مطالعه کنید:

راه شاد زیستن

راه شاد زیستن

بسیاری از افراد در حال زندگی کردن هستند، کار می کنند، به تحصیل می پردازند ولی متاسفانه خوشحال نیستند. در واقع می توان گفت از راه شاد زیستن مطلع نیستند تا بتوانند از آن در زندگی خود استفاده کنند. غرق شدن در کار، انجام امورات روزمره، افسوس خوردن برای گذشته و عدم توجه به خودمان، سبب دور شدن از شادی شده اند. عادت کردن به زندگی های بدون شادی سبب از بین رفتن احساسات می شود. دیگر هر کاری هم که انجام دهیم، خوشحال نخواهیم شد.

یکی از دلایلی که سبب دوری از شادی و خوشحالی شده، سخت گرفتن زندگی است. ما به این دنیا نیامده ایم که مدام کار کنیم و با خستگی بخوابیم، افسوس بخوریم و ناراضی باشیم، بلکه برای زندگی کردن پا به این دنیا نهاده ایم. با توجه به اهمیت و تاثیر خوشحالی در زندگی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی راه شاد زیستن بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

شاد زیستن چیست؟

شاد زیستن چیست

بهتر است برای شروع توضیحات، شما به این سوال پاسخ دهید؛ شاد زیستن چیست؟ شما چه چیزی را به شاد بودن گره می زنید؟ در واقع شادی خود را به چه موضوعی وابسته کرده اید؟ بدون شک هر فردی پاسخ های متفاوتی برای این سوال دارد. به همین علت نمی توانیم یک تعریف مشخص از شاد زندگی کردن را بیان کنیم. برخی از افراد معتقدند شادی زمانی احساس می شود که هیچ غمی در زندگی نداشته باشیم ولی آیا زندگی بدون غم وجود دارد؟ برخی دیگر نیز شادی را به موضوعاتی همچون خرید خانه، ماشین، سفرهای آنچنانی و غیره وابسته می کنند. بنابراین تا زمانی که واسطه و رابط شادی برایشان فراهم نشود، خوشحال نخواهند شد.

برای اطلاع از نحوه بهبود قدرت بیان بر روی لینک کلیک کنید.

متاسفانه چنین احساسی، شادی واقعی نیست. راه شاد زیستن این است که بدون بهانه، خوشحال باشید. از آنچه که دارید، نه آنچه که دوست دارید به دست آورید، خرسند باشید. زمانی که چنین احساسی داشته باشید، زندگی کردن برایتان راحت می شود. مشکلات، زندگی را برایتان به بن بست نمی رسانند. حتی در ساده ترین شکل ممکن هم احساس خوشبختی می کنید. به همین علت ضروری است که با راه های مختلف و مهم شاد زندگی کردن آشنا شوید.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، جادوی جذابیت و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

راه شاد زیستن

شاد زیستن را می توان به دو مدل معنی کرد؛ اول اینکه در زندگی احساس شادی داشته باشیم. دوم اینکه شاد زندگی کنیم، یعنی سبک زندگی ما شاد باشد. ولی نکته مهمی که در این مورد وجود دارد، تاثیرات مثبتی است که شادی در زندگی به جای می گذارد. بنابراین بهتر است برای ایجاد یک زندگی سرشار از خوشحالی، شادی خود را به چیزی وابسته نکنید. اینگونه می توانید حتی با نگاه کردن به خورشید، کشیدن نفس عمیق و نوشیدن یک فنجان چای هم شاد باشید. در همین راستا در ادامه مطلب به چند مورد از راه های شاد زیستن اشاره می کنیم:

منفی بافی نکنید

اول از همه برای اینکه راه را برای ورود شادی به زندگی خود باز کنید، باید منفی بافی را کنار بگذارید. نمی شود، نمی توانم، این چه زندگی است، مگر من از زندگی چه می خواهم، آینده هیچوقت روشن نیست و موارد این چنینی را از ذهن خود حذف کنید. با منفی بافی فقط و فقط ذهن خود را تیره و تار کرده بدون اینکه نتیجه ای مثبت برایتان به همراه داشته باشد. اگر شما مدام منفی بافی کنید، شرایط بهبود می یابد؟ خیر، ولی با کنار گذاشتن این افکار راه را برای ورود شادی به زندگی باز می کنید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی نقشه ذهنی در سخنرانی بر روی لینک کلیک کنید.

برای گذشته افسوس نخورید

گذشته اسمش با خودش است؛ گذشته! آنچه که سپری شده و دیگر وجود ندارد. با افسوس خوردن نتیجه کارهای قبلی ما تغییر نمی کند. بنابراین بهتر است به جای افسوس خوردن و ناراحتی، از تجربیات خود درس بگیریم. دیگر راه های اشتباهی که انتخاب کرده بودیم را طی نکنیم. ذهن خود را درگیر آنچه که از دست رفته، نکنیم و این مورد را به عنوان راه شاد زیستن تمرین کنیم. فراموش نکنید تغییر سبک زندگی نیاز به تمرین و تکرار دارد.

متنفر نباشید و ببخشید

راه های شاد زیستن

یک نفر به شدت در حقتان بدی کرده؟ با فکر کردن به کاری که او انجام داده، ناراحت می شوید؟ آیا با فکر کردن شما، آن فرد تغییر می کند؟ بدون شک چنین اتفاقی نمی افتد. بنابراین تنفر را رها کرده و او را ببخشید. حتی اگر تمایلی ندارید که با او معاشرت داشته باشید ولی بخشش را فراموش نکنید. با بخشیدن کسی که نسبت به او احساس تنفر دارید، ذهن خود را آزاد می کنید. انجام این کار مصداق بارز راه شاد زیستن است. همانطور که گفتیم شاد زیستن ساده تر از آن چیزی است که تصور می کنید. بسیاری از افراد شادی را آنقدر پیچیده و سخت می کنند تا در نهایت برایشان دست نیافتنی می شود.

در لحظه زندگی کنید

مشغول نوشیدن چای هستید، به صحبت های دوستتان گوش می دهید یا حتی در حال دست زدن در جشن تولد یکی از اعضای خانواده هستید ولی به یکباره ذهنتان به گذشته و یا آینده فکر می کند. در این موقعیت دیگر از لحظه حال و آنچه که رخ می دهد، لذت نمی برید. این یعنی خراب شدن شادی، خوشحالی و درک احساس خوشبختی. برای اینکه بتوانید ذهن خود را در لحظه حال نگه دارید، باید تمرینات ذهن آگاهی انجام دهید. این مورد از راه شاد زیستن به شما کمک می کند در لحظه حال بمانید. اگر به گذشته یا آینده فکر می کنید، سریعا به الان برگردید.

برای یادگیری تکنیک های اعتماد به نفس صحبت در جمع، جذابیت کلام و تاثیرگذاری بر دیگران می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

به دیگران محبت کنید

محبت کردن در حق دیگران، دو نوع تاثیر دارد؛ اولین تاثیر آن ایجاد احساس خوشایندی است که خودتان کسب می کنید. دومین تاثیر نیز محبت متقابلی است که دیگران در حق شما انجام می دهند.

محبت نعمتی است که برایمان معجزه می کند، به دیگران محبت کنید تا معجزه آن را ببینید. برای انجام این راه شاد زیستن نیازی نیست که حتما کارهای بزرگ انجام دهید. کمک کردن، در آغوش گرفتن، همدلی و موارد این چنینی همگی جزء محبت کردن محسوب می شوند.

برای اطلاع از پیامدهای قضاوت عجولانه بر روی لینک کلیک کنید.

احساسات خود را بیان کنید

برخی از افراد می گویند ما احساس خود را با کارهایمان نشان می دهیم، از زبان بدن استفاده می کنیم و غیره. ولی آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که کلمات تا چه حد بر ذهن ما نفوذ می کنند؟ زمانی که به اعضای خانواده، دوستان و یا شریک عاطفی خود ابراز احساسات می کنید، اول از همه خودتان شادی را حس خواهید کرد. از اینکه ماندن آن ها در کنار خود را تثبیت می کنید و از زندگی لذت می برید، مصداق بارز شاد بودن است. بنابراین تصور نکنید راه شاد زیستن بسیار دشوار و ناهموار است، بلکه ساده تر و هموارتر از آن چیزی است که تصور می کنید.

منتظر اقدام دیگران نباشید

روش های شاد زیستن

آیا شما جزء آن دسته از افرادی هستید که تا دیگران کاری برایشان انجام ندهند، قدم از قدم بر نمی دارند؟ اگر اینگونه نیستید واقعا لایق تحسین هستید. زمانی که برای محبت کردن، ابراز احساسات، کمک کردن و غیره، منتظر دیگران نباشید، فرصت های خوب زندگی را از دست نخواهید داد. راه شاد زیستن را پیدا کرده و از زندگی خود لذت می برید. در واقع شادی را به هیچ چیز دیگری گره نمی زنید.

شکرگذار باشید

برای هرآنچه که دارید شکرگذار باشید. از اینکه دوستی صمیمی دارید که می توانید با او شاد باشید، شکرگذاری کنید. برای فرصت زندگی کردن، عشق ورزیدن و حتی نگاه کردن به آسمان، از خداوند تشکر کنید. اگر چنین کاری را از صمیم قلبتان انجام دهید، راه شاد زیستن را پیدا کرده و از زندگی لذت می برید.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، ثروت سازی با کلام و قدردانی از دیگران می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

از آشفتگی محیطی دور باشید

تا الان به این موضوع دقت کرده اید که بعد از مرتب کردن اتاق خود یا کل خانه، فارغ ار احساس خستگی، شاداب می شوید؟ از اینکه هر چیزی سر جای خودش قرار گرفته، ذهنتان آرام می شود. به هر جا که نگاه می کنید، نظم چشمک می زند. در این لحظه است که لبخند زده و نفسی عمیق می کشید، این دقیقا همان شاد زندگی کردن است. فراموش نکنید راه شاد زیستن به ما نزدیک بوده و نیازی به جستجو ندارد، فقط کافی است خوب نگاه کنیم.

برای اطلاع از انواع ارتباط بر روی لینک کلیک کنید.

تفریح کردن را فراموش نکنید

برخی از افراد برای اینکه یک تفریح ساده هم انجام دهند، دغدغه فکری برای خودشان ایجاد می کنند. کجا برم؟ با کی برم؟ چه وقت برم؟ چی با خودم ببرم؟ می بینید اینگونه تفریح رفتن چه قدر سخت است؟ تفریح کردن را برای خودتان سخت نکنید تا این راه شاد زیستن، به زندگیتان خوشحالی ببخشد. پارک، سینما، خرید، غذا پختن، پیاده روی با دوستان، این ها همه جزء تفریح کردن محسوب می شوند.

با افراد مثبت اندیش ارتباط داشته باشید

بگذارید کمال هم نشین در شما اثر کند! با افراد مثبت اندیش ارتباط داشته باشید تا خوش بینی آن ها به شما هم منتقل شود. مثبت اندیشی به معنای انتظار برای آمدن روزهای خوب است. امید داشتن به رخ دادن اتفاقات خوشایند، سبب شاد بودن می شود. بنابراین به عنوان یک راه شاد زیستن از افراد منفی نگر دور شده و به افراد مثبت اندیش نزدیک شوید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی اتیکت و آداب معاشرت بر روی لینک کلیک کنید.

از تاثیرات مدینیشن و یوگا غافل نشوید

راهکارهایی برای شاد زیستن

به همان میزان که از استرس و اضطراب دور باشید، شادی را بیشتر احساس می کنید.

برای درک شاد بودن می توانید از تکنیک های یوگا و مدیتیشن استفاده کنید. ذهن خود را برای چند لحظه هم که شده از هرآنچه که مضر است خالی کنید. به آرامش برسید، خوشحال باشید و از این راه شاد زیستن استفاده کنید. منتظر آمدن شادی نباشید، شادی همیشه هست، این شما هستید که باید آن را احساس و درک کنید.

برای خودتان ماسک نسازید

متاسفانه برخی از افراد سعی می کنند آنچه که هستند را پنهان کنند و چیز دیگری را به مردم نشان دهند. در این شرایط نمی توانند از ماسکی که برای خود ساخته اند خارج شده و شادی را احساس کنند. مدام در حال بازی کردن نقشی هستند که تناسبی با زندگی واقعیشان ندارد. به همین علت اگر به دنبال راه شاد زیستن هستید، بهتر است خودتان باشید.

برای یادگیری تکنیک های انواع مذاکره، متقاعد کردن دیگران و جادوی جذابیت می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

خودتان را دوست داشته باشید

به نظر شما چرا اغلب مردم فکر می کنند دوست داشتن باید در مورد فردی به غیر از خودمان انجام شود؟ یعنی دوست داشتن خودمان اشکالی دارد؟ بهتر است بدانیم زمانی که خودمان را دوست داریم یعنی عزت نفس داریم. خود را همانگونه که هستیم، ارزشمند می دانیم. این مورد از راه شاد زیستن تاثیر بسیار مهمی بر همه جوانب زندگی دارد. بنابراین تمرین آن نه تنها موجب شاد زندگی کردن می شود، بلکه زمینه پیشرفت در زندگی را نیز فراهم می کند.

برای اطلاع از اصول موفقیت بر روی لینک کلیک کنید.

شادی را به چیزی وابسته نکنید

بدون شک ما نمی توانیم هر چند وقت یکبار خانه خود را عوض کنیم، ماشین بهتر بخریم یا اینکه برای شاد بودن منتظر کسی باشیم. بنابراین شادی خود را به چیزی یا کسی وابسته نکنید. مفهوم شاد بودن یعنی بی واسطه این احساس را درک کنید. اکثر مواقع بی دلیل لبخند به لبتان بیاید و هرچه قدر که فکر کنید دلیلی برای خوشحال بودنتان پیدا نکنید. از لحظه ای که شادی را به موضوعی دیگر گره بزنید باید با آن خداحافظی کنید، چون پس از این باید موضوعات بهتر و مهمتری را برای احساس شادی خود پیدا کنید.

تغییرات ایجاد کنید

تکنیک های شاد زیستن

خود را شگفت زده کنید، چینش وسایل اتاق را تغییر دهید، مدل موهایتان را عوض کنید و از ایجاد تغییرات نترسید. به آن لبخندی فکر کنید که بعد از ایجاد تغییر در زندگی بر لبتان می نشیند. متاسفانه بسیاری از افراد در مقابل تغییر کردن جبهه گرفته و خود را از این راه شاد زیستن محروم می کنند. تغییر دادن موجب تقویت روحیه، افزایش انگیزه و دریافت انرژی مثبت می شود. بنابراین از انجام دادن تغییرات در زندگی خود منصرف نشوید.

برای یادگیری تکنیک های موفقیت کلامی، ارتباط موثر و شخصیت شناسی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

به علایق خود توجه کنید

اگر به یک رشته ورزشی یا هنری علاقه داشتید و هیچگاه تا به الان اقدامی برای یادگیری آن انجام نداده اید، وقت آن رسیده که برایش برنامه ریزی کنید. به علایق خود توجه کنید تا شادی را با تمام وجودتان حس کنید. آنچه که دوست دارید را شناسایی کرده و برایشان وقت صرف کنید.

به اندازه کافی استراحت کنید

در کنار درس، کار و فعالیت های اجتماعی به استراحت کردن هم نیاز دارید. خستگی بیش از حد و بدون استراحت سبب کاهش انرژی، انگیزه و رضایت از زندگی می شود. در نتیجه احساس شادی و خوشحالی نداشته و هیچ کدام از موارد راه شاد زیستن برایتان تاثیرگذار نخواهد بود. به همین علت برنامه زندگی خود را طوری بچینید که وقت کافی برای استراحت کردن هم داشته باشید.

برای اطلاع از عادات افراد موفق بر روی لینک کلیک کنید.

از مسیر لذت ببرید

انتهای مسیر زندگی قرار است چه اتفاقی برای ما بیفتد؟ ما به این دنیا آمده ايم تا زندگی کنیم، پس از مسیر لذت ببرید. از اینکه هر روز صبح بیدار شده و به آسمان نگاه می کنید، آخر هفته به مهمانی دعوت می شوید و حتی از اینکه شاغل هستید، خوشحال باشید. زندگی دقیقا همین چیزهایی است که بیان کردیم. راه شاد زیستن را به بن بست تبدیل نکنید و به راحتی آن را طی کنید.

ورزش کنید

ورزش تخصصی، نرمش و پیاده روی به ساختن روزتان کمک می کنند. با ورزش کردن اعتماد به نفستان تقویت می شود، احساس شادابی و نشاط پیدا می کنید. خسته اید ولی شادی را به خوبی درک می کنید. ورزش کردن همواره برای داشتن یک زندگی ایده آل توصیه می شود. برای ورزش سختگیری نکنید، همین که در خانه یا پارک سر خیابان، نرمش کنید هم کفایت می کند.

خلاصه مطلب

اگر قرار بر این باشد که برای رخ دادن هر اتفاقی تا مدت ها ناراحت باشیم، از دست کسی عصبانی شده و آن را نبخشیم، شادی را درک می کنیم؟ بدون شک پاسخ این سوال منفی است. شاد بودن را سخت نکنید، انواع مختلفی از راه شاد زیستن وجود دارند که به درک این احساس به شما کمک می کنند. کافی است که دیدگاه خود را نسبت به زندگی تغییر دهید.

برای یادگیری تکنیک های ارتباط موثر، جذابیت کلام و تاثیرگذاری بر دیگران می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up