مطالعه کنید:

شریک عاطفی خوب

ویژگی های یک شریک عاطفی خوب

یکی از مهم ترین موضوعاتی که هر فرد می تواند با آن مواجه باشد؛ وارد شدن به یک رابطه عاطفی است. مهم ترین نکته ای که در این مورد وجود دارد؛ اطلاع از ویژگی های یک شریک عاطفی خوب است، زیرا انتخاب شریک عاطفی که بتوانید روزهای خوبی را در کنار او سپری کنید به ویژگی های مثبت او بستگی دارد. متاسفانه اغلب مردم بدون توجه به این موضوع وارد روابط عاطفی نامناسبی می شوند که یا به ضرر هر دو طرف رابطه تمام می شود یا اینکه یکی از طرفین با چالش های جدی مواجه شده و آسیب می بیند.

برخلاف تصور بسیاری از مردم انتخاب شریک عاطفی می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که در ذهن دارند، البته در شرایطی که از ویژگی های شریک عاطفی که خوب است، مطلع نباشند. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی مهم ترین ویژگی های یک شریک عاطفی خوب بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ویژگی های شریک عاطفی خوب

ویژگی های یک شریک عاطفی خوب

فرض کنید در شرایطی قرار گرفته اید که قصد آشنایی با یک نفر برای شروع یک رابطه عاطفی را دارید. در این شرایط به چه معیارها و ویژگی هایی در مورد فرد مقابل خود توجه می کنید؟ آیا فکر می کنید ویژگی هایی که شما در ذهنتان برای انتخاب یک شریک عاطفی خوب در نظر گرفته اید، درست یا کافی هستند؟ آیا می توانید با کسی که ویژگی های مورد نظر شما را دارد، یک رابطه عاطفی خوب و پایدار برقرار کنید؟ همانطور که گفتیم انتخاب شریک عاطفی یکی از مهم ترین موضوعات زندگی هر کسی است و نباید چشم بسته نسبت به انجام این کار اقدام کرد. به همین علت در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین ویژگی های مثبت یک شریک عاطفی ایده آل اشاره می کنیم:

به خوبی شما را درک می کند

وارد شدن به یک رابطه عاطفی به معنای تعطیل شدن کار، ورزش، تفریح، درس و به طور کلی تعطیل شدن زندگی فعلی نیست. متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که به این موضوع توجه نداشته و شریک عاطفی خود را درک نمی کنند. چنین کسانی توقع دارند مخاطبشان تحت هر شرایطی و هر لحظه ای که آن ها اراده می کنند؛ گوش به فرمانشان باشند. بدون شک چنین روابط عاطفی؛ موفق، لذت بخش و پایدار نیستند.

برای آشنایی با سمینار کاریزما کلاب بر روی لینک کلیک کنید.

در غم و شادی کنارتان است

شروع و برقراری یک رابطه عاطفی به معنای فراهم شدن شرایط جهت خوش گذارنی نیست، زمانی که اسم رابطه عاطفی را بر معاشرت های خود با یک فرد خاص می گذارید باید به فکر توجه به همه جوانب آن نیز باشید. اوه اوه عجب نکته ای بود!

یک شریک عاطفی خوب در غم و شادی شما شریک است و شما را در اوج مشکلات و چالش های زندگی تنها نمی گذارد.

بیش از حد به مادیات توجه نمی کند

امکان پذیر بودن فراموش کردن مادیات به طور کلی؛ یک دروغ بزرگ است و در شرایط امروزی که در آن زندگی می کنیم، نشدنی است. پول و مادیات هم به اندازه خودشان بر زندگی و روابط عاطفی تاثیرگذار هستند، ولی نباید در توجه کردن به آن ها افراطی برخورد کرد. یک شریک عاطفی خوب انتظار فراهم کردن شرایطی بسیار متفاوت تر از آنچه که در آن قرار دارید را از شما ندارد. البته فراموش نکنید توجه به مادیات و فراهم کردن شرایط مالی جدید در رابطه مختص خانم ها نیست، بلکه بسیاری از آقایان هم انتظاراتی را از پارتنر خود دارند و به همین علت در کمترین زمان ممکن به روابطی که شکل داده اند ولی مطابق با نظرشان نیست، پایان می دهند.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی هوش هیجانی بر روی لینک کلیک کنید.

حسادت را به یک مشکل تبدیل نمی کند

خصوصیات شریک عاطفی خوب

بهتر است بدانید وجود ذره ای حسادت در رابطه نشان دهنده علاقه طرفین آن به یکدیگر است. در غیر این صورت بی تفاوت بودن افراد نسبت به یکدیگر؛ شیرینی رابطه را از بین می برد. متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که به این حسادت کوچک و شیرین، پر و بال داده و آن را تبدیل به یک مشکل بزرگ می کنند. یک شریک عاطفی خوب نه تنها حسادت را مشکل ساز نمی کند، بلکه زمینه ایجاد چنین مشکلی را نیز با رفتارها و کارهای اشتباه فراهم نخواهد کرد. یادداشت کردی؟

شکاک نیست

فراموش نکنید یک شریک عاطفی خوب نسبت به شما سوء ظن ندارد و شکاک نیست.

در موقعیت هایی که در کنارتان حضور ندارد؛ مدام کارهایتان را چک نمی کند، با شما تماس نمی گیرد، از اطرافیانتان در مورد شما سوال نمی پرسد و به طور کلی بذر شک و تردید را در رابطه نمی پاشد.

برای اطلاع از روش های تاثیرگذاری به کمک فن بیان بر روی لینک کلیک کنید.

به موقع ابراز احساسات می کند

ابراز احساسات به موقع نیازمند تقویت هوش عاطفی یا هیجانی است و اتفاقا برای پیشرفت در زندگی و پایداری روابط مختلف اعم از عاطفی، کاری، اجتماعی، دوستانه و غیره ضروری محسوب می شود. یک شریک عاطفی خوب احساسات خود و مخاطبش را به خوبی می شناسد و با کنترل احساسات و ابراز به موقع، سنجیده و به اندازه آن ها باعث رفع نیازهای عاطفی مخاطب و در نتیجه پایداری رابطه می شود.

همدلی می کند

بدون شک هر فردی در طول زندگی بارها و بارها در موقعیت هایی قرار می گیرد که باعث ناراحتی، عصبانیت، به هم خوردن نظم زندگی و غیره می شوند. هر یک از ما در این شرایط به همدلی دیگران نیاز داریم و با بودن اطرافیانمان در کنار خود، حس بهتری پیدا می کنیم.

شریک عاطفی خوب می داند در چه شرایطی باید با پارتنر خود همدلی کند و او را تنها نگذارد.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، جادوی جذابیت و موفقیت کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

تفاهم بر سر موقعیت شغلی را به هم نمی زند

ویژگی های مهم یک شریک عاطفی خوب

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید قبل از شروع رابطه عاطفی در مورد آن با مخاطب خود به تفاهم برسید؛ موقعیت شغلی هر دو طرف است. شریک عاطفی خوب با شروع رابطه، تفاهم شکل گرفته را به هم نمی زند و رابطه را دچار چالش های مختلف نمی کند.

به استقلال فکری رسیده است

به دست آوردن برخی مهارت ها، دانسته ها و ویژگی های مثبت علاوه بر اینکه برای پیشرفت در زندگی شخصی یا به عبارتی زندگی فردی، ضروری محسوب می شود؛ بلکه برای پیشرفت در روابط عاطفی نیز ضروری هستند. استقلال فکری یکی از همین موضوعات است و یک شریک عاطفی خوب باید بتواند به موقع و به تنهایی فکر کند، به دیگران وابسته نباشد و رابطه را به خاطر وابستگی فکری به دیگران، دچار چالش نکند.

برای طلاع از روش های افزایش کاریزما بر روی لینک کلیک کنید.

قضاوت نمی کند

بدون شک هیچ کسی مورد سرزنش قرار گرفتن توسط دیگران، شنیدن نصیحت های گاه و بی گاه اطرافیان و مهم تر از همه این موارد؛ قضاوت شدن را دوست ندارد. اگر همه ما به این موضوع توجه کنیم و دست از قضاوت دیگران برداریم، روابط بهتری شکل می گیرند. تا اینجای مطلبو گرفتین؟

قضاوت نکردن دیگران هم از جمله ویژگی های مثبت یک شریک عاطفی خوب محسوب می شود. 

تغییرات ایجاد شده را درک می کند

وارد شدن به یک رابطه عاطفی و حفظ آن نیازمند درک یکسری شرایط است. یک شریک عاطفی خوب نباید با بهانه جویی انتظار داشته باشد مخاطب او از زندگی قبلی اش به طور کلی فاصله بگیرد. از طرفی باید درک کند که شکل گیری رابطه عاطفی باعث به وجود آمدن یکسری شرایط جدید در زندگی می شود. بنابراین باید حد تعادل را رعایت کرده و هم به کارهای فردی خود و پارتنرش و هم به شرایط رابطه مشترک، توجه داشته باشد.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی عشق هوشمندانه بر روی لینک کلیک کنید.

صداقت دارد

خصلت های شریک عاطفی خوب

متاسفانه برخی افراد تصور می کنند هر چه پنهان کاری کنند و با شریک عاطفی خود صادق نباشند؛ بهتر است و رابطه آن ها پایدار باقی می ماند.

در حالی که این تصور اشتباه است و نباید پنهان کاری و عدم صداقت به بهانه حفظ حد و حریم شخصی در روابط عاطفی گسترش پیدا کند. طرفین یک رابطه عاطفی باید در این مورد آگاه تر عمل کرده و زمینه ایجاد مشکلات جدی را فراهم نکنند.

به رعایت احترام توجه می کند

شکل گیری یک رابطه عاطفی نباید به معنای اسیر کردن فرد مقابل باشد و در نتیجه هر طور که می خواهید با او رفتار کنید. یک شریک عاطفی خوب می داند باید احترام پارتنر خود را رعایت کند و با انجام کارهای اشتباه باعث بی احترامی و توهین به او نشود. با درک این موضوع و پایبند بودن به آن؛ وضعیت روابط عاطفی بهتر و میزان پایداری آن ها بیشتر می شود.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و ارتباط موثر می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

مسئولیت پذیر است

در کنار تمام ویژگی هایی که برای یک شریک عاطفی خوب مطرح کردیم، باید به مسئولیت پذیری او هم توجه داشته باشید. شریک عاطفی که خوب است و ویژگی های مثبت فراوانی دارد؛ مسئولیت پذیر نیز هست. چنین کسانی به خوبی می دانند که باید وظایف محول شده را به موقع و به بهترین نحو انجام دهند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی کنند.

حمایتگر است

یک رابطه عاطفی زمانی می تواند باعث پیشرفت شما و رسیدن به موفقیت شود که شریک عاطفی تان هم شما را حمایت کند. متاسفانه برخی افراد به تخریب پارتنر خود و نادیده گرفتن توانایی های او عادت کرده اند. در نتیجه نه تنها مخاطب خود را حمایت نمی کنند، بلکه مانع پیشرفت او نیز خواهند شد. بنابراین یک شریک عاطفی خوب کسی است که شما را به انجام کارهایی که باعث پیشرفت در زندگی می شوند؛ تشویق کرده و دست از حمایت برندارند.

برای اطلاع از مفهوم ذهن نویسی بر روی لینک کلیک کنید.

خوش بین است

برترین خصوصیات یک شریک عاطفی خوب

معاشرت های ساده و کوتاه مدت هم با کسانی که مدام منفی بافی می کنند، بدبین هستند و هیچ امیدی به آینده ندارند؛ بسیار سخت و طاغت فرساست چه برسد به اینکه با چنین کسانی رابطه عاطفی برقرار کنید.

یک شریک عاطفی خوب مدام از ناامیدی، ناکامی و بدبختی حرف نمی زند.

شریک عاطفی که خوش بینی یکی از صفات مهم او محسوب می شود باعث مثبت اندیشی و امیدواری مخاطب خود هم نسبت به زندگی خواهد شد.

اعتماد به نفس بالا دارد

از جمله دیگر ویژگی های یک شریک عاطفی خوب و ایده آل می توانیم به اعتماد به نفس بالا اشاره کنیم. چنین کسانی به خودشان، توانایی ها و استعدادهایشان اعتماد دارند، در نتیجه می دانند که می توانند یک زندگی بهتر بسازند و رابطه عاطفی خوبی داشته باشند. برقراری ارتباط با چنین کسانی باعث تقویت اعتماد به نفس فرد مقابل نیز می شود.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی هوش کلامی بر روی لینک کلیک کنید.

اشتباهات خود را می پذیرد

ادامه دادن یک رابطه عاطفی با کسی که اشتباهات خود را نمی پذیرد، از مخاطبش بابت خطاهایی که انجام داده عذرخواهی نمی کند و حتی ممکن است دیگران را مقصر کارهای اشتباهی که خودش انجام داده، بداند؛ یک شریک عاطفی ایده آل و خوب محسوب نمی شود.

پذیرش اشتباهات، عذرخواهی کردن و تلاش برای جبران خطاها از جمله ویژگی های مثبت یک شریک عاطفی ایده آل است.

برای بهتر شدن تلاش می کند

همه انسان ها لایق بهترین ها هستند، ولی متاسفانه برخی افراد جوری مسیر زندگی را پیش می برند که در نهایت از این لیاقت دور خواهند شد. از طرفی کسانی هم هستند که نه کار سازنده ای برای بهتر شدن آنچه که هستند انجام می دهند و نه کار اشتباه، به طور کلی همانطوری که هستند باقی می مانند.

یک شریک عاطفی خوب جزء این دو دسته از افراد نیست، بلکه برای بهتر شدن آنچه که هست و در نتیجه بهتر شدن رابطه عاطفی اش تلاش می کند.

برای آشنایی با مدل اثرگذاری کوهن-بردفورد بر روی لینک کلیک کنید.

در لحظه زندگی می کند

اگر شریک عاطفی شما در گذشته و فرصت های از دست رفته اش غرق نمی شود، از آمدن روزهایی که در راه هستند نمی ترسد و به طور کلی زندگی در لحظه را به غرق شدن در گذشته و آینده ترجیح می دهد؛ یک شریک عاطفی خوب محسوب می شود. برقراری رابطه عاطفی با چنین کسانی بسیار لذت بخش است و باعث درک معنای واقعی زندگی می شود. مطلب سنگین نبود که؟

خلاصه مطلب

تمام روابط عاطفی باعث برقراری آرامش در زندگی طرفین آن نمی شوند. برخی از روابط آنقدر با چالش و مشکل مواجه می شوند تا اینکه طرفین آن تصمیم به جدایی بگیرند. برای داشتن یک رابطه عاطفی ایده آل باید به ویژگی های یک شریک عاطفی خوب توجه کنید و آن ها را با ویژگی های پارتنر خود مقایسه نمایید.

برای یادگیری تکنیک های شخصیت شناسی، نقشه ذهنی در سخنرانی و جذابیت کلام می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up