدون شک این افراد طعم شیرین موفقیت را نچشیده و دچار ناامیدی می شوند.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

بی هدف بودن

علت نارضایتی از زندگی

شما برای زندگی خود چه اهدافی را در نظر گرفته اید؟ آیا برای زندگی، هدف گذاری می کنید یا باری به هر جهت پیش می روید؟

فراموش نکنید برای رسیدن به موفقیت و دوری از احساس نارضایتی از زندگی به فراهم کردن عوامل مختلفی نیاز دارید که یکی از آن ها هدف گذاری است.

کسی که نمی داند برای رسیدن به چه چیزی باید تلاش کند به تدریج انگیزه و انرژی خود را از دست داده و دیگر تلاش نمی کند.

زندگی نکردن در زمان حال

بدون شک تابحال در موقعیتی قرار گرفته اید که ذهنتان به گذشته رفته و برای از دست دادن فرصت های خوب زندگی افسوس خورده اید یا اینکه برای آینده ای که هنوز از راه نرسیده دغدغه ایجاد کرده اید. کم نیستند تعداد کسانی که در چنین افکاری غرق می شوند و تعداد دفعات فکر کردن به این موضوعات برایشان در طول شبانه روز بیشتر می شود. این افراد از زندگی فعلی خود غافل شده و متاسفانه احساس نارضایتی از زندگی برایشان شکل می گیرد.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، زبان بدن و هوش کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

نرسیدن به خودباوری و کمبود اعتماد به نفس

آیا شما از توانمندی های خود، استعدادهایتان و به طور کلی آنچه که هستید، مطلع هستید؟ اگر پاسخ این سوال مثبت است، خوشبختانه به خودباوری رسیده اید. یکی از دلایل شکل گیری احساس نارضایتی از زندگی؛ نرسیدن به خودباوری و کمبود اعتماد به نفس است. کسانی که نمی دانند چه استعدادها و توانایی هایی دارند، اعتماد به نفس هم نخواهند داشت. در نتیجه دست به انجام هیچ کار مهم و سازنده ای هم نمی زنند.

مادی گرا بودن

هیچ کسی نمی تواند نقش مادیات و پول را در زندگی انکار کند، ولی بدون شک رسیدن به موفقیت، احساس کردن خوشبختی و دوری از نارضایتی از زندگی همواره به پول وابسته نیستند. برای خندیدن، شاد بودن و رضایت داشتن از زندگی؛ به پول نیاز ندارید. بنابراین بهتر است از مادی گرا بودن دور بمانید تا حس بهتری نسبت به زندگی داشته باشید. تا اینجای مطلبو گرفتین؟

برای اطلاع از نشانه های انواع وابستگی بر روی لینک کلیک کنید.

راههای غلبه بر نارضایتی از زندگی

راههای غلبه بر نارضایتی از زندگی

شکل گیری احساس عدم رضایت از زندگی، پیامدهای مختلفی را به همراه دارد که برخی از آن ها جبران ناپذیر هستند.

کسانی که با احساس نارضایتی از زندگی مواجه اند باید قبل از شکل گیری مشکلات جدی، نسبت به غلبه بر آن اقدام کنند.

نکته مهمی که در این مورد وجود دارد؛ صرف وقت و تمرین کردن در مورد اطلاعات کسب شده است. بدون شک تماشا کردن از دور و وارد نشدن به گود، هیچ چیزی را درست نمی کند. به همین علت در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین راه های غلبه بر احساس عدم رضایت از زندگی اشاره می کنیم:

خوش بین و مثبت اندیش باشید

برای اینکه بتوانید نسبت به زندگی فعلی خود احساس بهتری داشته باشید، هنگام مواجه شدن با مشکلات ناامید نشده و بر احساس نارضایتی از زندگی غلبه کنید؛ باید خوش بین و مثبت اندیش باشید. کسب ویژگی های خوش بینی و مثبت اندیشی باعث دیدن نیمه پر لیوان، روزنه امید در مشکلات و امید داشتن نسبت به آمدن روزهای خوب می شود. خوش بینی و مثبت اندیشی زندگی شما را به سمت آرامش برده و از ایجاد درگیری ذهنی جلوگیری می کنند. برگرد عقب دوباره بخون!

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی ثروت سازی با کلام بر روی لینک کلیک کنید.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

همانطور که گفتیم همه مردم به گذشته یا آینده فکر می کنند، ولی برخی افراد در این افکار غرق شده و از زندگی در لحظه حال غافل می شوند. برای رفع این مشکل باید ذهن آگاهی را تمرین کنید. ذهن آگاهی یعنی برگرداندن ذهن و افکار به لحظه حال. فراموش نکنید؛ تسلط پیدا کردن نسبت به افکار نیازمند تمرین کردن است. ذهن آگاهی؛ شانسی و اتفاقی به دست نمی آید، بلکه نیازمند صرف وقت و تمرین اصولی است.

با افراد منفی گرا معاشرت نکنید

از بین بردن حس نارضایتی از زندگی

بدبینی و منفی گرا بودن؛ آفت پیشرفت در زندگی و شکل گیری احساس خوشبختی هستند. معاشرت با افراد منفی گرا یکی از راه های دچار شدن به این خصلت است. به همین علت برای غلبه بر احساس نارضایتی از زندگی؛ باید از افراد منفی گرا دور بمانید. در عین حال خوش بینی و مثبت اندیشی را تمرین کرده و فرصت لذت بردن از زندگی را از خودتان نگیرید.

برای اطلاع از مهم ترین اشتباهات در برقراری ارتباط بر روی لینک کلیک کنید.

معنای واقعی زندگی را درک کنید

شما زندگی را به چه چیزی معنا می کنید؟ آیا معنای واقعی زندگی همان به دست آوردن پول است؟ یا داشتن یک خانواده خوب و همراه، پیشرفت در جایگاه شغلی، داشتن دوستان خوب و موارد این چنینی هم جزء معنای واقعی زندگی محسوب می شوند؟ فراموش نکنید برای غلبه بر احساس نارضایتی از زندگی باید معنای واقعی زندگی را درک کنید. دیدی چی شد؟

هدف گذاری، اقدام گرایی و تلاش را فراموش نکنید

برای اینکه بتوانید به خواسته های خود برسید، پیشرفت کنید و به طور کلی احساس بهتری نسبت به زندگی داشته باشید باید برای زندگی خودتان هدف گذاری کنید. سپس برنامه ریزی و مدیریت زمان انجام داده، به موقع اقدام کنید و تلاش اصولی را فراموش نکنید.

برای اطلاع از مفهوم خستگی تصمیم گیری بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

گاهی اوقات احساساتی برای ما شکل می گیرند که اگر به آن ها میدان بدهیم، کل زندگی را تحت تاثیر قرار می دهند. این احساسات همواره مثبت و سازنده نیستند و برخی از آن ها مانند نارضایتی از زندگی، منفی و مخرب محسوب می شوند. رضایت نداشتن از زندگی دلایلی دارد که باید به صورت اصولی برطرف شوند تا این احساس هم از زندگی حذف شود.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، آداب معاشرت و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up