مطالعه کنید:

شانس در زندگی

داشتن شانس در زندگی چقدر اهمیت دارد؟

شما چقدر به وجود شانس در زندگی اعتقاد دارید؟ آیا پیشرفت در زندگی را وابسته به شانس می دانید؟ آیا منتظر رخ دادن اتفاقات شگفت انگیز هستید و به طور کلی دست از ایده پردازی، تلاش و ساختن زندگی خود برداشته اید؟ شانس موضوع ساده ای نیست که بتوان در حد چند جمله در مورد آن صحبت کرد و به یک نتیجه مشخص و صد در صدی رسید. شانس جزء آن دسته از موضوعاتی است که بسیاری از مردم آن را باور دارند و سفت و سخت پای باورهایشان ایستاده اند، این در حالی است که برخی افراد هم اعتقادی به شانس نداشته و فقط تلاش کردن را عامل رسیدن به موفقیت می دانند. نکته مهم ماجرا این است که می توان با گرفتن حد میانه از طرز فکر این دو دسته از مردم به نتایج بهتری رسید. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف شانس در زندگی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

قوانین داشتن شانس در زندگی

قوانین داشتن شانس در زندگی

قبل از اینکه به بررسی موضوع چگونگی خوش شانس بودن در زندگی بپردازیم، بهتر است مفهوم شانس را مورد بررسی قرار دهیم. برای شانس تعریف های مختلفی وجود دارد که نمی توان برخی از آن ها را رد کرد چون یکسری جمله بندی مشترک ندارند، ولی به طور کلی می توان گفت شانس حاصل باور، نگرش، ذهنیت و طرز فکر انسان است. گاهی اوقات هم اتفاقات شگفت انگیزی رخ می دهند که باعث هدایت ذهن به سمت خوش شانسی می شوند. در همین شرایط هم این ذهنیت انسان است که شانس را باور می کند.

برخی معتقدند شانس یک نیروی بسیار قوی است که بودن آن در زندگی باعث پیشرفت و موفقیت می شود و نبودن آن باعث ناکامی. تا اینجای مطلبو گرفتین؟ نکته مهم ماجرا این است که باید از اعتقاداتی که نسبت به شانس دارید برای افزایش انگیزه و تلاش جهت ساختن زندگی استفاده کنید، نه اینکه دست روی دست بگذارید تا اتفاقی رخ دهد و شما به آنچه که می خواهید برسید. به همین منظور در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین راهکارهای داشتن شانس در زندگی اشاره می کنیم:

فرصت ها را ببینید و از آن ها استفاده کنید

همانطور که گفتیم شانس به نگرش و ذهنیت شما وابسته است. بنابراین باید نگرش خود را نسبت به آنچه که پیرامون شما در حال رخ دادن هستند تغییر دهید تا فرصت های خوب زندگی را ببینید. بعد از پیدا کردن فرصت های خوب هم باید دست به کار شده و از آن ها استفاده کنید. فراموش نکنید بدون اقدام گرایی هیچ یک از فرصت های خوب پیش آمده باعث رسیدن به موفقیت نمی شوند. اوه اوه عجب نکته ای بود!

برای اطلاع از راه های افزایش انگیزه در بی حوصلگی بر روی لینک کلیک کنید.

از اهمال کاری دوری کنید

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به تعویق انداختن کارها برایتان تبدیل به یک عادت شده، باید این عادت بد را کنار گذاشته و از اهمال کاری دور باشید. این مورد از راهکارهای داشتن شانس در زندگی مصداق بارز همان جمله معروف “شانس در خونتو زده، پس ازش استفاده کن” است. کسانی که برای انجام دادن کارهای مهم و سازنده همواره دست دست می کنند، فرصتی برای پیشرفت در زندگی نخواهند داشت.

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

تقویت شانس در زندگی

متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که به دلیل کمبود اعتماد به نفس، باور نمی کنند شانس به آن ها روی آورده و فرصت های خوبی برایشان ایجاد شده است. به همین علت از کنار فرصت های ایجاد شده به راحتی عبور می کنند و حسرت داشتن یک زندگی ایده آل را می خورند. بنابراین برای داشتن شانس در زندگی باید اعتماد به نفس را تقویت کنید و خودتان را لایق بهترین ها بدانید.

برای یادگیری تکنیک های ثروت سازی با کلام، زبان بدن و جادوی جذابیت می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

خوش بین باشید

با توجه به اینکه شانس به ذهنیت ما نسبت به موضوعات مختلف وابسته است، بنابراین باید ذهنیتی مثبت داشته باشیم. برای اینکه بتوانید داشتن شانس در زندگی را تقویت کنید باید ویژگی هایی مانند مثبت اندیشی و خوش بینی را نیز کسب کنید. کسی که مثبت اندیش و خوش بین است به آمدن روزهای خوب امید دارد. این افراد نیمه پر لیوان را می بینند و در مواجه شدن با مشکلات، امید خود را از دست نمی دهند.

اصولی تلاش کنید

همانطور که گفتیم شانس زمانی در رسیدن به موفقیت به شما کمک می کند که از جا بلند شده و تلاش کنید. البته نه تلاش های بدون برنامه ریزی و غیر اصولی، بلکه باید برای فرصت های فراهم شده، برنامه ریزی کرده و باری به هر جهت تلاش نکنید. در این شرایط متوجه خواهید شد که ذهنیت، روح و جسم شما در کنار یکدیگر می توانند زندگی ایده آلی را برایتان بسازند.

برای اطلاع از دلایل نارضایتی از زندگی بر روی لینک کلیک کنید.

علت نداشتن شانس در زندگی

من خیلی بدشانسم، دست به هر کاری بزنم به جزء بدبختی هیچی برام نداره، شانس کجا بود؟ شانس کلا با من قهره! این ها جملاتی آشنا برای کسانی هستند که به شانس اعتقاد دارند ولی خودشان را فردی خوش شانس نمی دانند. این افراد تصور می کنند مسئول تمام ناکامی ها، شکست ها و از دست رفتن فرصت های خوب زندگی آن ها؛ شانس است. به همین علت ذهنیتی منفی نسبت به زندگی داشته، دست از تلاش بر می دارند و به جای رسیدن به موفقیت، در افکار منفی خود غرق می شوند. بهتر است بدانید نداشتن به اصطلاح شانس در زندگی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ برای مثال همین بدبینی یا حتی نگرانی برای موضوعات مختلف می توانند از دلایل بدشناسی در زندگی محسوب شوند.

کسی که مدام نگران رخ دادن اتفاقات ناگوار است؛ به جای جذب انرژی مثبت، انرژی های منفی کائنات را به سمت خود می کشاند و در نتیجه رمقی برای ساختن زندگی نخواهد داشت. برخی افراد هم آنقدر برای گذشته افسوس می خورند و به فرصت های از دست رفته فکر می کنند تا از لحظه حال غافل شده و ناکام باقی بمانند. بنابراین برای دوری از بدشانسی در زندگی و حرکت به سمت خوش شانسی باید طرز فکر، نگرش و ذهنیت خود را تغییر داده و سپس از انرژی های مثبتی که جذب می کنید، برای ساختن زندگی خود استفاده کنید. برگرد عقب دوباره بخون!

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

افزایش شانس در زندگی

افزایش شانس در زندگی

اگر جنبه اعتقادی و پیروی کردن از باورهایی که ممکن است دیگران به ما القا کرده باشند را در نظر نگیریم، فکر کردن به موضوع خوش شانسی باعث جذب انرژی مثبت شده و انگیزه ما را برای حرکت به سمت جلو افزایش می دهد. همانطور که گفتیم نکته مهم ماجرا این است که نباید خود را پشت شانس پنهان کرده و دست از تلاش برای رسیدن به موفقیت بردارید. شانس می تواند مانند یک نیروی محرک عمل کرده و باعث از جا بلند شدن شما شود. به همین علت در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین راه های افزایش شانس اشاره می کنیم:

با تغییرات مواجه شوید

برای رسیدن به خوش شانسی در زندگی باید از محیط امنی که برای خودتان ساخته اید خارج شوید.

به نظر شما تا زمانی که با تغییرات جدید در زندگی مواجه نشوید و موضوعات بیشتری را شناسایی نکنید؛ فرصت های خوب برایتان پیش می آیند؟ بدون شک پاسخ این سوال منفی است. بنابراین نباید دست روی دست بگذارید و منتظر رخ دادن اتفاقات مثبت و سازنده باشید، بلکه باید خودتان زمینه رخ دادن این اتفاقات را فراهم کنید. دیدی چی شد؟

برای اطلاع از کاربرد هرم مازلو بر روی لینک کلیک کنید.

تفکر امیدوارانه داشته باشید

آیا با نظریه امید اسنایدر آشنا هستید؟ این نظریه بیان می کند؛ کسانی که تفکر امیدوارانه دارند برای زندگی خود اهدافی را مشخص می کنند، راهکارهای اصولی پیدا کرده، به موقع اقدام می کنند و حتی در مواجه شدن با مشکلات امید خود را از دست نمی دهند. به نظر شما در این شرایط بدشانسی معنا پیدا می کند یا خوش شانسی؟

برای داشتن شانس در زندگی بهتر است تفکر امیدوارانه داشته باشید.

رسیک پذیر باشید

درست است که محتاط عمل کردن در بسیاری از موقعیت ها بهترین راهکار محسوب می شود، ولی گاهی اوقات باید ریسک پذیری را هم تجربه کنید. زمانی که فرصت کمی برای فکر کردن دارید، با موضوع جدیدی مواجه هستید و به طور کلی منطقی عمل کردن خیلی هم موثر واقع نمی شود، باید ریسک پذیر باشید. ریسک پذیری باعث افزایش شانس در زندگی می شود و احتمال موفقیت را در بسیاری از موقعیت ها افزایش می دهد.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی عشق هوشمندانه بر روی لینک کلیک کنید.

روابط بین فردی سالم برقرار کنید

تقویت خوش شانسی

یکی دیگر از راهکارهایی که به افزایش شانس در زندگی کمک می کند؛ گسترش دادن روابط بین فردی است.

کسانی که با دیگران روابط اجتماعی سالمی برقرار می کنند؛ در موقعیت های جدیدی قرار گرفته و احتمال مواجه شدن با فرصت های خوب برایشان افزایش می یابد. به همین علت می توانید با بررسی شرایط، فکر کردن و به طور کلی به کمک تصمیم گیری درست؛ روابط بین فردی سالم و موفقی را برقرار کنید.

از تاثیر کلمات مثبت غافل نشوید

من خوش شانسم، شانس با منه، فرصتای خوب سراغم میان، من موفق میشم و هزاران جمله مثبت دیگر می توانند باعث افزایش شانس در زندگی شوند. بیایید از همین لحظه چنین جملاتی را با خودتان تکرار کنید تا انجام این کار تبدیل به یک عادت شود. تکرار جملات تاکیدی و مثبت به افزایش انگیزه، جذب انرژی مثبت و به طور کلی افزایش شانس کمک می کند.

برای اطلاع از ویژگی آدم های پرتوقع بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

باور کردن وجود شانس در زندگی تا زمانی موضوع بدی محسوب نمی شود که مردم پشت این باور پنهان نشده و دست از تلاش برندارند. این در حالی است که باور داشتن به شانس می تواند باعث افزایش انگیزه و در نتیجه تلاش اصولی برای رسیدن به موفقیت شود. بنابراین بهتر است تحت تاثیر جنبه مثبت شانس قرار بگیریم.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، ارتباط موثر و موفقیت کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up