مطالعه کنید:

عزت نفس در مردان

روش های بالا بردن عزت نفس در مردان

هر کسی به اندازه خود ارزشمند است و ویژگی های منحصر به فردی دارد. متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که این موضوع را باور ندارند و تصور می کنند به آن اندازه که باید؛ ارزشمند نیستند، ویژگی های مثبتی ندارند، در مقایسه با دیگران دچار کمبودهای جدی و بیشمار هستند و به طور کلی عزت نفس بالایی ندارند. بر همین اساس موضوع عزت نفس در مردان از چند جهت حائز اهمیت است. بسیاری از مردان تصور می کنند نباید دغدغه های خود را به زبان بیاورند یا برای درمان مشکلات روحی و شخصیتی خود اقدام کنند.

از طرفی چون بسیاری از آقایان تصور می کنند باید در مدت زمان کوتاهی به خواسته های خود برسند و یک زندگی خوب برای خودشان و خانواده فراهم کنند؛ ممکن است طی مقایسه خود با دیگران، دچار کمبود عزت نفس شوند. به همین علت خیلی زود اعتماد به نفس و اراده خود را از دست می دهند و دست از تلاش بر می دارند. به همین منظور ما قصد داریم در این مقاله به بررسی راه های بالا بردن عزت نفس در مردان بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

روش های بالا بردن عزت نفس در مردان

روش های بالا بردن عزت نفس در مردان

همه مردم دارای یکسری ویژگی شخصیتی مثبت هستند که ممکن است برخی از آن ها منحصر به فرد و خاص باشند، ولی برخی دیگر بین همه مردم مشترک هستند. هر یک از مردان و زنان به میزان متفاوتی از ویژگی های شخصیتی مشترک و مثبت بهره مند هستند و به همین علت است که در زمینه های مختلف، موفقیت های متفاوتی کسب می کنند.

برای مثال عزت نفس یکی از ویژگی های شخصیتی مثبت است که همه مردم می توانند از آن برخوردار باشند، ولی میزان عزت نفس همه افراد یکسان نیست. در این میان پایین بودن عزت نفس در مردان می تواند پیامدها و نتایج منفی بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. با توجه به اینکه عزت نفس یعنی ارزشمند دانستن خود، استعدادها، توانایی ها، احساسات و به طور کلی ارزشمند دانستن آنچه که هستید؛ بنابراین همه مردم باید به فکر بالا بردن عزت نفس خود باشند. بر همین اساس از جمله راه های بالا بردن عزت نفس آقایان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

از افراد سمی دور باشید

بهتر است یکبار برای همیشه از تمام کسانی که شخصیت، توانایی ها و حتی احساسات شما را زیر سوال می برند و آنچه که هستید را تخریب می کنند، دور باشید. دور بودن از افراد سمی، دیدگاه شما را نسبت به خودتان، اطرافیان و زندگی تغییر می دهد و اتفاقا برای رسیدن به موفقیت به همین تغییرات نیاز دارید. اوه اوه عجب نکته ای بود!

برای اطلاع از نشانه های عزت نفس در زنان بر روی لینک کلیک کنید.

خودتان را بشناسید و باور کنید

شما تا چه اندازه خودتان را می شناسید؟ آیا از احساسات و استعدادهایتان با خبرید؟ اگر خودتان را می شناسید، آیا به خودباوری هم رسیده اید؟ برای تقویت عزت نفس در مردان باید به خودآگاهی و خودباوری برسید و از آنچه که هستید، مطلع باشید.

خودتان را دوست داشته باشید

منتظر ابراز علاقه و محبت دیگران نباشید، برای بهتر شدن حال روحی، تقویت عزت نفس و به طور کلی پیشرفت در زندگی باید خودتان را دوست داشته باشید.

اگر به این مرحله از درک و ابراز علاقه برسید؛ بی توجهی و حرف های دیگران شما را آزار نمی دهند.

برای اطلاع از نحوه شرکت در سمینار کاریزما کلاب بر روی لینک کلیک کنید.

قبول کنید هیچ کسی بدون نقص نیست

تقویت عزت نفس در مردان

متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که تصور می کنند باید بدون نقص باشند و هیچ کسی نتواند از آن ها ایراد بگیرد، از کاستی های احتمالی حرفی به میان بیاورد و به طور کلی بی نقص بودنشان را زیر سوال ببرد.

برای تقویت عزت نفس در مردان باید یک کار مهم انجام دهید و آن هم پذیرش بی نقص نبودن همه مردم حتی خودتان است.

افکار منفی را پردازش نکنید

کاری که پردازش افکار منفی با زندگی شما می کند، کرونا در حق بشریت انجام نداده است. برای دوری از نشخوار ذهنی، کاهش تمرکز، افرایش عصبانیت، کینه توزی و همچنین زیر سوال نبردن خودتان باید از پردازش افکار منفی دور بمانید. پردازش افکار منفی، گذشته و فرصت های از دست رفته را برایتان شخم می زند و این موضوع اصلا به نفعتان نیست. دیدی چی شد؟

برای اطلاع از اثرات مثبت فن بیان در زندگی بر روی لینک کلیک کنید.

از تاثیر ورزش و مدیتیشن غافل نشوید

برای بالا بردن عزت نفس در مردان باید به فکر حفظ سلامت جسم و روح خود باشید، به اصطلاح باید به خودمراقبتی روی بیاورید و از خودتان مراقبت کنید. برای تحقق این هدف هم بهتر است برای انجام ورزش های جسمی و تمرینات مدیتیشن، وقت صرف کنید و از تاثیر آن ها غافل نشوید.

خود را با دیگران مقایسه نکنید

یکی از بدترین کارهایی که می توانید در حق خودتان انجام دهید؛ مقایسه خود با دیگران است. برای دوری از انجام این کار باید قبول کنید هر کسی به اندازه خودش دارای ویژگی ها، استعدادها و توانایی های مثبت و سازنده است و هیچ دو نفری در این دنیا از لحاظ توانایی و ویژگی های شخصیتی مشابه یکدیگر نیستند. بنابراین باید استعدادهای خود را کشف و شکوفا کنید و زندگی را به سبک خودتان بسازید.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، هوش کلامی و جذابیت کلام می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

نه گفتن را تمرین کنید

افزایش عزت نفس در مردان

برخی از مردم تصور می کنند دیگران بدهکارشان هستند، باید از آن ها سوء استفاده کرده و شخصیتشان را زیر سوال ببرند. بر همین اساس برای بالا بردن عزت نفس در مردان باید نه گفتن را یاد بگیرید و به صورت قاطعانه به خواسته های نامعقول دیگران نه بگویید. بهتر است اطرافیان خود را به خوبی بشناسید و برای خودتان ارزش قائل شوید.

کارهای جدید انجام دهید

برای اینکه به خودتان ثابت کنید شما فردی با استعداد هستید و نباید خود را با کسی مقایسه کنید؛ باید به فکر انجام کارهای جدید باشید. به این ترتیب نه تنها عزت نفستان تقویت می شود، بلکه پیشرفت چشمگیری نیز در زندگی خواهید داشت و این دقیقا همان چیزی است که همه مردم به دنبال آن هستند.

برای اطلاع از نشانه های اعتماد به نفس بالا بر روی لینک کلیک کنید.

جملات تاکیدی مثبت را تکرار کنید

یکی دیگر از راهکارهای ساده و در عین حال تاثیرگذار برای بالا بردن عزت نفس در مردان؛ تکرار جملات تاکیدی مثبت است.

من توانمندم، من ارزشمندم، من می توانم، من شخصیت مثبتی دارم، من دوست داشتنی هستم و هزاران جمله تاکیدی مثبت دیگری هم هستند که تکرار آن ها به بهبود حال روحی، تقویت عزت و اعتماد به نفس کمک می کنند.

مسئولیت پذیر باشید

مسئولیت پذیری به موقع نه در شرایطی که سوء استفاده محسوب می شود؛ برای پیشرفت در هر زمینه ای و تقویت هر ویژگی مثبت شخصیتی، موثر واقع خواهد شد. بنابراین برای تقویت عزت نفس آقایان هم باید به فکر پذیرش مسئولیت های به موقع و درست باشید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی هوش هیجانی بر روی لینک کلیک کنید.

کمال گرایی منفی نداشته باشید

کمال گرایی به نوبه خود یک ویژگی شخصیتی مثبت محسوب می شود، ولی افراطی شدن آن باعث دور شدن شما از لذت بردن از زندگی خواهد شد، شخصیت شما را زیر سوال می برد، میزان ارزشمند بودنتان را کاهش می دهد و به طور کلی یک ویژگی مثبت نیست. بنابراین باید از افراطی شدن کمال گرایی و تبدیل شدن آن به یک خصلت منفی جلوگیری کنید.

خلاصه مطلب

همه ما برای داشتن یک زندگی آرام، موفق و شاد به فراهم کردن یکسری عوامل نیاز داریم و باید تعدادی از ویژگی های شخصیتی مثبت را تقویت کنیم. عزت نفس در مردان یکی از همین ویژگی هاست که باید آن را تقویت کرده و خود را فردی ارزشمند بدانید. خوشبختانه برای بالا بردن عزت نفس هم راهکارهای مفیدی وجود دارند که برای بهره مندی از مزایای آن ها باید وقت صرف کرده و به اندازه کافی تمرین کنید.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up