مطالعه کنید:

تحمل شرایط سخت

تحمل شرایط سخت در زندگی

شما از چه راهکارهایی برای تحمل شرایط سخت در زندگی استفاده می کنید؟ آیا جزء آن دسته از افرادی هستید که در کسری از ثانیه روحیه خود را از دست می دهید یا اینکه برای گذراندن شرایط سخت و برطرف کردن مشکلات، تلاش می کنید؟ اگر جزء دسته دوم هستید باید به شما تبریک بگوییم و شما هم به خاطر روحیه، اعتماد به نفس و شخصیتی که دارید به خودتان افتخار کنید. نکته مهم ماجرا کسانی را مخاطب قرار می دهد که در برخورد با مشکلات و سختی ها هیچ تحملی نداشته و به سرعت جا می زند.

این افراد مشکلات را بزرگتر از آنچه که هستند نشان می دهند و به جای اقدام برای برطرف کردن آن ها، جا می زنند. متاسفانه چنین کسانی تا زمانی که تحمل سختی ها را نداشته باشند و برای حل مشکلات راهکار پیدا نکنند، به خواسته هایشان نمی رسند. با توجه به اهمیت پیشرفت در زندگی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی راهکارهای تحمل شرایط سخت بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

راهکارهای تحمل شرایط سخت

راهاکارهای تحمل شرایط سخت

کسی که معنای واقعی زندگی را درک می کند؛ می داند زندگی پستی و بلندی دارد و هر کسی در بازه های زمانی مختلف با مشکلاتی کوچک و بزرگ مواجه می شود. در این شرایط باید از انجام یکسری کارها خودداری کنیم و در عوض چند کار مهم دیگر را به انجام برسانیم. در غیر این صورت مشکلات بر ما غلبه کرده و امکان رسیدن به موفقیت را از بین می برند. ممکن است با خودتان بگویید شما راهکارهای مخصوصی برای تحمل شرایط سخت دارید و هر کسی باید به صورت شخصی سازی شده با سختی ها مقابله کند. در مورد این دیدگاه باید بگوییم؛ بله درست است که باید متناسب با مشکل ایجاد شده عمل کنید، ولی همه ما به راهکارهایی مشترک برای تحمل شرایط شکل گرفته نیاز داریم که در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

از خودتان مراقبت کنید

آیا می دانید منظور از خودمراقبتی چیست؟ تا به حال کارهایی برای مراقبت کردن از جسم و روحتان انجام داده اید؟ خودمراقبتی یعنی مراقبت کردن از جسم و روحتان برای رسیدن به موفقیت. بدون شک ایجاد مشکلات جسمی و روحی بر یکدیگر تاثیر متقابل داشته و فرد را از رسیدن به خواسته هایش باز می دارند. به همین علت برای تحمل شرایط سخت، پیدا کردن راهکار برای رفع مشکلات و رسیدن به اهدافتان باید از تکنیک های خودمراقبتی استفاده کنید.

برای آشنایی با انواع هوش گاردنر بر روی لینک کلیک کنید.

آرامش خود را حفظ کنید

به نظر شما کسی که در شرایط سخت؛ بیش از حد مضطرب می شود، تمرکز خود را از دست داده و حال روحی مناسبی ندارد، می تواند از پس تحمل شرایط سخت برآید؟ بدون شک پاسخ این سوال منفی است. برای اینکه بتوانید با مشکل ایجاد شده مقابله کنید و زندگیتان را بسازید، باید آرامش و تمرکز خود را حفظ کنید. برای انجام این کار هم می توانید از تکنیک های یوگا، مدیتیشن و حتی تنفس آگاهانه استفاده کنید. یادداشت کردی؟

بپذیرید که شما بر همه چیز تسلط ندارید

تکنیک های تحمل شرایط سخت

زندگی واقعی؛ افسانه، فیلم سینمایی یا انیمیشن های کودکانه نیست که یک نفر قدرت تسلط پیدا کردن بر همه چیز را داشته باشد. بنابراین تصوراتی که باعث می شوند فکر کنید باید بر همه چیز تسلط داشته باشید را از ذهنتان دور کنید. شرایط سخت برای هر کسی به وجود می آیند و شما باید توانایی مدیریت کردن شرایط را یاد بگیرید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

مشورت کنید

یکی از راهکارهایی که می تواند برای تحمل شرایط سخت موثر واقع شود؛ مشورت کردن با دیگران است. البته به شرط آنکه با یک فرد مورد اعتماد صحبت کنید، نه فردی که آنچه به او گفتید و نگفتید را جار بزند و بیشتر ذهنتان را درگیر کند. به این ترنیب نه تنها مورد همدلی قرار می گیرید و حال روحی بهتری پیدا می کنید بلکه راهکارهای مختلفی نیز برای برطرف کردن مشکل مورد نظر پیدا خواهید کرد.

با افراد منفی گرا معاشرت نکنید

شما برای تحمل شرایط سخت به افزایش انگیزه، خوش بینی، مثبت اندیشی و جذب انرژی مثبت نیاز دارید، بنابراین باید معاشرت با افراد منفی گرا را کنار بگذارید. این افراد کاری با شما می کنند که کرونا با این جهان نکرده است. افراد منفی گرا امیدی که در مواجه شدن با شرایط سخت دارید را از شما می گیرند. پس تا می توانید از افراد منفی گرا دور باشید. اوه اوه عجب نکته ای بود!

برای اطلاع از نحوه کسب مهارت دریفوس بر روی لینک کلیک کنید.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

نحوه تحمل شرایط سخت

آیا می دانید منظور از ذهن آگاهی چیست؟ برای درک این موضوع باید شرایطی را تصور کنید که در حال انجام یک کار مشخص هستید، ولی بعد از چند دقیقه به خودتان می آیید و متوجه می شوید که ذهنتان جای دیگریست. یا در حال فکر کردن به گذشته هستید و یا ایجاد دغدغه برای آینده. در این شرایط باید ذهنتان را به لحظه حال برگردانید، این کار را اصطلاحا ذهن آگاهی می نامند. با انجام این کار تمرکز کافی برای فکر کردن به شرایط سخت ایجاد شده و پیدا کردن راهکار برای عبور از مشکلات را به دست می آورید.

مشکلات را بزرگ نکنید

از دیگر راهکارهایی که به تحمل شرایط سخت کمک می کند؛ بزرگ جلوه ندادن مشکلات است.

چالش و مشکل ایجاد شده را به همان صورتی که هست بپذیرید و سعی نکنید آن را بزرگ جلوه دهید. با انجام این کار، روحیه خود را حفظ کرده و امیدتان را از دست نمی دهید.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، آداب معاشرت و موفقیت کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

زاویه دیدتان را تغییر دهید

متاسفانه یکی از مهم ترین موضوعاتی که باعث شکست خوردن در برابر مشکلات می شود؛ تغییر ندادن زاویه دید است.

کم نیستند تعداد کسانی که اصرار دارند همیشه از یک زاویه به موضوعات مختلف نگاه کرده و از یک راهکار همیشگی برای حل مشکلات استفاده کنند. دوست عزیز؛ یاد بگیر برای مشکلات جدید از راهکارهای مختلف استفاده کنی تا مشکلات به تو غلبه پیدا نکنن!

از تاثیر بارش فکری غافل نشوید

راه های تحمل شرایط سخت

برای تحمل شرایط سخت؛ تقویت روحیه و امیدواری کفایت نمی کند بلکه باید از همان تمرکزی که گفتیم کسب کنید، برای فکر کردن و پیدا کردن راهکار استفاده نمایید. بهتر است به سراغ بارش فکری بروید و بدون توجه به جزئیات، هر راهکاری که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. سپس از میان موارد مطرح شده بهترین گزینه را انتخاب کنید. برگرد عقب دوباره بخون!

برای آشنایی با نظریه بار شناختی بر روی لینک کلیک کنید.

احساسات را انکار نه، کنترل کنید

کم نیستند تعداد کسانی که نمی دانند با احساسات خود چه کنند و در اکثر مواقع وجود آن ها را انکار می کنند. بدون شک هر کسی در برخورد با مشکلات و موانع؛ ناراحت یا حتی عصبانی می شود. به جای اینکه ناراحتی خود را انکار کنید، بهتر است از هوش عاطفی یا هیجانی خود برای کنترل احساسات استفاده کنید. به این ترتیب نه تنها در تحمل شرایط سخت موفق خواهید شد، بلکه از تصمیم گیری احساسی و عجولانه هم جلوگیری می کنید.

موفقیت ها را مرور کنید

برای اینکه اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و نسبت به تحمل شرایط سخت امیدوار باشید؛ می توانید موفقیت های قبلی خود را مرور کنید.

بدون شک هر کسی تا به حال موفقیت هایی هر چند کوچک را کسب کرده و برای آن ها با مشکلاتی هم مواجه بوده است. با مرور چنین خاطراتی می توانید نسبت به شرایط جدید ایجاد شده هم خوش بین و امیدوار باشید.

برای اطلاع از کاربرد روش سیمپلکس بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

زندگی همه ما با چالش ها و مشکلاتی مواجه می شود که باید بر آن ها غلبه کنیم، در غیر این صورت از مسیر رسیدن به موفقیت دور خواهیم شد. برای تحمل شرایط سخت هم باید از راهکارهایی اصولی استفاده کنید و امید خود را از دست ندهید. ناامیدی بدترین کاری است که در شرایط سخت می توانید انجام دهید.

برای یادگیری تکنیک های شخصیت شناسی، ارتباط موثر و جذابیت کلام می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up