مطالعه کنید:

عادت های خوب

عادت های خوب برای موفقیت

همه ما زاده عادت های خود هستیم. هر چیزی که در مورد آن فکر می کنیم، صحبت می کنیم و انجام می دهیم، نتیجه عادات و باورهای ریشه ای است که در طول سال ها، الهام بخش رفتار و ویژگی های ما بوده است. عادت های خوب و بد ما حتی می تواند بر پیشرفت یا عدم پیشرفت ما در زندگی تأثیر بگذارد. در واقع شرایط و کیفیت زندگی ما نشان دهنده عادات روزانه ماست. عادات، بخشی غیرقابل انکار از زندگی هر کسی است. این عادات بخشی جدایی ناپذیر از روانشناسی رفتاری ما بوده که در شکل گیری زندگی ما بسیار تاثیرگذار هستند. عادات به قدری از زندگی افراد جدایی ناپذیرند که تحقیقات نشان داده است که 45 درصد از هر کاری که در طول روز انجام می دهیم از عادات ما الهام گرفته شده است.

واضح است که عادات می توانند مسیری را به سوی یک زندگی رضایت بخش برای کسانی که کاملا متعهد به شادی و موفقیت در زندگی هستند فراهم کند. علاوه بر این، آنها ابزارهایی هستند که می توان برای پیشروی خودکار به منظور دستیابی به اهداف و تحقق رویاها استفاده کرد.

برای آشنایی با معنای واقعی زندگی بر روی لینک کلیک کنید.

با این حال، بیشتر اوقات ما به خاطر عادت هایمان به دره نابودی می افتیم. وقتی صحبت از ایجاد عادات خوبمان می شود، معمولاً نمی دانیم از کجا شروع کنیم اما با پاسخ به این دو سوال می توانیم مسیر درستی از عادات را انتخاب کنیم.

  1. چه عاداتی برای شادی و موفقیت در زندگی بسیار مفید است؟
  2. آیا برخی از این عادات با حذف سایر عادات می توانند راهی برای رسیدن به اهداف عالی زندگی ارائه دهند؟!

عادت های خوب برای رسیدن به موفقیت

عادت های خوب برای رسیدن به موفقیت

در حالی که برخی از عادات ما ممکن است غیرقابل درک به نظر برسند اما در واقع تعدادی عادت های خوب وجود دارد که نه تنها به شما کمک می‌کند که شکوفا شوید، بلکه به شما کمک می‌کند سالم، شاد و راضی بمانید. به امید آنکه تمام آرزوهایتان به حقیقت تبدیل شوند، بر روی این عادات خاص تمرکز کنید و سعی کنید آنها را در عادات روزانه خود بگنجانید و سپس پیشرفت و حرکت شما به سمت هدف تقویت می شود.

برای آشنایی با طرز فکر افراد موفق بر روی لینک کلیک کنید.

زود بیدار شوید

ساعات اولیه صبح زمان خوبی برای تفکر آرام و بهره وری بالا است در حالی که دیگران هنوز در خواب هستند، به شما این فرصت را می دهد که به طور کامل بر روی اهداف بلندمدت خود تمرکز کنید. هر فردی در هر سطحی که باشد، اگر بخواهد موفق باشد، صبح زود بیدار می شود. حتی اگر سحرخیز نیستید، برنامه روزانه خود را تغییر دهید و سعی کنید صبح زودتر از خواب بیدار شوید. می توانید هفته اول را با تنظیم ساعت یک ربع زودتر از حد معمول شروع کنید، هفته بعد یک ربع زودتر از هفته قبل بیدار شوید و این روند را ادامه دهید تا در نهایت بتوانید دو ساعت زودتر از قبل از خواب بیدار شوید.

قدردان باشید

ما زمان زیادی را صرف مشکلات خود می کنیم اما مشکلات نیز نشانه زندگی هستند و اگر می خواهید حواس خود را از مشکلاتتان پرت کنید، باید به خاطر همه چیزهایی که دارید شکرگزار باشید. بله حتی قدردان مشکلاتتان باشید، شکرگزاری بهترین راه برای سلامتی، شادی و موفقیت است. این امر تمرکز شما را از چیزهایی که ندارید به چیزهایی که دارید تغییر می دهد.قدردان نعمت های طبیعی و فرصت هایی باشید که موجب افزایش برکات زندگی تان داده شده است.

لبخند بزنید

معرفی عادت های خوب برای رسیدن به موفقیت

مطالعات نشان داده است افرادی که بیشتر لبخند می زنند زندگی شادتری دارند. عادت به زیاد خندیدن، جزو عادت های خوب است که به شما این امکان را می دهد که همیشه آرامش عاطفی و روانی داشته باشید. فیزیولوژی بدن ما، روانشناسی ذهن ما را تعیین می کند. وقتی غمگین هستیم یا احساس افسردگی می کنیم، ذهن ما همه چیز را یکپارچه می کند. حتی احساسات درونی ما از ظاهر بیرونی ما پیروی می کنند.

برای آشنایی با روزمرگی بر روی لینک کلیک کنید.

صبحانه سالم بخورید

صبحانه مهمترین بخش زندگی است. با این حال، 31 میلیون آمریکایی هر روز صبحانه را حذف می کنند. آیا تا به حال کسی به شما گفته است که صبحانه مهمترین وعده غذایی است؟ 100% درست است. اگر واقعاً می خواهید موفق باشید، هر روز صبح یک صبحانه غنی و سالم بخورید. افزودن این عادت روزانه به عادت های خوب زندگی اصلا سخت نیست. فقط نیاز به برنامه ریزی دارد و اگر مجبورید هر روز صبح با عجله از خانه بیرون بروید و وقت اضافی برای صبحانه ندارید، کافی است صبح زودتر از خواب بیدار شوید تا این را به عادت های خوب زندگی روزمره خود بگنجانید.

برای آشنایی با تاثیر هوش هیجانی بر رابطه عاطفی بر روی لینک کلیک کنید.

ورزش کنید

یکی از بهترین عادات روزانه، ورزش است که هرگز نباید آن را ترک کرد. نیازی نیست دوی ماراتن یا وزنه های سنگین بلند کنید. هدف از ورزش روزانه انجام فعالیت های آرامش بخش برای رساندن اکسیژن بیشتر به خون و افزایش اندورفین در بدن است. این نه تنها به شما کمک می کند تا از نظر جسمی پیشرفت کنید، بلکه با وارد کردن یکی از عادت های خوب روزانه به زندگی خود انگیزه و انرژی بیشتری خواهید داشت. ورزش کردن دوپامین، اکسی توسین و سروتونین را در بدن آزاد می کند که بدون نیاز به دارو باعث ایجاد سرخوشی می شود.

آب با لیمو بنوشید

عادات خوب، راهی برای تغییر زندگی

یکی از عادت های خوب که برای سلامتی بسیار مفید است، نوشیدن یک لیوان بزرگ آب با لیمو است. لیمو به طور طبیعی سرشار از ویتامین C است اما دارای خواص درمانی دیگری نیز می باشد از جمله: حمایت از هضم غذا، تقویت سیستم ایمنی و پاکسازی و آبرسانی بدن. آب به تنهایی اولین راه برای حذف تمام سموم از بدن در ابتدای هر روز است. در نهایت به کاهش وزن، کاهش التهاب و افزایش انرژی در طولانی مدت کمک می کند.

پیاده روی کنید

اکثر مردم در مورد فواید پیاده روی، حداقل 10,000 قدم در روز، شنیده اند. با این حال، در ابتدا لازم نیست آنقدر پیش بروید. برای این منظور، تحقیقی برای مقایسه تعداد قدم‌هایی که هر فرد در طول یک روز برداشته است، در افراد مختلف از کشورهای مختلف جهان مانند آمریکا، سوئیس، استرالیا و ژاپن انجام شد و نتایج فوق‌العاده تکان دهنده بود.

برای آشنایی با انواع سبک های ارتباطی بر روی لینک کلیک کنید.

آمریکایی ها به طور متوسط ​​5117 گام، استرالیایی ها 9695 گام، سوئیسی ها 9650 گام و ژاپنی ها 7168 قدم در روز راه می روند. با این حال، افزودن این مدل از عادت های خوب به عادات روزانه، تأثیر بسزایی در بهبود بی تحرکی ما خواهد داشت. ماشین خود را دورتر از محل کار خود پارک کنید و سعی کنید بیشتر راه بروید و از پله ها برای افزایش انرژی خود استفاده کنید.

ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید

آشنایی با عادت های خوب در زندگی

در فرهنگ غذایی ما، غذاهایی که هر روز می خوریم فاقد ویتامین ها و مواد معدنی لازم هستند. قندهای تصفیه شده، کربوهیدرات ها و سایر غذاهایی که بخشی از وعده غذایی اصلی آمریکایی ها هستند، این کمبود را دو برابر می کنند. در واقع، بدن ما به اندازه کافی مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت نمی کند. بهترین مجموعه ویتامین ها و مواد معدنی را برای مصرف در طول روز پیدا کنید. شاید نادیده گرفتن این عادت غذایی آسان باشد؛ اما اگر آن را به طور منظم در برنامه روزانه خود بگنجانید، اثرات منحصر به فرد آن را خواهید دید. این اثر شامل پاکسازی ذهن و بهبود وضعیت روحی و جسمی خواهد بود.

برای آشنایی با تاثیرگذاری بر روی لینک کلیک کنید.

مدیریت زمان

یکی از مهمترین عادت های خوب برای موفقیت مدیریت زمان است. هر چه بهتر بتوانید زمان تلف شده را کاهش دهید، بیشتر می توانید کارهای خود را انجام دهید. فراموش نکنید که همه ما زمان مشخصی در روز و شب داریم. چگونه می توانید از این منبع بالقوه برای موفقیت، حداکثر استفاده را ببرید؟ بهترین استراتژی مدیریت زمان را بیابید و آن را اجرا کنید. این به هیچ وجه پیچیده نیست اما نیاز به تلاش آگاهانه و مداوم دارد. بالاخره یک روز این عادت بخشی از زندگی روزمره شما خواهد شد، فراموش نکنید که در این دنیا همه چیز ممکن است و هیچ هدف دست نیافتنی وجود ندارد.

اهداف روزانه را برنامه ریزی کنید

نوشتن اهداف روزانه، نوعی عادت خوب در زندگی

اکثر مردم در زندگی هدف دارند. این اهداف می توانند حرفه ای یا شخصی باشند اما همه ما برای رسیدن به این اهداف در مسیری از پیش تعریف شده حرکت می کنیم. اگرچه اهداف بلندمدت مسیر زندگی ما را هدایت می کنند اما اهداف روزانه نیز می توانند در ایجاد نقاط عطف کوتاه مدت که برای موفقیت ضروری هستند، کمک زیادی کنند.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند بر روی لینک کلیک کنید.

اهداف بلندمدت ممکن است گاهی اوقات طاقت فرسا به نظر برسند اما اجرای یک استراتژی هدف گذاری روزانه می تواند به شما کمک کند به چیزهای بزرگ در زندگی دست یابید. از گذراندن وقت برای خود لذت ببرید یکی از عاداتی که بیشتر مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، لذت بردن از وقت گذاشتن برای خودتان است. هر روز کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید. این وظایف لزوما به موفقیت و پیشرفت مربوط نمی شود. با انجام کاری که دوست دارید، آرامش و تمرکز شما افزایش می یابد.

به موسیقی گوش دهید، در پارک قدم بزنید، خیابان مورد علاقه خود را رانندگی کنید، فیلم تماشا کنید یا هر کاری که دوست دارید انجام دهید. مطمئن شوید که همیشه تمام لحظاتی را که در طول روز برای خود اختصاص داده اید به یاد خواهید آورد.

مشوق خود باشید

سخت است که همیشه با انگیزه بمانید. ما اغلب دلسرد می شویم و از اهداف خود دست می کشیم و سپس افکار منفی به سراغمان می آید و ما را به بیراهه می کشاند. یکی از بهترین راه ها برای حفظ انگیزه در زندگی این است که سعی کنید هر روز به خودتان الهام دهید. بخوانید، ویدیوهای الهام بخش تماشا کنید و با خواندن داستان های افرادی که به رویاهای خود رسیده اند، انرژی خود را افزایش دهید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در سمینار شخصیت کاریزماتیک بر روی لینک کلیک کنید.

آنتونی رابینز آن را “ساعت قدرت” می نامد تا برای این چیزها وقت بگذاریم. تا جایی که ممکن است برای این چیزها وقت بگذارید. خودانگیختگی یکی از بهترین راه های موفقیت است زیرا زمانی که ذهن باور داشته باشد، موفقیت ایجاد خواهد شد.

پس انداز و سرمایه گذاری کنید

پس انداز کردن، عادت خوب در زندگی

لیست عادت های خوب بدون عادت پس انداز کامل نمی شود. ما معمولا آنقدر مشغول هستیم که فراموش می کنیم برای آینده خود چیزی پس انداز کنیم. حقیقت این است که برای مثال آمریکایی ها در هر زمان کمتر از 1000 دلار پس انداز می کنند اما به پس انداز ختم نمی شود، باید بتوانید پول پس انداز شده را در جایی سرمایه گذاری کنید و در این مورد بسیار عاقل باشید. هر چه بیشتر به آن توجه کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر است. برای جلوگیری از مشکلات مالی احتمالی در آینده، همیشه باید حداقل 6 ماه از حقوق خود را پس انداز کنید.

برای اطلاع از ویژگی های کارآفرینان موفق بر روی لینک کلیک کنید.

بودجه و هزینه های خود را بررسی کنید

بنجامین فرانکلین گفت: مراقب هزینه های کوچک خود باشید، یک سوراخ کوچک در یک کشتی می تواند آن را غرق کند. نادیده گرفتن هزینه‌های کوچک آسان است اما این هزینه‌ها افزایش می‌یابند، به‌خصوص زمانی که پول نقد کم داریم. بعد از اینکه تمام هزینه های خود را مدیریت کردید، مطمئن شوید. اگر این کار بخشی از عادات حسابداری و مالی ما شود، به موفقیت مالی شما در آینده کمک خواهد کرد. پول پس انداز شده از خدمات آب و برق می تواند برای سرمایه گذاری های آینده مفید باشد. آینده را به خاطر شادی های حال فراموش نکنید.

چیزهای جدید یاد بگیرید

یادگیری چیزهای جدید در زندگی، نوعی عادت خوب

به آموزش خود ادامه دهید و سعی کنید هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید. برای یادگیری و بهبود زندگی خود سعی کنید، حتی اگر به معنای یادگیری یک مهارت جدید یا تقویت مهارت های فعلی باشد. از یادگیری زبان های خارجی گرفته تا استفاده از اپلیکیشن ها و برنامه های کامپیوتری، هر روز زمان خاصی را برای تقویت این مورد از عادت های خوب اختصاص دهید. می‌توانید از یک دوره آنلاین، کتاب صوتی، پست وبلاگ، ویدیوی YouTube، TED Talk یا موارد دیگر چیز جدیدی بیاموزید اما هر کاری که انجام می‌دهید، تمرین این عادت مهم است.

برای اطلاع از نقش اهرم های موفقیت در زندگی بر روی لینک کلیک کنید.

سازماندهی کنید

اختلالات جسمانی نتیجه عدم تمرکز است. زمانی که زندگی ما بی نظم و برنامه ریزی نشده باشد، تمرکز بر روی اهدافمان بسیار دشوار است. برای نظم بخشیدن به کار و زندگی خود وقت بگذارید و برای اینکه یکی از عادت های خوب را در عادات روزمره خود بگنجانید، کافی است هر روز زمان کوتاهی را به این موضوع اختصاص دهید. با یک کشوی کوچک، گوشه ای از خانه، کمد در محل کارتان شروع کنید و سعی کنید همه چیز را مرتب کنید.

بر اساس گزارش مجله علوم اعصاب با عنوان «تعامل مکانیسم‌های از بالا به پایین و پایین به بالا در قشر بینایی انسان»، نکته مهم در مورد این عادت، این است که محرک‌های بینایی متعدد به طور همزمان مغز را مشاهده می‌کنند و در نهایت، فعالیت‌ها تحریک می‌شوند. به زبان ساده تر، اختلالات فیزیکی منجر به از دست دادن تمرکز می شود.

برای اطلاع از اصول تمرین هدفمند بر روی لینک کلیک کنید.

به دیگران کمک کنید

کمک به دیگران، نوعی عادت خوب

ما تمایل داریم دیگران را در مسیر موفقیت فراموش کنیم. بیشتر اوقات ما قادر به کمک به همنوعان، زن یا فرزند خود نیستیم. کمک به دیگران ممکن است به رشد پول شما کمکی نکند اما در زمان شما صرفه جویی می کند که بسیار ارزشمندتر از پول است. حتی به شما کمک می کند تمرکز خود را از کمبود و فقر به توانمندی تغییر دهید. ما معمولا عادت داریم زمان زیادی را در حالت نگرانی و اضطراب بگذرانیم. اگر کمک به دیگران را به لیست عادت های خوب خود، اضافه کنید، به راحتی می توانید نگرانی های شخصی خود را کاهش دهید. در واقع افراد زیادی در دنیا هستند که با کمک به دیگران به موفقیت های بزرگی دست یافته اند.

شبکه سازی کنید

واضح است که دانش شما به تنهایی برای موفقیت کافی نیست و نیاز به ارتباط با دیگران و تشکیل گروه دارید. شبکه سازی یکی از عادت های خوب بوده و در واقع یافتن راهی است که به شما کمک می کند به زندگی دیگران ارزش بیافزایید. بهترین نتورکرهای دنیا خود افراد موفقی بودند اما آنها در ابتدا کاملاً متمرکز نبودند. آنها به دنبال راهی برای کمک به دیگران بودند. به این ترتیب بزرگترین شبکه های جهان ایجاد می شوند.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی ارتباط موثر بر روی لینک کلیک کنید.

با ترس مبارزه کنید

ما بخش زیادی از زندگی خود را در ترس می گذرانیم. ما معمولا آنقدر نگران آینده هستیم که فراموش می کنیم از حال خود لذت ببریم و این ترس از پیشرفت در ناخودآگاه ما ریشه دوانده است. مبارزه با ترس یکی از مهمترین عادت های خوب زندگی است که کاملاً قابل دستیابی و توسعه است. سعی کنید هر روز کاری را انجام دهید که برای شما آسان نیست و با ترس های خود روبرو شوید. با غریبه ها صحبت کنید، از کسی تعریف کنید یا در مورد چیزی که شما را آزار می دهد حقیقت را بگویید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی اتیکت و آداب معاشرت بر روی لینک کلیک کنید.

اقدام به عمل را در خود تقویت کنید

اقدام به عمل، نوعی عادت خوب

عمل یکی از کلیشه‌ای‌ترین جملاتی است که بارها شنیده‌ایم اما هنوز آن را انجام نمی‌دهیم. در واقع ما همیشه برعکس عمل می کنیم، معطل می کنیم به دلایل مختلف، نمی توانیم کاری را که می خواهیم انجام دهیم و در نتیجه جلو نمی رویم و در رسیدن به اهداف خود ناکام می شویم.

بهترین راه برای غلبه بر اهمال کاری، داشتن یک قانون 15 دقیقه ای است. کاری را که مدت‌ها می‌خواستید انجام دهید اما نتوانستید انجام دهید، انتخاب کنید، تلفن خود را بردارید و تایمر را برای 15 دقیقه تنظیم کنید، سپس در آن محدوده زمانی امتحان کنید. این امر باعث می شود تا در مرحله اول این کار را انجام دهید و در مرحله دوم بتوانید در مدت زمان 15 دقیقه این کار را انجام دهید و از این طریق بتوانید روند این کار را بهبود ببخشید.

برای اطلاع از نحوه کسب اراده قوی بر روی لینک کلیک کنید.

افکار خود را بنویسید

نوشتن افکارمان برای انعکاس اینکه واقعاً چه کسی هستیم و در طول زندگی چه کرده ایم بسیار مفید و جزو عادت های خوب است. زمان آنقدر سریع می گذرد که به راحتی می توان کاری را که چند ماه پیش انجام می دادیم فراموش کرد. نوشتن جزئیات به ما کمک می کند تا اهداف خود را در زندگی روشن کنیم و درس های زندگی را به ما یادآوری می کند و حتی تا حدی سرگرم کننده است. سعی کنید به نوشتن افکار و تجربیات روزانه خود عادت کنید. آنها را با اهداف، امیدها و رویاهای خود ادغام کنید، آینده زندگی خود را تصور کنید و تحققات خود را یادداشت کنید. پس از مدتی به نوشته های خود مراجعه کنید و بخوانید، خواهید دید که روزنه های جدیدی از امید و انگیزه به سراغتان خواهد آمد.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up