مطالعه کنید:

افراد بی منطق

برخورد با افراد بی منطق

حتما تا به حال با کسانی برخورد داشته اید که حرف، حرف خودشان است و در عین حال هیچ حرفی را بر مبنای منطق به زبان نمی آورند. اگر نحوه برخورد با افراد بی منطق را بلد نباشید؛ معاشرت، همکاری و حتی زندگی با این افراد به شدت سخت و طاقت فرسا خواهد بود. متاسفانه اغلب مردم در برخورد با این افراد؛ آرامش خود را از دست می دهند، در کسری از ثانیه عصبانی شده و پرخاشگار می شوند. در این شرایط فرد بی منطق از موضع خود کوتاه نمی آید و این شما هستید که حال روحی و احتمالا جسمی تان را تحت تاثیر قرار می دهید. کسانی که به اصطلاح بی منطق هستند؛ تحت تاثیر عصبانیت شما قرار نمی گیرند، پس بهتر است دست از انجام این کار بردارید و از راه حل های اصولی استفاده کنید. به همین منظور ما قصد داریم در این مقاله به بررسی مهم ترین روش های برخورد با افراد بی منطق بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

روش های برخورد با افراد بی منطق

روش های برخورد با افراد بی منطق

هر کسی در این دنیا در کنار ویژگی های مثبت و سازنده، یکسری خصلت منفی و مخرب هم دارد. برخی افراد سعی می کنند کمتر تحت تاثیر خصلت های منفی خود قرار بگیرند و متاسفانه برخی افراد هم به استفاده از خصلت های منفی ادامه می دهند. بی منطق بودن هم یکی از همین خصلت های منفی است و بیشتر از آنکه همان فرد را آزار دهد؛ باعث اذیت شدن دیگران می شود. کسانی که به عنوان یک همکار، همسایه، دوست، همکلاسی یا یکی از اعضای خانواده با افراد بی منطق در ارتباط هستند؛ باید از روش هایی اصولی برای برخورد با این افراد استفاده کنند، در غیر این صورت خودشان آزار می بینند و با پیامدهای منفی مواجه خواهند شد. از جمله مهم ترین روش های برخورد با این افراد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

آرامش خود را حفظ کنید

اولین کاری که در برخورد با افراد بی منطق باید انجام دهید؛ حفظ آرامش است.

بدون حفظ آرامش و متوسل شدن به خشم نمی توانید برخورد مناسبی با این افراد داشته باشید و به این ترتیب خودتان بیشتر از فرد مقابل اذیت می شوید. برای رسیدن به آرامش هم می توانید چند نفس عمیق بکشید، یک لیوان آب بخورید و از پنجره محیطی که در آن قرار گرفته اید به بیرون نگاه کنید.

برای آشنایی با اشتباه زنان در روابط عاطفی بر روی لینک کلیک کنید.

از بحث کردن دور شوید

تا جایی که می توانید از بحث کردن با کسانی که منطق ندارند دور شوید، اصلا بهتر است تا حد امکان از خودِ این افراد هم دور باشید. سعی کنید شروع کننده بحث با چنین کسانی، شما نباشید. به قول معروف؛ پیشگیری بهتر از درمان است، ولی اگر تحت هر شرایطی مجبور شدید با این افراد برخورد داشته باشید؛ بهتر است از سایر تکنیک هایی که در همین مقاله به آن ها اشاره می کنیم استفاده کنید.

چند لحظه مکث کنید

هنگام برخورد با افراد بی منطق و شنیدن حرف هایشان؛ بهتر است قبل از به زبان آوردن هر کلمه ای، چند لحظه مکث کنید. در این زمان باید به تمام جوانب احتمالی موضوع فکر کنید و از شخصی کردن حرف های فرد مقابل خودداری نمایید. بهتر است تمام احتمالات را بررسی کنید و یه درصد هم که شده به او حق بدهید، با انجام این کار از ایجاد تنش های جدی جلوگیری خواهید کرد.

برای اطلاع از نحوه شرکت در سمینار کاریزما کلاب بر روی لینک کلیک کنید.

گاهی با این افراد کنار بیایید

نحوه برخورد با افراد بی منطق

همیشه و در هر شرایطی که به برقراری و حفظ ارتباط با افراد بی منطق نیاز ندارید؛ بهتر است گاهی اوقات آن ها را به حال خودشان رها کنید و هیچ واکنشی نشان ندهید. در ذهنتان به این موضوع فکر کنید که این موقعیت تا چند لحظه دیگر عوض می شود و ممکن است دیگر هیچوقت با همان فرد صحبت نکنید. اوه اوه عجب نکته ای بود!

منطق و احساس آن ها را درگیر کنید

یکی دیگر از مهم ترین روش های برخورد با افراد بی منطق؛ درگیر کردن منطق یا احساس آن هاست.

برای درگیر کردن منطق می توانید سوالاتی چالش برانگیز بپرسید و برای تحت تاثیر قرار دادن احساسات هم می توانید قطع ارتباط خودتان با او و تنها ماندنش را یادآوری کنید.

برای اطلاع از روش های متقاعد کردن دیگران در مذاکره تلفنی بر روی لینک کلیک کنید.

توپ را به زمین آن ها بیندازید

کسانی که به اصطلاح بی منطق محسوب می شوند؛ عاشق مقصر دانستن دیگران هستند و همواره تلاش می کنند دیگران را مقصر رخ دادن یک اتفاق بدانند. برای جلوگیری از انجام این کار بهتر است موقعیت صحبت را تغییر دهید تا فرد بی منطق نتواند از موضع بالا با شما صحبت کند و همه تقصیرات را به گردنتان بیندازد.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

پیرو نباشید

در بسیاری از بحث هایی که شکل می گیرند؛ یک نفر پیرو است و دیگران را به پیروی از عقاید و افکار خود وادار می کند. افراد بی منطق دقیقا در همین موقعیت قرار می گیرند و دیگران را به دنبال خودشان می کشانند. برای برخورد با این افراد نباید پیرو آن ها باشید و رهبری افکارتان را به دست آن ها بسپارید. یاد بگیرید که مسیر بحث را به نحوی تغییر دهید که شما پیرو باشید.

در مقابل زورگویی بایستید

طرز برخورد با افراد بی منطق

گاهی اوقات شرایط برخورد با افراد بی منطق ایجاب می کند که در مقابل زورگویی آن ها بایستید، زیرا آن ها هر کاری انجام می دهند تا دیدگاه خود را به شما ثابت کنند. با ایستادن در مقابل آن ها و کوتاه نیامدنتان، آن ها را می ترسانید؛ فراموش نکنید کسانی که به اصطلاح بی منطق محسوب می شوند، بسیار ترسو و بی شهامت نیز هستند. برگرد عقب دوباره بخون!

برای اطلاع از روش های کنترل احساسات در رابطه بر روی لینک کلیک کنید.

از طنز محترمانه استفاده کنید

در برخی شرایط لازم است برای وارد کردن تلنگر به افراد بی منطق با آن ها از طریق استفاده از طنز محترمانه صحبت کنید. با انجام این کار منظورتان را به فرد بی منطق می رسانید و در عین حال احترام را نیز رعایت می کنید. فراموش نکنید طنز محترمانه موضوعی کاملا مجزا از مسخره کردن یا کنایه زدن است.

پیامدهای بی منطق بودن را مشخص کنید

به عنوان یکی دیگر از روش های برخورد با افراد به اصطلاح بی منطق؛ باید پیامدهای بی منطق بودن را برای آن ها مشخص کنید. باید به طور واضح مشخص کنید که اگر به رفتارهای بی منطقشان ادامه دهند؛ رابطه شما با آن ها به پایان می رسد و تنهایی، از دست دادن موقعیت شغلی و هزاران مانع دیگر در زندگی شان شکل می گیرد.

برای اطلاع از تاثیر ابراز محبت به شریک عاطفی بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

همه مردم این دنیا در مورد هر موضوعی منطقی برخورد نمی کنند، برخی افراد آنقدر بی منطق هستند که باعث اذیت و آزار دیگران می شوند. برای برخورد با افراد بی منطق باید از راهکارهایی اصولی استفاده کنید تا نه تنها باعث حفظ آرامش خودتان شوید، بلکه به فرد بی منطق هم تلنگر وارد کنید.

برای یادگیری تکنیک های شخصیت شناسی، آداب معاشرت و جادوی جذابیت می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up