مطالعه کنید:

روابط اجتماعی موفق

راههای داشتن روابط اجتماعی موفق

به نظر شما چه راهکارهایی برای شکل گیری روابط اجتماعی موفق وجود دارند؟ آیا همه روابطی که میان افراد مختلف شکل می گیرند، موفق هستند؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم راهکارهای مختلفی برای برقراری روابط موفق وجود دارند ولی همه آن ها اصولی نیستند، بنابراین باید از راهکارهای درست مطلع شوید. از طرفی همه روابطی که میان مردم شکل می گیرند موفق نیستند زیرا از همان راهکارهای اصولی برای برقراری رابطه استفاده نمی کنند.

توجه داشته باشید هیچ فردی نمی تواند در تمام طول زندگی خود تنها بماند و در عین حال فردی موفق بوده و هیچ مشکل روحی و روانی هم نداشته باشد. به همین علت همه ما به برقراری روابط اجتماعی آن هم از نوع موفق نیاز داریم. باید بتوانیم از راهکارهایی اصولی برای شکل گیری روابط استفاده کنیم تا زندگی ما نیز به سمت پیشرفت و موفقیت حرکت کند. با توجه به تاثیر برقراری روابط موفق در زندگی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی راهکارهای شکل گیری روابط اجتماعی موفق بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

روش های داشتن روابط اجتماعی موفق

روش های داشتن روابط اجتماعی موفق

هر کسی می تواند تحت تاثیر روابط اجتماعی که با دیگران برقرار کرده قرار بگیرد. اگر رابطه شکل گرفته موفق، سالم و سازنده باشد فرد به سمت پیشرفت در زندگی حرکت می کند. از طرفی روابط ناموفق و ناسالم باعث تغییر جهت زندگی به سمتی نامعلوم شده و فرد را از رسیدن به موفقیت باز می دارد. همانطور که گفتیم انسان برای تنها زندگی کردن پا به این دنیا نگذاشته، در واقع هیچ فردی نمی تواند در اوج تنهایی و محدود کردن خود یک زندگی ایده آل بسازد.

بنابراین همه ما به برقراری روابط اجتماعی موفق نیاز داریم، روابطی که باعث پیشرفت ما شده و تبدیل به مانعی برای رسیدن به موفقیت نمی شوند. متاسفانه همه روابطی که میان افراد مختلف شکل می گیرند موفق نیستند. به همین علت همه مردم باید با راهکارهای داشتن روابط اجتماعی از نوع موفق و سالم آشنا شده و از آن ها استفاده کنند. به همین علت در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین راه های داشتن چنین روابطی اشاره می کنیم:

مهارت گوش دادن را تقویت کنید

آیا می دانید بین گوش دادن و شنیدن تفاوت وجود دارد؟ همین الان شما در حال شنیدن صداهای مختلفی از محیط اطراف خود هستید ولی به همه آن ها توجه نمی کنید. این در حالی است که موقع گوش دادن به یک صدا، تمرکز خود را حفظ می کنید تا جوانب مختلف آن را درک کرده و اطلاعات کسب کنید. برای اینکه بتوانید روابط اجتماعی موفق داشته باشید باید مهارت گوش دادن را تقویت کرده تا هنگام حرف زدن فرد مقابل منظور او را از طریق کلماتی که بیان می کند و حرکاتی که مربوط به زبان بدن اوست، درک کنید.

برای اطلاع از مفهوم مهارت های نرم بر روی لینک کلیک کنید.

به فرد مقابل احترام بگذارید

به نظر شما کسی که شخصیت سالمی دارد به رابطه ای ادامه می دهد که فرد مقابل به او بی احترامی می کند؟ بدون شک پاسخ این سوال منفی است. هر کسی تمایل دارد در روابطی که برقرار می کند احترام او حفظ شود.

برای داشتن روابط اجتماعی موفق باید احترام فرد مقابل خود را حفظ کنید.

انتظار نداشته باشید او از جانب شما مورد بی احترامی قرار بگیرد ولی به شما احترام بگذارد. این راهکار برای حفظ تمامی روابط اعم از اجتماعی، کاری، شخصی و غیره ضروری محسوب می شود.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

غرور بیجا و کاذب نداشته باشید

متاسفانه برخی افراد هنگام شکل گیری یک رابطه آنقدر خود را متفاوت از آنچه که هستند نشان می دهند تا اینکه فرد مقابل از نحوه رفتار آن ها خسته شده و به رابطه پایان دهد. از طرفی برخی افراد هم فقط به دیگران فخر فروشی کرده و آنچه که دارند را به رخ فرد مقابل می کشند. بدون شک برقراری رابطه با چنین افرادی نه تنها موجب پیشرفت در زندگی نمی شود بلکه خیلی زود به پایان می رسد.

برای برقراری روابط اجتماعی موفق باید غرور بیجا و کاذب را کنار گذاشته، به دیگران فخر فروشی نکنید و متواضع باشید.

مستقیم صحبت کنید

راهکارهای برقراری روابط اجتماعی موفق

برای اینکه بتوانید دیگران را تحت تاثیر صحبت های خود قرار داده و آن ها را مشتاق برقراری و حفظ روابط اجتماعی موفق کنید باید چند نکته را حین صحبت کردن رعایت کنید. بهتر است از حاشیه پردازی خودداری کرده و مستقیم صحبت کنید. به این ترتیب حوصله فرد مقابل را سر نبرده و اصل مطلب را نیز بیان می کنید. توجه داشته باشید نباید منظور خود را مبهم به دیگران برسانید، در این شرایط ممکن است فرد مقابل به درستی منظور شما را متوجه نشده و مشکلات جدی ایجاد شود.

بدبین و منفی گرا نباشید

به نظر شما کسی دوست دارد هنگام معاشرت با دیگران مدام از مشکلات، بدی های این دنیا، ناامیدی نسبت به آینده و موارد این چنینی حرف هایی را بشنود؟ بدون شک پاسخ این سوال منفی است. بنابراین برای داشتن روابط اجتماعی موفق بهتر است بدبینی را کنار گذاشته و خوش بینی و مثبت اندیشی را تمرین کنید. به کمک خوش بینی و مثبت اندیشی، انگیزه شما افزایش یافته و در نتیجه برای پیشرفت در زندگی تلاش خواهید کرد.

برای اطلاع از مفهوم ذهن باز بر روی لینک کلیک کنید.

شنونده خوبی باشید

همانطور که شما دوست دارید با فرد مقابل خود صحبت کنید و او به حرف های شما گوش دهد، همان فرد نیز چنین احساس و تمایلی دارد. همه ما به شنیده شدن حرف هایمان نیاز داریم. البته شنیده شدن بدون اینکه مورد قضاوت، سرزنش و نصیحت دیگران قرار بگیریم. بنابراین برای داشتن روابط اجتماعی موفق باید شنونده خوبی باشید و برای تحقق این هدف تمرین کنید.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، آداب معاشرت و موفقیت کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

از تکنیک های زبان بدن استفاده کنید

آیا می دانید زمانی که برای صحبت کردن با دیگران لبخند می زنید، به آن ها دست داده و یا به درستی پشت میز می نشینید در حال استفاده از تکنیک های زبان بدن هستید؟ حرکات زبان بدن نه تنها به افزایش جذابیت شما کمک می کنند بلکه منظور شما را نیز بهتر به فرد مقابل می رسانند. بنابراین کسی که به درستی از این تکنیک ها استفاده می کند روابط اجتماعی موفق و پایداری را شکل داده و به مسیر رسیدن به موفقیت نزدیک می شود.

برای اطلاع از نحوه شرکت در سمینار شخصیت کاریزماتیک بر روی لینک کلیک کنید.

هیجانات خود را کنترل کنید

تکنیک های برقراری روابط اجتماعی موفق

متاسفانه کم نیستند تعداد روابطی که به دلیل ابراز اشتباه احساسات با مشکل مواجه شده و به پایان رسیده اند. به همان میزان که ابراز درست احساسات می تواند موجب حفظ روابط اجتماعی موفق شود، ابراز اشتباه احساسات هم تبدیل به یک عامل مخرب خواهد شد. برای مثال کسانی که به صورت آنی عصبانی می شوند یا اینکه در موقعیت هایی اشتباه احساس قلبی خود را به فرد مقابل می گویند باعث مختل شدن رابطه خواهند شد. بنابراین باید از تکنیک های مدیریت احساسات استفاده کرده، سطح هوش عاطفی خود را ارتقاء دهید و از ایجاد این مشکلات جلوگیری کنید.

فرد مقابل را با اسم او مورد خطاب قرار دهید

حتما تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که در ابتدای آشنایی با یک نفر زمانی که او شما را با اسمتان مورد خطاب قرار می دهد احساس بهتری پیدا می کنید. در این شرایط صمیمیتی میان شما شکل می گیرد که موجب برقراری روابط اجتماعی موفق خواهد شد. بنابراین نباید از تاثیر انجام این کار غافل شوید، بلکه باید برای شکل گیری روابط موفق از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید رابطه ای می تواند موفق محسوب شود که طرفین آن نسبت به یکدیگر احساس خوشایندی داشته باشند.

برای اطلاع از نشانه های ذهن خلاق بر روی لینک کلیک کید.

در مورد موضوعی که اطلاعات ندارید صحبت نکنید

متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که در برخورد با دیگران در مورد هر موضوعی صحبت می کنند. موضوعاتی که اطلاعاتی نسبت به آن ها نداشته و براساس خیال خود مطالبی را بیان می کنند. چنین کسانی نمی توانند روابط اجتماعی موفق داشته باشند زیرا فرد مقابل در کمترین زمان ممکن از شنیدن حرف های بی پایه و اساس آن ها خسته می شود. حرف زدن در مورد موضوعاتی که اطلاعاتی در مورد آن ها ندارید نشان دهنده اجتماعی بودن شما نیست، بنابراین بهتر است از انجام این کار خودداری کنید.

دیگران را درک کنید

یک رابطه زمانی موفق محسوب می شود که طرفین آن برای تعامل و معاشرت با یکدیگر با مشکل مواجه نباشند. برای مثال طرفین یک رابطه اجتماعی موفق موقعیت یکدیگر را درک می کنند. هنگام رخ دادن مشکلات با فرد مقابل همدلی می کنند. اگر در لحظه ای که یک نفر تمایل به صحبت کردن دارد ولی فرد مقابل موقعیتی برای صرف وقت ندارد، نباید اصراری به معاشرت کردن وجود داشته باشد.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی عشق هوشمندانه بر روی لینک کلیک کنید.

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

تکنیک های داشتن روابط اجتماعی موفق

یکی از عواملی که برای پیشرفت در هر زمینه ای تاثیرگذار بوده و در واقع ضروری محسوب می شود؛ تقویت اعتماد به نفس است. کسی که اعتماد به نفس خوبی دارد به توانمندی های خود اطمینان داشته و از برقراری ارتباط با دیگران خودداری نمی کند. برخی افراد تصور می کنند برای داشتن روابط اجتماعی موفق باید از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار باشند. در حالی که این تصور اشتباه بوده و اگر فرد اعتماد به نفس واقعی داشته باشد چنین تصوراتی به سراغ او نمی آیند.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

به موقع تعریف و تمجید کنید

برخی افراد یا آنقدر در انجام یک کار زیاده روی می کنند یا اینکه به واسطه انجام ندادن همان کار با مشکل مواجه می شوند.

تعریف کردن به موقع و واقع بینانه از ویژگی های مثبت، موفقیت های کسب شده یا توانمندی های فرد مقابل یکی از راه های داشتن روابط اجتماعی موفق محسوب می شود.

البته بهتر است در انجام این کار زیاده روی نکنید تا جنبه تملق و چاپلوسی به خود نگیرد. برای بهره مندی از فواید این کار باید به موقع و به اندازه کافی از دیگران تعریف و تمجید کنید.

برای اطلاع از مفهوم مدیریت کارآمد بر روی لینک کلیک کنید.

خوش اخلاق و مهربان باشید

صحبت کردن، معاشرت و تعامل با کسی که به اصطلاح بد اخلاق است، اصلا لذت بخش نیست. بدون شک هر کسی تمایل دارد با افرادی در ارتباط باشد که خوش اخلاق و مهربان هستند.

برای اینکه بتوانید روابط اجتماعی موفق و پایداری داشته باشید بهتر است به باورهای اشتباهی مانند جذاب بودن افراد بد اخلاق توجه نکرده و خوش اخلاق باشید.

هنگام برخورد با دیگران مهربان بوده و در طول چند ثانیه به یکباره عصبانی و خشمگین نشوید.

خلاصه مطلب

همه ما به برقراری روابط اجتماعی با دیگران نیاز داریم. از طرفی هر کسی تمایل دارد در زندگی پیشرفت کرده و به موفقیت های مهم دست پیدا کند. داشتن روابط اجتماعی موفق نه تنها به دور شدن از تنهایی کمک می کند بلکه یکی از عوامل رسیدن به موفقیت محسوب می شود. خوشبختانه راهکارهای مختلفی هم برای برقراری چنین روابطی وجود دارند که باید از اصولی ترین آن ها استفاده کنید.

برای یادگیری تکنیک های عشق هوشمندانه، تقشه ذهنی در سخنرانی و جذابیت کلام می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up